نوشته شده توسط : sevda

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری اعلام کرد که سامانه جدید صدور کدهای PRX به زودی راه اندازی می شود.



سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در توییتی نوشت؛ با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی به‌زودی سامانه جدید صدور کدهای PRX راه‌اندازی خواهد شد. با شروع کار این سامانه، امیدوارم زمان صدور کدهای سبد گردانی به کمتر از سه روز برسد. اتفاقی مبارک در جهت توسعه فعالیت سبدگردانی در بازار سرمایه ایران.

منبع : راه اندازی سامانه صدور کد های PRX

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبان واجد شرایطی که متقاضی اخذ پروانه فعالیت مشاوران خانواده قوه قضاییه هستند ، می توانند با طی مراحل گزینش و شرکت در آزمون کتبی ، پروانه کسب خود را دریافت کنند . کلیه مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه سال ۹۹ از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود .

لذا داوطلبانی که در آزمون مشاوران خانواده سال جاری ثبت نام کرده اند باید کارت ورود به جلسه آزمون خود را طبق اطلاعیه سازمان سنجش در زمان معین دریافت کرده و به همراه مدارک شناسایی و کارت ملی خود در روز آزمون همراه داشته باشند . داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون به برخی اطلاعات ثبت نامی و فردی خود نیاز دارند .

داوطلبان باید دقت کنند که همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در روز امتحان الزامی بوده و لذا دریافت آن در مهلت مقرر حتما باید انجام شود . در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی داوطلبان آزمون سال جاری زمان ، نحوه و لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه سال 99 را ارائه داده ایم .



زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

داوطلبانی که پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون مشاوران خانواده ، با اطلاع از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون سال جاری ، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند باید با مطالعه منابع برای شرکت در آزمون کتبی آماده شوند . با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش این آزمون عصر روز جمعه مورخ 4 مهر ماه برگزار می شود و داوطلبان موظف هستند چند روز پیش از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و همراه داشته باشند .

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال جاری ، داوطلبان این آزمون می توانند از روز سه شنبه مورخ 1 مهر ماه با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99 مطلع شوند .

 

کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ از 1 مهر منتشر می شود

 

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا از آغاز مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ مطلع شوند . داوطلبان این آزمون می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون سال جاری مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال ۹۹ زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و از سوی سازمان سنجش برگزار می شود و لذا این سازمان به عنوان مجری آزمون سال جاری وظیفه انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ را نیز بر عهده دارد .

داوطلبان واجد شرایط آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال 99 که در این آزمون نام نویسی کرده اند باید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مشاوران خانواده سال ۹۹ ، وارد سایت سازمان سنجش شده و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده ، کدرهگیری ، کد ملی و ... وارد سامانه شده و کارت خود را دریافت کنند . در ادامه مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال 99 را ارائه داده ایم .

 

1 - ورود به سایت سازمان سنجش با جست و جوی عبارت " سازمان سنجش " و یا " sanjesh.org "

2 - انتخاب سایر آزمون های استخدامی از منوی سمت راست صفحه

3 - انتخاب گزینه " کارت آزمون متقاضیان اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه 99 "

4 - ورود به سامانه با یکی از روش های ارائه شده

5 - دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

 

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ لینک دریافت کارت در این قسمت فعال می شود

 

هم چنین داوطلبان فارغ التحصیل رشته حقوق و مبانی فقه و حقوق اسلامی شرکت کننده در آزمون و مشاوران خانواده ، می توانند علاوه بر این آزمون برای اخذ پروانه وکالت خود نیز اقدام کنند . علاقه مندان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه مطلع شوند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه

 

اگر با مطالعه جزئیات مقاله کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ سوالی در خصوص زمان و یا نحوه دریافت کارت آزمون مشاوران دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان حقوقی مرکز دینا پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید . هم چنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا از آخرین اخبار آزمون مشاوران خانواده سال 99 مطلع شوید .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده چه زمانی منتشر می شود ؟

کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- داوطلبان آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در روز امتحان چه مدارکی را باید همراه داشته باشند ؟

داوطلبان این آزمون باید در روز آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه امتحان مدارک شناسایی خود را نیز همراه داشته باشند .

3- داوطلبان آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده برای دریافت کارت امتحان به چه مدارکی نیاز دارند ؟

داوطلبان این آزمون برای دریافت کارت آزمون به اطلاعات فردی و ثبت نامی نیاز دارند که جزئیات نحوه دریافت در این مقاله نیز ارائه شده است .

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود . فارغ التحصیلان کارشناسی و مقاطع بالاتر رشته حقوق و فقه و مبانی خقوق اسلامی می توانند با رعایت شرایط لازم با شرکت در این آزمون و طی مراحل گزینش ، پروانه وکالت خود را دریافت کنند .

نخستین مرحله از گزینش داوطلبان آزمون وکالت قوه قضاییه سال 99 شرکت در جلسه آزمون کتبی و کسب حد نصاب ورود به سایر مراحل گزینش می باشد که داوطلبان موظف هستند برای حضور در آزمون کارت ورود به جلسه خود را چند روز قبل از برگزاری امتحان از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و پرینت آن را همراه خود داشته باشند .

با توجه به اینکه همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه در جلسه امتحان الزامی بوده و نشان دهنده ثبت نام داوطلبان در این آزمون است ، در ادامه این مقاله به منظور تسهیل روند دریافت کارت متقاضیان جزئیات زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در سال جاری را ارائه داده ایم .



زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99

داوطلبانی که موفق به تکمیل ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ شده اند می بایست برای رسیدن به هدف و اخذ پروانه وکالت خود مراحل گزینش تعین شده را یکی پس از دیگری و با موفقیت پشت سر بگذارند . شرکت کنندگان آزمون جذب کارآموزان وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ موظف هستند که مطابق برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش در جلسه آزمون حضور داشته باشند .

طبق دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه منتشر شده از سوی سازمان سنجش ، آزمون وکالت قوه قضاییه 99 صبح روز جمعه تاریخ 4 مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد . هم چنین طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99 از تاریخ 1 مهر منتشر خواهد شد .

 

   

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ از تاریخ 1 مهر ماه منتشر خواهد شد

 

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ ، لینک دریافت کارت آزمون در این مقاله فعال شده و در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی خواهد شد . همچنین داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون وکالت سال جاری مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99

سال های گذشته مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وظیفه برگزاری و نظارت بر آزمون وکالت قوه قضاییه را داشته و لذا کارت ورود به جلسه آزمون نیز از طریق پایگاه اینترنتی ثبت نامی این آزمون یعنی سایت سنجش و آموزش دانشگاه پیام نور منتشر می شده که این رویه در آزمون سال ۹۹ لغو شده و تغییر پیدا کرده است .

سازمان سنجش و آموزش کشور مجری ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه سال 99 می باشد و لذا وظیفه انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت سال جاری نیز بر عهده این سازمان است . کلیه داوطلبانی که با مطالعه منابع آزمون وکالت سال 99 که در حال آماده شدن برای این آزمون هستند ، جهت دریافت کارت ورود به جلسه خود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند . در ادامه مراحل ورود به سایت سازمان سنجش و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99 را ارائه داده ایم .

 

1 - ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

2 - ورود به قسمت " سایر آزمون های استخدامی "

3 - انتخاب گزینه " کارت ورود به جلسه آزمون وکالت دادگستری قوه قضاییه ) سال 99 " از میان موارد ارائه شده

4 - ورود به سامانه کارت آزمون با استفاده از اطلاعات فردی و ثبت نامی

5 - بررسی کارت آزمون و تهیه نسخه چاپی جهت همراه داشتن در روز آزمون

 

  

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ لینک دریافت کارت در این قسمت فعال خواهد شد

 

خاطر نشان می شود پس از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ راهنمای تصویری دریافت این کارت به مقاله اضافه خواهد شد . داوطلبان آزمون وکالت قوه قضاییه می توانند در واپسین روزهای باقی مانده تا آزمون با مطالعه سوالات آزمون های سال گذشته آمادگی بهتری برای شرکت در امتحان کسب کنند .

در ادامه بخوانید: سوالات و پاسخنامه آزمون وکالت

 

اگر پس از مطالعه جزئیات زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه سال 99 در خصوص این آزمون سوالی دارید می توانید پاسخ سوالات خود را از کارشناسان حقوقی دینا دریافت کنید . هم چنین آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با آزمون وکالت سال ۹۹ در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی می شود .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه چه زمانی منتشر می شود ؟

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه چند روز پیش از برگزاری این آزمون منتشر می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار کارت در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

همانطور که در این مقاله نیز توضیح داده شده است ، داوطلبان برای ورود به سامانه و دریافت کارت آزمون به اطلاعات ثبت نامی و شناسایی خود نیاز دارند .

3- آیا در روز آزمون وکالت قوه قضاییه همراه داتشن کارت ورود به جلسه کافی است ؟

خیر . همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است داوطلبان در روز آزمون وکالت باید علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون ، مدارک شناسایی خود را نیز همراه داشته باشند .

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بازار فارکس بعد از بازارهای سرمایه جهانی به وجود آمد و هدف آن وصل کردن بازار ارز های بین المللی به یکدیگر و ایجاد سود برای افراد و سرمایه گذاران در این بازار می باشد . این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر بازار های مالی جدا کرده است که از جمله آن می توان به غیر متمرکز بودن و نبودن مکانی مشخص برای آن اشاره کرد .

سرمایه گذاران در این بازار با استفاده از کارگزاران و پلتفرم هایی که آنها در اختیارشان قرار می دهند و به عنوان واسطه بین آنها و بانک ها و موسسات اقتصادی موجود در این بازار عمل می کنند ، اقدام به سرمایه گذاری و کسب سود می کنند . اما وجود ریسک بالایی که در این بازار وجود دارد و همچنین ناشناس بودن آن برای خیلی از افراد سبب شده تا خیلی از سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این بازار بی میل باشند .

از طرف دیگر به دلیل وجود سود های قابل توجه در این بازار و ویژگی های خاص آن سبب شده تا افراد زیادی در تلاش برای آشنا شدن با این بازار و نحوه فعالیت در آن شوند . در ادامه به بررسی بازار فارکس ، ویژگی ها و اصطلاحات مربوط به آن پرداخته شده است .

 



فارکس چیست ؟

فارکس ( Forex ) در واقع مخفف بازار تبادل ارز های خارجی ( Foreign Exchange Market ) می باشد و نامی است که برای بازار جهانی ارز انتخاب شد که در سال 1971 آغاز به کار کرد و در سال 1998 روند رو به رشد خود را آغاز کرد .

روش انجام مبادلات در این بازار به این شکل می باشد که فعالان در بازار که شامل موسسات مالی بزرگ ، بانک های مرکزی ، شرکت های بیمه ای ، شرکت های صادرات و واردات و ..... هستند یک ارز را خریداری کرده و به طور همزمان ارز دیگری را به فروش می رسانند .

در واقع در این بازار معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی که به عنوان یک کانال بین بانکی عمل کرده به تبدیل ارز های مختلف به یکدیگر بر اساس یک نرخ مبادله مشخص که به آن ضریب تبادل گفته می شود می پردازند . این ضریب تبادل از طریق برابری عرضه و تقاضای ارز های مختلف بین فعالان بازار فارکس در سراسر دنیا تعیین می گردد .

نوع فعالیت بازار فارکس در شروع کار آن تنها محدود به معاملات جفت ارز ها بود اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی امکان معامله انواع فلز های گرانبها ، انواع ارز های دیجیتال ، سهام بورس ها ، نفت و ..... در آن ایجاد شده است .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز های دیجیتال

 

 

 

 

 

 

ویژگی های فارکس

همانند هر بازار مالی دیگری بازار فارکس نیز دارای ویژگی هایی می باشد که سرمایه گذاران با توجه به این ویژگی ها و شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری کردن و یا امتناع از آن می کنند . برای افرادی که به تازگی قصد وارد شدن به این بازار را دارند لازم است تا به طور کامل این شرایط را مطالعه و با آگاهی کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند .

 بازار بورس فارکس مکان فیزیکی ندارد و به صورت غیر متمرکز کار می کند .

 بزرگترین بازار مالی بوده و روزانه حدود 5 تریلیون دلار گردش مالی دارد

 سرعت نقد شوندگی در این بازار بسیار بالا می باشد .

 برای تحلیل روند قیمتی جفت ارز های مختلف از تحلیل های بنیادی و تکنیکال در بازار فارکس استفاده می شود .

 معاملات در بازار فارکس از طریق کارگزاری ( Broker ) هایی که زیر نظر رگولاتوری ها یا همان نهاد های نظارتی فعالیت می کنند ،انجام می گیرد .

 انجام مبادلات در بازار بورس فارکس به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت می باشد .

 از آنجایی که فارکس یک بازار بین المللی می باشد اخبار ها و اتفاقات سیاسی و اقتصادی جهان تاثیر مشهود و قابل توجهی بر نوسانات قیمتی آن دارد .

 هزینه انجام معاملات در این بازار نسبت به سایر بازار ها پایین تر می باشد .

 استفاده از ضریب اهرمی در انجام معاملات این بازار که یکی از جذاب ترین ویژگی های آن برای سرمایه گذاران می باشد .

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره بیت کوین

 

نحوه فعالیت در بازار فارکس

بازار فارکس نیز مانند سایر بازار های موجود از سه بازیگر اصلی تشکیل شده است که عبارتند از بازار جهانی ، معامله گران شخصی ( Traders )  و واسطه ها که همان کارگزاران می باشند . برای فعالیت در بازار بورس فارکس ابتدا باید در یکی از کارگزاری های موجود ثبت نام کرده و مبلغ مورد نظر خود را به حساب سپرده سرمایه گذاری در کارگزاری انتخاب شده به عنوان پشتوانه انجام معاملات واریز کرد . 

بعد از واریز کردن مبلغ مورد نظر به حسابی که به نام خود معامله گر است کارگزار نام کاربری و رمز عبوری را در اختیار وی قرار داده تا به وسیله آن بتواند به اطلاعات موجود در نرم افزار یا پلتفرم معاملاتی مربوط به آن کارگزاری دسترسی داشته و به وسیله آن به انجام معاملات در بازار فارکس بپردازد .

لازم به ذکر است که در بازار بورس فارکس هر کارگزاری نرم افزار یا پلتفرم مخصوص به خود را دارد و لزوما همه از یک نرم افزار استفاده نمی کنند . معروف ترین نرم افزار در بین کارگزاران متاتریدر ( Metatrader ) می باشد .

 

کاربران با استفاده از این نرم افزارها اطلاعات قیمتی بازار را به دست آورده و همچنین به انجام عملیات هایی مانند ثبت سفارش خرید ، پیش فروش ، باز یا بسته کردن معاملات و فعالیت هایی از این قبیل در بازار فارکس بپردازد . لازم به ذکر است که معاملات در بازار فارکس بر اساس جفت ارز ها انجام می شود .

همچنین به دلیل ریسک بالایی که در آن وجود دارد و به منظور تحمیل حداقل ریسک و زیان به سرمایه گذاران تازه وارد ، نرم افزاری طراحی شده که به وسیله آن به شبیه سازی بازار بورس فارکس پرداخته شده است . سرمایه گذاران در این نرم افزار که کاملا شبیه به بازار واقعی عمل کرده بدون نیاز به هیچ سرمایه ای شروع به انجام سرمایه گذاری می کنند ، متخصصان به سرمایه گذاران تازه وارد توصیه می کنند تا زمانی که در این نرم افزار به سود مستمر نرسیده اند وارد بازار واقعی نشوند .

 

معرفی اصلاحات اصلی بازار فارکس

بازار فارکس دارای اصطلاحاتی می باشد که برای فعالیت در این بازار نیاز است تا از مفهوم آنها و کاربردشان در این بازار مطلع شوید . در ادامه به تعریف تعدادی از این اصطلاحات و کاربردشان در بازاربورس فارکس پرداخته شده است :

 نهاد های نظارتی یا رگولاتور ها :

سازمان هایی که وظیفه نظارت بر فعالیت کارگزاران در بازار فارکس و جلوگیری از انجام تخلف توسط آنها را بر عهده دارند . لازم به ذکر می باشد که این نهاد ها نیز تحت نظارت دستگاه اقتصادی کشورهای مبدأ هستند .

از جمله مهمترین نهاد های نظارتی موجود در بازار بورس فارکس می توان به NFA ( آمریکا ) ،  FCA ( انگلستان )، FINMA ( سوئیس )، BaFin ( آلمان )، Mifid ( اتحادیه اروپا )، ASIC ( استرالیا )، FMA ( نیوزلند ) و CySEC ( قبرس ) اشاره کرد .

 کمیسیون ( Commission ) :

در هنگام انجام معاملات در بازار فارکس بابت نماد ، میزان نقدینگی حساب و حجم مبادلات مبلغی از حساب شما کسر می شود که به آن حق کمیسیون یا کارمزد گفته می شود .

 اسپرد ( Spread ) :

در بازار بورس فارکس برای هر جفت ارز موجود در این بازار دو قیمت متفاوت وجود دارد یکی قیمت ارز خریداری شده ( ASK ) و دیگری قیمت ارز فروخته شده ( BID ) به این اختلاف قیمت اصطلاحا اسپرد گفته می شود .

 سوآپ ( swaps ) 

سوآپ در واقع اصطلاحی می باشد که برای اختلاف بین بهره های بانکی مختلف به کار برده می شود . از آنجایی که معاملات در بازار فارکس از نوع آتی یا CFD می باشد در نتیجه هنگام انجام معاملات مبلغ سرمایه گذاری توسط کارگزاری ها به سرمایه گذاران وام داده می شود .

در پایان یک روز معاملاتی و در زمان تسویه حساب روزانه قرارداد های CFD کارگزاری ها با بانک ها در صورتی که معامله همچنان باز باشد آنگاه سرمایه گذار ملزم به پرداخت مابه التفاوت نرخ بهره به بانک ها و یا دریافت آن می باشد .

 ضریب اهرمی ( Leverage ) :

در بازار بورس فارکس نیز مانند سایر بازار های مالی برای انجام شدن معاملات نیازی به پرداخت تمامی مبلغ سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار نیست بلکه تنها با پرداخت یک تا دو درصد مبلغ آن مجاز به انجام سرمایه گذاری مورد نظر می شود که به این اعتبار اعطا شده اصطلاحا ضریب اهرمی گفته می شود .

 لات( lot ) :

به واحدی که به وسیله آن به تعیین میزان حجم معاملات می پردازند اصطلاحا لات گفته می شود . هر لات برابر با 100 هزار واحد از ارز پایه می باشد که به منظور فراهم آوردن امکان مشارکت تمامی اقشار جامعه در بازار آن را به 100 واحد تقسیم کرده که معادل 0.01 لات و برابر با 1000 واحد است می باشد .

 پیپ ( pip ) و پوینت ( point ) :

به واحد اندازه گیری مقدار تغییری که در ضریب تبادل جفت ارز های مختلف به وجود می آید پیپ گفته می شود . در واقع پیپ واحد اندازه گیری میزان نوسانات بازار فارکس می باشد و به هر واحد جا به جایی قیمت در این بازار را یک پیپ می گویند . هر پوینت نیز 0.1 ( یک دهم ) پیپ است که برای اندازه گیری دقیق تر میزان نوسانات قیمت بازار به وجود آمده است .

 جفت ارز ها : 

در فارکس معاملات به صورت جفت ارز انجام می شود ، به طور مثال ( EUR/USD ) یک جفت ارز بوده که در آن EUR یا ارز اول را اصطلاحا base currency و USD یا ارز دوم را quote currency می نامند . این جفت ارز ها خود در 3 دسته با نام های  اصلی ( Major ) ، کراس یا فرعی ( Crosse ) و نوظهور ( Exotic ) تقسیم بندی می شوند . جفت ارزها با نماد اختصاری ( ISO ) دو ارز مشخص می‌شوند .

 کارگزاری ( Broker ) : 

در بازار فارکس برای وصل شدن سرمایه گذاران به بانک ها و موسسات مالی و اقتصادی مربوطه به منظور انجام معاملات ارزی در این بازار نیاز به یک واسطه است . به این واسطه ها اصطلاحا کارگزار یا بروکر گفته می شود که خود به 4 دسته اصلی به نام های بازار ساز ها ( Market Maker ) یا MM ، بازار اصلی ( No Dealing Desk ) یا NDD ، پردازش مستقیم سفارشات ( Straight Through Processing ) یا STP و پردازش مستقیم بهینه سفارشات ( Electronic Communications Network ) یا ECN تقسیم می شوند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازار بورس فارکس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بازار فارکس پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: انواع ارز های دیجیتال

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بازار فارکس چه نوع بازاری است ؟

✔️ این بازار برای تبادل ارز های خارجی استفاده می شود که در متن مقاله به توضیح کامل آن و ویژگی های این بازار پرداخته شده است 

2- ✔️ نحوه فعالیت در این بازار به چه صورت می باشد ؟ 

✔️ برای فعالیت در این بازار ابتدا باید یک کارگزاری را انتخاب کنید که در متن مقاله روند آن به طور کامل توضیح داده شده است 

3- ✔️ بازار فارکس دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟ 

✔️ این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر بازار های مالی جدا کرده و در متن مقاله به طور کامل این ویژگی ها بیان شده است 

منبع : فارکس چیست



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت های وابسته به دستگاه های اجرایی ، پذیرفته شده در بورس از طریق «صرف سهام»، با ابلاغ رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان بورس، رسما کلید خورد .



 رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود را برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

«صَرف سهام» به مابه التفاوت ارزش اسمی سهام و ارزش افزوده ایجاد شده برای آن در بازار سهام (قیمت فعلی بازار) گفته می‌شود. شرکت‌ها برای پذیره نویسی جدید، قیمت سهام را کمی کمتر از قیمت بازار اعلام می‌کنند.

«حق تقدم» نیز به حق ایجاد شده برای سهامداران فعلی شرکت‌های بورسی گفته می‌شود که در این قانون، حق خرید سهام جدید از سوی سهامداران موجود، سلب شده و همه فعالان بازار می‌توانند در پذیره نویسی جدید سهام این شرکتها مشارکت کنند.

ماده یک قانون مذکور می‌گوید:

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس که کنترل یا مالکیت بیش از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مصوب ۸ مهر سال ۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی قرار دارند، موظفند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تا پایان مدت اعتبار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، تأمین منابع مالی موردنیاز از طریق بازار سرمایه را پس از تصویب درخواست افزایش سرمایه در مجمع عمومی شرکت از محل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران و عرضه عمومی آن انجام دهند. استفاده از سایر روش‌های تأمین منابع مالی از بازار سرمایه منوط به تائید سازمان بورس مبنی بر عدم امکان تأمین مالی از طریق فوق است.

منبع : شروع اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت های بورسی دولتی

در ادامه بخوانید: حق تقدم سهام چیست



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بر اساس جزئیات آخرین جلسه اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده‌گذاری یک‌درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تأکید قرار گرفت.



صندوق توسعه ملی در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به‌منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه آمادگی خود را جهت سپرده‌گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد.

گفتنی است، در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، سازوکار حمایت از بازار سرمایه با استفاده از سپرده‌گذاری یک‌ درصد منابع صندوق توسعه ملی مورد تأکید قرار گرفت.

منبع : قطعی شدن ورود صندوق توسعه ملی به بورس

 

در ادامه بخوانید: شاخص کل بورس



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرکت های حاضر در بورس با اهداف مختلفی مانند تامین مالی پروژه ها ، پرداخت بدهی ها ، افزایش میزان دارایی ، بالا بردن تقاضای سهام خود در بورس و ... اقدام به افزایش سرمایه در این بازار می کنند ، اما این افزایش سرمایه به معنی کاهش سهم سهامداران آن شرکت و در نتیجه کم شدن میزان قدرت و نفوذ آنها در تصمیم گیری های شرکت شده که منصفانه نیست . 

از این رو شرکت ها به منظور احترام به حقوق سهامداران و راضی نگه داشتن آنها اقدام به فروش سهام جدید به آنها قبل از ارائه آن به بازار بورس و سرمایه گذاران این بازار به نام حق تقدم سهام می کنند . نکته قابل توجه در این نوع سهام ها این است که قیمت آنها برای ارائه به سهامداران معادل قیمت اسمی می باشد که کمتر از قیمت بازار بوده و به نفع سرمایه گذاران می باشد . 

مهلت خرید حق تقدم سهام برای سهامداران محدود بوده و فقط در بازه زمانی مشخص شده امکان خرید و فروش و یا تبدیل آنها به سهام عادی وجود دارد . در ادامه به تعریف حق تقدم ، ویژگی ها و انواع آن پرداخته شده است .



حق تقدم سهام چیست ؟

تمامی شرکت های فعال در بورس به منظور تامین منابع مالی ، بازپرداخت بدهی ها ، افزایش ظرفیت استقراض ، بالا بردن میزان تقاضای سهام شرکت و دلایلی از این دست اقدام به افزایش سرمایه شرکت از محل آورده های نقدی می کنند که در نتیجه آن به همان میزان سهام آن شرکت در بازار بورس نیز افزایش می یابد . در پی این اقدام به دلیل افزایش سرمایه شرکت میزان ارزش منابع سهامداران در آن کاهش یافته که این به معنای پایین آمدن میزان تاثیر گذاری آنها در اداره شرکت می باشد .

از این رو شرکت ها برای حفظ حقوق و راضی نگه داشتن سهامداران خود اقدام به ارائه سهامی با عنوان حق تقدم سهام  قبل عرضه عمومی می کنند . میزان این سهام به اندازه درصد افزایش سرمایه در سهم آنها می باشد ، برای نمونه فرض کنید که شرکتی 20 درصد افزایش سرمایه داشته است در این صورت مقدار حق تقدم سهام برای هر سهامدار به میزان 20 درصد از سهم آنها در شرکت در نظر گرفته می شود .

پس از برگزاری مجمع تصمیم گیری برای افزایش سرمایه حق تقدم سهام به تمامی افرادی که سهام شرکت را قبل از برگزاری این مجمع خریداری کرده اند تعلق گرفته و به صورت گواهی حق تقدم به آنها ارائه می گردد . لازم به ذکر است که برای تعلق گرفتن این سهام به افراد لزومی به شرکت در مجمع افزایش سرمایه نمی باشد و تنها خرید سهام شرکت قبل از برگزاری این مجمع برای تعلق گرفتن حق تقدم سهام به افراد کافی می باشد .

 

 

 

ویژگی های حق تقدم سهام

حق تقدم سهام در بورس دارای ویژگی هایی می باشد که سبب جذاب شدن آن هم برای سهامداران و هم برای شرکت ها شده است اما با وجود مزایای زیاد این نوع سهام باز هم نمی توان از معایب آن چشم پوشی کرد ، در ادامه به بررسی ویژگی های این سهام پرداخته خواهد شد :

 این سهام سبب حفظ تاثیر گذاری سهامداران در اداره شرکت ها با حفظ ارزش سهام آنها می شود .
 نماد این نوع سهم ها در بازار با قرار گرفتن حرف « ح » در انتهای نام نماد شرکت مشخص می شود .

 افزایش تعداد سهام جدید شرکت با قیمت پایین سبب افت قیمت بازار آن می شود در این حالت اگر سرمایه گذاران از حق خرید سهامی که شرکت برای آنها با عنوان حق تقدم سهام در نظر گرفته است استفاده کنند از تحمیل زیان به آنها جلوگیری می شود .

 حق تقدم سهام سبب افزایش ظرفیت استقراض شرکت ها می شود .

 شرکت ها با فروش حق تقدم سهام اقدام به تامین مالی با هزینه بسیار کمتر نسبت به تامین مالی از طریق فروش سهام عادی می کنند . همچنین به دلیل قیمت پایین این سهام ها مورد استقبال سهامداران و در نتیجه افزایش میزان سرمایه می شود .

 انتشار حق تقدم سهام سبب کاهش قیمت سهام شرکت و در نتیجه افزایش میزان تقاضا برای آن می شود .

 تمامی اطلاعیه های مربوط به افزایش سرمایه شرکت ها و حق تقدم سهام شرکت در سایت کدال و یا روزنامه های مخصوص اخبار آن شرکت قرار داده می شوند .

 دامنه نوسان برای حق تقدم سهام دو برابر سهام عادی می باشد .

 مهلت استفاده از حق تقدم محدود و به مدت 60 روز می باشد ، سهامداران فقط در مدت زمان مشخص شده توانایی پذیره نویسی و یا فروش آن را دارند .

 ارزش حق تقدم سهام معادل ارزش اسمی سهام ( به ازای هر سهم 100 تومان ) است و از ارزش بازار آن کمتر می باشد که این به نفع سهامداران شرکت می باشد .

 از آنجایی که زمان پذیره نویسی حق تقدم سهام 2 ماه به طول می انجامد در نتیجه ممکن است جهت قیمت در این مدت تغییر کرده و از حالت صعودی به حالت نزولی تبدیل شود و سهامداران متحمل زیان شوند .

 ممکن است سهامداران در زمان پذیره نویسی حق تقدم سهام از این موضوع بی اطلاع باشند و یا توان مالی برای خریداری کردن آن را نداشته باشند که در این صورت متحمل زیان می شوند . 

 عرضه حق تقدم سبب کاهش سود نقدی شرکت نسبت به عرضه سهام عمومی نقدی می شود .

بیشتر بخوانید: سامانه کدال

 

گواهی حق تقدم چیست ؟

پس از تصویب افزایش سرمایه شرکت در مجمع افزایش سرمایه فرم هایی برای سهامداران ارسال می شود تا در صورت تمایل به استفاده از حق تقدم خود این فرم را پر کنند و برای شرکت ارسال کنند که به این فرم اصطلاحا گواهی حق تقدم سهام گفته می شود ، مهلت تکمیل و ارسال این فرم محدود و به مدت 60 روز می باشد .

پس از تکمیل این فرم و ارسال آن در موعد مقرر برای شرکت توسط سهامداران و همچنین واریز مبلغ اسمی سهام به حساب شرکت ، سهام جدید به نام آنها صادر می شود . همچنین ممکن است سهامداران به دلیل عدم اطلاع از افزایش سرمایه شرکت و یا هر دلیل دیگری فرم مذکور را پر نکنند که در این صورت شرکت اقدام به فروش سهام به قیمت بازار می کند و پس از کسر قیمت اسمی آن مابه التفاوت را به حساب سهامدار واریز می کند .

حالت سومی که وجود دارد این است که سهامدار شخصا اقدام به فروش حق تقدم سهام در بورس به قیمت روز بازار کند . لازم به ذکر است که در هر کدام از این سه حالت مزایای ناشی از حق تقدم سهام متعلق به سهامدار می باشد .

 

گاهی اوقات شرکت افزایش سرمایه داشته ولی سهام حق تقدم در پرتفوی سهامدار ظاهر نمی شود که در این حالت سهامدار برای رفع مشکل باید کارگزار ناظر خود را تغییر دهد . 

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر کارگزار ناظر

انواع حق تقدم سهام 

در کل سه نوع حق تقدم برای سهام شرکت ها وجود دارد که همه آنها با هدف حفظ کردن قدرت کنترل و مدیریت سهامداران در اداره امور شرکت و حفظ حقوق آنها به وجود آمده اند . این حق تقدم ها عبارتند از :

 حق تقدم خرید سهام عادی : این حق تقدم برای خرید سهام عادی جدید منتشر شده استفاده می شود و رایج ترین نوع حق تقدم می باشد .

 حق تقدم خرید اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام : این حق تقدم به خرید اوراق قرضه و یا هر اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام عادی ارائه می گردد .

 حق تقدم خرید انواع دیگر اوراق بهادار : این حق تقدم به خرید انواع اوراق قرضه ، سهام ممتاز و سهام سایر شرکت ها اختصاص داده می شود .

 

نحوه تبدیل حق تقدم سهام به سهم عادی

 با توجه به مطالبی که ذکر شد برای خیلی از افراد این سوال پیش خواهد آمد که نحوه تبدیل حق تقدم سهام به سهم عادی به چه صورت است ؟ بعد از اینکه سهامداران فرم های مربوط به حق تقدم را تکمیل کرده و برای شرکت ارسال می کنند به مدت 60 روز به آنها فرصت داده می شود تا ارزش اسمی تعداد سهم خریداری شده توسط آنها که برای هر واحد سهم 100 تومان می باشد را به شرکت پرداخت کنند . پس از پرداخت این مبلغ ، حق تقدم سهام آنها در پایان دوره زمانی و ثبت افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس خود به خود تبدیل به سهام عادی می شود .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حق تقدم سهام در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون حق تقدم سهام در پرفکت مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید : عرضه اولیه

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حق تقدم سهام چیست ؟

✔️ به سهامی که در هنگام افزایش سرمایه به سهامداران شرکت فروخته می شود حق تقدم سهام گفته می شود که در متن مقاله به تعریف دقیق و ویژگی های آن پرداخته شده است

2- ✔️ حق تقدم سهام به چند نوع تقسیم می شود ؟

✔️ این سهام به سه نوع تقسیم می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

3- ✔️ چگونه حق تقدم را به سهم عادی تبدیل کنیم ؟

✔️ برای تبدیل آن به سهم عادی باید ارزش اسمی آن را پرداخت کنیم که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : حق تقدم سهام چیست



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

هنگامی که زن و مردی با یکدیگر ازدواج می کنند ، بین آن ها حریم و رابطه ای ایجاد می شود که در تمام جوامع به رسمیت شناخته شده و مردم برای آن رابطه حرمت قائل هستند . به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم جرم خیانت محسوب شده و به شدت با آن برخورد خواهد شد .

حال اگر زن یا مردی متوجه خیانت همسر خود شده و قصد شکایت از وی را داشته باشد و بخواهد او طبق قانون مجازات شود ، باید با راه های اثبات خیانت آشنا باشد تا بتواند آن را به اثبات رسانده و قاضی نیز طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کند . به همین منظور در ادامه این مقاله در مورد راه های اثبات خیانت همسر توضیح داده شده است .



راه های اثبات خیانت

خیانت کردن جزو جرایمی است که قانون مجازات ، آن را جرم دانسته و در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و یا شاکی رضایت دهد نیز مجازات فرد خیانت کار اجرا خواهد شد . طبق قانون ، هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند ، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد . در صورتی این حکم اجرا می شود که فرد شاکی بتواند خیانت همسر خود را به اثبات برساند . اما راه های اثبات خیانت همسر چیست ؟

 

 اولین راه اثبات خیانت اقرار از طرف متهم است . در این راه خود فرد خیانت کار باید در حضور قاضی و یا باز پرس پرونده به خیانت خود اعتراف کرده و آن را نوشته و امضا کند .

بیشتر بخوانید : خیانت

حال اگر مردی به همسر خود خیانت کرده باشد و بدون اجازه او و یا دادگاه ، زن دیگری را اختیار کرده باشد نحوه اثبات آن با توجه به اینکه مرد زن دوم را صیغه موقت یا دائم کرده باشد متفاوت است :

 راه اثبات این خیانت ، برای صیغه موقت ، ارائه صیغه نامه به دادگاه می باشد که فرد شاکی باید آن را یافته و به دادگاه ارائه دهد و یا با ارائه مدارک لازم قاضی را به دفتر ثبت ازدواج آن ها ارجاع دهد . حال اگر ازدواج مجدد مرد دائم باشد که در شناسنامه او به ثبت رسیده و می توان به راحتی خیانت مرد را به اثبات رساند .

 اگر در خیانت زن یا مرد زنا نیز رخ داده شده باشد راه اثبات آن علاوه بر اقرار خود فرد ، شهادت 4 مرد عادل و یا شهادت 3 مرد عادل و 2 زن عادل می باشد که البته این راه بسیار سخت و ناممکن است .

 

 اما آیا با ارائه عکس یا فیلم از خیانت و یا ارائه اسکرین شات از چت های همسر ( از طریق پیامک ، تلگرام ، ایستاگرام و ... ) می توان خیانت او را ثابت کرد ؟

داشتن عکس و یا اسکرین شات از پیام های همسر می تواند از جمله نشانه های خیانت برای ارائه به قاضی باشد اما نمی تواند به تنهایی برای اجرای حکم قاضی کافی باشد و تنها راه اثبات ، دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات است .

بیشتر بخوانید : اثبات خیانت از طریق چت

 

 

 

در صورت عدم اطمینان از خیانت بهتر است اقدام به شکایت نکنید چون در صورتی که نتوانید آن را به اثبات برسانید به جرم افترا محکوم خواهید شد . پس قبل از اقدام برای شکایت با کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا مشورت کرده و از تجربه آن ها برای اثبات خیانت استفاده کنید . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم حقوقی تلفنی دینا می باشد  .

در ادامه بخوانید : راه های حقوقی بعد از مواجهه با خیانت همسر

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان خیانت همسر را ثابت کرد ؟

✔️ یکی از راه های اثبات خیانت ، اقرار فرد شاکی می باشد که سایر راه های اثبات خیانت در این مقاله گفته شده است .

2- ✔️ مجازات قانونی فرد خیانت کار چیست ؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد مجازات فرد خیانت کار تا 99 ضربه شلاق می باشد .

3- ✔️ آیا ارائه عکس و فیلم به تنهایی می تواند دلیلی برای خیانت باشد ؟

✔️ خیر ، ارائه عکس و فیلم فقط می تواند نشانه هایی برای اثبات خیانت برای ارائه به قاضی باشد .

منبع : راه های اثبات خیانت همسر



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

گسترش بازار ارز های دیجیتال و رشد چشمگیری که از سال 2018 شاهد آن هستیم سبب شد تا ارز های بسیار زیاد و متفاوتی به این بازار وارد شوند که این موضوع باعث سردرگمی سرمایه گذاران در انتخاب ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری شده است . از طرف دیگر با توجه به وجود حجم بالای ارز های نا معتبر و بدون ارزش حقیقی که در این بازار وجود دارد امکان انتخاب آنها از سوی سرمایه گذاران بی تجربه و تحمیل زیان به آنها بالا رفته است .

از این رو وجود معیارهایی برای سنجش ارز های مختلف و دسته بندی آنها بر اساس این معیار ها بسیار ضروری می باشد . سرمایه گذاران با استفاده از معیار های تعریف شده و تطبیق آنها با ارز های مختلف به رتبه بندی و در نهایت انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می پردازند . در ادامه به تعریف این معیار ها و مقایسه چند ارز دیجیتال بر اساس آنها پردخته شده ، علاوه بر این نکاتی در رابطه با مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال ارائه گردیده است .



فاکتور های لازم برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

مانند هر بازار مالی دیگری در بازار ارز دیجیتال نیز در صورتی که با ناآگاهی و بی دقتی قدم برداشته شود امکان از دست دادن دارایی و متحمل شدن زیان برای افراد بالا می رود . از این رو توصیه می شود تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری در این بازار مطالعات لازم در رابطه با ارز های موجود در بازار و ویژگی هر یک از آنها و همچنین دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این بازار پرداخته و سپس با توجه به نتایج به دست آمده به صورت هوشمندانه اقدام به خرید و فروش در این بازار شود . در ادامه به ارائه ویژگی هایی که سبب معتبر و مناسب بودن انواع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می شوند پرداخته شده است .

  مقدار ارزش بازار (Market Cap) هر رمز ارز : این عدد میزان ارزش بازار هر ارز دیجیتالی را در بازار ارز دیجیتال نشان می دهد و از ضرب کردن قیمت آن رمز ارز در مقدار حجم در گردش آن بدست می آید . هر چقدر که این عدد بزرگتر باشد یعنی ارز دیجیتال مورد نظر دارای حجم بزرگتر و رتبه بالاتری در بازار ارز دیجیتال می باشد که در نتیجه دارای ریسک کمتری بوده و برعکس .

 حجم در گردش ارز دیجیتال : هر چه تعداد ارز دیجیتال عرضه شده در بازار بیشتر آن ارز گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری می باشد .

 حداکثر حجم ارز دیجیتالی که برای عرضه در بازار مشخص شده است : برای جلوگیری از ایجاد تورم و افت قیمت ارز های دیجیتالی برای آنها یک حداکثر مقدار تولید در نظر می گیرند که پس از رسیدن به این مقدار ارز مورد نظر دیگر تولید نمی شود ، هرچه به مقدار مشخص شده نزدیک تر شویم قیمت ارز دیجیتال بالاتر می رود .

 

 مشخص بودن حداکثر حجم ارز دیجیتال نشان دهنده امنیت قیمتی ارز مورد نظر می باشد ، معمولا ارز هایی که حجم عرضه کلی نامشخصی دارند قابل اعتماد برای سرمایه گذاری نیستند .

 ساختار شبکه (Blockchain) : هر شبکه بلاک چین نشان دهنده امنیت بلاک ها ، تاریخ ساخته شدن آنها ، امنیت و سایر ویژگی های مهم ارز های دیجیتالی را نشان می دهد و برای انتخاب رمز ارز مناسب بسیار مفید می باشد .

 کیف پول ارز دیجیتال : هرچه تعداد کیف پول های پوشش دهنده یک ارز دیجیتال بیشتر باشد به معنای معتبر بودن آن ارز دیجیتال می باشد .

 وایت پیپر (whitepaper) : مانند شناسنامه ارز های دیجیتال عمل کرده و در آن اطلاعاتی مانند مزایا و معایب ، تیم توسعه دهنده ، نقشه راه آن ارز ، سرمایه گذاران اصلی ، اسپانسر ها و حمایت کنندگان ارز مورد نظر و ... نشان داده شده است و سرمایه گذاران می توانند با مشاهده آن و مقایسه با انتظارات خود در مورد خرید ارز دیجتال تصمیم گیری کنند .

 طول عمر بالاتر : هرچقدر یک رمز ارز طول عمر بالاتری داشته باشد به معنی اعتبار و امنیت بالاتر آن بوده که برای سرمایه گذاری مورد مناسب تری می باشد .

 جهانی بودن : هرچقدر تعداد کشور های بیشتری یک ارز دیجیتال را مورد پذیرش قرار دهند به معنی اعتبار و امنیت بالاتر آن رمز ارز  می باشد .

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد عوامل دیگری مانند کاربردی بودن آن ارز ، حجم معاملات 24 ساعت گذشته ارز مورد نظر ، آخرین نوسانات قیمتی ، حجم بازار سرمایه و .... از جمله موارد کاربردی برای تعیین ارزش ارز های دیجیتال مختلف برای سرمایه گذاری بر روی آنها می باشند .

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره وب مانی

 

 

 

بررسی چند ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

با توجه به عوامل گفته شده در ادامه به معرفی چند رمز ارز و بررسی آنها بر اساس ویژگی های مطرح شده می پردازیم ، لازم به ذکر می باشد که معرفی این رمز ارز ها صرفا برای نمونه بوده و به هیچ عنوان نشان از برتری داشتن هیچ یک بر دیگری ندارد . سرمایه گذاران با مقایسه ویژگی ها مختلف در هر رمز ارز و مقایسه آنها و همچنین دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این بازار می توانند به انتخاب بهترین ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن بپردازند :

 بیت کوین (BTC)​ :

  • شناخته شده ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال موجود در بازار در حال حاضر بیت کوین می باشد

  • دارای طول عمر بالایی بوده و از سال 2009 به دنیا معرفی شده است .

  • سیستم این ارز به صورت غیر متمرکز کار کرده 

  • از اعتبار جهانی بالایی برخوردار بوده و مورد پذیرش اکثر کشور های جهان می باشد .

  • این ارز دارای امنیت بسیار بالا بوده و امکان انجام تقلب در انجام معاملات به وسیله آن وجود ندارد 

  • کار کردن در بستر شبکه بلاک چین 

  • در حال حاضر بیشترین حجم معاملات بازار متعلق به این رمز ارز می باشد و سرمایه گذاران از روش های مختلف اقدام به خرید بیت کوین می کنند  .

  • در بین ارز های دیجیتال موجود بیت کوین دارای بیشترین ارزش بازار می باشد

  • حداکثر حجم عرضه کل بیت کوین 21 میلیون واحد می باشد .

  • سرعت انجام تراکنش پایین و حدود 10 دقیقه است .

  • کیف پول های متنوعی را تحت پوشش قرار می دهد

 اتریوم (ETH) :

  • یک پلتفرم برای اجرای قرارداد های هوشمند می باشد .

  • در سال 2014 به دنیا معرفی شد .

  • در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کند

  • از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به هیچ وجه امکان هک کردن آن وجود ندارد

  • در سال های اخیر افت قیمت شدید را تجربه کرده است 

  • حداکثر حجم عرضه کل برای آن مشخص نشده

  • سرعت انجام تراکنش به مراتب بالاتری نسبت به بیت کوین دارد

  • از مقبولیت جهانی بالایی برخوردار می باشد

  • دارای کیف پول های متعددی می باشد

 ریپل (XRP) :

  • یک نوع ارز دیجیتال بوده که از سال 2013 به بازار دیجیتال معرفی شده است

  • به صورت نیمه متمرکز با بانک ها کار می کند

  • سرعت انجام تراکنش بسیار بالایی دارد

  • حداکثر حجم عرضه کل برای آن مشخص نشده

  • نوسانات قیمت شدیدی را تجربه می کند

  • در مورد امنیت آن بحث های زیادی وجود دارد

  • یک ارز شناخته شده در سطح جهانی می باشد

  • کیف پول های متنوعی برای آن وجود دارد

 تزوس (XTZ) : 

  • مانند اتریوم یک پلتفرم برای اجرای قرارداد های دیجیتالی می باشد

  • از ریسک بسیار پایینی برخوردار است 

  • در سال 2014 به بازار معرفی شد

  • توسعه سریع و ثبات تیمی و مدیریتی

  • به صورت غیر متمرکز کار می کند

  • از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کند

 در الگوریتم اجماع این امکان فراهم شده تا کاربران درباره تغییراتی که می خواهند نظر داده و تغییرات شبکه حاصل از نظرات آن ها باشد .

 

  • نوسانات قیمتی کم

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 792 میلیون واحد می باشد .

 مونرو (XMR) :

  • یکی از بزرگترین ارز های دیجیتالی حریم خصوصی محور است .

  • در سال 2014 به بازار ارائه شده است 

  • امکان مشاهده موجودی آدرس و سوابق تراکنش در بلاک چین آن وجود ندارد 

  • امنیت بسیار بالایی دارد

  • نوسان قیمت پایینی دارد

  • سرعت انجام معاملات بسیار بالا

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 18 میلیون واحد می باشد

 الگورند (ALGO) :

  • یک نوع پلتفرم اثبات سهم محض و بدون فورک است 

  • در سال 2019 به بازار معرفی شد

  • توسعه فنی سریع 

  • داشتن شرکای بزرگ مانند USV

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 10 بیلیون واحد می باشد

  • امنیت بالا

  • غیر متمرکز بودن

  • عدم مقیاس پذیری

  • سرعت انجام تراکنش ها بسیار بالا و کمتر از 5 ثانبه می باشد .

  • کیف پول های کمی را تحت پوشش قرار می دهد

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرفکت مانی

 

نکاتی درباره مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

در صورتی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اید و تجربه کافی در این بازار را ندارید لازم است تا به یک سری نکات توجه کرده و با رعایت آن ها ریسک از دست دادن سرمایه خود را به حداقل برسانید .

 لزوم تحلیل شخصی بازار : برای تحلیل بازار بهتر است تا کاربران شخصا تحلیل کرده و به اطلاعات خود تکیه کنند ، از آنجایی که این نوع بازار ها قابل پیش بینی نبوده و تحلیل های موجود در رابطه با آنها تنها پیش بینی شخصی هر فرد در مورد آنها است اکتفا کردن به صحبت های دیگران برای تصمیم گیری در این بازار ریسک معاملات را بسیار بالا می برد .

 خرید ارز های مختلف : از آنجایی که این بازار نوسانات بسیار شدید و غیر قابل پیش بینی را تجربه می کند بهتر است برای کاهش ریسک سرمایه گذاری خود تمام سرمایه را به یک نوع ارز اختصاص نداده بلکه بر روی چندین ارز مختلف تقسیم شود ، در این صورت اگر قیمت یک ارز کاهش یابد امکان اینکه قیمت ارز دیگر بالا رفته و از زیان احتمالی جلوگیری شود یا شدت زیان کمتر شود بالا می رود .

 سرمایه گذاری روی ارز های با ارزش حقیقی : با توجه به تعداد بسیار زیاد ارز های دیجیتال موجود در بازار توجه به نوع ارز انتخابی برای سرمایه گذاری بسیار مهم می باشد . سرمایه گذاران باید تلاش کنند تا ارز های دیجیتال با قیمت حقیقی که دارای اعتبار بالا هستند را انتخاب کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنند . 

 

ارز های با ارزش حقیقی و معتبر ارزهایی هستند که اکثر ویژگی هایی که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره شد را داشته باشند .

 شروع با سرمایه گذاری های کوچک : لازم است تا هنگام شروع فعالیت در بازار ارز دیجیتال از بلند پروازی و انجام سرمایه گذاری های با حجم بالا خودداری شود . از آنجایی که در ابتدای کار از تجربه کافی برخوردار نبوده ، با انجام سرمایه گذاری های کوچک در صورتی که متحمل ضرر شوید مقیاس آن خیلی بزرگ نخواهد بود . به مرور زمان و افزایش تجربه سود دهی معاملات بیشتر شده و می توان حجم آنها را نیز بالا برد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های استخراج ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ معیار های سنجش ارز های دیجیتال چه چیز هایی هستند ؟

✔️ برای سنجش ارز های دیجیتال معیار های متفاوتی وجود دارد که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

2- ✔️ برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به چه نکاتی باید دقت کنیم ؟

✔️ سرمایه گذاری در بازار دیجیتال نیاز به رعایت نکاتی دارد تا متوجه زیان نشویم که در متن مقاله به این ویژگی ها اشاره شده است 

3- ✔️ برای مقایسه ارز های دیجیتال مختلف چگونه باید عمل کرد ؟

✔️ برای این کار باید ارز های مختلف را بر اساس ویژگی های تعریف شده دسته بندی کرد که در متن مقاله تعدادی ارز دیجیتال به عنوان نمونه ذکر شده است 

منبع : مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

تضمین برتری قانون اساسی بر قوانین عادی مصوب پارلمان ، سبب شده است تا در بسیاری از کشورها ، شورا یا کمیته ای تشکیل شود که به پاسداری تقنینی از قانون اساسی پرداخته و از تصویب و اجرای قوانینی بر خلاف قانون اساسی جلوگیری نماید .

در کشور ما ، با توجه به اولویت موازین شرعی و قانون اساسی بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ، این وظیفه به عهده " شورای نگهبان " قرار گرفته است تا مصوبات مجلس را مورد رسیدگی قرار دهد تا در صورت مغایرت با شرع یا قانون اساسی ، از تصویب آنها جلوگیری کند .

به همین مناسبت ، در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه شورای نگهبان چیست پرداخته و ساختار شورای نگهبان و وظایف این نهاد را مطرح نماییم .



تعریف شورای نگهبان در قانون اساسی چیست

به موجب اصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، کلیه قوانین و مقررات کشور باید بر اساس موازین اسلامی باشد . علاوه بر این ، سلسله مراتب قوانین کشور ( قانون اساسی ، قانون عادی و مقررات دولتی ) ایجاب می کند که قوانین عادی مصوب مجلس شورای اسلامی ، مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشند .

به همین دلیل ، در قانون اساسی ایران شورایی تحت عنوان " شورای نگهبان قانون اساسی " پیش بینی شده است تا با بررسی لوایح و قوانینی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود ، از هم راستا بودن این قوانین عادی با قانون اساسی اطمینان حاصل شود . همچنین این شورا موظف به نظارت بر حسن انجام قوانین مهم تصویب شده از جمله ( برگزاری صحت انتخابات ) می باشد . 

 

بیشتر بخوانید: قانون اساسی

 

 

ساختار شورای نگهبان به چه صورت است

به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی ساختار شورای نگهبان پیش بینی شده است . " به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها ، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر تشکیل می‌شود :

- شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسایل روز . انتخاب این عده با مقام رهبری است .

- شش نفر حقوقدان در رشته‌های مختلف حقوقی ، از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرف می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌گردند " .

بنابر این ، اعضای شورای نگهبان عبارتند از شش نفر فقیه و شش نفر حقوقدان که این ترکیب دو گانه سبب می شود تا اعضای شورای نگهبان قادر باشند مصوبات مجلس شورای اسلامی را با شرع و قانون اساسی تطبیق دهند .

 

حتما بخوانید: اختیارات رئیس قوه قضاییه

 

وظایف شورای نگهبان چیست

نخستین وظیفه و مهمترین وظیفه شورای نگهبان آن است که مصوبات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار داده تا با شرع و قانون اساسی مغایرتی نداشته باشند . به همین منظور ، کلیه مصوبات مجلس بایستی حتما به شورای نگهبان ارسال شوند تا شورا در خصوص آنها اظهارنظر کند .

علاوه بر این ، شورای نگهبان ، بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری نظارت می کند . یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان آن است که به تفسیر قانون اساسی با اکثریت سه چهارم اعضا اقدام می کند . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شورای نگهبان عضو کانال تلگرام موضوعات حقوقی شوید . همچنین کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما پیرامون شورای نگهبان چیست پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: مجلس خبرگان رهبری

 

 

سوالات متداول

 

1- شورای نگهبان چیست ؟

همانطوری که در متن مقاله اشاره شده در قانون اساسی شورایی پیش بینی شده تا بر هم راستا بودن قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قوانین اساسی نظارت داشته باشد که عموما به آن شورای نگهبان گفته می شود .

2- ترکیب شورای نگهبان به چه صورتی می باشد ؟

شورای نگهبان متشکل از شش نفر فقیه و شش نفر حقوقدان مسلمان می باشد که نحوه انتخاب هر یک در متن مقاله اشاره شده است .

3- وظایف شورای نگهبان چیست ؟

وظیفه اصلی این شورا نظارت بر تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون اساسی و شرع می باشد که به دیگر وظایف آن در متن مقاله اشاره شده است .

منبع : شورای نگهبان چیست



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اولین قدم برای برنامه ریزی در هر آزمونی اطلاع از درصدهای قابل قبول برای پذیرش در آزمون است . برای شرکت در آزمون وکالت ۹۹ هم لازم است ابتدا داوطلبان سطح علمی خود در آزمون های آزمایشی بسنجند و سپس با مقایسه درصدهای اکتسابی نسبت به درصدهای داوطلبان پذیرفته شده در سال های گذشته ، با نگرش واقع بینانه ای برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش کنند .

همچنین از آنجایی که رقابت در آزمون وکالت 99 بسیار زیاد است ، اطلاع از جایگاه خود در بین داوطلبان سال های گذشته می تواند به آمادگی بهتر و تلاش بیشتر داوطلبان کمک کند . برای این منظور نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار تخمین رتبه آزمون وکالت طراحی شده است که این امکان را برای داوطلبان فراهم می کند تا با وارد کردن درصد هر درس حدود رتبه خود را در آزمون تخمین بزنند . در ادامه به بیان جزئیاتی در مورد تخمین رتبه آزمون وکالت می پردازیم .



تخمین رتبه آزمون وکالت

هر ساله آزمون وکالت برگزار شده و کارنامه داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . هر کارنامه شامل درصدهای اکتسابی در هر درس و رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان سهمیه یا آزاد و کانون انتخابی است به این معنا که داوطلبان صرفا در بین داوطلبان آزاد در کانونی که برای شرکت در آزمون انتخاب کرده اند و یا داوطلبان سهمیه در کانون انتخابی سنجیده می شوند .

اما کسانی که هنوز در آزمون وکالت 99 شرکت نکرده اند و در حال آمادگی برای شرکت در این آزمون هستند می توانند با توجه به درصدهای داوطلبان پذیرفته شده در آزمون سال های گذشته رتبه تقریبی خود را در آزمون وکالت تخمین بزنند .

این امر از طریق وارد کردن درصدهای اکتسابی آزمون های آزمایشی و استفاده از نرم افزار تخمین رتبه امکان پذیر است . به این صورت که درصد های یک آزمون آزمایشی استاندارد را که در آن شرکت داشته اید به تفکیک دروس در نرم افزار تخمین رتبه وارد می کنید و این نرم افزار رتبه تقریبی شما را با توجه به درصد آزمون سال های گذشته تخمین می زند .





برای تخمین رتبه آزمون وکالت، درصدهای خود را وارد نمایید:

 





%

%

%

%

%

%

سوالات متداول

 

1- آیا امکان تخمین رتبه داوطلبان قبل از برگزاری آزمون وکالت وجود دارد ؟

بله با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه داوطلبان می توانند با وارد کردن درصد های اکتسابی حدود رتبه خود را در آزمون تخمین بزنند که توضیحات مفصل آن در مقاله صورت گرفته است . 

2- تخمین زدن رتبه قبل از برگزاری آزمون اصلی چه فوایدی دارد ؟

داوطلبان با تخمین زدن رتبه و اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود می توانند برنامه ریزی دقیق تری برای جمع بندی و تمرکز بر دروسی که در آن ها دچار ضعف هستند داشته باشند که اطلاعاتی بیشتری در خصوص این موضوع در مقاله آورده شده است .

3- رتبه ای که در نرم افزار تخمین رتبه آزمون وکالت نشان داده می شود تا چه اندازه نزدیک به رتبه واقعی است ؟

به طور کلی درصد خطا در این نرم افزار بسیار پایین بوده و رتبه تخمینی بسیار نزدیک به واقعیت است البته در تمام نرم افزار ها درصد پایینی از خطا وجود دارد .

منبع : تخمین رتبه وکالت



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در شرایط فعلی اقتصاد کشور و وجود بحران های مالی ، تورم بالا ، نوسانات شدید قیمتی ، وجود تحریم های بین المللی شدید و سایر مواردی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد سبب شده تا هر روزه افراد بیشتری شغل خود را به طور ناخواسته از دست بدهند ، وجود چنین شرایطی باعث ایجاد نگرانی های زیادی برای این افراد در رابطه با از دست دادن شغل و نداشتن منبع درآمدی شده است .

از این رو دولت به منظور حمایت از این قشر و برقراری عدالت اجتماعی در رابطه با آنها در سال 1369 اقدام به ایجاد قانونی با عنوان قانون بیمه بیکاری نمود . با وجود این قانون افرادی که به طور ناخواسته از کار اخراج و یا به هر نحوی بیکار شده اند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز این قانون مشمول بیمه بیکاری گشته و سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت حق بیمه بیکاری به وی خواهد بود . 

در این راستا وزارت کار و رفاه اجتماعی سامانه ای را طراحی کرده است که افراد به وسیله آن بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی در سایت bimebikari.mcls.gov.ir به ثبت درخواست بیمه بیکاری خود کنند . در ادامه به بیان شرایط این نوع بیمه و نحوه ثبت درخواست بیمه بیکاری در این سامانه پرداخته شده است .



بیمه بیکاری چیست

 

در سال 1369 قانون بیمه بیکاری به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و افرادی که به صورت غیر ارادی علی رغم میل باطنی خود بیکار شده اند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید . بر اساس این قانون پس از ثبت نام بیمه بیکاری افرادی که شامل این  بیمه  شده و در مدت زمان مشخصی که به عنوان مهلت ارائه درخواست بیمه بیکاری تعیین شده است اقدام کرده و سازمان بیمه با درخواست آنها موافقت کند ، مبلغ مشخصی با عنوان حق بیمه بیکاری تا مدت زمان محدودی به ایشان تعلق خواهد گرفت . 

میزان مبلغ بیمه بیکاری پرداخت شده به این افراد معادل 55 % متوسط حقوق روزانه آنها بوده و در صورتی که این افراد کسانی را تحت تکلف خود داشته باشند به ازای هر شخص مقدار 10 درصد به حداقل دستمزد دریافتی وی اضافه می شود ، مجموع بیمه بیکاری پرداخت شده نباید کمتر از حداقل دستمزد دریافتی وی بوده و باید بیشتر از 80 درصد متوسط حقوق او باشد .

بیشتر بخوانید: مبلغ بیمه بیکاری

 

 

بررسی شرایط تعلق گرفتن قبل از ثبت درخواست بیمه بیکاری

طبق قوانینی که در بیمه تامین اجتماعی تعریف شده است بیمه بیکاری تنها به افرادی تعلق می گیرد که تمامی شرایط زیر را دارا باشند . این شررایط عبارتند از : 

 بیمه شده شامل یکی از موارد زیر باشد :

  1. کارگر فصلی که در فصل کار اخراج شده باشد یا به هر دلیلی بیکار شده باشد

  2. کسانی که به صورت قرارداد موقت استخدام شده و قبل از پایان قرار داد اخراج شده باشند 

  3. کسانی که به دلیل تغییر ساختار اقتصادی به صورت موقت بی کار شده باشند

  4. کسانی که به دلیل حوادث طبیعی ، اقتصادی ، سیاسی و یا به طور کلی حوادثی که از اختیار آنها خارج است بی کار شده اند .

  بیمه شده جزء هیچکدام از موارد زیر نباشد :

  1. بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

  2. از کار افتادگان

  3. افرادی که شغل آزاد داشته و به صورت اختیاری بیمه شده اند

  4. اتباع خارجی

 بیمه شده حداقل شش ماه سابقه واریز حق بیمه داشته باشد ( افرادی که دچار حوادث غیر مترقبه شده اند از این موضوع استثنا هستند )

 بیمه شده از شغل های پیشنهادی واحد کار و امور اجتماعی سر باز نزند .

 بیمه شده ملزم به ارائه گزارش بیکاری و مدارک مورد نیاز آن به علاوه درخواست خود برای دریافت حق بیمه بیکاری حداکثر تا 30 روز بعد از بیکار شدن وی می باشد .

 در صورت اشتغال مجدد به کار فرد حق بیمه از وی صلب خواهد شد .

 پرداخت حق بیمه تنها در مدت محدودی که تعریف شده است پرداخت می شود و بعد از آن حتی در صورتی که بیمه شده موفق به یافتن شغل نشده باشد پرداخت حق بیمه بیکاری وی قطع خواهد شد .

 مبلغ بیمه پرداختی و طول بازه زمانی پرداخت آن با توجه به شرایط افراد بیمه شده متفاوت می باشد .

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

نحوه ثبت درخواست در سامانه بیمه بیکاری

 در شرایط فعلی مراجعه حضوری حداقلی افراد برای ثبت درخواست بیمه بیکاری یک امر بدیهی می باشد . در این راستا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری افراد به صورت اینترنتی سامانه بیمه بیکاری با آدرس bimebikari.mcls.gov.ir را طراحی و در اختیار عموم قرار داده است . در ادامه به صورت تصویری آموزش گام به گام نحوه ورود به سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری ارائه خواهد شد .

 افراد قبل از وارد شدن به این سامانه لازم است تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی اقدام به احراز هویت و دریافت نام کاربری و گذرواژه برای ورود به سامانه کنند . مدارک مورد نیاز برای این مرحله کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان می باشد .

 بعد از دریافت نام کاربری و گذرواژه در اولین قدم باید آدرس سایت سامانه جامع روابط کار باید با مراجعه به سایت https://prkar.mcls.gov.ir اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید .

 بعد از ثبت نام در سامانه به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری خود آدرس سایت bimebikari.mcls.gov.ir را در موتور جستجو خود وارد کنید و مانند تصویر زیر روی لینک مشخص شده کلیک کنید :

 

 

بعد از کلیک روی لینک مورد نظر صفحه سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری برای شما ظاهر می شود ، برای درخواست بیمه روی گزینه ثبت درخواست بیمه بیکاری کلیک می کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

 در این مرحله تعهد نامه ای برای شما ارائه می گردد که بعد از مطالعه آن مربعی که در اول جمله آمده است را تیک دار کرده و گزینه موافقم را انتخاب می کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

 در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید . با توجه به تصویر زیر :

 

 

بعد از انجام این مراحل درخواست بیمه بیکاری شما ثبت خواهد شد و در صورتی که مورد پذیرش قرار گرد ، مبلغ مورد نظر آن با توجه به شرایط شما تعیین خواهد گشت .

 

 ** برای ورود به سایت bimebikari.mcls.gov.ir کلیک کنید  **

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری در کانال تلگرام حقوقی عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بیمه بیکاری به چه منظور ایجاد شده است ؟

✔️ این بیمه به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که ناخواسته بیکار شده اند ایجاد شده و در متن مقاله به صورت دقیق توضیح داده شده است

2- ✔️ شرایط دریافت بیمه بیکاری به چه صورت است ؟

✔️ افراد برای دریافت این بیمه باید شرایط خاصی داشته باشند که در متن مقاله این شرایط بیان شده است 

3- ✔️ نحوه ثبت در خواست بیمه بیکاری در سامانه مربوط به آن به چه صورت می باشد ؟

✔️ برای ثبت درخواست بیمه بیکاری باید مراحلی را پشت سر گذاشت که در متن مقاله به صورت تصویری آموزش گام به گام آن ارائه شده است 

منبع : سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ازدواج یک رابطه دو طرفه است و یکی از ویژگی های اون تعهد و پایبندی هر یک از همسران به یکدیگر است که باید نیازهای همدیگر را در قالب خانواده برطرف کنند . اما در بسیاری از مواقع دلایلی مثل برطرف نشدن نیاز های عاطفی و زناشویی ، عدم علاقه ، هوسرانی و ... باعث زیر پا گذاشتن تعهد و خیانت به همسر می شود .

برخورد با خیانت همسر آن هم در زمانی که خود دل شکسته اید ، کار خیلی سختی خواهد بود و افراد در چنین وضعیتی آنقدر درگیری ذهنی و عاطفی دارند که نمی دانند چه باید بکنند . برای همین در ادامه این مقاله در مورد راه های حقوقی موثر در مواجهه با خیانت همسر توضیح دادیم .



5 نکته در مواجهه با خیانت همسر

گرفتن تصمیمات عجولانه بعد از مواجهه با خیانت همسر ممکن است عواقبی رو مثل پشیمانی در بر داشته باشد . بعضی ها بعد از خیانت به سراغ طلاق می روند و بعضی ها به خاطر وجود فرزند ، حفظ آبرو و یا مشکلات مالی به دنبال راه دیگری برای ساختن دوباره زندگی خود هستند . اما نکته مهم این است که بدانید بعد از مواجهه با خیانت چه باید کرد ؟

 

  آرامشتان را حفظ کنید و از خشونت بپرهیزید .

چه از قبل به همسر خود مشکوک شده بودید چه یک دفعه متوجه خیانت او شدید ، متوجه شدن این موضوع خیلی آزار دهنده و شوکه کننده است و احتمالا اولین واکنشتان از روی احساسات بوده و از آنجایی که خشم زیادی در آن زمان دارین باعث می شود که بدترین تصمیمات را بگیرید پس به خودتان وقت بدهید تا تصمیم عاقلانه بگیرید نه از روی خشم و احساس .

 

 از خیانت اطمینان پیدا کنید و از همسر خود دلیل این کار را بپرسید .

بعض از رفتارها می تواند نشان دهنده خیانت باشد اما به دلیل داشتن رفتار مشکوک نمی توان به کسی اتهام خیانت زد . پس اگر مدارک محکمی برای خیانت همسر خود ندارید اجازه ندهید که شک و بد دلی چشم شما را روی واقعیت ببندد .

اما اگر از خیانت همسر خود مطمئن هستید اطلاع داشتن از دلیل خیانت به شما کمک می کند که تصمیم بهتری برای ادامه زندگی بگیرید . البته گفتن دلیل خیانت نمی تواند توجیهی برای همسر خیانتکار باشد اما ریشه یابی دلیل خیانت می تواند به شما کمک کند که چرا دچار چنین وضعی شده اید .

 

 آبرو داری کنید و احساسات منفی خود را به طور سالم تخلیه کنید .

سعی کنید احساسات خود را مدیریت کنید و روشی را برای تخلیه احساستان پیدا کنید . مثلا یک مسافت طولانی را بدوئید تا بخشی از آدرنالین و خشمی که تو وجود خود انباشته کردید بسوزانید . چون واکنشی که شما به خیانت همسر نشان می دهید تعیین کننده اتفاقات بعدی و آینده زندگی مشترکتان است .

شما با خالی کردن احساسات بدون فکر خود می توانید همسر خود را برای ادامه دادن خیانتش به شما مصمم تر کنید . بهتره یک پشتیبان برای خود داشته باشید تا با او درد و دل و هم فکری کنید اما باید با کسی صحبت کنید که قابل اعتماد باشد . پس آبرو داری کنید و خیانت همسرتان را برای هر کسی تعریف نکنید .

بیشتر بخوانید: خیانت و آثار حقوقی آن

 

 به خودتان فرصت بدهید .

برای هضم موضوع به خودتان فرصت بدهید و بدانید خیانت به معنای پایان رابطه نیست و می شود بعد از پیدا کردن دلیل این کار دوباره رابطه را ترمیم کرد . به این فکر کنید که بی دلیل ازدواج نکرده اید و به همسر خود علاقه داشتید . پس به خود و همسرتان زمان دهید و از او بخواهید که خانه را تا زمان تصمیم گیری شما برای نجات زندگی تان ترک کند .

بعد از مواجهه با خیانت همسر تصمیم شما خیلی مهم و حیاتی است و تصمیمی نیست که آن را عجولانه و بی فکر ، آن هم در زمان اوج ناراحتی بگیرید . پس به خودتان زمان بدهید و حتما از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید .

 

 حقوق قانونیتان را بشناسید .

اگر از خیانت همسر خود مطمئن شدید صرف نظر از اینکه به دنبال ترمیم رابطه هستید و یا تصمیم به جدایی دارید باید با حقوق قانونی خود آشنا باشید تا اگر تصمیم بر طلاق گرفتید و این موضوع زندگی شما را به نابودی کشاند بدانید که حق و حقوقتان چیست و چطور باید از خود و اموال مشترکتان دفاع کنید .

بیشتر بخوانید: طلاق به خاطر خیانت

 

 

حقوق زن و مرد بعد از مواجهه با خیانت

در موارد بالا سعی شد تا شما را با شیوه های درست تصمیم گیری برای طلاق به خاطر خیانت و یا سازش با فرد خیانتکار و بخشش آشنا کرده تا تصمیم نهایی خود را بگیرید . اما بهتر است قبل از هر تصمیم که بعد از مواجهه با خیانت گرفتید با حقوق قوانینی خود آشنا باشید .

آثار حقوقی خیانت برای زن و مرد متفاوت است و زوجینی که بعد از خیانت به سمت طلاق می روند باید از حقوق و وظایف خود نسبت به یکدیگر آشنا باشند . حق و حقوق زن و مرد برای طلاق متفاوت است که در ادامه در مورد آثار حقوقی طلاق به دلیل خیانت زن و مرد توضیح داده شده است .

 

 خیانت و حق طلاق

اگر زن به همسر خود خیانت کند ، مرد می تواند به تنهایی برای ادامه زندگی مشترکشان تصمیم گیری کند و طبق ماده 1133 قانون مدنی می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق همسر خود را ثبت کند . حتی اگر در سند ازدواج حق طلاق به زن داده شده باشد مرد در صورت اثبات خیانت زن می تواند حق طلاق را از او بگیرد .

اما اگر زنی متوجه خیانت همسر خود شود و همسرش بدون اجازه او و یا دادگاه زن دیگری اختیار کرده باشد ، طبق قانون حق طلاق از آن مرد گرفته خواهد شد و به زن داده می شود . 

 

 خیانت و مهریه

بر اساس ماده 1082 قانون مدنی مهریه زن در هر شرایطی باید پرداخت شود و حتی در صورت خیانت زن نیز حق دریافت مهریه از زن سلب نخواهد شد .

 

 خیانت و نفقه 

موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد پرداخت نفقه از سوی مرد می باشد . در صورتی که مردی با خیانت همسر خود مواجه شود دریافت نفقه نیز مانند مهریه از زن سلب نخواهد شد و نفقه تا زمان تمکین زن (سکونت مشترک با مرد ) ، باید پرداخت شود . 

بیشتر بخوانید : نفقه بعد از طلاق زن

 خیانت و ارث

اگر زنی به همسر خود خیانت کند و همسرش متوجه این موضوع شود حتی در صورت شکایت از زن و اثبات خیانت ، دریافت سهم الارث زن از مرد سلب نخواهد شد و در صورت فوت همسر ، زن از شوهر خود ارث می برد .

 

 خیانت و تصنیف دارایی

طبق قانون اگر مردی بی دلیل همسر خود را طلاق دهد باید نصف اموال خود و اجرت المثل را به زن پرداخت کند . ولی اگر مردی بخواهد به دلیل خیانت  همسرش وی را طلاق دهد این دو حق به زن تعلق نخواهد گرفت .

 

 خیانت و ازدواج مجدد

مرد ها برای ازدواج مجدد خود نیاز به اجازه همسر اول خود دارند اما اگر مردی متوجه خیانت همسر خود شود می تواند با ارائه مدارک لازم دال بر خیانت همسر خود اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه بگیرد .

 

 خیانت و حضانت فرزند

طبق قانون برای زن و مردی که تصمیم به طلاق دارند حضانت فرزند تا 7 سالگی با مادر خواهد و بعد از آن به عهده پدر می باشد مگر اینکه طور دیگری توافق کرده باشند . اما اثبات خیانت مادر یا پدر نمی تواند باعث لغو حضانت فرزند شود ، مگر اینکه صحت اخلاقی فرزند مورد مخاطره قرار گیرد .

کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مواجهه با خیانت همسر پاسخ دهند . شما می توانید با صحبت با این مشاوران با شیوه های درست تخلیه احساسات و تصمیم گیری درست آشنا شوید .

در ادامه بخوانید: مهریه زن خیانت کار

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️درصورتی که متوجه خیانت همسر خود شدیم چه اقدامی باید انجام بدهیم ؟

✔️ یکی از اقدامات لازم صحبت کردن با فرد مورد اعتماد و یا مشاور است که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است .

2- ✔️ اولین قدم در صورت مواجهه با خیانت همسر چیست ؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شده ، اولین قدم در صورت مواجهه با خیانت همسر خود حفظ آرامش و جلوگیری از خشم می باشد .

3- ✔️ اگر بعد از خیانت همسر تصمیم به جدایی گرفته شد چه اقداماتی باید انجام داد ؟

✔️همان طور که در این مقاله اشاره شد ، یکی از این اقدامات لازم آشنایی با حقوق قانونیتان می باشد .

منبع : راه های حقوقی در مواجهه با خیانت همسر



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت که این جلسه با حضور آقای سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی این سازمان برگزار شد . آقای سالاری گزارشی از وضعیت کار سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد و با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴ میلیون نفر در زیرمجموعه بیمه تامین اجتماعی بیان کرد که از ۳۰ مهر ماه کار دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت دفترچه ای خاتمه پیدا کرده و نسخه الکترونیکی ارائه می شود.

توضیح رئیس سازمان تامین اجتماعی این بود که با الکترونیکی شدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی نسخه نویسی و تجویز داروها دقیق تر شده و نظارت افزایش پیدا می کند، اما نمایندگان ابهاماتی پیرامون تهیه زیرساخت ها و انجام کار کارشناسی مطرح کردند. اینکه چطور قرار است نسخه الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.

با وجود توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی تاکید نمایندگان این بود که باید این کار به صورت کارشناسی شده انجام شود نه اینکه یک مرتبه با اعلام تصمیم آنی استرس و اضطراب دیگری به مردم وارد شود. همچون اتفاقی که برای برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس و تعیین نرخ بنزین رخ داد. در نهایت قرار بر این شد که قبل از اعلام رسمی الکترونیکی شدن نسخه های بیمه تامین اجتماعی ، آموزش های لازم به مردم داده شده و جلسه دیگری با کمیسیون بهداشت برگزار شود.

پیشنهاد این بود که برای کاهش هزینه ها بهتر است تامین اجتماعی خرید خدمت کند نه اینکه بیمارستان هایش را اضافه نماید.

بیشتر بخوانید : مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

در این جلسه درباره بیمه قالیبافان و تاکسیرانان نیز مباحثی از سوی نمایندگان مطرح شد. درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد. توضیح رئیس سازمان تامین اجتماعی این بود که متناسب سازی حقوق طبق قانون برنامه ششم صورت گرفته یعنی حقوق دو سال آخر ملاک برای حقوق بازنشستگی است. اگر کسی با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می گرفته، میزان دریافتی اش در زمان بازنشستگی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در نهایت تاکید نمایندگان این بود که باید همسان سازی به گونه ای صورت گیرد که شاهد تفاوت طبقاتی نبوده و حقوق بازنشسته ها نزدیک به حقوق افراد شاغل باشد.

درباره وضعیت مشاغل سخت و زیان آور و ملاک های تعیین مشاغل در این زیرمجموعه هم مواردی مطرح شد که در پاسخ به آن رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت که چالش اساسی در این خصوص وجود دارد چون تمام رشته شغل ها می خواهند جزو مشاغل سخت و زیان آور باشند. ما برای این کار اولویت ها و معیارهایی را تعیین کردیم. در بحث معیارهای از کار افتادگی هم اعتقاد اعضای کمیسیون این بود که بیشتر منافع سازمان تا مردم در نظر گرفته می شود. زیرا خواسته شد تا بازنگری در این باره صورت گیرد تا شاهد ضایع شدن حق مردم نباشیم.

در این جلسه کمیسیون بهداشت و درمان موافقت کرد که آقای غلام حسین رضوانی نماینده تهران از کمیسیون بهداشت به کمیسیون برنامه منتقل شده و آقای سلمان اسحاقی نماینده قائنات عضو کمیسیون بهداشت و درمان شود.

منبع : الکترونیکی شدن نسخه های بیمه تامین اجتماعی از 30 مهر

در ادامه بخوانید: بیمه بیکاری



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

حسن قالیباف اصل در نشست هم اندیشی ایمیدرو و شرکت‌های معدنی با سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به جایی رسیده که نسبت به گذشته باید توجه بیشتری به آن شود، گفت: امسال مردم در بازار حضور خوبی داشتند و نقدینگی مناسبی به بازار وارد شده است. فرصت خوبی برای کشور است که از این بازار برای بخش‌های اقتصادی تأمین مالی شود.

در هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، انتشار اوراق بدون ضامن را از طریق شرکت‌های رتبه بندی شده مصوب کردیم به این معنا که اگر شرکتی رتبه بالا کسب کند می‌تواند اوراق بدون ضامن منتشر کند.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان نخستین شرکت توانست مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدون ضامن را از سازمان بورس دریافت کند. شرکت‌های معدنی هم می‌توانند از فرصت انتشار اوراق بدون ضامن استفاده کنند.

ایمیدرو از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش سرمایه داده است که اقدام خوبی است. سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از درخواست افزایش سرمایه شرکت‌ها استقبال کرده و در این سازمان درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی برای صدور مجوز حداکثر ۵ روز به طول می‌انجامد. مجلس نیز قانون افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود سهام را تصویب کرده است که فرصت خوبی برای شرکت‌های بورسی است.

افزایش سرمایه شرکت‌ها با ۲۰ درصد از مالیات معاف است که پتانسیل بالایی برای افزایش سرمایه شرکت‌ها ایجاد کرده است.

جمع بندی ما این است که شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه باید حداقل یک بازارگردان داشته باشند. نبود بازار گردان مؤثر سبب می‌شود تا بازار از دست شرکت‌ها خارج شود.

صندوق‌های بازارگردانی را قبلاً هم داشته ایم اما عدد مؤثری در این صندوق‌ ها وجود نداشت . مصوبه پنجشنبه گذشته شورای عالی بورس، به موضوع بازارگردانی در بازار سرمایه ضمانت اجرایی می‌دهد.

اصل هماهنگی صندوق ثبات بازار سرمایه و همچنین هماهنگی این موضوع که بازارگردان ها به خوبی بتوانند فعالیت کنند به بورس تهران واگذار شده است.

صندوق‌های بازارگردان از مالیات معاف هستند.

شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند بر اساس مصوبه هیئت دولت اگر کمتر از ۲۵ درصد سهام شناور داشته باشند را نمی‌پذیریم گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را در  عرضه اولیه می‌فروشند و باقیمانده را به صندوق‌های بازارگردان می‌سپارند.

کار بازار گردان این است که عرضه و تقاضا را در سقف و کف می ‌گذارد و اگر بازار از تعادل خارج شود بازارگردان وارد بازار می‌شود.

امروز به بورس تهران نامه‌ای زدیم و آنها هم این بخشنامه را به ناشران و سهامداران عمده ابلاغ کرده اند که داشتن بازارگردان اجباری است. برداشت ما این است که این شرکت‌ها ۸۰ درصد ارزش بازار را در اختیار دارند و اگر روی این شرکت‌ها و سهامداران عمده ، بازارگردان داشته باشیم تا چند روز آینده اتفاق خوبی برای بازار سرمایه رخ می‌دهد. خروج بازار از تعادل به خاطر نبود بازارگردان است.

اگر قرار باشد دامنه نوسان افزایش یافت بازارگردان ها این پتانسیل را دارند تا مصوبه را اجرا کنند. نظر ما این است که بازار باید پیوسته و آهسته رشد کند. از نشاط بازار به تأمین مالی پایدار از بورس کمک می‌ کند.

صندوق‌های بازارگردان می ‌توانند از این ابزار استفاده کرده که بدون خروج پول از بازار بتوانند اقدام به فروش سهام کنند.

در شورای عالی بورس همچنین موضوع انتشار سهام خزانه از سوی شرکت‌ها تصویب شد اما شرکت‌ها در این خصوص نگرانی‌هایی دارند. هر چند که در قانون رفع موانع تولید، سهام خزانه‌ای آمده است اما تاکنون از این ابزار استفاده نشده است.

در حال حاضر شرکت معدنی باما و فولاد مبارکه درخواست انتشار سهام خزانه کرده اند.

ما معتقدیم فعلاً یک یا دو شرکت این سهام را منتشر کنند تا به صورت پایلوت منافع و مضرات آن بررسی شود. شاید به این نتیجه برسیم که سهام خزانه ابزار مناسبی نباشد.

سهام خزانه نوعی بازخرید سهام همان شرکت است که در بورس‌های دنیا رایج است. امیدواریم انتشار آن به تعادل یافتن بازار کمک کند.

منبع : اجباری شدن تاسیس صندوق بازارگردان برای شرکت های بورسی

در ادامه بخوانید: صندوق دارا دوم



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

درصد بالایی از مشکلات خانوادگی امروزه به دلیل خیانت یکی از زوجین از طریق فضای مجازی ایجاد می شود . بر خلاف جرم خیانت زنا و مادون زنا که از طرف قانون برای فرد متاهل و مجرد متفاوت است ، مجازات جرم خیانت از طریق فضای مجازی برای فرد مجرد و متاهل به طور یکسان اجرا خواهد شد و مجازات آن چه به صورت سنتی ، چه فیزیکی و یا مجازی تا 99 ضربه شلاق می باشد .

اما در صورتی این حکم برای فرد خیانت کار اجرا می شود که خیانت در فضای مجازی برای قاضی و دادگاه به اثبات برسد . اما چطور می توان خیانت همسر را از طریق اسکرین شات گرفتن از چت های او به اثبات رساند ؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید چون در ادامه در مورد راه های اثبات خیانت از طریق چت توضیح دادیم .



اثبات خیانت از طریق چت

در قانون مقرر شده که اگر فردی از همسر خود به دلیل خیانت از طریق چت شکایتی دارد باید به دادگاه رفته و شکایت خود را مطرح کند . اما در صورتی می تواند درخواست مجازات فرد خیانت کار را داشته باشد که بتواند خیانت آن را از طریق چت به اثبات برساند .

دسترسی به پیامک ها و تماس های تلفنی فرد خیانت کار و ارائه آن ها به دادگاه می تواند برای اثبات خیانت ، تشخیص جرم رابطه و محکومیت از طرف قاضی کافی باشد . البته اگر شاکی دسترسی مستقیمی به چت ها نداشته باشد و نتواند آن را ارائه دهد با ارائه مدارک لازم می تواند دستور استعلام آن را بر اساس دستور و صلاح دید قاضی بگیرد .

بیشتر بخوانید : طلاق به خاطر خیانت

حال اگر خیانت از طریق چت ، پیامکی باشد از آنجایی که اطلاعات پیامک همسر شخصی محسوب می شود فقط به تشخیص دادگاه و یا دادسرا برای کشف جرم است که دستور استعلام به پرینت پیام ها داده می شود . در این موارد اپراتور های شبکه های همراه موظف به همکاری و قرار دادن اطلاعات آن فرد هستند . از آنجایی که اپراتور ها باید طبق قانون پیام ها و مکالمات هر فرد را 6 ماه در حافظه نگهداری کنند پس می توان با دستور قاضی استعلام چت ها در آن بازه به راحتی گرفت .

ولی اگر خیانت همسر از طریق چت کردن در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام ، واتس آپ و یا اینستاگرام باشد که داخلی نیستند و دادگاه نمی تواند از آن ها استعلام بگیرد در صورتی می توان آن را اثبات کرد که شاکی اطلاعات لازم برای ورود به تلفن همراه و شبکه های اجتماعی فرد خیانت کار را داشته باشد و یا خود فرد متهم اقرار به خیانت خود کند .

در غیر این صورت امکان اثبات خیانت از طریق عکس و یا اسکرین شات از چت های متهم وجود ندارد . مگر اینکه شاکی علاوه بر عکس و اسکرین شات ، پرینتی از محتوای فضای مجازی همسر خود را داشته که نشان دهنده خیانت وی باشد که داشتن این مدارک می تواند برای دادگاه قابل اثبات باشد .

بیشتر بخوانید: خیانت و آثار حقوقی آن

یکی دیگر از راه های اثبات خیانت در چت کردن علاوه بر اقرار خود متهم ، اقرار شاهدانی است که آگاهی کامل از خیانت آن فرد داشته اند و علیه او در دادگاه شهادت می دهند . بنابراین اتهام خیانت بدون داشتن دلایل و مدارک کافی برای قاضی قابل اثبات نخواهد بود .

 

 

در صورت عدم اطمینان از خیانت بهتر است اقدام به شکایت نکنید چون در صورتی که نتوانید آن را به اثبات برسانید به جرم افترا محکوم خواهید شد . پس قبل از اقدام برای شکایت با کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا مشورت کرده و از تجربه آن ها برای اثبات خیانت از طریق چت استفاده کنید . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم حقوقی تلفنی دینا می باشد  .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان خیانت همسر را از طریق چت ثابت کرد ؟

✔️ یکی از راه های اثبات خیانت از طریق چت ، استعلام از اپراتورها می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است .

2- ✔️ در صورتی که مرکز شبکه های اجتماعی چت ها خارجی باشند امکان استعلام چت ها وجود دارد ؟

✔️ خیر ، امکان استعلام وجود ندارد ولی راه دیگری برای اثبات خیانت وجود دارد که در این مقاله گفته شده است .

3- ✔️ آیا می توان از طریق عکس و یا اسکرین شات خیانت همسر را ثابت کرد ؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد داشتن عکس و اسکرین شات به تنهایی کافی نیست مگر اینکه پرینت چت ها وجود داشته باشد .

منبع : اثبات خیانت از طریق چت



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پس از ارائه صندوق دارا دوم در بازار بورس و با توجه به استقبالی که توسط سرمایه گذاران از این صندوق صورت گرفت ، همچنین با توجه به سکون و کاهش روند رشد این بازار که پس از گذراندن یک دوره طلایی شاهد آن بودیم . دولت در راستای بازگرداندن دوباره امید و اقبال عمومی به بازار سرمایه و حمایت از آن اعلام کرد که تصمیم دارد تا برای بار سوم اقدام به عرضه سهام خود در این بازار دارد .

مانند دو etf گذشته متقاضیان برای خرید این صندوق از سه روش استفاده از کد بورسی ، مراجعه به بانک و ارائه کد ملی و یا با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص و وارد کردن کد ملی خود می توانند اقدام به خرید سهام این صندوق کنند .

شرایط خرید دارا سوم در حال حاضر مشخص نشده است اما انتظار می رود که مانند دو صندوق گذشته به منظور تشویق افراد به خرید سهام این صندوق دولت شرایط ویژه ای برای آن در نظر گرفته باشد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با زمان عرضه صندوق دارا سوم و تمدید مهلت ثبت نام برای خرید آن پرداخته شده است .

 



زمان عرضه صندوق دارا سوم

برای زمان عرضه صندوق دارا سوم تاریخ دقیقی اعلام نشده است ، اما با توجه به صحبت های اخیر رئیس سازمان خصوصی سازی و همچنین فاصله زمانی که بین زمان عرضه صندوق درا یکم و دارا دوم وجود داشت انتظار بر این است که صندوق دارا سوم نیز در سه ماه سوم سال و قبل از دی ماه عرضه شود که به محض اعلام زمان دقیق آن مقاله بروز رسانی شده و در کانال سرمایه گذاری بورس دینا اطلاع رسانی خواهد شد .

این صندوق شامل 20 درصد سهام باقی مانده دولت در گروه خودرو سازی که شامل شرکت های ایران خودرو و سایپا بوده و همچنین باقی مانده سهام خود در صنایع فلزی می باشد که با هدف کمک به رشد دوباره بازار سرمایه ، گسترش بخش خصوصی ، خارج کردن سهام خود از دو شرکت ایران خودرو و سایپا و تشویق جامعه به شرکت حداکثری در بازار بورس صورت می گیرد .

پس از شروع زمان ثبت نام این صندوق یک سقف مشخص برای هر فرد در نظر گرفته می شود که با توجه به آن از یک سهم تا میزان سقف تعیین شده قادر به خریداری سهام این etf هستند . میزان سقف تعیین شده و قیمت اولیه سهام هر صندوق ETF سرمایه گذاری متفاوت از سایر صندوق ها می باشد و در زمان پذیره نویسی آن تعیین می گردد .

از ویژگی های خاص این ETF ها وجود قابلیت بازگردانی می باشد ، بدین معنا که این صندوق ها پس از فروش سهام خود به سرمایه گذاران با باز شدن این سهم ها برای فروش قابلیت خرید مجدد آنها را از مردم دارند . پس از خرید این سهام از افراد ، صندوق ها با مناسب شدن شرایط بازار اقدام به فروش مجدد آنها می کنند .

 

 به محض اعلام زمان دقیق پذیره نویسی صندوق دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد

 

بیشتر بخوانید: فروش صندوق دارا دوم

 

 

 

تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق دارا سوم

پس از شروع پذیره نویسی صندوق دارا سوم و پایان این مهلت ، به مدت یک ماه سهام این صندوق بسته شده و سرمایه گذاران حق انجام هیچ نوع معامله ای اعم از خرید و یا فروش ان را نخواهند داشت . پس از پایان این مدت سهامداران مجاز به فروش این سهام به سایر فعالین و یا حتی به خود صندوق ETF سرمایه گذاری دارا سوم نیز هستند . 

در مورد تمدید مهلت ثبت نام این صندوق در حال حاضر صحبت دقیقی صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه شاهد تمدید مهلت پذیره نویسی دارا دوم در شهریور ماه 99 به مدت یک هفته بودیم این احتمال می رود که برای صندوق سرمایه گذاری دارا سوم نیز تمدید مهلت ثبت نام داشته باشیم . به محض اطلاع رسانی در رابطه با تمدید مهلت پذیره نویسی متن این مقاله بروز رسانی خواهد شد .

 

به محض اطلاع رسانی در رابطه با تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق دارا سوم متن مقاله بروز رسانی خواهد شد

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان عرضه صندوق دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون زمان پذیره نویسی صندوق دارا سوم پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: صندوق دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ​ زمان پذیره نویسی صندوق دارا سوم در چه تاریخی است ؟

✔️ با توجه به اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی صندوق دارا سوم در سه ماه سوم سال عرضه می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

2- ✔️ هدف از ارائه صندوق دارا سوم چیست ؟

✔️ دولت از تشکیل صندوق های etf سرمایه گذاری دولتی و ارائه آنها در بازار بورس اهداف مختلف دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

3- ✔️  زمان تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق دارا سوم به چه صورت است ؟

✔️ با توجه به تمدید مهلت زمان پذیره نویسی صندوق دارا دوم این امکان برای صندوق دارا سوم نیز وجود دارد که در متن مقاله به جزئیات آن پرداخته شده است 

منبع : زمان عرضه دارا سوم



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

وب مانی یک سیستم پرداخت الکترونیک آنلاین است که از سال 1998 توسط کشور روسیه ساخته و در شهر موسکو فعال شده است . این نوع سیستم دارای ویژگی هایی مانند سرعت بالا در پرداخت ها ، برگشت ناپذیری تراکنش ها ، غیر قابل شناسایی بودن و امنیت بالای معاملات است . همچنین با توجه به اینکه این سیستم تحریم ها را مورد توجه قرار نمی دهد به همه کشور ها به ویژه کشورهایی مانند ایران که تحت تحریم های سخت بین المللی هستند خدمات خود را ارائه می دهد .

عملکرد این سیستم درست مانند پی پال ( PayPal ) بوده و کاربران با استفاده از آن می توانند به خرید محصولات و پرداخت به صورت آنلاین از فروشگاه هایی که پذیرنده این سیستم هستند بپردازند ، همچنین امکان نقل و انتقال وجوه و تبدیل آنها به یکدیگر نیز وجود دارد . به علاوه این سیستم قادر به تبدیل ارز های واقعی ( فیات ) به انواع ارز های دیجیتال نیز می باشد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف سیستم پرداخت آنلاین وب مانی و انواع حساب کاربری در آن می پردازیم .



وب مانی چیست ؟

وب مانی یک نوع سیستم پرداخت الکترونیکی بین المللی آنلاین بوده که افراد با استفاده از آن می توانند به فعالیت های آنلاینی نظیر خرید از فروشگاه های آنلاین ، پرداخت و نقل و انتقال آنلاین پول های مختلف ، خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین و سایر فعالیت های از این دست بپردازند . 

انتقال وجه با استفاده از این سیستم پرداخت آنلاین بسیار سریع و با امنیت بالا بدون نیاز به حساب بانکی و یا کارت اعتباری صورت می گیرد . همچنین انتقال پول به صورت آنلاین در سراسر جهان ممکن می گردد . در واقع این سیستم خدماتی مانند سیستم پرداخت الکترونیک پی پال ارائه می دهد با این تفاوت که این سیستم بدون توجه به تحریم ها به تمامی کشور ها خدمات خود را ارائه می دهد . این ویژگی برای کشور هایی مانند ایران که تحت تحریم های شدید هستند بسیار حائز اهمیت می باشد .

برای استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی وب مانی هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و تنها چیزی که سبب شده تا این سیستم نسبت به رقیب خود یعنی سیستم پی پال ( PayPal ) میزان استفاده کمتری داشته باید به کمبود سایت ها ، فروشگاه ها و پذیرنده های این سیستم اشاره کرد .

قیمت هر وب مانی 1 دلار بوده و این مقدار تغییر نمی کند ، همچنین میزان کارمزد برای انجام هر تراکنش در این سیستم پرداخت آنلاین 0.8 درصد مبلغ معامله می باشد . تعداد افرادی که در این سیستم دارای حساب کاربری می باشند در حدود 39 میلیون نفر می باشد و روزانه نیز بر این تعداد افزوده می شود .

از جمله کاربرد های مهم وب مانی خرید از فروشگاه های اینترتی و شارژ اکانت های مختلف اینترنتی با استفاده از آن می باشد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بیت کوین

 

 

نحوه کار با سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی

برای استفاده از وب مانی از دو طریق می تواند اقدام کرد : از طریق سایت و یا با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این کار با نام Web Money Keeper و کد کلیدی که در اختیار کاربر قرار می گیرد . پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت wmtransfer.com به هر حساب وب مانی یک شناسه وب مانی یا WMID تعلق می گیرد .

همانطور که قبلا نیز اشاره شد از ویژگی هایی مهم استفاده از سیستم پرداخت آنلاین وب مانی وجود امنیت بالا ، برگشت ناپذیر بودن معاملات ، ارزان بودن تراکنش ها و سرعت بالای انجام آنها می باشد . بعد از افتتاح حساب کاربر با استفاده از ایجاد چند آی پی متفاوت می تواند دسترسی به اکانت خود را برای دیگران غیر ممکن سازد .

بیشتر بخوانید : روش های استخراج ارز دیجیتال

 

انواع کیف پول های موجود در وب مانی

به جهت راحتی در انجام معاملات برای کاربران در سیستم پرداخت آنلاین وب مانی کیف پول هایی طراحی شده است که توانایی انجام معاملات مختلف آنلاین را به افراد می دهند . در حال حاضر سیستم Web Money از 10 نوع کیف پول (Purse) استفاده می کند که هر کدام از این کیف پول ها یک نوع ارز را تحت پوشش قرار می دهند . 

کاربران برای انجام معاملات مختلف می توانند هر یک از این کیف پول ها را در حساب وب مانی خود نصب و استفاده کنند . پرکاربرد ترین کیف پول های موجود در این سیستم پرداخت کیف پول های بیت کوین ، دلار و روبل می باشند که در ایران کیف پول دلاری میزان استفاده بالاتری دارد .

در ادامه به ذکر انواع کیف پول های موجود در سیستم پرداخت وب مانی و نوع ارز قابل پذیرش توسط هر یک از آنها پرداخته شده است :

 WMZ : این کیف پول مخصوص واحد پولی دلار ایالات متحده آمریکا است و هر واحد آن برابر با 1 دلار آمریکا می باشد که به آن Z-Purse نیز گفته می شود . 

 WME : این کیف پول مخصوص واحد پولی یورو است که به آن E-Purse نیز گفته می شود .

 لازم به ذکر است که کیف پول یورو در حال حاضر برای کاربران ایرانی پوشش داده نمی شود و مجاز به استفاده از آن نیستند .

 WMR : این کیف پول مخصوص واحد پولی روبل روسیه است که به آن R-Purse نیز گفته می شود .

 WMU : این کیف پول مخصوص واحد پولی گریونا اوکراین است که به آن U-Purse نیز گفته می شود .

 WMB : این کیف پول ویژه واحد پولی روبل بلاروس است که به آن B-Purse نیز گفته می شود .

 WMG : این کیف پول برای حساب های با موجودی طلا ایجاد شده است که به آن G-Purse نیز گفته می شود .

 WMX : این کیف پول مخصوص مهمترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین است که به آن X-Purse نیز گفته می شود .

 WMH : این کیف پول ویژه ارز دیجیتال بیت کوین کش بوده و به آن H-Purse نیز گفته می شود .

 WML : این کیف پول ویژه واحد ارز دیجیتال لایت کوین است که به آن L-Purse نیز گفته می شود .

 WMV : این کیف پول مخصوص واحد پولی دانگ ویتنام بوده و به آن V-Purse نیز گفته می شود .

بعد از ساختن هر یک از این کیف پول ها یک آدرس ویژه آن کیف پول در اختیار شما قرار می گیرد که باید در هنگام انجام معاملات برای دریافت وجه آن را در اختیار فرستنده قرار دهید .

بیشتر بخوانید: خرید بیت کوین

 

انواع حساب کاربری ( پاسپورت ) در وب مانی

با توجه به میزان اطلاعاتی که شما در اختیار سیستم پرداخت آنلاین وب مانی قرار می دهید نوع حساب ( پاسپورت ) شما متفاوت است . هر کدام از این حساب ها ویژگی و محدودیت های خاص خود را دارند ، هرچه اطلاعات هویتی که در اختیار WebMoney قرار می دهید بیشتر باشد میزان امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد نیز بیشتر خواهد شد . انواع حساب کاربری در وب مانی به ترتیب عبارتند از :

 پاسپورت الیاس ( Alias ) : این پاسپورت ویژه افرادیست که به تازگی حساب کاربری در سیستم پرداخت آنلاین وبمانی ایجاد کرده اند . برای استفاده از این حساب نیاز به ارائه هیچ گونه مدارک هویتی نمی باشد ، اما با توجه به اینکه در این نوع پاسپورت احراز هویتی برای شما صورت نگرفته است در نتیجه از محدویت های خاصی برخوردار می باشد که از جمله آنها وجود سقف حداکثر 300 دلاری برای موجودی حساب شما در هر زمان و همچنین محدودیت انجام تراکنش تنها تا سقف 100 دلار است .

 پاسپورت فرمال ( Formal ) : با ارسال مدارک هویت خود برای وب مانی می توانید صاحب پاسپورت فرمال شوید . با داشتن این نوع حساب روزانه توانایی انجام 3000 تراکنش و نگهداری پول تا سقف 10000 هزار دلار را در کیف پول خود خواهید داشت . این تایید هویت از طریق ارائه پاسپورت و یا کارت ملی صورت می گیرد ، لازم به ذکر است از آنجایی که در این نوع حساب نیز اطلاعات شما تایید نشده است همچنان از سطح پایین امکانات برخوردار خواهد بود .

 پاسپورت پرسونال ( Personal ) : بعد از ارسال اطلاعات به سایت وب مانی در صورت مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی یا سفارت روسیه و پرداخت حداقل 50 دلار مدارک ارسالی خود را تایید کنید ، با انجام این کار تقریبا تمام محدودیت ها برای شما از بین خواهد رفت .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم پرداخت آنلاین وب مانی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سیستم پرداخت آنلاین وب مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره پرفکت مانی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سیستم وب مانی چیست ؟

✔️ وب مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی آنلاین است که در متن مقاله به توضیح کامل این سیستم و ویژگی های آن پرداخته شده است 

2- ✔️ نحوه استفاده از سیستم وب مانی به چه صورت می باشد ؟

✔️ برای استفاده از این سیستم ابتدا باید در این سایت یک حساب کاربری ایجاد کرده که در متن مقاله جزئیات استفاده از این سیستم بیان شده است 

3- ✔️ چند نوع حساب کاربری در وب مانی وجود دارد ؟

✔️ در این سیستم سه نوع حساب برای کاربران وجود دارد که در متن مقاله به توضیح کامل آنها پرداخته شده است 

منبع : وب مانی Webmoney چیست



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۹ شهریور با نماد "وسپهر" و در گروه سرمایه گذاری ها به عنوان شصت و چهارمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد تا آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام (شامل عرضه به عموم و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری در روزهای اولیه) و ۱۰ درصد ظرف مدت سه ماه با هماهنگی فرابورس باشد.

 گروه مالی سپهر صادرات به عنوان یکی از شرکت های تابعه بانک صادرات با سرمایه اسمی ۶۰ میلیارد تومان تأسیس و در ۱۴ آبان سال ۹۳ نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. در سال ۹۸ سرمایه از ۶۰ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان معادل ۱۵۶۷ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته  افزایش یافت. ۲۷ خرداد سال جاری با دریافت مجوز از سازمان بورس شرکت از سهامی خاص به عام تبدیل شده و نام شرکت از گروه مالی سپهر صادرات به سرمایه‌گذاری گروه مالی سطح صادرات تغییر کرد.

بانک صادرات به موجب قرارداد انتقال قطعی ۲۴ مهر سال ۹۷ سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه عمران اوج سپهر اصفهان، سرمایه گذاری توسعه سپهر فارس، سرمایه گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران، توسعه نیشکر و صنایع جانبی، توسعه سپهر ماندگار خراسان و به موجب قرارداد قطعی در سال ۹۶ سهام شرکت پتروشیمی گچساران را به گروه مالی سپهر صادرات واگذار کرده است. همچنین شرکت های سرمایه گذاری خدمات نوین گردشگری سپهر جم و انرژی سپهر در سال ۹۸ از بانک صادرات به این شرکت منتقل شده است.

سود خالص شرکت از ۱۶۴.۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۵۶۴.۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده که عمده افزایش آن ناشی از افزایش درآمد سود سهام و فروش سهام شرکت های بورسی و فرابورسی است.

منبع : عرضه اولیه وسپهر

در ادامه بخوانید: عرضه اولیه



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری الماس کوروش امروز ( 22شهریور ) در بورس اوراق بهادار آغاز و تا روز 27 شهریور ادامه خواهد داشت.

این صندوق که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره ثبت 11741 می‌باشد، تحت مدیریت شرکت سبدگردان کوروش (وابسته به گروه صنعتی گلرنگ) بوده و قیمت اسمی هر واحد سرمایه گذاری در دوره پذیره نویسی 10.000 ریال است.

همچنین قابلیت نقد شوندگی بالا، پرداخت سود ماهانه ، معافیت پرداخت از مالیات ، امکان صدور واحدهای سرمایه‌گذاری به صورت آنلاین از جمله مزایای این نوع صندوق‌ ها است.

منبع : پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری الماس کوروش

در ادامه بخوانید: خرید صندوق دارا دوم



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

خیانت کردن امروز یک موضوع فراگیر در زمینه حقوق است که معمولا باعث فروپاشی کانون خانواده می شود . بعضی از افراد هستند که بعد از متوجه شدن خیانت همسر خود به خاطر حفظ آبرو و یا وجود فرزند آن را مخفی کرده و بعضی هم از همسر خود شکایت می کنند و به دنبال اجرای حکم حقوقی آن هستند .

اما از آنجایی که خیانت کردن جزو موارد منافی عفت ( کاری که خلاف عرف جامعه باشد ) محسوب می شود ، حتی اگر این عمل شاکی خصوصی هم نداشته باشد ، باز هم مجازات شخص خیانت کار از بین نمی رود . به همین دلیل در ادامه این مقاله در مورد جرم خیانت و آثار حقوقی آن توضیح دادیم .



منظور از خیانت چیست ؟

جرم خیانت در ماده 637 قانون این‌ گونه تعریف شده است كه « هرگاه زن و مردی كه بین آنها علقه زوجیت ( محرم نشده باشند ) نباشد مرتكب خیانت (غیر زنا) شوند ، به 99 ضربه شلاق محكوم خواهند شد . »

منظور از خیانت یعنی خلاف وعده عمل کردن ، یعنی شما حرف هایی را با همکار یا دوستتان بزنید که اگر همسرتان بشنود ناراحت شود جوری که دیگر به شما اعتماد نداشته باشد . به طور کلی منظور از خیانت رابطه ای است که خارج از چارچوب ازدواج باشد و شخصی ، به جای تجربه کردن لذت های مختلف با همسر خود ، آن را با فرد سومی تجربه کند که این موضوع باعث زیر پا گذاشتن تعهد ، از بین رفتن رابطه و در نهایت عذاب وجدان فرد خیانت کار نیز می شود .

وقتی زن و شوهری با همدیگر پیمان ازدواج می بندند ، وارد دنیای جدیدی می شوند . یعنی تمایل خود را برای داشتن یک تعهد طولانی نسبت به همدیگر ابراز کرده اند و با آغاز رابطه موظف هستند به این تعهد و پیمانی که بستند پایبند باشند و هر گونه کار یا فعالیتی که خارج از آن تعهد باشد خیانت به حساب می آید .

بیشتر بخوانید : طلاق به خاطر خیانت

 

 

آثار حقوقی خیانت

از نظر قانون زن و مردی که با هم پیمان بستند و ازدواج کردند نباید به همدیگر خیانت کنند اما امروز به دلایل مختلفی مثل بی خطر شمردن خیانت ، کمبود توجه از طرف مقابل ، نبود عشق و علاقه ، هوسرانی و ... باعث زیر پا گذاشتن تعهد و خیانت کردن زن و مرد به یکدیگر می شود .

خیانت کردن آثار حقوقی را به دنبال خواهد داشت که این آثار برای زن و مرد متفاوت است و زمانی که یکی از زوجین متوجه خیانت همسر خود شود و از وی شکایت کند طبق قانون با آن فرد برخورد خواهد شد . در ادامه آثار حقوقی خیانت برای زن و مرد گفته شده است .

 

 آثار حقوقی خیانت زن شوهردار

بعد از اینکه خیانت زن ثابت شود مرد می تواند در مورد ادامه زندگی به تنهایی تصمیم گیری کند و یا حتی طبق ماده 1133 قانون مدنی می تواند با مراجعه به دادگاه برای طلاق زن دادخواستی را ارائه دهد . در این صورت ( اثبات خیانت زن ) حتی اگر در سند ازدواج آن ها حق طلاق به زن داده شده باشد مرد می تواند حق طلاق را از او بگیرد .

اما اگر مردی فقط به زن خود اتهام خیانت بزند و نتواند آن را در دادگاه ثابت کند ، زن می تواند علیه آن مرد اعاده حیثیت ( جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی که زن دیده است ) کند .

 آثار حقوقی خیانت مرد متاهل

اگر مردی به طور مخفیانه و بدون اجازه همسر اول خود ازدواج مجدد کند و تاییده دادگاه را نیز برای ازدواج مجدد خود نداشته باشد یعنی خیانت کرده است و طبق قانون حق طلاق از آن گرفته خواهد شد و به زن داده می شود .

 

بیشتر بخوانید : مهریه زن خیانت کار

 

دیگر آثار حقوقی خیانت مرد و زن

اگر زن و مردی متاهل به همسر خود خیانت کنند و رابطه زنا داشته باشند ، جرم زنا بر مبنای شرایط آن دارای مجازات اعدام ، ( رجم ) سنگسار ، صد ضربه شلاق ، تراشیدن موی سر و تبعید است به طوری که :

 اگر زن خیانت کار با مرد متاهل رابطه داشته باشد : حکم آن ها رجم و یا سنگسار است .

 اگر مرد خیانت کار با زن متاهل رابطه داشته باشد : حکم آن ها رجم و یا سنگسار است .

نکته : البته در موارد بالا در صورتی که دلیلی برای این کار باشد ، مثلا زن یا مرد خیانت کار دسترسی به همسر خود نداشته باشند قاضی می تواند حکم آن ها را تغییر دهد .

 خیانت مرد به زن و زن به مرد ، در صورتی که نفر سوم از محارم نسبی ( افرادی که به آن ها محرم هستند , ازدواج کردن با آن ها ممنوع است . ) باشد : حکم برای آنها اعدام است .

 مردی که همسر دائم دارد و قبل از این که با او رابطه جنسی داشته باشد به آن زن خیانت کند و با زن دیگری زنا کند : حکم آن 100 ضربه شلاق ، تراشیدن موی سر و تبعید به اندازه یک سال قمری می باشد .

در ادامه بخوانید : اثبات زنا

 

لازم به ذکر است که آثار حقوقی تمام موارد گفته شده در صورتی اجرا خواهد شد که خیانت زن و مرد کاملا برای قاضی پرونده به اثبات برسد . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خیانت و آثار حقوقی آن پاسخ دهند .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ در چه صورت حق طلاق از مرد گرفته می شود ؟

✔️ همان طور که در این مقاله توضیح داده شد ، اگر مردی به همسر خود خیانت کند ، زن می تواند حق طلاق را از او بگیرد .

2- ✔️ جرم خیانت رابطه مرد متاهل با زن متاهل چیست ؟

✔️ طبق موارد گفته شده در این مقاله ، در صورتی که آن ها با هم رابطه زنا هم داشته باشند حکم رجم برای آن ها صادر خواهد شد .

3- ✔️ در چه صورتی حکم اعدام برای خیانت کردن زوجین صادر می شود ؟

✔️ در صورتی که خیانت با محارم نسبی و همراه با زنا باشد ، حکم اعدام صادر می شود که برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید .

منبع : خیانت و آثار حقوقی آن



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در حال حاضر سیستم های پرداخت آنلاین متنوعی برای انواع مبادلات آنلاین وجود دارد که وظیفه نقل و انتقالات هزینه پرداخت ها در این معاملات بر عهده دارند . از جمله معروف ترین این نوع سیستم ها می توان paypal ، WebMoney ، WallieCar را نام برد . با استفاده از این سیستم های پرداخت آنلاین انجام مبادلات و همچنین تجارت جهانی بسیار ساده شده که سبب گسترش فعالیت های تجاری بین المللی شده است .

سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی یکی دیگر از سیستم های پرداخت است که بسیار هم مورد توجه کاربران قرار دارد و از درجه محبوبت بالایی در نزد آنها برخوردار می باشد . یکی از دلایل محبوبیت این سیستم عدم توجه آن به تحریم ها و ارائه خدمات به تمامی کشور ها ( به ویژه ایران ) برخلاف سایر رقبای خود می باشد . 

برای استفاده از این نوع کیف پول الکترونیک لازم است تا در ابتدا یک حساب کاربری در آن داشته باشید ، به این منظور ابتدا وارد سایت perfectmoney.is شده و با انتخاب گزینه ثبت نام اقدام به گذراندن مراحل آن و ساخت اکانت در این سایت می کنید . در این مقاله به آموزش تصویری و گام به گام نحوه ساختن یک حساب کاربری در سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی پرداخته شده است .



نحوه ساخت اکانت در پرفکت مانی

ساخت اکانت در سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی که در واقع نوعی کیف پول الکترونیک است و در آن علاوه بر ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) انواع ارز های دیجیتال نیز در آن مبادله می شود بسیار راحت بوده و به این صورت است که ابتدا آدرس سایت perfectmoney.is را در موتور جستجو وارد کرده و روی لینک آن کلیک می کنید تا وارد سایت شوید ، مانند تصویر زیر :

 

 

 پس از انجام این کار صفحه ای که متعلق به سایت پرفکت مانی می باشد برای شما باز می شود . در این صفحه گزینه sign up را که در تصویر زیر با کادر آبی رنگ مشخص شده است انتخاب کنید تا وارد صفحه ثبت نام در این سایت شوید :

 

 

 با وارد شدن به صفحه ثبت نام لیستی از اطلاعات مورد نیاز برای شما نشان داده می شود که به ترتیب عبارتند از :

1- اسم انتخابی شما برای حساب کاربری خود

2- نام و نام خانوادگی

3- اسم شهر محل سکونت

4- آدرس محل سکونت

5- کشور محل زندگی که باید از لیست ارائه شده آن را انتخاب کنید 

6- کد پستی

7- آدرس ایمیل

8- شماره تلفن 

9- نوع حساب خود را Personal انتخاب کنید 

10- یک رمز عبور مطمئن برای خود انتخاب کنید

11- مجددا رمز عبور را تکرار کنید 

12- کد امنیتی داده شده را وارد کادر مربوطه کنید

13- گزینه I agree with terms and conditions را تیک دار کنید ، مطابق تصویر زیر :

 

 

 

 پس از وارد کردن دقیق تمامی اطلاعات خواسته شده گزینه Register را انتخاب کنید تا اکانت شخصی شما ساخته شود . پس از این کار شما عملا صاحب یک حساب کاربری در این سایت شده اید . در این زمان سایت پرفکت مانی یک ایمیل برای شما ارسال می کند که شامل نام کاربری Member ID شما در این سایت می باشد . مجددا وارد سایت شوید و گزینه My Account را که در سمت راست صفحه وجود دارد و با کادر سبز رنگ در تصویر زیر مشخص شده است انتخاب کنید :

 

 

 

 برای وارد شدن به اکانت خود باید کد Member ID را وارد کنید به علاوه رمز عبوری که در هنگام ثبت نام تعیین کرده اید . مانند تصویر زیر :

 

 

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده روی گزینه Authorize vh کلیلک کنید تا وارد حساب خود شوید که به صورت زیر است :

 

 

 در کادر مشخص شده اطلاعات حساب شما نشان داده شده است که با استفاده از آن معاملات مختلف از جمله خرید ارز دیجیتال بیت کوین را می توان انجام داد . دقت کنید که شماره حساب با Member ID متفاوت است و همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است در ابتدا شماره حساب حرف U گذاشته می شود :

 

 

پس از طی کردن این مراحل امکان خرید ارز ، انتقال وجه ، دریافت صورت حساب ، دریافت آخرین تراکنش های انجام شده و... با استفاده از اکانت شخصی شما در کیف پول پرفکت مانی فراهم می شود .

بیشتر بخوانید:  انواع ارز دیجیتال

 

 

 

بخش های مهم حساب کاربری پرفکت مانی

 در حساب کاربری کیف پول پرفکت مانی قسمت های مهمی وجود داشته که نسبت به سایر بخش ها کاربردی تر بوده و از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، در تصویر زیر این قسمت ها مشخص شده اند : 

 

 

 

 اولین قسمت Send Money است که وظیفه انتقال پول و ارز دیجیتال را بین حساب های مختلف پرفکت مانی را بر عهده دارد و در تصویر بالا با فلش قرمز رنگ نشان داده شده است .

 گزینه بعد Statement است که گزارش صورت حساب های اکانت شما را نشان می دهد و در تصویر با فلش نارنجی رنگ مشخص شده است .

 مورد بعد History است ، با انتخاب این گزینه تاریخچه آخرین تراکنش ها و تراکنش های دوره ای برای شما ارائه خواهد شد . در تصویر بالا با فلش بنفش رنگ نشان داده شده است .

 از جمله موارد دیگر که در کیف پول آنلاین پرفکت مانی مهم است گزینه Settings است که کاربران با استفاده از این گزینه می توانند به تنظیمان حساب و اطلاعات شخصی خود بپردازند که از جمله آن ارتقاع سطح امنیت حساب کاربری شخص می باشد . این گزینه در تصویر بالا با فلش آبی رنگ نشان داده شده است .

 و در نهایت گزینه مهم دیگری که در سیستم پرفکت مانی وجود دارد گزینه Logout است که برای امنیت بیشتر اکانت شخصی لازم است تا هنگام پایان کار روی این گزینه کلیک کرده و از حساب کاربری خود خارج شوید . در تصویر بالا با فلش سبز رنگ مشخص شده است .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت یک حساب کاربری در پرفکت مانی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه ساخت یک حساب کاربری در پرفکت مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های خرید بیت کوین

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نحوه ساخت حساب کاربری در سایت پرفکت مانی به چه صورتی است ؟

✔️ برای ثبت نام و ساخت اکانت در این سایت با مراجعه به آن و گذراندن مراحل خواسته شده اقدام به ساخت حساب کاربری می کنیم که در متن مقاله این مراحل به صورت کامل توضیح داداه شده است 

2- ✔️ قسمت های مهم اکانت کابری پرفکت مانی کدام است ؟ 

✔️ اکانت پرفکت مانی از بخش های مختلفی تشکیل شده که مهمترین آنها در متن مقاله ذکر شده است و کاربرد آنها نیز توضیح داده شده است 

3- ✔️ اطلاعات مورد نیاز برای ساخت اکانت در پرفکت مانی چه چیز هایی هستند ؟

✔️ برای ساخت اکانت در این سایت اطلاعات اولیه مانند اطلاعات هویتی نیاز است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : ساخت حساب کاربری در سایت پرفکت مانی perfectmoney.is



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سیستم پرفکت مانی در سال 2007 در کشور پاناما ساخته شد اما کمپانی آن در شهر زوریخ واقع در کشور سوئیس قرار دارد . یکی از ویژگی هایی که سبب محبوبیت هرچه بیشتر این سیستم پرداخت آنلاین در مقابل سایر رقیبان به ویژه پی پال ( paypal ) است عدم توجه آن به تحریم ها و ارائه خدمات به تمامی کشور ها با دریافت مقدار منطقی کامزد می باشد . این ویژگی سبب محبوبیت هرچه بیشتر Perfect Money در نزد افراد به ویژه افرادی که مشغول بیزنس و تجارت به صورت آنلاین هستند شده است .

در واقع پرفکت مانی نوعی کیف پول دیجیتالی است که امکان تبدیل ارز های مختلف به ارز های دیجیتال و برعکس ، ذخیره پول ، پرداخت در سایت هایی که آن را می پذیرند و... را به کاربران خود می دهد . برای استفاده از امکانات این کیف پول ابتدا باید وارد سایت perfectmoney شده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده ، پس از انجام این کار شما قادر به فعالیت در این سایت می باشد . در این مقاله به ارائه تعریف دقیق پرفکت مانی و ویژگی های آن پرداخته شده است ، همچنین نحوه ثبت نام و ساخت حساب کاربری در این سایت گام به گام به صورت تصویری آموزش داده شده است .



پرفک مانی چیست و چه کاربردی دارد ؟

  پرفکت مانی چیست ؟

پرفکت مانیPerfect Money ) یک شرکت و سیستم پرداخت آنلاین بین المللی است که دارای مجوز انتشار پول الکترونیک بوده و  کاربران با استفاده از آن می توانند در بستری ایمن به انجام تراکنش های مالی خود به صورت آنلاین بپردازند . در واقع پرفکت مانی نوعی کیف پول الکترونیک است که در آن می توان واحد های ارز واقعی را به واحد های ارز دیجیتال و یا برعکس تبدیل کرد . 

نحوه کارکرد پرفکت مانی به این صورت است که پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت به آدرس  perfectmoney با خرید مقدار مشخصی واحد پرفکت مانی اقدام به شارژ کردن حساب کاربری خود کرده و سپس با مراجعه به سایت ها ، فروشگاه ها ، صرافی ها و سایر مکان هایی که پذیرنده این نوع ارز هستند می توان اقدام به خرید ارز های دیجیتال مختلف ، کالا های مختلف و ... کرد . ارز های پشتیبانی شده در این سیستم عبارتند از دلار ( USD ) ، یورو ( EUR ) ، طلا ( Gold ) و بیت کوین

 کاربرد پرفکت مانی : 

سیستم پرداخت پرفکت مانی امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که سبب هر چه راحت تر شدن انجام تراکنش های آنلاین می شود ، از جمله این امکانات عبارتند از :

1- با استفاده از این سیستم پرداخت توانایی انتقال ، دریافت و ذخیره ارز های مختلف به صورت آنلاین را پیدا می کنید .

2- کاربران از طریق پرفکت مانی توانایی خرید کالا های مختلف از سایت هایی که  پذیرنده این ارز هستند را دارند .

3- امکان تبدیل ارز پرفکت مانی به ارز سایر سیستم های مالی وجود دارد .

4- امکان خرید این ارز توسط سیستم پی پال ( paypal ) وجود دارد .

5- این سیستم پرداخت آنلاین در زمینه های مختلف مانند هایپ ها ، برخی فروشگاه های آنلاین ، سیستم های هرمی  و... مورد استفاده قرار می گیرد .

6- امکان خرید ارز های دیجیتال و تبدیل آنها به سایر ارز ها در این سیستم وجود دارد . 

  7- در این سیستم از برنامه بازاریابی استفاده می شود به این معنی که افراد به ازای معرفی کابران و دعوت آنها به استفاده از این سیستم به صورت ماهانه مقدار ثابتی پورسانت از محل انجام تراکنش ها به حساب آنها وارد می شود .

8- کیف پول پرفکت مانی در سه حالت وب سایت و اپلیکیشن گوشی IOS و اندوید موجود می باشد .

 دقت شود که ارز پرفکت مانی مشابه ارز های رمز پایه مانند بیت کویت نمی باشد و نباید این دو را مشابه دانست .

بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال

 

 

مانند هر سیستم پرداخت آنلاین دیگری پرفکت مانی نیز مزایا و معایبی دارد که کابران با در نظر گرفتن این ویژگی ها می توانند تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این کیف پول الکترونیک برای نگهداری ارز دیجیتال خود بگیرند . از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

 میزان امنیت تراکنش ها با استفاده از این سیستم پرداخت بسیار بالا می باشد .

 سیستم پرفکت مانی تحریم های بین المللی را مورد توجه قرار نمی دهد و اکثر کشور هایی که تحت تحریم هستند ( مانند ایران ) امکان استفاده از این کیف پول را دارند .

 افراد در این سیستم امکان تنظیم میزان امنیت حساب کاربری خود را دارند و با مراجعه به تنظیمات حساب کاربری خود می توانند میزان امنیت آن را ارتقاع ببخشند .

 این سایت به ازای مانده حساب افراد به صورت ماهانه به آنها پول پرداخت می کند .

 امکان قرض گرفتن و یا قرض دادن در کیف پول پرفکت مانی به شرط  توافق کابران وجود دارد .

 نحوه کار کردن با این کیف پول بسیار ساده است .

 نرخ کارمز انجام تراکنش ها در این سیستم پایین است

  سرعت تبدیل ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و .... )  به انواع ارز دیجیتالی در سیستم پرفکت مانی بالا است .

 نیاز به احراز هویت برای دریافت مجوز شروع فعالیت در سیستم پرفکت مانی نیست .

 سیستم پرفکت مانی مشمول مالیات بر درآمد نشده و کاربران برای انجام تراکنش های مختلف در آن نیاز به پرداخت مالیات ندارند .

 هیچگونه محدودیتی در حجم و میزان تراکنش های مالی انجام شده در آن وجود ندارد .

 امکان برگشت و یا اصلاح مبادلات در این نوع پرداخت وجود ندارد و کاربران در صورت انجام اشتباه در این نوع معاملات امکان بازگردانی پول خود را ندارند .

 در صورت فراموش کردن رمز کاربری کیف پول پرفکت مانی خود برای بازگردانی آن هزینه های بسیار بالایی باید پرداخت کرد

 امکان خارج کردن پول های موجود در حساب کاربری پرفکت مانی با استفاده از کارت هایی مانند ویزا کارت ( Visa card ) و مسترکارت ( Mastercard ) وجود ندارد .

بیشتر بخوانید: روش های خرید بیت کوین

 

حساب های مختلف موجود در سیستم پرفکت مانی

بعد از ثبت نام در سایت perfectmoney لازم است تا نوع حساب کاربری خود را مشخص کنید ، سه نوع حساب برای کاربران در پرفکت مانی موجود است که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی هایی دارند و کاربران مجاز به انتخاب هر یک از آنها می باشند .  این سه حساب عبارتند از :

 حساب معمولی (Normal) : به این حساب اصطلاحا حساب های وریفای نشده نیز می گویند و به تمام کاربرانی که برای اولین بار وارد سیستم پرفکت مانی می شوند تعلق می گیرد . لازم به ذکر است که استفاده از این اکانت هیچگونه محدودیتی برای کاربر به عمل نیاورده و تنها تفاوت آن با دیگر اکانت ها در مقدار کارمزدی است که برای انجام هر تراکنش باید پرداخت شود .

 حساب ویژه (Premium) : این نوع حساب که به آن وریفای شده نیز گفته می شود مختص کاربرانی است که مدت زمان فعال بودن اکانت آن ها در پرفکت مانی یک ساله شده و یا کاربرانی که میزان گردش حساب آنها به مقدار مشخصی ( 100 هزار دلار آمریکا و یا معادل آن ) رسیده است تعلق می گیرد .

از جمله ویژگی های این حساب کاربری کم بودن کارمزد تراکنش ها در آن و همچنین ارسال سریع تر درخواست های این حساب به بانک نسبت به اکانت های معمولی است ، برای دریافت این اکانت افراد با ارسال درخواست به بخش پشتیبانی سایت پرفکت مانی می توانند آن را دریافت کنند . 

 حساب همکار (Partner) : این حساب برای استفاده افراد عادی نیست و تنها نماینده سیستم های پرداخت و صرافی ها مجاز به استفاده از آن هستند . در واقع این کیف پول تنها به مدیریت بیزنس هایی که قصد استفاده از پرفکت مانی را در تجارت خود دارند ، تعلق می گیرد . این نوع حساب از کمترین کامزد در بین دیگر حساب های موجود در سیستم پرفکت مانی برخوردار است .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های استخراج ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ پرفکت مانی چیست ؟

✔️ پرفکت مانی نوعی سیستم پرداخت آنلاین بین المللی است که در متن مقاله به تعریف دقیق آن و بیان ویژگی های این سیستم پرداخته شده است 

2- ✔️ استفاده از پرفکت مانی چه مزایا و معایبی دارد ؟

✔️ این سیستم نیز مانند تمام سیستم های پرداخت آنلاین موجود دارای مزایا و معایبی است که در متن مقاله به طور کامل این ویژگی ها بیان شده است 

3- ✔️ نحوه ثبت نام و ساخت اکانت پرفکت مانی به چه صورت است ؟

✔️ ثبت نام در این سایت بسیار ساده است که در متن مقاله به آموزش گام به گام ثبت نام در آن به صورت تصویری پرداخته شده است 

منبع : پرفکت مانی Perfect Money چیست



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ازدواج زن و مرد با همدیگر و تشکیل یک زندگی مشترک نیاز به وفاداری و صداقت دو طرف داشته و هیچ کدام از آنها نیز نمی تواند ناسازگاری و عدم تفاهم در زندگی مشترک را بهانه ای برای برقراری رابطه غیر اخلاقی و نا مشروع قرار دهد . اما خیلی وقت ها داشتن رابطه نامشروع و یا خیانت از طرف هر یک از زوجین باعث فروپاشی کانون خانواده و صدور حکم طلاق می شود .

در شرع مقدس اسلام خیانت به عنوان عملی حرام تلقی شد و ارتکاب آن از سوی هر فردی دارای مجازات می باشد . اما باید این را هم در نظر داشته باشید که چون پای آبرو و حیثیت افراد وسط است در صورتی که نتوانید با دلایل کافی آن را اثبات کنید خود فرد شاکی از طرف قاضی مجازات خواهد شد که در ادامه این مقاله در مورد طلاق به دلیل خیانت مرد به زن و یا زن به مرد و نحوه اثبات آن توضیح داده ایم .



طلاق به دلیل خیانت مرد به زن

مرد ها می توانند با اجازه از سوی همسر اول و دادگاه ، ازدواج دائم یا موقتی با یک زن دیگر داشته باشند اما اگر ازدواج مجدد آنها بدون اجازه همسر و یا دادگاه باشد و یا اینکه مردی دارای رابطه نامشروع و غیر اخلاقی با زن نامحرم باشد می توان گفت که خیانت کرده است .

بر اساس قانون ، روابط نامشروع مرد با زن نامحرم تحت هر شکلی جرم شناخته می شود و مجازات دارد اما باید بدانید که به صورت کلی رابطه مردی به غیر همسر خود نمی تواند دلیلی برای طلاق باشد مگر اینکه زن دلایل کافی برای اثبات خیانت مرد داشته باشد تا بتواند حکم طلاق خود را بگیرد .

 

 اما راه های اثبات خیانت مرد به زن چیست ؟

راه های اثبات خیانت مرد با توجه به نوع خیانت متفاوت خواهد بود ، اما یکی از موارد شایع خیانت مرد ، ازدواج مجدد آن بدون اجازه از همسر اول خود می باشد . اما راه اثبات آن با توجه به اینکه ازدواج دائم و یا موقت باشد متفاوت است .

اگر ازدواج مجدد مرد دائم باشد ، چون در دفتر رسمی ازدواج و طلاق ثبت شده و در شناسنامه آن نیز نوشته شده به راحتی قابل اثبات است ولی اگر ازدواج موقت باشد چون در شناسنامه مرد چیزی ثبت نمی شود ، تنها راه اثبات خیانت مرد ، پیدا کردن صیغه نامه موقت می باشد . اما اگر زن موفق یه پیدا کردن صیغه نامه و ارائه آن به دادگاه نشود می تواند با استناد به اینکه آن صیغه نامه در دفتر ازدواجی ثبت شده است ، دادگاه را به آن دفترخانه ارجاع بدهد .

بیشتر بخوانید : ثبت ازدواج دائم و موقت

 اما اگر صیغه نامه پیدا نشد و در دفاتر رسمی ازدواج نیز این موضوع ثبت نشده باشد چطور می شود خیانت مرد به زن را ثابت کرد ؟

در این مورد زن می تواند با دلایل کافی از همسر خیانت کار خود شکایت کند ، در این راه مرد باید به دلیل جلوگیری از مجازات کیفری ، اقرار به ازدواج موقت خود کرده و صیغه نامه را به دادگاه تحویل دهد . زن نیز می تواند از اقرار مرد یا صیغه نامه ، استفاده کرده و در دادگاه خانواده درخواست طلاق بدهد .

البته در صورتی زن می تواند با داشتن این دلیل درخواست طلاق خود را ثبت کند که این موضوع ( عدم ازدواج مجدد مرد ) در سند ازدواج آن ها شرط شده باشد ، در غیر این صورت خیانت مرد نمی تواند دلیلی بر طلاق زن باشد .

حتما بخوانید : در چه مواردی زن حق طلاق دارد ؟

 

 

طلاق به دلیل خیانت زن

اگر مردی متوجه ارتباط و دوستی همسرش با مرد نامحرم از طریق پیامک و یا شبکه های اجتماعی شود می تواند به آن زن اتهام خیانت بزند . به طور کلی بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی همچین زنی مشمول اعمال مجازات برای رابطه نا مشروع می شود و از آنجایی که حق طلاق با مرد می باشد او می تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد . اما مرد برای اثبات خیانت زن باید دلایل کافی را داشته باشد تا بتواند آن را ثابت کند .

 

 راه های اثبات خیانت زن به مرد

یکی از راه های اثبات خیانت زن این است که خود متهم در مقابل قاضی و یا باز پرس پرونده قرار بگیرد و با زبان خودش به خیانت اعترف کند ، آن را نوشته امضا و اثر انگشت بزند . اما اگر زن به طور مستقیم اقرار نکند ، آیا مرد می تواند با استفاده از ارائه عکس هایی از پیام های زن با مرد دیگر خیانت او را ثابت کند و درخواست طلاق دهد ؟

پاسخ به این سوال بستگی به نظر مستقیم قاضی پرونده دارد یعنی ممکن است قاضی آن مدارک شما رو بپذیرد و ممکنه است اصلا آن را قبول نکند . البته مرد باید در نظر داشته باشد که حتی اثبات خیانت ، نمی تواند دلیل برای عدم پرداخت مهریه آن زن باشد و مهریه در هر صورتی به زن تعلق می گیرد .

در ادامه بخوانید : مهریه زن خیانت کار

به طور کلی اگر زن یا مردی موفق به اثبات خیانت همسر خود نشوند به 80 ضربه شلاق ( جرم قذف ) محکوم خواهد شد پس سعی کنید قبل از اقدام برای اثبات خیانت و درخواست طلاق ، با راه های اثبات آن آشنا شده و درخواست خود را با دلایل کافی ثبت کنید برای این کار هم می توانید از کارشناسان مرکز حقوقی دینا کمک بگیرید .

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان خیانت مرد به زن را ثابت کرد ؟

✔️ یکی از زاه های اثبات خیانت این است که زن باید شناسنامه و یا صیغه نامه مرد با زن دیگر را پیدا کند که توضیحات بیشتر و راه های دیگر اثبات خیانت در این مقاله گفته شده .

2- ✔️ راه اثبات خیانت چیست ؟

✔️ یکی از راه های اثبات خیانت اقرار مستقیم آن متهم پیش قاضی و یا بازپرس پرونده می باشد که سایر راه های اثبات خیانت در این مقاله گفته شده است .

3- ✔️ اگر زن یا مرد نتوانند اتهام خیانت را ثابت کنند چه می شود ؟

✔️ در صورتی که موفق به اثبت خیانت نشوند خود مجرم شناخته شده که مجازات آن در این مقاله گفته شده است .

منبع : طلاق به خاطر خیانت



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

یکی از پر بازده ترین و مناسب ترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری و کسب سود بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس می باشد ، به ویژه در چند ماه اخیر که شاهد رشد بی سابقه این بازار بودیم سبب شد تا افراد زیادی برای سرمایه گذاری خود به آن روی بیاورند .

سازمان بورس اوراق بهادار از سال 1386 سامانه ای را با نام سایت کدال به آدرس codal.ir تهیه و در اختیار عموم افراد به ویژه سرمایه گذاران بازار بورس و فرابورس به صورت رایگان قرار داده است . در این سایت تمامی اطلاعات مالی و سهامی شرکت ها به منظور حمایت از حقوق سرمایه گذاران ، کمک به شفاف سازی بازار ، دسترسی آسان سرمایه گذاران به اطلاعات شرکت ها و ... قرار داده شده است .

سرمایه گذاران با مراجعه به این سامانه می توانند به تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت ها و پیش بینی روند سود دهی آنها پرداخته و با توجه به این تحلیل ها در رابطه با سرمایه گذاری های خود در این بازار تصمیم گیری کنند . در ادامه به ارائه تعریف سایت کدال و ویژگی های آن پرداخته شده است .



سامانه کدال چیست ؟

سامانه کدال مخفف عبارت ( Comprehensive Database Of All Listed Companies ) به معنای پایگاه اطلاعات جامع شرکت های موجود در بازار بورس اوراق بهادار می باشد . هدف از ایجاد این سایت حمایت از حقوق سرمایه گذاران در بازار بورس ، شفاف سازی اطلاعات در این بازار ، دسترسی آسان سرمایه گذاران به اطلاعات شرکت ها ، جمع آوری و انتشار اطلاعات مالی شرکت ها ، فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل های هر چه مناسب تر کاربران به منظور کمک به آنها در انجام سرمایه گذاری های خود ، ساماندهی و توسعه بازار سرمایه و ... می باشد .

تمامی شرکت هایی که در بازار سرمایه متشکل از بازار های بورس و فرابورس ثبت شده و مشغول به فعالیت هستند ملزم به ارائه اطلاعات خود در سامانه کدال و در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای سرمایه گذاران می باشند .

فعالین بازار با توجه به اطلاعات مالی و سهامی شرکت ها که در سایت codal.ir  قرار دارد اقدام به تحلیل های خرد و کلان این سهم ها کرده و با توجه به این تحلیل ها روند آینده و ارزش واقعی آن ها را پیش بینی می کنند و با اطمینان بیشتری در رابطه با خریدن یا نخریدن سهام شرکت ها تصمیم می گیرند .

با توجه به اینکه اطلاعات ارائه شده در سایت کدال قابل استفاده برای فعالین در این بازار می باشد در نتیجه هر شخص برای وارد شدن به آن در ابتدا نیاز به مراجعه به سجام و دریافت کد بورسی از طریق این سایت به منظور شروع سرمایه گذاری و فعالیت در این بازار دارد . پس از دریافت کد بورسی افراد مجاز به فعالیت در بازار سرمایه هستند و با استفاده از اطلاعات شرکت ها که در سامانه کدال قرار داده شده است می توانند در مورد سرمایه گذاری های خود تصمیم گیری کنند .

 

بیشتر بخوانید: سامانه سمات

 

 

چه اطلاعاتی در سایت کدال قرار می گیرد ؟

کدال شامل اطلاعات بسیار زیاد و کاربردی می باشد که سرمایه گذاران با توجه به این اطلاعات و تحلیل آنها توانایی پیش بینی روند آتی شرکت و همچنین ارزش ذاتی سهام آن ها را پیدا می کنند . افراد پس از ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد بورسی  می توانند با مراجعه به سایت  codal.ir به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند که در نتیجه آن می توانند تصمیم به خریدن یا نخریدن یک سهم در این بازار را اتخاذ کنند . در زیر به تعدادی از پرکاربرد ترین اطلاعات موجود در سایت کدال اشاره خواهد شذ :

 صورت های مالی میان دوره و پایان دوره شرکت ها : شرکت های موظف هستند تا اطلاعات صورت های مالی خود را در بازه های 3 ماهه از طریق سایت کدال در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند ، به این ترتیب سرمایه گذاران با مراجعه به سامانه کدال می توانند به اطلاعات 3 ، 6، 9 و 12 ماهه شرکت ها دسترسی پیدا کنند .

 گزارش های ماهانه فعالیت شرکت ها : در این گزارش شرکت ها به ارائه اطلاعاتی در رابطه با میزان ، حجم و ارزش ریالی فروش کل خود به صورت ماهانه و یا میزان خدمات ارائه شده توسط آنها در این بازه زمانی به منظور شفاف سازی برای سرمایه گذاران می پردازند . 

 گزارش اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب : در این گزارش شرکت ها تمامی اطلاعات مهمی که به صورت مستقیم بر سود هر سهم آنها تاثیر گذار است را در قالب گزارشی تحت عنوان گزارش اطلاعات با اهمیت گروه الف در سامانه قرار می دهند .

همچنین در طی گزارشی دیگر تمامی اطلاعاتی که به صورت غیر مستقیم بر سود هر سهم آنها تاثیر گذار است را در قالب گزارشی تحت عنوان گزارش اطلاعات با اهمیت گروه ب با استفاده از سامانه کدال در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند .

 گزارش فعالیت هیئت مدیره در دوره 12 ماهه : پس از اینکه صورت های مالی سالانه ( 12 ماهه ) شرکت ها منتشر شد اقدام به برگزاری مجمع عمومی سالانه می کنند . پس از برگزاری این مجمع شرکت ها موظف به ارائه گزارش حسابرسی شده آن در سامانه کدال می باشند .

در این گزارش هیئت مدیره در رابطه با عملکرد شرکت در سال گذشته و همچنین پیش بینی آنها برای وضعیت شرکت در سال آینده اعلام شده است و سهامداران و سرمایه گذاران از طریق مطالعه این اطلاعات می توانند در مورد اینکه در سهام این شرکت سرمایه گذاری انجام دهند یا خیر تصمیم گیری کنند .

 گزارش تفسیری مدیریت : مدیر عامل شرکت ها موظف هستند تا گزارش میان دوره یا فصلی فعالیت شرکت خود را در پایان هر 3 ماه در سایت کدال قرار دهند . این گزارش شامل اطلاعاتی در مورد عملکرد شرکت در 3 ماه گذشته و همچنین پیش بینی روند فعالیت به ویژه انتظار او از میزان فروش ( به صورت خاص فروش مقداری محصولات ) شرکت در 3 ماه آینده می باشد که توسط وی در قالب فایل pdf و یا تحت وب ارائه می گردد . لازم به ذکر است که علاوه بر گزارش های فصلی گزارش های تفسیری ماهانه نیز توسط مدیریت ارائه می گردد اما از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند .

 یادداشت همراه صورت های مالی : تمامی شرکت های ثبت شده در بازار سرمایه موظف هستند تا همراه با صورت های مالی 6 و 12 ماه خود گزارش حسابرسی شده شرکت را نیز منتشر کنند که در آن گزارش های مالی شرکت در بازه های 6 ماهه ارائه می شود .

پس از این کار حسابرس اقدام به صحت سنجی گزارش های مالی می کند و در صورت تایید وی شرکت موظف به ارائه این گزارش ها به همراه گزارش صورت های مالی خود در سامانه کدال می باشد . لازم به ذکر است که تمام شرکت ها دارای یک حسابرس داخلی هستند اما برای این گزارش ها نیاز است تا یک حسابرس خارجی مورد تایید سازمان بورس آن ها را تایید کند .

 آگهی افزایش سرمایه شرکت : یکی از مهمترین گزارش هایی که برای سرمایه گزاران بازار سرمایه بسیار با اهمیت است گزارش افزایش سرمایه شرکت ها می باشد که به صورت مرحله به مرحله در سامانه کدال توسط شرکت مورد نظر برای آنها اطلاع رسانی می شود . 

 

ویژگی های سامانه کدال

همانطور که اشاره شد سایت کدال به منظور راحت تر شدن فعالیت در بازار بورس و حفظ حقوق سرمایه گذاران با قرار دادن اطلاعات مالی شرکت ها و شفاف سازی فعالیت آنها تهیه شده است ، به منظور رسیدن به این هدف ویژگی هایی برای این سایت تعریف شده که در ادامه به آنها اشاره شده است : 

1- این سامانه رایگان بوده و استفاده از آن برای عموم آزاد است 

2- در این سامانه تمامی گزارشاتی که توسط ناشران تهیه می شود جمع آوری شده و در دسترس سرمایه گذاران قرار می گیرد .

3- تمامی اطلاعات انتشار یافته مورد تحلیل و نظارت کارشناسان سازمان بورس اوراق بهادار قرار می گیرد.

4- سازمان بورس اوراق بهادار با ایجاد سایت کدال برای سرمایه گذاران شرایطی را فراهم کرده است تا دسترسی بهتر و آسان تری را به اطلاعات شرکت ها داشته باشند .

5- سایت کدال باعث افزایش شفافیت در اطلاعات شرکت ها به واسطه کاهش فاصله زمانی بین تهیه تا ارائه گزارش ها شده است . 

6- به دلیل نظارت کارشناسان سازمان بورس بر گزارشات ارائه شده توسط شرکت ها میزان دقت آنها در تهیه این اطلاعات بسیار بالاتر رفته است . 

بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس

نحوه کار کردن با سامانه کدال 

برای وارد شدن و استفاده از سایت کدال بورس مراحل زیر را باید طی کنید : 

 آدرس سایت کدال codal ir را در موتور جست و جوی خود وارد می کنیم و وارد صفحه سامانه کدال می شویم ، درست مانند تصویر زیر : 

 

 

بعد از کلیک کردن روی لینک مشخص شده وارد صفحه سامانه کدال می شوید که در آن اطلاعات مربوط به تمامی شرکت های موجود در بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس قرار داده شده است ، به صورتی که در تصویر زیر می بینید :

 

 

در قسمت بالا و سمت راست صفحه گزینه جستجوی اطلاعیه ها می توانید اطلاعیه های شرکت خاصی که مد نظرتان است را پیدا کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

با استفاده از کادری که برای شما باز می شود می توانید اطلاعات شرکت مورد نظر خود را بدست آورید . انجام این کار به دو روش ممکن است ، در روش اول تمام اطلاعات موجود در کادر جستجو را وارد کرده و گزارش هایی که دقیقا مد نظرتان است را دریافت می کنید .

در روش دوم به صورت ساده تر در کادر جستجو ( نام / نماد ) ، تنها نماد شرکت مورد نظر خودر را وارد کرده و تمام اطلاعیه های مربوط به آن به شما ارائه خواهد شد . لازم به ذکر است که اطلاعیه های موجود در این سامانه با اولویت تاریخ بوده و اولین اطلاعیه ها بروز ترین گزارش ها هستند .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت کدال بورس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت کدال بورس پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سایت کدال بورس چیست ؟

✔️ این سامان شامل همه اطلاعات مالی شرکت های ثبت شده در بازار سرمایه می باشد که در متن مقاله به تعریف دقیق آن پرداخته شده است

2- ✔️ سامانه کدال چه اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار می دهد ؟

✔️ در این سایت اطلاعاتی از قبیل گزارش های مالی میان دوره و پایان دوره ، صورت تفسیری مدیریت و سایر اطلاعات مهم شرکت ها ارائه می گردد که در متن مقاله به مهم ترین موارد آنها اشاره شده است 

3- ✔️ نحوه استفاده از سایت کدال به چه صورت است ؟

✔️ برای استفاده از این سامانه ابتدا باید به آدرس codal.ir مراجعه کرده که در متن مقاله به صورت تصویری به آموزش نحوه استفاده از این سایت پرداخته شده است 

منبع : سامانه کدال codal.ir



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

با اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باتوجه به فرایند کند تاخیر در فروش و واریز پول سهام عدالت و برخی از اشتباهات کارگزاری‌ های بانکی و غیربانکی در فروش بدون اجازه 30 درصد دوم که موجب نارضایتی سهامداران شده، اعلام کرد: از امروز امکان تغییر کارگزاری ناظر برای فروشندگان سهام عدالت که قصد دارند مابقی سهام را از طریق کارگزاری دیگری بفروشند، فراهم شده است.

منبع : فراهم شدن امکان تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت

در ادامه بخوانید: فروش سهام عدالت



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کتاب درس اقتصاد دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که دانش آموزا با دانلود نسخه pdf اون می تونن از محتوای کتاب اقتصاد دهم انسانی 99 - 1400 مطلع بشن و هر جایی که باشن نسخه الکترونیکی کتاب اقتصاد همراهشون باشه .

 

 

هر سال آموزش و پرورش علاوه بر نسخه کاغذی کتاب اقتصاد دهم انسانی نسخه pdf اون رو به صورت رایگان در پایگاه کتاب درسی در اختیار دانش آموزا قرار میده . اینجوری دانش آموزایی که تمایل دارن علاوه بر نسخه چاپی ، نسخه پی دی اف کتاب رو هم داشته باشن می تونن به راحتی اون رو دانلود کنن .

همچنین دانش آموزای پایه دهم انسانی 99 - 1400 با دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی می تونن قبل از شروع مدرسه از جزئیات و بخش های مختلف کتاب اقتصاد آشنا بشن . برای همین تو ادامه این مقاله لینک دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰ رو گذاشتیم .

 

 

دانلود کتاب درس اقتصاد دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰

کتاب اقتصاد دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر دانش آموزای دهم انسانی با کتاب اقتصاد ، فایل پی دی اف این کتاب رو در اختیار دانش آموزا قرار دادیم . با کلیک روی لینک زیر می تونین فایل pdf کتاب اقتصاد 99 - 1400 رو دریافت کنین .

 

برای دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی کلیک کنید .

 

 از اونجایی که فرایند ثبت نام کتاب درسی دانش آموزا به صورت اینترنتی شده با خوندن مقاله زیر می تونین به راحتی درخواست کتاب درسی دانش آموزتون رو ثبت کنین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کتاب درسی دهم انسانی

 

 

اهمیت بررسی نمونه سوالات اقتصاد

دانش آموزای دهم انسانی برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خودشون می تونن نمونه وسالات درس اقتصاد سال های گذشته و یا مدرسه های دیگه رو دانلود کنن و قبل از امتحان ها رو حل کنن . این جو.ری می توننن متوجه بشن که تو کجاهای کتاب تسلط دارن و تو کدوم قسمت ها ضعف دارن در نتیجه عملکرد بهتری هم سر جلسه امتحان می تونن داشته باشن .

 برای دانلود مستقیم برنامه شاد پیشنهاد میشه مقاله زیر رو بخونین  .

در ادامه بخوانید: دانلود برنامه شاد

به همین دلیل تو مقاله زیر لینک دانلود نمونه سوالای درس اقتصاد دهم انسانی رو با جواب گذاشتیم تا به راحتی اونا رو دانلود و خودتون رو برای حضور تو جلسه امتحان اقتصاد آماده کنین .

بیشتر بخوانید : دانلود نمونه سوال امتحان اقتصاد دهم انسانی

 

مشاوره نحوه مطالعه کتاب اقتصاد دهم انسانی

برای مطالعه درس اقتصاد از اول سال تحصیلی درس به درس پیش برین و تا اونجایی که میشه سعی کنین این درس رو همون روز که بهتون تدریس شد بخونین . اینجوری هنوز مطالبی که معلم یاد داده تو ذهنتونه و سرعت یادگیریتون هم بالاتر میره .

همزمان با مطالعه درس به درس ، خلاصه نویسی مطالب مهم هم برای خودتون تو یک دفتر جداگونه داشته باشین تا موقعی که فرصت زیادی برای مطالعه امتحان اقتصاد نداشتین سراغ اون خلاصه نویسی ها برین و با خوندن اونا ، همه مطالب درسی براتون یادآوری بشه .

 کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما رو تو تمامی مراحل تحصیلی دانش آموز با توجه به تجربشون راهنمایی کنن . همچنین برای اطلاع از جدید ترین اخبار مربوط به مدارس مختلف و دوره تحصیلی دانش آموزتون می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ فایل pdf کتاب درس اقتصاد دهم انسانی رو از کجا باید دانلود کنیم ؟

✔️ فایل پی دی اف کتاب درس منطق تو پایگاه کتاب درسی گذاشته میشه که لینک دانلودش رو تو این مقاله گذاشتیم .

2- ✔️ دانلود کتاب درس اقتصاد دهم انسانی چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  

✔️ دانش آموزا با دانلود فایل پی دی اف کتاب درسی می تونن قبل از شروع سال تحصیلی با محتوای کتاب درسی آشنا بشن .

3- ✔️ دانلود کتاب درس منطق دهم انسانی چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  

✔️ دانش آموزا با دانلود فایل پی دی اف کتاب درسی می تونن قبل از شروع سال تحصیلی با محتوای کتاب درسی آشنا بشن .

منبع : کتاب اقتصاد دهم انسانی



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کتاب درس آمادگی دفاعی دهم ریاضی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که دانش آموزا با دانلود نسخه pdf اون می تونن از محتوای کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی 99 - 1400 مطلع بشن و هر جایی که باشن نسخه الکترونیکی کتاب آمادگی دفاعی همراهشون باشه .

 

 

هر سال آموزش و پرورش علاوه بر نسخه کاغذی کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی نسخه pdf اون رو به صورت رایگان در پایگاه کتاب درسی در اختیار دانش آموزا قرار میده . اینجوری دانش آموزایی که تمایل دارن علاوه بر نسخه چاپی ، نسخه پی دی اف کتاب رو هم داشته باشن می تونن به راحتی اون رو دانلود کنن .

همچنین دانش آموزای پایه دهم ریاضی 99 - 1400 با دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی می تونن قبل از شروع مدرسه از جزئیات و بخش های مختلف کتاب آمادگی دفاعی آشنا بشن . برای همین تو ادامه این مقاله لینک دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی ۹۹ - ۱۴۰۰ رو گذاشتیم .

 

 

دانلود کتاب درس آمادگی دفاعی دهم ریاضی ۹۹ - ۱۴۰۰

کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر دانش آموزای دهم ریاضی با کتاب آمادگی دفاعی ، فایل پی دی اف این کتاب رو در اختیار دانش آموزا قرار دادیم . با کلیک روی لینک زیر می تونین فایل pdf کتاب آمادگی دفاعی 99 - 1400 رو دریافت کنین .

 

برای دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی کلیک کنید .

 

 از اونجایی که فرایند ثبت نام کتاب درسی دانش آموزا به صورت اینترنتی شده با خوندن مقاله زیر می تونین به راحتی درخواست کتاب درسی دانش آموزتون رو ثبت کنین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کتاب درسی دهم

 

 

اهمیت بررسی نمونه سوالات آمادگی دفاعی

دانش آموزای دهم ریاضی برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خودشون می تونن نمونه وسالات درس آمادگی دفاعی سال های گذشته و یا مدرسه های دیگه رو دانلود کنن و قبل از امتحان ها رو حل کنن . این جو.ری می توننن متوجه بشن که تو کجاهای کتاب تسلط دارن و تو کدوم قسمت ها ضعف دارن در نتیجه عملکرد بهتری هم سر جلسه امتحان می تونن داشته باشن .

به همین دلیل تو مقاله زیر لینک دانلود نمونه سوالای درس آمادگی دفاعی دهم ریاضی رو با جواب گذاشتیم تا به راحتی اونا رو دانلود و خودتون رو برای حضور تو جلسه امتحان آمادگی دفاعی آماده کنین .

بیشتر بخوانید : دانلود نمونه سوال امتحان آمادگی دفاعی دهم ریاضی

 

مشاوره نحوه مطالعه کتاب آمادگی دفاعی دهم

برای مطالعه درس آمادگی دفاعی از اول سال تحصیلی درس به درس پیش برین و تا اونجایی که میشه سعی کنین این درس رو همون روز که بهتون تدریس شد بخونین . اینجوری هنوز مطالبی که معلم یاد داده تو ذهنتونه و سرعت یادگیریتون هم بالاتر میره .

همزمان با مطالعه درس به درس ، خلاصه نویسی مطالب مهم هم برای خودتون تو یک دفتر جداگونه داشته باشین تا موقعی که فرصت زیادی برای مطالعه امتحان آمادگی دفاعی نداشتین سراغ اون خلاصه نویسی ها برین و با خوندن اونا ، همه مطالب درسی براتون یادآوری بشه .

 

 برای دانلود مستقیم برنامه شاد پیشنهاد میشه مقاله زیر رو بخونین  .

در ادامه بخوانید: دانلود برنامه شاد

 کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما رو تو تمامی مراحل تحصیلی دانش آموز با توجه به تجربشون راهنمایی کنن . همچنین برای اطلاع از جدید ترین اخبار مربوط به مدارس مختلف و دوره تحصیلی دانش آموزتون می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ فایل pdf کتاب درس آمادگی دفاعی دهم ریاضی رو از کجا باید دانلود کنیم ؟  

✔️ فایل پی دی اف کتاب درس آمادگی دفاعی تو پایگاه کتاب درسی گذاشته میشه که لینک دانلودش رو تو این مقاله گذاشتیم .

2- ✔️ فایل pdf کتاب درس آمادگی دفاعی دهم ریاضی رو از کجا باید دانلود کنیم ؟  

✔️ فایل پی دی اف کتاب درس آمادگی دفاعی تو پایگاه کتاب درسی گذاشته میشه که لینک دانلودش رو تو این مقاله گذاشتیم .

3- ✔️ برای دریات فایل pdf کتاب درسی باید هزینه ای پرداخت کرد ؟  

✔️ خیر ، آموزش و پرورش هر سال علاوه بر نسخه کاغذی ، نسخه پی دی اف کتاب درسی رو به طور رایگان در اختیار دانش آموزا میذاره .

منبع : کتاب آمادگی دفاعی دهم ریاضی



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کتاب درس آمادگی دفاعی دهم تجربی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که دانش آموزا با دانلود نسخه pdf اون می تونن از محتوای کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی 99 - 1400 مطلع بشن و هر جایی که باشن نسخه الکترونیکی کتاب آمادگی دفاعی همراهشون باشه .

 

 

هر سال آموزش و پرورش علاوه بر نسخه کاغذی کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی نسخه pdf اون رو به صورت رایگان در پایگاه کتاب درسی در اختیار دانش آموزا قرار میده . اینجوری دانش آموزایی که تمایل دارن علاوه بر نسخه چاپی ، نسخه پی دی اف کتاب رو هم داشته باشن می تونن به راحتی اون رو دانلود کنن .

همچنین دانش آموزای پایه دهم تجربی 99 - 1400 با دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی می تونن قبل از شروع مدرسه از جزئیات و بخش های مختلف کتاب آمادگی دفاعی آشنا بشن . برای همین تو ادامه این مقاله لینک دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم ۹۹ - ۱۴۰۰ رو گذاشتیم .

 

 

دانلود کتاب درس آمادگی دفاعی دهم تجربی ۹۹ - ۱۴۰۰

کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر دانش آموزای دهم تجربی با کتاب آمادگی دفاعی ، فایل پی دی اف این کتاب رو در اختیار دانش آموزا قرار دادیم . با کلیک روی لینک زیر می تونین فایل pdf کتاب آمادگی دفاعی 99 - 1400 رو دریافت کنین .

 

برای دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی کلیک کنید .

 

 از اونجایی که فرایند ثبت نام کتاب درسی دانش آموزا به صورت اینترنتی شده با خوندن مقاله زیر می تونین به راحتی درخواست کتاب درسی دانش آموزتون رو ثبت کنین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کتاب درسی دهم

 

 

اهمیت بررسی نمونه سوالات آمادگی دفاعی

دانش آموزای دهم برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خودشون می تونن نمونه وسالات درس آمادگی دفاعی سال های گذشته و یا مدرسه های دیگه رو دانلود کنن و قبل از امتحان ها رو حل کنن . این جو.ری می توننن متوجه بشن که تو کجاهای کتاب تسلط دارن و تو کدوم قسمت ها ضعف دارن در نتیجه عملکرد بهتری هم سر جلسه امتحان می تونن داشته باشن .

به همین دلیل تو مقاله زیر لینک دانلود نمونه سوالای درس آمادگی دفاعی دهم تجربی رو با جواب گذاشتیم تا به راحتی اونا رو دانلود و خودتون رو برای حضور تو جلسه امتحان آمادگی دفاعی آماده کنین .

بیشتر بخوانید : دانلود نمونه سوال امتحان آمادگی دفاعی دهم تجربی

 

مشاوره نحوه مطالعه کتاب آمادگی دفاعی دهم

برای مطالعه درس آمادگی دفاعی از اول سال تحصیلی درس به درس پیش برین و تا اونجایی که میشه سعی کنین این درس رو همون روز که بهتون تدریس شد بخونین . اینجوری هنوز مطالبی که معلم یاد داده تو ذهنتونه و سرعت یادگیریتون هم بالاتر میره .

همزمان با مطالعه درس به درس ، خلاصه نویسی مطالب مهم هم برای خودتون تو یک دفتر جداگونه داشته باشین تا موقعی که فرصت زیادی برای مطالعه امتحان آمادگی دفاعی نداشتین سراغ اون خلاصه نویسی ها برین و با خوندن اونا ، همه مطالب درسی براتون یادآوری بشه .

 برای دانلود مستقیم برنامه شاد پیشنهاد میشه مقاله زیر رو بخونین  .

در ادامه بخوانید: دانلود برنامه شاد

 کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما رو تو تمامی مراحل تحصیلی دانش آموز با توجه به تجربشون راهنمایی کنن . همچنین برای اطلاع از جدید ترین اخبار مربوط به مدارس مختلف و دوره تحصیلی دانش آموزتون می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ فایل pdf کتاب درس آمادگی دفاعی دهم تجربی رو از کجا باید دانلود کنیم ؟  

✔️ فایل پی دی اف کتاب درس آمادگی دفاعی تو پایگاه کتاب درسی گذاشته میشه که لینک دانلودش رو تو این مقاله گذاشتیم .

2- ✔️ دانلود کتاب درس آمادگی دفاعی دهم چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟  

✔️ دانش آموزا با دانلود فایل پی دی اف کتاب درسی می تونن قبل از شروع سال تحصیلی با محتوای کتاب درسی آشنا بشن .

3- ✔️ برای دریات فایل pdf کتاب درسی باید هزینه ای پرداخت کرد ؟  

✔️ خیر ، آموزش و پرورش هر سال علاوه بر نسخه کاغذی ، نسخه پی دی اف کتاب درسی رو به طور رایگان در اختیار دانش آموزا میذاره .

منبع : کتاب آمادگی دفاعی دهم تجربی



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

کتاب درس آمادگی دفاعی دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که دانش آموزا با دانلود نسخه pdf اون می تونن از محتوای کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی 99 - 1400 مطلع بشن و هر جایی که باشن نسخه الکترونیکی کتاب آمادگی دفاعی همراهشون باشه .

 

 

هر سال آموزش و پرورش علاوه بر نسخه کاغذی کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی نسخه pdf اون رو به صورت رایگان در پایگاه کتاب درسی در اختیار دانش آموزا قرار میده . اینجوری دانش آموزایی که تمایل دارن علاوه بر نسخه چاپی ، نسخه پی دی اف کتاب رو هم داشته باشن می تونن به راحتی اون رو دانلود کنن .

همچنین دانش آموزای پایه دهم انسانی 99 - 1400 با دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی می تونن قبل از شروع مدرسه از جزئیات و بخش های مختلف کتاب آمادگی دفاعی آشنا بشن . برای همین تو ادامه این مقاله لینک دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم ۹۹ - ۱۴۰۰ رو گذاشتیم .

 

 

دانلود کتاب درس آمادگی دفاعی دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰

کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی ۹۹ - ۱۴۰۰ از چند بخش تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر دانش آموزای دهم انسانی با کتاب آمادگی دفاعی ، فایل پی دی اف این کتاب رو در اختیار دانش آموزا قرار دادیم . با کلیک روی لینک زیر می تونین فایل pdf کتاب آمادگی دفاعی 99 - 1400 رو دریافت کنین .

 

برای دانلود کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی کلیک کنید .

 

 از اونجایی که فرایند ثبت نام کتاب درسی دانش آموزا به صورت اینترنتی شده با خوندن مقاله زیر می تونین به راحتی درخواست کتاب درسی دانش آموزتون رو ثبت کنین .

بیشتر بخوانید : ثبت نام کتاب درسی دهم

 

 

اهمیت بررسی نمونه سوالات آمادگی دفاعی

دانش آموزای دهم برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خودشون می تونن نمونه وسالات درس آمادگی دفاعی سال های گذشته و یا مدرسه های دیگه رو دانلود کنن و قبل از امتحان ها رو حل کنن . این جو.ری می توننن متوجه بشن که تو کجاهای کتاب تسلط دارن و تو کدوم قسمت ها ضعف دارن در نتیجه عملکرد بهتری هم سر جلسه امتحان می تونن داشته باشن .

به همین دلیل تو مقاله زیر لینک دانلود نمونه سوالای درس آمادگی دفاعی دهم انسانی رو با جواب گذاشتیم تا به راحتی اونا رو دانلود و خودتون رو برای حضور تو جلسه امتحان آمادگی دفاعی آماده کنین .

بیشتر بخوانید : دانلود نمونه سوال امتحان آمادگی دفاعی دهم

 

مشاوره نحوه مطالعه کتاب آمادگی دفاعی دهم

برای مطالعه درس آمادگی دفاعی از اول سال تحصیلی درس به درس پیش برین و تا اونجایی که میشه سعی کنین این درس رو همون روز که بهتون تدریس شد بخونین . اینجوری هنوز مطالبی که معلم یاد داده تو ذهنتونه و سرعت یادگیریتون هم بالاتر میره .

همزمان با مطالعه درس به درس ، خلاصه نویسی مطالب مهم هم برای خودتون تو یک دفتر جداگونه داشته باشین تا موقعی که فرصت زیادی برای مطالعه امتحان آمادگی دفاعی نداشتین سراغ اون خلاصه نویسی ها برین و با خوندن اونا ، همه مطالب درسی براتون یادآوری بشه .پ

 برای دانلود مستقیم برنامه شاد پیشنهاد میشه مقاله زیر رو بخونین  .

در ادامه بخوانید: دانلود برنامه شاد

 کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما رو تو تمامی مراحل تحصیلی دانش آموز با توجه به تجربشون راهنمایی کنن . همچنین برای اطلاع از جدید ترین اخبار مربوط به مدارس مختلف و دوره تحصیلی دانش آموزتون می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ فایل pdf کتاب درس آمادگی دفاعی دهم انسانی رو از کجا باید دانلود کنیم ؟  

✔️ فایل پی دی اف کتاب درس آمادگی دفاعی تو پایگاه کتاب درسی گذاشته میشه که لینک دانلودش رو تو این مقاله گذاشتیم .

2- ✔️ دانلود کتاب درس آمادگی دفاعی دهم انسانی چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟

✔️ دانش آموزا با دانلود فایل پی دی اف کتاب درسی می تونن قبل از شروع سال تحصیلی با محتوای کتاب درسی آشنا بشن .

3- ✔️ برای دریات فایل pdf کتاب درسی باید هزینه ای پرداخت کرد ؟  

✔️ خیر ، آموزش و پرورش هر سال علاوه بر نسخه کاغذی ، نسخه پی دی اف کتاب درسی رو به طور رایگان در اختیار دانش آموزا میذاره .

منبع : کتاب آمادگی دفاعی دهم انسانی



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ ، بعد از اطلاع از شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد از دفترچه های راهنمای ثبت نام یا انتخاب رشته ، در صورت داشتن شرایط گفته شده و تایید ارگان مربوطه می تونن با توجه به شرایط ، از تسهیلات در نظر گرفته شده برای این داوطلبا در کارشناسی ارشد 99 استفاده کنن .

 

 

سهمیه های کنکور ارشد ، جزو تسهیلاتی هستش که هر سال سازمان سنجش برای تموم داوطلبای این آزمون در نظر می گیره و شرایط استفاده از اون رو از طریق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد به اطلاع تموم داوطلبا می رسونه .

با توجه به تاثیر بسزایی که این سهمیه ها در کسب رتبه قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارن ، مورد توجه داوطلبای مقطع کارشناسی ارشد 99 ، قرار می گیره . داوطلبایی می تونن از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ استفاده کنن که شرایط استفاده از این سهمیه ها رو داشته باشن و سهمیه شون توسط ارگان مربوطه تایید بشه .

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 شامل سهمیه رزمندگان ، سهمیه ایثارگران و سهمیه آزاد هستش . به خاطر اهمیتی که سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در فرایند انتخاب رشته و قبولی داوطلبا در مقطع کارشناسی ارشد داره ، در این مقاله جزئیات این سهمیه ها رو بطور کامل گفتیم . پس همراهمون باشین !

 

 

سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

یکی از سهمیه های مهم کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به سهمیه ایثارگران اختصاص داره که به دو قسمت سهمیه 25 و 5 درصدی تقسیم میشه . داوطلبایی مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصدی هستن که در صورت داشتن شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه ازاد رو کسب کرده باشن . سهمیه ایثارگران شامل افراد زیر میشه :

 سهمیه ایثارگران 25 درصدی

این سهمیه به " همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر " ، " آزادگان و همسر و فرزندان آنان " ، " جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان " اختصاص داره و به عنوان سهمیه 25 درصدی ایثارگران در بین داوطلبا مطرح میشه که 25 درصد ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبا اختصاص داره .

 سهمیه ایثارگران 5 درصدی

این سهمیه به " جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان " و " همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه " اختصاص داره . تعداد افراد واجد شرایط برای استفاده از این سهمیه به نسبت ایثارگران 25 درصد خیلی بیشتر هستش و 5 درصد ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبا اختصاص داره .

 

 در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبای مشمول این سهمیه تکمیل نشه ، ظرفیت این سهمیه اول به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حد نصاب لازم رو دارن ، اختصاص داره و اگه باز هم این ظرفیت خالی موند ، به داوطلبای سهمیه آزاد اختصاص پیدا می کنه .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبایی که قصد استفاده از سهمیه رزمندگان رو دارن باید دارای یکی از شرایط زیر باشن :

 

رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67 ، حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتن  . 

 

پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67 ، حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشتن .

داوطلبایی که یکی از شرایط گفته شده رو دارن ، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، باید یک کد رهگیری 12 رقمی از ارگان مربوطه دریافت کرده ، در فرم ثبت نام وارد کنن و در صورت تایید نهایی از ارگان ذیربط و کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کنکور کارشناسی ارشد 99 با این سهمیه سنجیده میشن .

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

با ادغام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد با هم ، پذیرش در این دانشگاه ها با برگزاری آزمونی جامع و هماهنگ انجام میشه . تراز همه داوطلبا با توجه به درصد دروس رشته امتحانی مورد نظر محاسبه شده تا رتبه داوطلبا نسبت به هم مشخص بشه .

در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ ، داوطلبایی که مشمول سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ( ایثارگران پنج درصد یا بیست و پنج درصد ، رزمندگان ) هستن ، در صورت کسب حدنصاب لازم ، می تونن با استفاده از تسهیلاتی که سازمان سنجش به داوطلبا اختصاص داده ، با دست بازتری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 خودشون رو انجام بدن .

رتبه این دسته از داوطلبا نسبت به رقبای خودشون که دارای سهمیه مشابه هستن ، محاسبه شده و تحت عنوان رتبه در سهمیه در کارنامه کارشناسی ارشد نوشته شده . از اونجایی که این رتبه در جامعه آماری کوچک تری مورد محاسبه قرار گرفته تاثیر مثبتی در روند پذیرش داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد داره .

 

اگه در مورد سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ دچار ابهام شدین و یا سوالی براتون پیش اومده ، می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو مشکلات خودتون رو در این زمینه با مشاورای مجرب این مرکز در میون گذاشته تا بهترین راه حل رو بهتون پیشنهاد بدن . هم چنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو باشین تا از همه اخبار مربوط به کارشناسی ارشد 99 مطلع بشین .

در ادامه بخوانید: رتبه اصلی در کارنامه کنکور ارشد



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا سهمیه خانواده شهدا در کنکور کارشناسی ارشد تاثیر داره ؟

✔️ خیر ، همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، سهمیه خانواده شهدا در کنکور ارشد تاثیری نداشته و فقط سهمیه رزمندگان و ایثارگران 25 و 5 درصد تاثیر گذار هستش .

2- ✔️ حد نصاب استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد چقدر هستش ؟

✔️ همونطور که در متن مقاله بطور کامل گفته شده ، برای استفاده از سهمیه ایثارگران داوطلب باید حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر گزینش آزاد رو کسب کرده باشه .

3- ✔️ شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران کجا نوشته شده ؟

✔️ شرایط و جزییات استفاده از سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نوشته شده که جزئیات دقیق اون در متن این مقاله هم قرار داده شده .

منبع : سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سامانه وادانا دانشگاه آزاد اسلامی این امکان رو برای دانشجو های خودش فراهم کرده تا بتونن کلاس های آموزشی خودشون رو به طور آنلاین و یا آفلاین با وارد شدن به سایت vadana بگذرونن و با توجه به شرایط ایجاد شده بابت شیوع ویروس کرونا  دیگه نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نداشته باشن .

 

با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی ، دانشگاه آزاد اقدام به راه اندازی سایت وادانا برای آموزش مجازی دانشجوهای خودش کرده تا اونا بتونن با ورود به این سامانه کلاس های درسی خودشون رو به طور مجازی بگذرونن .

در سایت وادانا دانشگاه آزاد تمامی دروس و کلاس ها به صورت اینترنتی و 24 ساعته در اختیار دانشجو ها قرار می گیره و اونا می تونن به راحتی کلاس های آموزشی خودشون رو بگذرونن . اما خیلی از داوطلبا نمی دونن که چه جوری می تونن وارد سامانهvadana  بشن تا از امکانات اون استفاده کنن . برای همین در ادامه این مقاله در مورد اقدامات لازم برای استفاده از این سامانه و نحوه ورود به سایت vadana.iauec.ac.ir توضیح دادیم .

 

 

اقدامات لازم جهت ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد

از اونجایی که شیوه آموزش در سامانه مجازی دانشگاه آزاد به صورت تصویری و آنلاین انجام میشه ، دانشجوها برای اینکه بتونن بدون هیچ مشکلی کلاس های خودشون رو بگذرونن باید قبل از ورود به سایت mapvada کارایی که در زیر گفتیم رو انجام بدن .

 

 حداقل سرعت دانلود اینترنت مورد استفاده 2Mbps

 مجهز بودن کامپیوتر مورد استفاده به هدست یا بلندگو و میکروفون

 کسب اطمینان از تنظیمات مربوط به ضبط و پخش صدا

 اطمینان از بسته نبودن پورت های 80، 443 و 1935 از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی و یا توسط نرم افزارهای آنتی ویروس

نصب آخرین نسخه نرم افزار های Adobe Connect Add-in / Word و PowerPoint / Adobe Acrobat Reader / Flash Player ،/Mozilla Firefox 

 

 البته داوطلبا می تونن بعضی از امور دانشجویی خودشون رو از طریق سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد هم انجام بدن .

بیشتر بخوانید: سایت آموزشیار دانشگاه آزاد

 

 

نحوه ورود به سامانه مجازی vadana دانشگاه آزاد

هدف از ایجاد سامانه مجازی دانشگاه آزاد اینه که دانشجو ها بتونن به صورت آفلاین و یا آنلاین کلاس های آموزش خودشون رو بگذرونن و اقدامات دیگه مثل پرداخت شهریه دانشگاه آزاد و انتخاب واحدشون رو هم در این سایت انجام بدن و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نداشته باشن .

  • نحوه ورود به سایت وادانا دانشگاه آزاد به طور خلاصه :
  1. ورود به سایت vadamap.iauec.ac.ir

  2. انتخاب استان و واحد دانشگاهی خود از روی نقشه

  3. وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

  • راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد

 ورود به سایت وانادا به آدرس vadamap.iauec.ac.ir و انتخاب استان خود از روی نقشه .

 

 

 بعد از انتخاب استان واحد دانشگاه آزاد مد نظر خودتون رو انتخاب کنین .

 

 

 در ادامه نام کاربری و کلمه عبورتون رو وارد کنین .

 نام کاربری و رمز ورود به سامانه وادانا می تونه یکی از 3 حالته زیر باشه :

  1.  نام کاربری : شماره دانشجویی - رمز عبور : کد ملی
  2.  نام کاربری : کد ملی - رمز عبور : کد ملی
  3.  نام کاربری : کد ملی - رمز عبور : شماره موبایل

 

 

 سپس از بین گزینه های ارائه شده درس مد نظرتون رو انتخاب کنین .

 

 

 در ادامه شماره کلاس خودتون رو انتخاب کنین .

 

 

 گزینه پیوستن به کلاس رو بزنین .

 

 

 با انتخاب گزینه " open in application " وارد کلاستون بشین .

 

 

برای ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد کلیک کنید .

 

در صورتی که می خواین به طور مستقیم ( بدون انتخاب استان و واحد دانشگاهی ) وارد سایت وادانا بشین کلیک کنین .

 

 با توجه به شیوع ویروس کرونا ، دانشگاه آزاد برای محدود کردن جا به جایی دانشجو ها امکان تغییر حوزه امتحانی رو فراهم کرده که برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص سایت وادانا دانشگاه آزاد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ هدف از ایجاد سایت وادانا دانشگاه آزاد چیه ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شده دانشجو ها با ورود به این سایت می تونن کلاس های خودشون رو به طور آفلاین و یا آنلاین بگذرونن .

2- ✔️ برای ورود به سامانه وادانا چه اطلاعاتی نیازه ؟

✔️ داوطلبا برای ورود به این سامانه باید نام کاربری و کلمه عبور خود را طبق اطلاعاتی که دراین مقاله گفته شده وارد کنن . 

3- ✔️ آموزش مجازی دانشگاه آزاد از طریق چه سایت انجام میشود ؟

✔️ این آموزش ها از طریق سایت وادانا انجام می شه که در این مقاله آدرس ورود به سایت گذاشته شده .

منبع : سایت وادانا دانشگاه آزاد vadana.iauec.ac.ir



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پس از آنکه یک معامله ارز دیجیتال توسط دو شخص صورت گرفت این تراکنش به عنوان یک معامله ثبت نشده و در انتظار برای دریافت تاییدیه از سوی ماینر ها در یکی از استخر های موجود در شبکه بلاک چین ذخیره می شود . ماینر ها از بین معاملات موجود در این استخر ها تعدادی را انتخاب و شروع به عملیات کشف رمز بر روی آنها می کنند که در ازای هر تراکنشی که بتوانند در بلاک های موجود در بلاک چین ثبت کنند مبلغ مشخصی را به عنوان کارمزد دریافت خواهند کرد . پس از کشف رمز توسط آنها و تایید شدن آن توسط سایر ماینر های موجود در شبکه تراکنش در بلاک موجود در بلاک چین ثبت می شود . به این فرایند اصطلاحا ماینینگ ( mining )یا همان استخراج ارز دیجیتالی گفته می شود .

برای انجام فرایند استخراج ارز دیجیتال عمدتا از سه روش استفاده می شود که عبارتند از : ماینینگ از طریق پردازنده مرکزی ( CPU )، پردازنده گرافیکی ( GPU ) و تراشه های ای سیک ( ASIC ) . هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که ماینر با توجه به نوع فعالیتی که دارد و همچنین نوع ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارد می تواند از هر کدام از آنها استفاده کند . در ادامه به ارائه مطالب کاملی درباره روش های استخراج ارز دیجیتالی و نحوه انجام این کار پرداخته شده است . 



روش های مختلف استخراج ارز دیجیتال

به فرایند تولید ارز دیجیتال اصطلاحا استخراج ارز دیجیتال گفته می شود ، در واقع به عملیات کشف رمز معاملات دیجیتالی و ثبت آنها ماینینگ یا تولید ارز دیجیتال گفته می شود که در آن از چندین روش مختلف اقدام به استخراج ارز دیجیتال می شود . به افرادی که از این روش برای استخراج ارز های دیجیتالی استفاده می کنند اصطلاحا ماینر گفته می شود .

همانطور که گفته شد انجام فرایند ماینینگ از چند روش امکان پذیر است که معروف ترین آنها عبارتند از ماینینگ از طریق پردازنده مرکزی ( CPU )، پردازنده گرافیکی ( GPU ) و تراشه های ای سیک ( ASIC ) .  هر کدام از این روش ها محدودیت ها و مزیت هایی دارند که ماینر ها با توجه به شرایط خود یکی از آنها را برای ماین کردن انتخاب می کنند . در ادامه به ارائه توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از این روش ها پرداخته می شود .

 ماینینگ از طریق سی پی یو ( CPU ) :  یکی از اولین روش های استخراج ارز دیجیتال استفاده از سی پی یو کامپیوتر شخصی است . در این روش ماینر از طریق سیستم شخصی ( کامپیوتر و لپ تاپ ) و با استفاده از CPU  یا همان واحد پردازش مرکزی آنها اقدام به فرایند ماینینگ می کند . از جمله معایب این روش زمان بر بودن آن است که در نتیجه نسبت به باقی روش ها کند تر بوده و ارز کمتری را تولید می کند که به صرفه نیست .

اما در صورتی که شخصی تعداد زیادی کامپیوتر شخصی داشته ( اصطلاحا یک مزرعه ) و همچنین دارای منبع انرژی الکتریسیته رایگان و یا ارزان قیمت هم باشد آنگاه استفاده از این روش برای وی به صرفه خواهد بود .

 ماینیگ از طریق جی پی یو ( GPU ) : روش دیگر ماینینگ که نسبت به روش قبل برتری دارد و در آن از کارت گرافیک یا همان  GPU کامپیوتر شخصی استفاده می شود به  GPU ماینینگ معروف می باشد . در این روش بر خلاف CPU ماینینگ که از پردازنده مرکزی سیستم برای استخراج ارز دیجیتال استفاده میشد ، کارت گرافیک آن را به کار می گیرد .

برای تولید ارز دیجیتال از این طریق نیاز به یک سیستم پردازنده گرافیکی مناسب داریم . محبوبترین کارت های گرافیکی موجود در بازار که برای ماینینگ از آنها استفاده می شود Nvidia GTX 1080 Ti و  AMD RX 580  می باشند .

 ماینینگ از طریق ای سیک  ( ASIC ) : یکی از به صرفه ترین روش های استخراج ارز دیجیتال استفاده از تراشه های مخصوصی به نام ای سیک می باشد . در این روش ماینر با خرید این دستگاه اقدام به تولید رمز ارز های دیجیتالی و ثبت معاملات دیجیتال می کند .

از جمله مزیت هایی که استفاده از این دستگاه دارد  این است که رمز های موجود در معاملات را خیلی زودتر و راحت تر از CPU و  GPU حدس می زند و با توجه به اینکه در فرآیند ماینینگ هر ماینری که زودتر بتواند کد های موجود در یک معامله را حدس بزند و آن تبادل را در یک بلاک ثبت کند کارمزد را دریافت می کند ، در نتیجه استفاده از این دستگاه ها از این نظر بسیار مفید می باشد .

اما ذکر این نکته لازم می باشد که قیمت این دستگاه ها بالا بوده ولی با توجه به اینکه نسبت به سایر روش ها تعداد بیشتری تراکنش را ثبت می کند و در نتیجه آن درآمد بیشتری را برای ماینر خلق می کند ، می توان گفت که صرفه اقتصادی دارد . از طرف دیگر این دستگاه ها از الگوریتم های خاصی پیروی می کنند که باعث شده تا هر دستگاه ای سیک تنها یکی از انواع ارز دیجیتال را تولید کند ، بنابراین قبل از خرید آن ها لازم است تا نوع ارز استخراجی خود را تعیین کنید .

 لازم به ذکر است که بهترین حالت استخراج ارز دیجیتال استفاده از مزرعه های دیجیتالی برای این کار است و این به این معنا است که ماینر تعداد زیادی دستگاه استخراج کننده رمز ارز ( کامپیوتر ، لپ تاپ ، ای سیک و... ) را جمع کند و با استفاده از قدرت همه آنها شروع به استخراج رمز های دیجیتالی کند . با استفاده از این روش سرعت ماینینگ بسیار بالاتر می رود که در نتیجه آن درآمد بالاتری نصیب ماینر می شود .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز دیجیتال بیت کوین

 

 

استخراج ارز دیجیتال به صورت انفرادی یا استخر

به طور کلی ماینر ها به دو صورت می توانند اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند ، این روش ها به ترتیب عبارتند از استخراج به صورت انفرادی و یا استخراج به صورت اشتراکی که در ادامه به توضیح این روش ها ، مزایا و معایب آنها پرداخته خواهد شد .

  •  استخراج به صورت انفرادی : این روش خود به دو صورت انجام می گیرد به این شکل که یا فرد با استفاده از یک سیستم شخصی اقدام به تولید ارز دیجیتال می کند و یا با استفاده از چندین کامپیوتر و سیستم شخصی این کار را انجام می دهد که اصطلاحا به آن استخراج از طریق مزرعه دیجیتالی گفته می شود .
    از معایب استفاده از یک سیستم شخصی برای تولید ارز دیجیتال زمان بر بودن فرایند استخراج در این روش می باشد ، در واقع مدت زمانی که یک سیستم شخصی نیاز دارد تا معامله دیجیتالی را رمز گشایی و آن را در یک بلاک ثبت کند به مراتب بیشتر از ثبت همان تراکنش با استفاده همزمان از چندیدن سیستم یا به اصطلاح ماینر می باشد . از این رو استخراج ارز دیجیتال با استفاده از یک مزرعه دیجیتالی در مقابل استفاده از یک سیستم کامپیوتر بسیار به صرفه تر می باشد  .

  • استخراج به صورت اشتراکی یا روش استخر استخراج : این روش به این صورت است که دو یا چند ماینر که هرکدام دارای یک مزرعه دیجیتالی هستند اقدام به اشتراک گذاشتن مزرعه های خود و انجام فرایند ماینینگ می کنند ، در نهایت نیز سود بدست آمده بین آنها تقسیم می شود . از مزایای این نوع ماین کردن این است که سرعت کشف رمز های معاملات و ثبت آنها در بلاک ها بسیار بالاتر می رود که در نتیجه آن مقدار درآمد بالاتر با ریسک کمتری کسب خواهد شد .

 توجه شود که در هر کدام از این روش ها ، ماینر ها برای انجام فرایند ماینینگ نیاز دارند تا به یک استخر ارز دیجیتال وصل شوند . یک استخر ارز دیجیتال فضایی در بستر بلاک چین می باشد که تمام معاملاتی که در انتظار دریافت تاییدیه از سوی ماینر ها و ثبت در بلاک ها می باشد در آن نگهداری می شوند . ماینر ها برای ماین کردن نیاز دارند تا به این استخر ها وصل شده ، یکی از تراکنش ها را انتخاب کرده و اقدام به کشف رمز آن و در نهایت ثبت آن در بلاک های موجود در شبکه بلاک چین کنند .

بیشتر بخوانید: روش های خرید بیت کوین

 

مراحل استخراج ارز دیجیتال

پس از اینکه دو کاربر اقدام به ثبت یک معامله ارز دیجیتال کردند این تراکنش در استخر های ارز دیجیتال که به صورت چندین استخر طبقه بندی شده هستند نگهداری و منتظر تایید و ثبت توسط یکی از ماینر های موجود می شوند . برای ثبت شدن یک تراکنش در شبکه بلاک چین مزاحل زیر طی می شود :

 ماینر های موجود در بلاک چین اقدام به انتخاب تراکنش های مورد نظر خود از استخر های ارز دیجیتال می کنند ، البته لازم به ذکر است که ماینر ها محدودیتی در انتخاب تراکنش ها ندارند و یک تراکنش می تواند در بلاک چندین ماینر به صورت همزمان قرار گیرد .

 در مرحله بعد ماینر ها شروع به کشف رمز یا امضا «proof of work» معاملات موجود در بلاک خود و تایید آنها می کنند . از آنجایی که این فرایند بسیار پیچیده و زمان گیر است هر ماینری که زودتر یک معامله را تایید و در بلاک خود ثبت کند برنده کارمزد این معامله می شود .

 بعد از اینکه ماینر تراکنش را تایید کرد برای ثبت نهایی آن نیاز به تایید این امضا کشف شده توسط سایر ماینر های موجود در شبکه دارد . برای این کار سایر ماینر ها هش خروجی را با امضا یا رمز موجود در معامله همخوانی کرده و در صورت تطبیق آنها تاییدیه خود را صادر می کنند . 

 پس از تایید تراکنش توسط سایر ماینر ها این معامله واجد شرایط برای ثبت شدن در بلاک موجود در شبکه بلاک چین می باشد . بعد از ثبت شدن بلاک در بلاک چین برای سایر نود های موجود در آن نیز ارسال شده و از طرف آنها هم پذیرفته خواهد شد و آن را در داده های تراکنش خود قرار می دهند .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های استخراج ارز دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  روش های استخراج ارز دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: کیف پول ارز دیجیتالی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چند روش برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد ؟

✔️ روش های متنوعی برای تولید ارز دیجیتال وجود دارد اما در میان آنها سه روش محبوب تر و پرکاربرد تر بوده که در متن مقاله به توضیح کامل آنها پرداخته شده است

2- ✔️ به چند صورت می توان فرآیند ماینینگ را انجام داد ؟

✔️ به دو شکل می توان ارز دیجیتال را استخراج کرد که در متن مقاله به این روش ها و نحوه انجام آنها اشاره شده است 

3- ✔️ مراحل استخراج ارز دیجیتال به چه صورت می باشد ؟

✔️ این فرآیند از چهار مرحله اصلی تشکیل شده است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند 

منبع : روش های استخراج ارز دیجیتال



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

عقد ازدواج یا نکاح ، مانند سایر عقود ، سبب می شود که حقوق و تکالیفی به عهده زوجین قرار گیرد . به عنوان مثال ، مرد مکلف است که در عقد دائم به زن خود نفقه دهد و در مقابل ، زن موطف به تمکین شده است .

یکی دیگر از تکالیف مالی مهمی که در عقد نکاح به وجود می آید ، تکلیف مرد از بابت پرداخت مهریه به زن است . اما آیا این تکلیف به دنبال فروپاشی کانون خانواده و از بین رفتن صمیمیت میان زوجین در اثر خیانت زن از بین خواهد رفت ؟ به عنوان مثال ، در صورتی که زن به همسر خود خیانت نماید یا مرتکب رابطه نامشروع شود ، آیا همچنان حق مهریه دریافت خواهد داشت ؟ به عبارت دیگر ، آیا به زن خیانتکار مهریه تعلق می گیرد ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی تکلیف مهریه زن خیانتکار بپردازیم . بنابراین ابتدا به توضیح کلیاتی در خصوص حق مهریه زن پرداخته و در ادامه مهریه زن خیانتکار را بررسی می نماییم .



حق مهریه زن

بر اساس ماده 1082 قانون مدنی ، " به مجرد عقد ، زن مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید " . به عبارت بهتر بر اساس این ماده ، به محض اینکه عقد نکاح به طور صحیحی واقع شد ، زن مالک مهریه می شود .

در صورتی که مهریه زن عین معین مثل خانه یا زمین باشد می تواند در آن تصرف کند . اگر اراده کند می تواند اقدام به مطالبه مهریه نماید و در صورتی که بخواهد می تواند مهریه را به شوهرش ببخشد .

بر این اساس ، می توان گفت که مهریه حق زن است و هر نوع تصرفی در مهریه قانونی و صحیح خواهد بود . اما در صورتی که زن به مرد خیانت کرده باشد سوالی که برای بسیاری از مردان امکان دارد به وجود آید این است که چرا اگر زن خیانت کند باز هم مهریه به او تعلق می گیرد​ . در ادامه امکان تعلق مهریه به زن خیانتکار به مرد را بررسی می کنیم . 

 

حتما بخوانید: تعیین مهریه در عقد نکاح

 

 

مهریه زن خیانتکار

با عنایت به مطالب مذکور ، اکنون قصد پاسخ دادن به این سوال را داریم که آیا به زن خیانتکار هم مهریه تعلق می گیرد ؟ تکلیف مهریه در صورت خیانت از طرف زن چیست ؟ آیا مرد در صورت خیانت زن باز هم مکلف به پرداخت مهریه به اوست ؟

در پاسخ به این سوالات و با عنایت به مواد مختلف قانونی ، چنین باید گفت که حق مهریه ، به موجب عقد ازدواج به زن تعلق گرفته است و او مالک مهریه اش شده است . بنابراین ، علیرغم اینکه خیانت زن یا برقراری رابطه نامشروع از جانب زن ، جرم می باشد و مرد می تواند در این خصوص علیه زن شکایت کیفری کند ، حق مهریه زن کماکان پا بر جاست و در صورتی که زن مهریه اش را مطالبه نماید ، مرد مکلف است که آن را به زن بپردازد .

در واقع ، خیانت زن یا برقراری رابطه نامشروع از سوی زن سبب از بین رفتن حق مهریه زن نخواهد شد ؛ چرا که مالکیت زن بر مهریه در زمان عقد نکاح محقق شده و مرد مکلف به پرداخت مهریه زن شده است .

اما در صورتی که مرد نسبت به خیانت زن آگاه شود و خواهان طلاق توافقی با زن باشد ، در این حالت زوجین می توانند شرط قرار دهند که به ازای عدم شکایت مرد از زن به دلیل خیانت ، زن نیز طلاق خود را به مرد ببخشد . همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راه های عدم تعلق مهریه به زن مقاله ای که در ادامه قرار داده شده است مطالعه شود . 

حتما بخوانید: موارد عدم تعلق مهریه به زن

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهریه زن خائن در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مهریه زن خائن پاسخ دهند .

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چرا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می گیرد ؟

✔️ بر اساس متن مقاله تعلق مهریه به زن به واسطه عقد نکاح صورت می گیرد و به موارد بعد از عقد مرتبط نمی شود بنا به همین دلیل حتی در صورت خیانت مهریه به زن تعلق می گیرد .

2- ✔️ آیا می توان با وجود خیانت زن مهریه را پرداخت نکرد ؟

✔️ پرداخت مهریه مرتبط با خیانت زن نیست و باید پرداخت شود اما راهکارهایی برای عدم پرداخت آن نیز وجود دارد که در متن مقاله بدوان اشاره شده است .

3- ✔️ آیا می توان خیانت زن را به عنوان عدم تمکین حساب کرد ؟

✔️ موارد عدم تمکین زن با خیانت متفاوت می باشد که موارد آن در متن مقاله اشاره شده است .

منبع : مهریه زن خیانت کار



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در حال حاضر بازارهای مالی در حساس‌ترین وضعیت هستند و هر گونه تنش سیاسی و خبرهای مربوط به کرونا می‌ تواند ورق را در این بازارها برگرداند همان طور که در حال حاضر سرمایه‌گذاران در نتیجه شیوع دوباره کرونا به سمت بازار طلا حرکت کردند و همین امر موجب افزایش فشار عرضه در معاملات ارزهای دیجیتال و کاهش چشمگیر قیمت ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین شد به طوری که این ارز دیجیتال از اوایل شهریور ماه که در کانال ۱۱ هزار دلاری بود امروز به قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۲ دلار رسیده است.

بیت‌ کوین ریخت

با این وجود که بازارهای سنتی مثل طلا هنوز هم از نظر سرمایه گذاران امن‌ تر هستند اما  شیوع  بیماری مرگبار کرونا و رکود اقتصاد جهانی و تشدید نگرانی‌ ها که سایر فعالیت‌های اقتصادی را به حال تعلیق درآورده است سبب شد بازار این ارز ها هر روز داغ‌ تر شود و به گفته کارشناسان وجود ابهام در خصوص چشم‌انداز اقتصاد جهانی سبب شده است سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین و طلا را به عنوان بازارهای قابل اطمینان انتخاب کنند.

بیت کوین و طلا بر اساس عملکردشان طی ۶ ماه گذشته بیشتر سرمایه هایی مکمل یکدیگر بوده اند تا رقیب. طبق گفته دیوید لیفتچیتز، از تاجران شرکت تجارت ارز مجازی اکسو آلفا، با توجه به بی ثباتی تاریخی بیت کوین، نگه داشتن همزمان طلای فیزیکی و دیجیتال امنیت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در یکی از آنها به وجود می آورد.

در کنار بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال نیز نسبت به چند ماه اخیر افزایش قیمت چشمگیری داشته اند به گونه ای قیمت هر عدد لایت کوین پس از آن که تا مرز ۳۰ دلار نیز پایین آمد امروز به ۴۶.۶ دلار رسید البته گفتنی است قیمت این ارز دیجیتال طی چند هفته اخیر تا مرز ۶۰ دلار نیز بالا رفت و اتریوم که با آغاز شیوع کرونا تا سقوط قیمت نفت توانسته بود در کانال ۱۷۰ دلاری بماند طی چند ماه اخیر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده  و قیمت آن تا مرز ۴۰۰ دلار بالا رفت البته گفتنی است که طی چند هفته اخیر این ارز دیجیتال نیز ریزش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر ۳۵۱ دلار قیمت دارد.

منبع : سقوط آزاد بیت کوین در اوایل نهمین ماه از سال میلادی

در ادامه بخوانید: صفر تا صد ارز دیجیتال بیت کوین



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سامانه سجام در واقع سایتی است که توسط دولت برای سهولت سرمایه گذاران بازار بورس در انجام فعالیت های سرمایه گذاری خود طراحی شده است . برای فعالیت در بازار بورس ثبت نام در این سامانه الزامی می باشد ، در ابتدای فعالیت این سایت امکان ثبت نام افراد با شماره تلفنی که در مالکیت خود شخص نباشد ممکن بود اما اخیرا محدودیتی در این سایت ایجاد شده که بر طبق آن افراد تنها با شماره تلفنی که در مالکیت شخصی آن ها باشد حق ثبت نام در این سامانه را دارند .

از این رو تمامی افرادی که از قبل در این سامانه با شماره ای که در مالکیت غیر بوده ثبت نام کرده اند ملزم به تغییر آن به شماره ای که در مالکیت شخصی آنها است می باشند . از طرف دیگر در صورتی که شخص به هر دلیلی شماره تلفن خود را  در این سامانه اشتباه ثبت کند نیز ناچار به اصلاح آن خواهد بود . برای این منظور امکاناتی در این سایت فراهم شده تا افراد با استفاده از آنها به اصلاح اطلاعات شخصی خود به ویژه شماره تلفن خود بپردازند .

شما با وارد شدن به سامانه سجام و انتخاب گزینه ویرایش تلفن می توانید اقدام به اصلاح یا تغییر شماره ثبت شده خود در این سامانه کنید . در این مقاله به ارائه گام به گام آموزش تصویری این مورد در سامانه سجام پرداخته شده است . 



نکات مهم در تغییر شماره تلفن در سامانه سجام

در صورتی که پس از ثبت نام در سامانه سجام متوجه شدید که شماره تماس خود را اشتباه وارد کرده اید و یا از قبل با شماره ای که تحت مالکیت شما قرار ندارد وارد این سامانه شده اید اکنون نیاز به اصلاح و یا جایگزینی آن با شماره ای که متعلق به خود شما است دارید ، به همین منظور در این مقاله به آموزش این مورد پرداخته شده است اما قبل از آن ذکر دو نکته ضروری است :

  • از آنجایی تغییر شماره تلفن در این سامانه رایگان نمی باشد و مستلزم پرداخت هزینه است در نتیجه حتی الامکان در وارد کردن شماره خود هنگام ثبت نام سامانه سجام دقت لازم را به عمل آورده و به صورت صحیح آن را وارد کنید .

  • بر اساس تغییرات جدیدی که در سامانه سجام رخ داده است شماره تلفنی که هنگام ثبت نام وارد می شود باید در مالکیت شخص ثبت نام کننده باشد ، همچنین افرادی که قبلا در این سامانه با شماره تلفنی که تحت مالکیت غیر بوده ثبت نام کرده اند بایستی اقدام به ویرایش و جایگزینی آن با شماره ای که در مالکیت شخصی آنها است کنند .

بیشتر بخوانید: کد پیگیری سجام

 

 

راهنمای ویرایش شماره تلفن در سامانه سجام

همانطور که گفته شد در حال حاضر امکان ثبت نام در سامانه سجام با شماره ای به غیر از شماره شخصی خود فرد وجود ندارد اما اگر باز هم تحت شرایطی شماره تلفن اشتباهی وارد کردید و یا از قبل با شماره کسی دیگر ثبت نام کرده اید و در حال حاضر قصد تغییر آن را دارید لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

 سایت sejam.ir را در صفحه جستجوی خود وارد می کنید و وارد سایت سجام می شوید ، مانند تصویر زیر :

 

 

 پس از وارد شدن به این سامانه گزینه های متفاوتی را مشاهده می کنید مانند ثبت نام در سجام ، ویرایش اطلاعات سجام ، احراز هویت ، ویرایش موبایل و .... که از بین آنها گزینه ویرایش موبایل را انتخاب می کنیم به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

 

 لازم به ذکر است که در صورت اشتباه وارد کردن سایر اطلاعات و اصلاح آنها باید گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید .

 پس از انتخاب گزینه ویرایش موبایل پیامی مانند تصور زیر برای شما نمایش داده می شود که در آن ذکر دو نکته را یادآور شده است : 1- هزینه کارمزد انجام این اصلاح 2- شماره تلفن جدید باید در مالکیت خود شخص باشد نه دیگران . بر روی گزینه بستن کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید :

 

 

 در صفحه باز شده کد ملی و شماره تلفن همراه جدید خود که قصد جایگزینی آن را با مورد قبلی دارید بدون صفر ابتدایی وارد کنید ، سپس کد امنیتی را در کادر مخصوص آن بنویسید و گزینه بررسی را انتخاب کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

 پس از وارد شدن به صفحه جدید برای شما متنی ظاهر می شود که در آن مبلغ قابل پرداخت کارمزد ذکر شده است ، گزینه پرداخت را انتخاب کنید :

 

 با انتخاب گزینه پرداخت وارد صفحه ای می شوید که در آن پیامی مبنی بر تایید انتخاب گزینه پرداخت کارمزد ظاهر می شود ، مجددا روی گزینه پرداخت کلیلک کنید :

 

 

 در صفحه باز شده درگاه های پرداخت موجود به شما پیشنهاد داده می شود ، مانند تصویر زیر :

 

 

 پس از انتخاب درگاه مورد نظر وارد صفحه پرداخت بانکی شده که با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود می توانید اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر کنید ، مانند تصویر :

 

 

پس از پرداخت کارمز مشخص شده برای شماره تلفن جدید ثبت شده پیامکی حاوی کد تایید ارسال می گردد ، با وارد کردن آن در صفحه ای که در سایت برای شما باز شده است ثبت نهایی انجام می شود و به این ترتیب شماره تلفن جدید شما در سامانه سجام ثبت خواهد شد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویرایش شماره تلفن در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ویرایش شماره تلفن پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: احراز هویت غیر حضوری آنلاین سجام

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا امکان اصلاح و یا ویرایش شماره تلفن همراه در سامانه سجام وجود دارد ؟

✔️ در صورت وارد کردن شماره تلفن اشتباه سامانه سجام امکان تغییر این شماره را به افراد داده است که در متن مقاله به آموزش کامل نحوه ویرایش شماره تلفن در این سامانه پرداخته شده است 

2- ✔️ برای ویرایش شماره تلفن در سامانه سجام نیاز به پرداخت هزینه است ؟

✔️ برای این کار هزینه ای به عنوان کامزد تغییر شماره موبایل در نظر گرفته شده است که در متن مقاله مقدار دقیق و نحوه پرداخت آن توضیح داده شده است 

3- ✔️ آیا امکان ثبت نام یا فعالیت در سامانه سجام با شماره تلفی که در مالکیت غیر می باشد وجود دارد ؟

✔️ در صورت ثبت نام با شماره تلفنی که در مالکیت شخصی افراد نمی باشد نیاز است تا آن را با شماره تلفنی که مالک آن خود شخص است تغییر داد که مراحل انجام آن در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : تغییر شماره تلفن در سامانه سجام



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

روش های مختلفی برای خرید بیت کوین وجود دارد که بر اساس شرایط افراد ، قوانین مربوط به کشور محل سکونت شخص ، روابط بین المللی کشور ها ، هدف و حجم معاملات انجام شده توسط افراد و ... می توان از هر یک از آنها استفاده کرد . به طور کلی این روش ها را می توان در سه دسته اصلی قرار داد که عبارتند از : 1- خرید از طریق سایت ها 2- خرید از طریق صرافی های آنلاین 3- خرید از طریق صرافی های شخصی

افراد با توجه به حجم خرید بیت کوین ، هدف خرید ، کشور محل سکونت خود و ... می توانند هر کدام از این روش ها را انتخاب کنند . لازم به ذکر است که روش های مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارند از این رو در هنگام انتخاب روش خرید بیت کوین خود بایستی دقت لازم را به عمل آورده و با انتخابی درست کمترین هزینه احتمالی را متحمل شد . در ادامه به بررسی روش های مختلف خرید بیت کوین و توضیح گام به گام یکی از این روش ها به صورت تصویری پرداخته شده است .



روش های خرید بیت کوین

قبل از اینکه درباره روش های خرید بیت کوین صحبت کنیم لازم است تا به چندین نکته که قبل از اقدام به خرید بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی باید رعایت شود اشاره کنیم . برای خرید بیت کوین نیاز به فراهم آوردن شرایط زیر دارید :

  1. نصب یک کیف پول دیجیتال آفلاین مناسب و انتخاب یک رمز عبور مطمئن برای آن 

  2. عضویت در یک صرافی معتبر و باز کردن حساب در آن

  3. انتخاب یک روش پرداخت مناسب

بعد از انجام این مراحل و فراهم کردن تمامی شرایط مورد نیاز می توانید اقدام به خرید بیت کوین از یکی از روش هایی که در ادامه مقاله به آنها اشاره شد است کنید . برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین عمدتاً از سه روش استفاده می شود که عبارتند از :

 خرید از سایت :

در این روش از طریق مراجعه به سایت هایی که ویژه خرید و فروش این نوع ارز ها هستند می توان اقدام به خرید بیت کوین به ریال یا هر ارز دیگری کرد . از جمله وب سایت های معتبر و شناخته شده در این رابطه می توان به سایت لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com ) ، سایت XMLGold و وبمانی اشاره کرد که مهمترین و معتبر ترین آنها لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com )  می باشد .

 خرید از صرافی های آنلاین :

تعدادی از صرافی های معتبر آنلاین در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال فعال هستند که افراد با مراجعه به سایت این صرافی ها می توانند اقدام به خرید بیت کویین کنند ، از جمله معایب این روش خرید بیت کوین بالا بودن قیمت این ارز دیجیتالی نسبت به قیمت واقعی آن می باشد .

 خرید از صرافی های شخصی :

تعدادی از فروشندگان بیت کوین اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتالی به صورتی شخصی از طریق سایت خصوصی خود ، کانال تلگرامی و یا عضویت در انجمن های مربوطه کرده اند ، برای خرید بیت کوین از این طریق تنها کافی است با پیدا کردن یک صرافی شخصی اقدام به خرید این ارز دیجیتالی کنید . 

از جمله روش های پیدا کردن صرافی های معتبر مراجعه به بازارچه های دیجیتالی موجود و انتخاب صرافی های با بالاترین میزان اعتبار در این سایت ها ، جستجو در کانال های تلگرامی مرتبط و یا سرچ در اینترنت می باشد .

 دقت شود که در انتخاب صرافی های شخصی از طریق بازارچه های دیجیتالی توجه به میزان اعتبار این صرافی ها بسیار مهم می باشد به طوری که صرافی های با امتیاز بالاتر از 50 گزینه های مناسب تری برای خرید بیت کوین می باشند .

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست

 

 

خرید بیت کوین از طریق سایت ها

در خرید از طریق سایت ها بر خلاف دو روش دیگر خرید بیت کوین نیاز به یک واسطه می باشد که این واسطه می تواند درگاه پرداخت مخصوص ، نوعی ارز واسط و ... باشد . در ادامه پر کاربرد ترین سایت های خرید بیت کوین را ذکر خواهیم کرد .

 خرید از طریق سایت XMLGold :

این سایت یک وب سایت خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتالی با perfect money می باشد که از طریق آن می توان به خرید ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت ، همچنین از طریق این سایت می توان اقدام به دریافت کارت های اعتباری نیز کرد . از معایب استفاده از این سایت می توان به عدم ارائه خدمات به کشور ایران اشاره کرد که در نتیجه آن برای خرید بیت کوین به این روش ابتدا می بایست مقدار مورد نظر خود را بر اساس perfect money خریداری کرده و سپس تبدیل به معادل بیت کوین آن کرد . همچنین هزینه کارمزد تراکنش ها در این سایت بالا بوده و ممکن است برای افراد به صرفه نباشد .

 خرید از طریق سایت wex.nz :

برای خرید بیت کوین از این طریق با مراجعه به یکی از صرافی های ایرانی اقدام به خرید مقدار مشخصی wex code از طریق این سایت کرده و سپس آن را تبدیل به بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری که مد نظر است می کنید . البته این سایت به دلیل میزان امنیت پایینی که دارد و همچنین عدم پشتیبانی کشور ایران اصلا توصیه نمی شود .

 خرید از طریق وبمانی :

وبمانی نوعی والت ارز های دیجیتال می باشد که ارزهای متنوعی را پشتیبانی می کند ، همچنین این والت دارای یک سرویس به نام indx.ru نیز می باشد که با استفاده از آن می توان موجودی حساب وبمانی خود را به ارز دیجیتال مختلف که از جمله آنها بیت کوین است تبدیل کرد .

 خرید از طریق تتر : 

تتر یک ارز دیجیتال با پشتوانه می باشد که هر واحد آن معادل با یک دلار آمریکا می باشد و از سایت های ویژه فروش این ارز دیجیتالی قابل خریداری می باشد . با توجه به قیمت یک دلاری تتر استفاده این ارز دیجیتال نسبت به سایر ارز های دیجیتالی بسیار به صرفه تر می باشد ، بعد از خرید تتر با استفاده از ایجاد حساب کاربری در یکی از سایت های مخصوص تبادل ارزی می توانید اقدام به تبدیل آن به بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی کنید .

بیشتر بخوانید: انواع ارز دیجیتال

 

راهنمای خرید بیت کوین از طریق سایت لوکال بیت کوینز

همانطور که قبلا نیز اشاره شد برای خرید بیت کوین از طریق سایت می توان به وب سایت های مختلفی مراجعه کرد اما یکی از معتبر ترین و پرکاربرد ترین سایت های خرید بیت کوین ، لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com ) است که در واقع مانند یک بازارچه دیجیتال عمل کرده و افراد با ثبت نام در این سایت می توانند به خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی موجود بپردازند . در ادامه به صورت تصویری به شرح گام به گام ثبت نام در این سایت پرداخته می شود :

 در مرحله اول وارد سایت https://localbitcoins.com شده و روی گزینه ثبت نام رایگان ( sing up free ) کلیک می کنید مطابق تصویر زیر :

 

 

بعد از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و روی گزینه Register کلیلک می کنید مانند تصویر زیر :

 

 

بعد از انجام این کار ایمیلی برای شما ارسال می شود ، حساب خود را با دنبال کردن لینکی که در ایمیل برای شما ارسال شده است تایید کنید .

سپس مجددا به سایت مربوطه مراجعه کرده و با وارد کردن تمامی اطلاعات خود مراحل ثبت نام را کامل کنید . بعد از انجام تمام مراحل یک کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه submit کلیک کنید به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

 

بعد از انجام این مراحل شما عملا صاحب یک کیف پول در سایت لوکال بیت کوین هستید و با استفاده از آن می توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین بپردازید :

 

 

با استفاده از گزینه خرید بیت کوین ( coinsBuy bit) و فروش بیت کوین ( Sell bitcoins ) در قسمت بالای صفحه سمت چپ می توانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید . همچنین در گوشه سمت راست صفحه که با علامت B مشخص شده است مقدار بیت کوین موجود در کیف پول شما نشان داده شده است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های خرید بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون روش های خرید بیت کوین پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد کیف پول ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ به چند روش می توان بیت کوین خریداری کرد ؟

✔️ به طور کلی روش های خرید بیت کوین در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که در متن مقاله به توضیح کامل هر یک از آنها پرداخته شده است .

2- ✔️ روش خرید از صرافی ها چگونه است ؟

✔️ در خرید از طریق صرافی ها به دو صورت از طریق صرافی های آنلاین و یا شخصی می توان اقدام به خرید بیت کوین کرد که در متن مقاله به توضیح این روش ها پرداخته شده است 

3- ✔️ روش خرید از طریق سایت ها به چه صورت می باشد ؟

✔️ در این روش با استفاده از سایت های متفاوتی که برای این کار طراحی شده اند می توان اقدام به خرید بیت کوین کرد که در متن مقاله به توضیح سایت های مختلف و روش خرید از آنها پرداخته شده است 

منبع : روش های خرید بیت کوین



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پذیره‌نویسی نهمین صندوق جسورانه فرابورسی به نام صندوق ستاره برتر با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی و حوزه فعالیتِ «صنایع فناوری‌های مالی (فین‌تک)» و «فناوری اطلاعات» از امروز شنبه پانزدهم شهریورماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می‌شود و تا بیست‌وششم همین ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، دوره فعالیت این صندوق ۵ سال و قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری صد هزار تومان است که ۲۰ درصد از مبلغ هر واحد در زمان پذیره ‌نویسی و مابقی آن در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان ‌های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین شده بر اساس امید نامه پرداخت شود.

استارز، نهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ بازار سرمایه است و مدیریت این صندوق را مشاور سرمایه‌گذاری دید گاهان نوین بر عهده دارد.

شرکت در این پذیره‌نویسی از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس فراهم شده که حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی یک هزار واحد و حداکثر آن ۴۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

با توجه به عدم تضمین سودآوری صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه» را امضا کنند.

منبع : آغاز پذیره نویسی نهمین صندوق جسورانه فرابورس

در ادامه بخوانید: خرید صندوق دارا دوم



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 ویژگی ها و مزیت هایی که ارز های دیجیتال نسبت به سایر ارز های موجود در بازار واقعی دارند سبب شده تا این نوع رمز ارز ها مورد توجه روز افزون افراد قرار گیرند . از جمله ویژگی های بارز این نوع ارز ها حذف واسطه ها ، کاهش حداکثری هزینه ها ، تامین امنیت بسیار بالا ، ناشناس بودن هویت دو طرف معامله و غیر ممکن بودن انجام تقلب و کلاهبرداری در انجام معاملات به وسیله آنها می باشد .

اولین رمز ارز معرفی شده به بازار بیت کوین می باشد که به ویژه از سال 2018 و پس از افزایش قیمت ناگهانی که در آن رخ داد توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده به طوری که لقب پادشاه ارز های دیجیتال را به خود گرفته است و پس از آن سایر ارز های دیجیتال نیز وارد بازار شدند .

ارز های دیجیتال دارای ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند از این رو استفاده از هر کدام از این نوع ارز ها سبب تسهیل در انجام معاملات مختلف شده و با توجه به این تفاوت کارایی تقسیم بندی متفاوتی برای ارز های دیجیتال ارائه شده است . در ادامه به بررسی دسته بندی مختلف ارز های دیجیتال و کارایی هر یک آنها پرداخته شده است .



1- پول های دیجیتال

پول های دیجیتال مانند پول های واقعی عمل کرده و قادر به ذخیره و انتقال ارزش ، سرمایه گذاری ، قابلیت خرید و ... هستند . مزیت این نوع پول ها نسبت به پول های واقعی در عدم نیاز به جا به جایی به دلیل نداشتن ماهیت فیزیکی ، راحتی در انجام معاملات به دلیل حذف واسطه ، مصونیت تورمی و کاهش ارزشی ، امنیت بسیار بالا و ... می باشد که باعث برتری این نوع ارز ها نسبت به سایر ارز های موجود در دنیای واقعی شده است .

از جمله ارز های دیجیتالی که در دسته بندی پول های دیجیتالی قرار می گیرند می توان به بیت کوین ( BTC ) ، لایت کوین ( LTC ) ، ورت کوین ( VTC ) ، دوژ کوین ( DOGE ) و نانو ( NANO ) اشاره کرد که در بستر شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند . مهمترین پول دیجیتالی بیت کوین است که در سال 2008 توسط شخص یا گروهی به نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی و در سال 2009 در بازار عرضه شد و از سال 2018 مورد توجه بسیار زیاد افراد قرار گرفته است و بیشترین مقدار سرمایه در بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است .

همه ارز های نام برده شده رمز پایه بوده و از امنیت بسیار بالایی در مقابل هک شدن برخوردار هستند ، غالباً از شبکه انتقال همتا به همتا P2P و یا شبکه بلاک چین استفاده کرده و هویت افراد در این نوع تراکنش ها ناشناس می باشد . از طرف دیگر پول دیجیتالی خود به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

 ارز های دیجیتال ثابت ( StableCoin ) : این نوع ارز ها دارای پشتوانه هستند ، این پشتوانه می تواند هر دارایی را شامل شود ( مانند طلا ، ارز های فیزیکی یا هر دارایی مالی که بتوان روی آن قیمت گذاری انجام داد ) همچنین از نوسانات قیمتی در امان بوده که در نتیجه دارای برتری نسبت به ارز های کاغذی موجود در بازار هستند . مهمترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتالی ثابت تتر ( USDT ) می باشد .

 ارز های دیجیتال امن ( Privacy ) : از مهمترین ویژگی های این نوع ارزها ناشناس بودن هویت دو طرف معامله می باشد به این معنا که در هنگام انجام معامله هویت افراد کاملاً نامشخص بوده و هیچ راهی برای پیگیری و شناسایی کاربرانی که معاملات را انجام داده اند وجود ندارد . از جمله ویژگی ها یا در واقع مزیت های ارز های امن این است که مشمول مالیات نمی شوند ، به ویژه برای انجام معاملات با حجم بالای انتقال وجه بسیار به صرفه می باشد .

از مهمترین ارز های دیجیتال امن می توان به مون رو ( XMR ) ، زی کش ( Zcash )، نو کوین ( Nav Coin ) ، فور ( PHR ) و زن کش ( ZEN ) اشاره کرد . تمام این ارز ها بر پایه بلاک چین قرار گرفته اند و هر کدام کارایی و ویژگی خاص خود را در بازار ارز دیجیتال دارند .

بیشتر بخوانید: بیت کوین

 

 

2- ارز های دیجیتال پلتفرمی

دسته دوم ارز های دیجیتالی پلتفرم ها هستند که یک نوع قرارداد هوشمند بوده و مثل پول های دیجیتال بر پایه شبکه بلاک چین می باشند . این ارز های دیجیتالی رمز پایه ای نرم افزار هایی هستند که توانایی انجام فعالیت های مختلف را در بستر شبکه بلاک چین به کاربران می دهند . پلتفرم ها مزیت های زیادی دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

  • حذف واسطه ها از معاملات 

  • کاهش هزینه انجام معاملات به واسطه حذف واسطه ها

  • امنیت بالای معاملات به دلیل استفاده از کد های دیجیتالی بسیار پیچیده ای که در این قرارداد های هوشمند استفاده می شود .

  • فراهم کردن امکان ایجاد اپ های غیر متمرکز (DApps) مانند (ICO) ها با استفاده از این پلتفرم ها .

اولین و مهمترین پلتفرم ایجاد شده در بازار ارز های دیجیتال اتریوم می باشد که در ادامه به تعریف این پلتفرم و ویژگی های آن پرداخته شده است :

 اترویوم (ETH) : نسل دوم ارز های دیجیتال را رمز ارز اتریوم تشکیل داده که بعد از بیت کوین به بازار معرفی و با استقبال بالایی نیز مواجه شد . اتریوم یک نوع ارز دیجیتالی رمز پایه است که در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کند و به کاربران این اجازه را می دهد تا تمامی قرارداد ها را به صورت دیجیتالی و در قالب قرارداد های هوشمند به کمک شبکه بلاک چین انجام دهند .

بر این اساس می توان گفت اتریوم قبل از اینکه یک ارز دیجیتال باشد یک نرم افزار قابل برنامه ریزی غیر متمرکز است که در بستر شبکه بلاک چین فعالیت کرده و امکان انجام قرارداد های هوشمند را به کاربران می دهد ، این قرارداد ها علاوه بر انتقال پول توانایی انتقال سایر دارایی های مالی را نیز به صورت غیر متمرکز و بدون نیاز به واسطه می دهد .

پلتفرم های کاربردی و مهم دیگری نیز موجود می باشند که همگی بعد از اتریوم وارد بازار شدند و امکانات متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به نئو (NEO) ، کاردانو (ADA) ، ای او آس (EOS) و ... نام برد .

 

 

3- ارز های دیجیتال مالی

ارز های دیجیتال مالی بخش بسیار بزرگی از ارز های دیجیتالی را تشکیل می دهند و به صورت پلتفرم و یا ارز های مختلف وجود دارند . هدف از ایجاد این نوع ارز ها انجام انواع فعالیت های مالی به صورت دیجیتالی با حذف واسطه ها و کمترین هزینه ممکن می باشد . ارز های دیجیتالی مالی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها خدمات خاصی را به کاربران خود ارائه می دهند و با ارائه این امکانات سبب تسهیل در انجام فعالیت های مالی کاربران می شوند ، این ارز ها به 6 دسته مهم دسته بندی می شوند که عبارتند از :

 ارز های دیجیتالی پرداخت :

ارز های دیجیتالی پرداخت در واقع پلتفرم هایی هستند که هدف از ایجاد آنها انجام معاملات و تراکنش ها به صورت آنلاین و غیر متمرکز می باشد ، با انجام پرداخت ها به وسیله این پلتفرم ها تمامی واسطه های موجود در بین دو طرف انجام معاملات از بین رفته و هزینه انجام آنها به حداقل خواهد رسید . مهمترین پلتفرم های پرداخت عبارتند از : اومیسگو (OMG) ، ریپل (XRP) ، استلار لومنز (XLM) و ریکوئست نتورک (REQ) که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و در پرداخت های مختلفی استفاده می شوند .

 ارز های دیجیتالی صرافی ها :

ارز های دیجیتالی صرافی رایج ترین ابزار برای خرید و فروش ارز های دیجیتالی محسوب می شوند و در واقع پلتفرم هایی هستند که به صورت آنلاین در بستر بلاک چین فعالیت کرده و وظیفه خرید و فروش رمز ارز های مختلف را بر عهده دارند . این نوع پلتفرم ها در 3 دسته ارز های دیجیتالی صرافی های متمرکز ، غیر متمرکز و هم کنش پذیر تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند .

 ارز های دیجیتالی سرمایه گذاری :

این نوع ارز ها نیز در بستر بلاک چین و به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و هدف از ایجاد آنها تسهیل و کاهش هزینه در انجام معاملات سرمایه گذاری از طریق حذف واسطه ها و همچنین بالا بردن امنیت این نوع معاملات است که مهمترین آنها پالی مث (POLY) ، ایکونومی (ICN) ، کریپتو ۲۰ (C20) می باشند .

 ارز های دیجیتال قرض و وام :

اعطای وام بدون واسطه و به صورت غیر متمرکز در بستر بلاک چین را ممکن می سازند که مهمترین آنها عبارتند از : ات لند (LEND) ، ریپیو کردیت نتورک (RCN)

 ارز های دیجیتال جذب سرمایه :

پلتفرم هایی هستند که جذب سرمایه و پول را با استفاده از شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز ممکن می سازند ، مهمترین این نوع ارز ها کیک آی سی او (KICK) می باشد .

 ارز های دیجیتالی بیمه :

امکان بیمه کردن به وسیله قرارداد های هوشمند به صورت غیر حضوری در شبکه بلاک چین را فراهم می کنند ، مهمترین ارز دیجیتالی بیمه بایت بال (GBYTE) است که قرارداد های هوشمند بیمه در بستر بلاک چین را ارائه می دهد . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع ارز های دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون انواع ارز های دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: کیف پول ارز دیجیتالی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ انواع ارز دیجیتال چیست ؟

✔️ ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد و در دسته بندی مختلفی تقسیم می شود که در متن مقاله انواع مختلف این دسته بندی ها ذکر شده است 

2- ✔️ پول دیجیتالی چیست ؟

✔️ نوعی از ارز های دیجیتال هستند که مانند پول های واقعی عمل کرده و وظیفه انجام معاملات ، انتقال و ذخیره ارزش را بر عهده دارند که در متن مقاله به تعریف کامل این ارز ها و انواع آنها پرداخته شده است 

3- ✔️ ارز دیجیتال مالی چیست ؟

✔️ این نوع ارز ها در بستر بلاک چین فعالیت کرده و وظیفه آنها حذف واسطه ها و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری های مالی می باشد که در متن مقاله به بیان ویژگی ها و انواع این نوع ارز ها پرداخته شده است 

منبع : انواع ارز دیجیتال



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

از سال 1384 و پس از تصویب قوانینی در حوزه بازارها و نهاد های مالی توسط مجلس شورای اسلامی ، بازار سرمایه دچار تغییراتی چشمگیری شد . یکی از این تغییرات آن بود که رفته رفته روند خرید و فروش های حضوری به سمت و سوی معاملات الکترونیکی کشانده شد به طوری که امروزه معاملات بورس به صورت الکترونیکی به یک امر بسیار مرسوم در بین افراد مبدل شده است .

سامانه جامع اطلاعات مشتریان که در اصطلاح به آن سجام گفته می شود توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در سال 1397 طراحی و ایجاد شد . کسانی که قبل از این تاریخ کد بورسی دریافت کرده اند لازم است تا به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند ، متقاضیان تازه وارد نیز با تکمیل فرآیند ثبت نام در این سامانه می توانند کد بورسی دریافت خود را کنند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص نحوه ثبت نام و دریافت کد بورسی از سامانه سجام می پردازیم .



راهنمای ثبت نام در سامانه سجام

سامانه سجام مزایا و امتیازات فراوانی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است . قبل از طراحی این سامانه متقاضیان مجبور بودند به صورت حضوری به کارگزاری ها مراجعه کرده و زمان زیادی را برای ثبت نام صرف کنند ، اما پس از طراحی سامانه سجام شاهد کاهش چشمگیر این مدت زمان صرف شده هستیم . پرداخت سود سرمایه گذاران نیز بعد از طراحی این سامانه بسیار ساده تر و بی دردسرتر انجام می گیرد . به منظور ثبت نام در این سامانه و دریافت کد بورسی نیاز به طی کردن مراحل زیر می باشد :

1- در اولین قدم برای ثبت نام بورس و سامانه سجام باید عبارت سامانه سجام یا نشانی sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

 

 

2- بعد از ورود به صفحه اصلی از بین گزینه ها ، گزینه ثبت نام در سامانه سجام را که در کادر آبی رنگ قرار گرفته است انتخاب کنید .

 

 

3- در این مرحله چند عبارت در یک کادر برای شما نمایش داده می شود که باید آن ها را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده و گزینه متوجه شدم را فعال کنید .

 

 

4- در این قسمت گام های مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجام به صورت خطی نگارش شده که بعد از مطالعه آن ها لازم است گزینه ثبت نام در سجام را انتخاب کنید .

 

 

5- بعد از آنکه شماره همراه خود را در کادر خالی وارد کردید و کد امنیتی را درج نمودید باید گزینه دریافت کد تایید را فعال کنید .

 

 

6- در این زمان یک کد تایید پنج رقمی به تلفن همراه شما پیامک می شود البته امکان دارد یک الی دو دقیقه ارسال این کد به طول انجامد که لازم است در این صورت شکیبا بوده و تا زمان دریافت کد در همین صفحه بمانید . بعد از آنکه کد را دریافت کردید آن را وارد کرده و با تکمیل قسمت کد ملی و کد امنیتی گزینه تایید را فعال کنید .

 

 

7- حالا باید کارمزد ایجاد کد سهامداری را به مبلغ 10 هزار تومان پرداخت کنید ، اما قبل از آن لازم است تا ابتدا گزینه پرداخت را فعال کنید .

 

 

8- در این قسمت سه درگاه برای پرداخت در اختیار شما قرار داده می شود ، هر کدام از آن ها را که تمایل دارید انتخاب کرده و سپس گزینه پرداخت را فعال کنید .

 

 

9- در درگاه اینترنتی که برای شما نشان داده شده باید اطلاعات حساب خود را جهت پرداخت وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب کنید .

 

 

10- حالا عملیات پرداخت کارمزد ایجاد کد سهامداری به طور کامل انجام شده و لازم است گزینه ادامه مراحل ثبت نام را فعال کنید .

 

 

11- در اولین گام وارد کردن اطلاعات ، از شما تکمیل اطلاعات هویتی و شناسنامه ای خواسته می شود ، لازم به ذکر است که تکمیل تمام گزینه های خالی در این مرحله اجباری است .

 

 

12- در این مرحله شما باید سمت خود را به عنوان اصیل یا نماینده مشخص کنید . اگر ثبت نام را برای شخص خودتان انجام می دهید اصیل هستید و اگر به نمایندگی از جانب دیگری این کار را انجام می دهید باید شرایط نمایندگی را که در همین صفحه توضیح داده شده است ، داشته باشید . بعد از انتخاب ، گزینه ادامه مرحله بعد را فعال کنید .

 

 

13- در گام دوم ، از شما اطلاعات ارتباطی همچون محل سکونت و ... خواسته می شود که لازم است تمام قسمت های ستاره دار را تکمیل کرده و سپس گزینه تایید ادامه مرحله بعد را فعال نمایید .

 

 

14- در این مرحله ابتدا یک اعلام از جانب سایت برای شما نمایش داده می شود با این مضمون که در صورتی که کد سهامداری ندارید می توانید بر روی گزینه تایید ادامه گام بعدی کلیک کنید . شما باید ابتدا بر روی عبارت متوجه شدم کلیک کرده و سپس در صورتی که کد سهام داری دارید آن را درج کنید ، در غیر این صورت بدون درج هیچ عبارتی گزینه تایید را فعال کنید .

 

 

15- سوال هایی که در این مرحله برایتان آورده شده را در صورت تمایل پاسخ داده و سپس بر روی گزینه تایید کلیک کنید .

 

 

 

16- در این صفحه از شما اطلاعات حساب بانکی خواسته شده است . تکمیل تمام گزینه های این قسمت ضرورری است ، دقت کنید صرفا اطلاعات حساب بانکی شخص متقاضی ثبت نام قابل پذیرش است . بعد از تکمیل اطلاعات حساب گزینه ذخیره را فعال کنید .

 

 

17- زمانی که گزینه ذخیره را فعال کنید در پایین صفحه نام بانک و سایر اطلاعات مربوط به حساب بانکی برای شما نمایش داده می شود ، در صورت صحت اطلاعات بر روی گزینه تایید ادامه گام بعدی کلیک کنید .

 

 

18- در صورتی که اطلاعات وارد شده توسط شما مورد تایید و صحیح می باشد ، گزینه تایید می کنم ادامه گام بعدی را فعال کنید .

 

 

19- در قسمت آخر ثبت نام ، لازم است مطلب تعهد نامه را مطالعه کرده و بعد از آن ابتدا گزینه می پذیرم را تیک دار کرده و سپس ذخیره کنید .

 

 

پس از انجام تمام این مراحل و تکمیل فرآیند ثبت نام باید از سامانه خارج شده و تا 24 ساعت منتظر ارسال پیامک کد پیگیری ثبت نام خود بمانید . بعد از آنکه کد پیگیری ثبت نام به تلفن همراه شما ارسال شد باید برای احراز هویت سجام به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنید . لازم به ذکر است که در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات خود قبل از مراجعه حضوری به کارگزاری ها برای احراز هویت باید وارد سایت سجام شده و از آنجا گزینه ویرایش اطلاعات سجام را انتخاب کنید .

اما کاربران برای فعالیت در زمینه بورس ، شروع سرمایه گذاری و دریافت کد بورسی لازم است در یک کارگزاری نیز ثبت نام کرده و از طریق این کارگزاری خرید و فروش سهام عدالت و یا هر سهام دیگر خود را در بورس انجام دهند . در واقع کارگزاری ها راه های ارتباطی میان شرکت بورس و سرمایه گذاران هستند . 

ملاک انتخاب کارگزاری ها امکاناتی است که به سرمایه گذاران ارائه می کنند ، یکی از این امکانات آن است که با ثبت نام در بعضی از کارگزاری ها دیگر نیازی به ثبت نام مجدد در سامانه سجام وجود ندارد . در واقع این کارگزاری ها تمامی اطلاعات سرمایه گذار را به سامانه سجام فرستاده و ثبت نام سجام خود به خود بعد از ثبت نام در این کارگزاری ها انجام می گیرد . همچنین در صورتی که سهامدار از امکانات کارگزاری خود راضی نباشد می تواند از تغییر کارگزار ناظر استفاده نماید .

بیشتر بخوانید: تغییر کارگزار ناظر

 

 

مودیان محترم بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام و کارگزاری منتخب خود ، باید با در دست داشتن اصل شناسنامه ، اصل کارت ملی ، تصویر آخرین مدرک تحصیلی ، آدرس ، مشخصات پستی ، شماره حساب و اطلاعات بانکی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و احراز هویت خود را انجام دهند . دقت داشته باشید که در دفاتر پیشخوان دولت علاوه بر تکمیل فرم احراز هویت سامانه سجام ، فرم احراز هویت کارگزاری که در آن ثبت نام به عمل آوردید را نیز دریافت و پر کنید .

از آنجا که دولت با موافقت رهبری اقدام به آزادسازی و فروش سهام عدالت متقاضیان کرد ، بسیاری از مشمولان این سهام علاقه مند به استعلام و آزادسازی سهام خود بودند . مسئولان با طراحی سامانه ای با عنوان سامانه سهام عدالت امکان استعلام و آزادسازی سهام عدالت متقاضیان را فراهم کردند .

پس از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی در صورتی که  قصد شروع فعالیت در این بازار را دارید ، یکی از کم ریسک ترین راه های کسب سود در این بازار خرید عرضه اولیه می باشد . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام سامانه سجام در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام سامانه سجام پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ اولین اقدام برای فعالیت در زمینه بورس چیست ؟

✔️ اولین اقدام برای فعالیت در زمینه بورس ثبت نام در سامانه سجام می باشد که توضیحات کامل آن در مقاله آمده است .

2- ✔️ راه اندازی سامانه سجام چه مزایایی داشته است ؟

✔️ راه اندازی این سامانه مزایای فراوانی برای سرمایه گذاران داشته است از جمله آنکه از هدر رفتن زمان آن ها برای ثبت نام حضوری در کارگزاری ها جلوگیری و پرداخت سود سرمایه گزاران از طریق این سامانه ساده تر انجام می گیرد که راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در این سامانه در مقاله آورده شده است .

3- ✔️ کد پیگیری ثبت نام در سامانه سجام چگونه و تا چه زمانی ارسال می شود ؟

✔️ کد پیگیری ثبت نام در سامانه سجام به شماره همراه شخص ثبت کننده و تا 24 ساعت بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام ارسال می شود که بررسی های بیشتر در این مورد در مقاله صورت گرفته است .

منبع : ثبت نام سامانه سجام



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()