نوشته شده توسط : sevda

دولت آمریکا با هدف برقراری توازن در تنوع نژادی کشور خود هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی لاتاری ( Lottery ) کرده که در آن به قید قرعه 55000 نفر از افراد سراسر جهان برای دریافت گرین کارت آمریکا انتخاب می شود و مجاز به اقامت در این کشور می شوند .

به همین منظور تمامی افرادی که دارای ویژگی های تعریف شده برای شرکت در لاتاری هستند واجد شرایط ثبت نام در این بخت آزمایی بوده و در صورت تمایل با ارائه مدارک و اطلاعات مورد نیاز در بازه زمانی مشخصی که از سوی اداره مهاجرت آمریکا به عنوان مهلت ثبت نام لاتاری اعلام می شود می تواند در این قرعه کشی ثبت نام کنند .

برای شرکت در لاتاری 2022 لازم است تا با مراجعه به سایت اصلی لاتاری و تکمیل فرم ثبت نامی که در این سایت قرار داده شده است اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی کنند . همچنین متقاضیان می توانند با دانلود فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ و تکمیل آن بر نحوه پر کردن فرم اصلی تسلط یابند تا در روز ثبت نام اصلی به مشکل بر نخورند . در ادامه به معرفی قسمت های مختلف فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری پرداخته شده است .



دانلود فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۲

برای ثبت نام لاتاری از دو طریق می توان اقدام نمود . یا از طریق سایت اصلی ثبت نام لاتاری به صورت رایگان و یا از طریق شرکت های واسطه ای و پرداخت هزینه به آن ها . از آنجایی که شرکت در لاتاری از طریق سایت اصلی آن رایگان بوده و این سایت هزینه ای بابت این کار از متقاضیان دریافت نمی کند به نظر می رسد که ثبت نام از این طریق بصرفه تر می باشد .

اما مشکلی که در این روش وجود دارد این است که اکثر افراد به دلیل تسلط کافی نداشتن بر روی نحوه پر کردن فرم های ثبت نام و بارگذاری اطلاعات آن در زمان ثبت نام لاتاری دچار مشکل می شوند ، از این رو توصیه می شود تا قبل از اقدام به تکمیل فرم های اصلی ثبت نام لاتاری با دانلود فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری و تکمیل آن به طور کامل بر نحوه وارد کردن اطلاعات در فرم اصلی تسلط یافته و بعد از آن اقدام به تکمیل فرم اصلی کنند .

در ادامه لینک دانلود فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری آمریکا 2022 قرار داده شده است که با دانلود و تکمیل آن می توانید از بروز مشکلات احتمالی در هنگام ثبت اطلاعات در فرم اصلی ثبت نام لاتاری جلوگیری کنید .

 

فرم پیش نویش ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۲

بیشتر بخوانید: دستور العمل ثبت نام لاتاری

 

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۲

این فرم نیز همانند فرم اصلی ثبت نام لاتاری از 15 قسمت تشکیل شده که متقاضیان ملزم به پر کردن تمامی این قسمت ها بسته به شرایط خود دارند . در ادامه به توضیح هر یک از این 15 قسمت پرداخته شده است . علاوه بر این می توان با مراجعه به مقاله راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ به صورت تصویری آموزش نحوه تکمیل فرم اصلی ثبت نام لاتاری را دریافت کنند .

 بخش اول : در این بخش اطلاعات هویتی شامل نام ، نام خانوادگی و نام میانی در صورت دارا بودن باید وارد شود . لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی نام میانی نداشته باشد باید گزینه no middle name را تیک دار کند .

 بخش دوم : در این بخش اطلاعات جنسیتی ( آقا یا خانم بودن )  افراد خواسته شده است .

 بخش سوم : در این بخش اطلاعات مربوط به تاریخ تولد ( روز ، ماه و سال ) افراد خواسته شده است . توجه شود که این تاریخ باید بر طبق سال میلادی وارد شود .

 بخش چهارم : در این بخش نام شهر محل تولد خود باید وارد کنند . در صورتی که متقاضی از شهر محل تولد خود اطلاع نداشته باشد باید گزینه  Birth city unkown

 بخش پنجم : در این بخش نام کشوری که در آن شخص متولد شده است باید از منو کشویی موجود انتخاب شود .

 بخش ششم : در این بخش از متقاضی سوال شده است که آیا کشور محل زندگی وی از کشور های مجاز برای شرکت در لاتاری می باشد یا خیر که در صورت مجاز بودن گزینه Yes و در غیر این صورت گزینه No را باید انتخاب کند .

 بخش هفتم : در این بخش اطلاعات پاسپورت معتبر از شما خواسته شده است که شامل نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت ، تاریخ انقضا و کشور صادر کننده  آن می باشد .

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲  پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

 

 بخش هشتم : بارگزاری عکس مخصوص لاتاری متقاضی . لازم به ذکر است که این عکس دارای ابعاد 600 در 600 ، حجم 240 کیلو بایت و با فرمت jpg باید باشد .

 بخش نهم : در این بخش اطلاعات آدرس پستی ، نام کشور ، استان ، شهر محل زندگی ، آدرس پستی و کد پستی متقاضی باید وارد شود . همچنین در صورتی که متقاضی در منزل شخص دیگری ساکن است باید نام شخصی را در کادر  In Care Of  وارد کند .

 بخش دهم : نام کشور محل زندگی متقاضی ( نه کشور محل تولد او ) باید از منو کشویی موجود انتخاب شود .

 بخش یازدهم : در این بخش متقاضی باید شماره تلفن همراه خود را به همراه کد کشوری که در آن زندگی می کند ( برای ایران 98+ می باشد ) را وارد کند مانند 989120000000+ 

  بخش دوازدهم : در این بخش آدرس پست الکترونیک یا همان ایمیل متقاضی باید وارد و در کادر بعد تایید شود .

 بخش سیزدهم : در این بخش آخرین مدرک تحصیلی متقاضی خواسته شده است . دقت شود که حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری دیپلم بوده و در غیر این صورت داشتن حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای که نیاز به آموزش دارد .

 

کسب مدرک دیپلم در کشور آمریکا 12 ساله می باشد بنابر این مدرک دیپلم فنی و حرفه ای که 11 ساله بوده و یا سایر دیپلم هایی که 11 ساله هستند مورد قبول واقع نمی شود .

 

 بخش چهاردهم : وضعیت تاهل فرد در این قسمت مشخص می شود که شامل مجرد ، متاهل ؛ طلاق گرفته ، فوت همسر و... می باشد .

 بخش پانزدهم : تعداد فرزندان زیر 21 سال و مجرد متقاضی باید در این قسمت وارد شود . لازم به ذکر است که در صورتی که متقاضی فرزندی را به سرپرستی پذیرفته باشد و زیر 21 سال و مجرد باشد نیز باید وارد لیست شود .

در آخرین مرحله در صورتی که فرد متاهل باید و یا دارای فرزند باشد که زیر 21 سال و مجرد هستند باید تمامی اطلاعاتی که در بالا ذکر شد را برای آن ها نیز وارد کند . دقت شود که در صورتی که این اطلاعات را وارد نکند حتی در صورت برنده شدن در قرعه کشی لاتاری نتیجه باطل و حق دریافت گرین کارت آمریکا از او و خانواده اش صلب می شود .

همچنین لازم به ذکر است که فرایند تکمیل اطلاعات و ارسال آن ها باید در مدت زمانی که توسط اداره مهاجرت آمریکا به عنوان مهلت ثبت نام لاتاری تعیین می شود صورت گیرد در غیر این صورت امکان ثبت نام در این قرعه کشی برای فرد وجود نخواهد داشت .

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرم پیش نویس ثبت نام در لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فرم پیش نویس ثبت نام در لاتاری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

 

1- ✔️ فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری به چه منظور تهیه شده است ؟

✔️ این فرم به منظور آمادگی متقاضیان در ثبت نام لاتاری طراحی شده است که در متن مقاله به آن اشاره شده است

2- ✔️ فرم ثبت نام لاتاری از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

✔️ این فرم از 15 قسمت تشکیل شده که در متن مقاله هر کدام از آن ها توضیح داده شده است 

3- ✔️ چگونه فرم پیش نویس ثبت نام لاتاری را دانلود کنیم ؟

✔️ لینک دانلود این فرم در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : فرم ثبت نام لاتاری آمریکا



:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرایط ، زمان و لیست شرکت های مجاز به شرکت در قرعه کشی لاتاری هر ساله توسط اداره مهاجرت آمریکا با عنوان دستور العمل ثبت نام لاتاری در سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرارا داده می شود ، متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت و دانلود این دفترچه راهنما از شرایط شرکت در لاتاری در سال 2022 آگاه شوند .

در سال های گذشته شرایط ثبت نام در لاتاری دچار تغییر خیلی چشمگیری نمی شد اما در سال جاری داشتن پاسپورت معتبر در هنگام ثبت نام برای این قرعه کشی الزامی اعلام شده است که در نتیجه آن بسیاری از افراد که دارای پاسپورت معتبر نمی باشند موفق به ثبت نام در لاتاری نشده و از گردونه رقابت ها کنار گذاشته می شوند ، از این رو شانس برنده شدن در این قرعه کشی برای افراد شرکت کننده در آن به مراتب بالاتر رفته است .

باغ توجه به تغییراتی که اخیرا در شرایط ثبت نام لاتاری ایجاد شده است امکان اشتباه در زمان ثبت نام و عدم موفقیت برای شرکت در لاتاری بالا رفته از این رو توصیه می شود که قبل از ثبت نام به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام لاتاری پرداخته شود . در ادامه به ارائه مطالبی در مورد دستور العمل ثبت نام لاتاری در سال جدید پرداخته شده ، همچنین لینک دسترسی به فرم دستور العمل لاتاری نیز در متن مقاله قرار داده شده است .



دانلود دستورالعمل ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

هر ساله در زمان ثبت نام لاتاری و چند روز قبل از شروع مهلت ثبت نام لاتاری ، دستورالعمل ثبت نام لاتاری توسط اداره مهاجرت آمریکا در سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار داده می شود . تمامی متقاضیان ملزم هستند تا قبل از اقدام به ثبت نام لاتاری به این سایت مراجعه کرده و فایل مورد نظر را به دقت مطالعه کرده تا در هنگام ثبت نام به مشکل بر نخورند .

در ادامه لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا 2022 قرارا داده شده است که با کلیک کردن بر روی آن می توانید به مطالعه شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا سال ۲۰۲۲ پرداخت .

 

لینک دانلود دستور العمل ثبت نام لاتاری آمریکا 2022

 

 

بیشتر بخوانید: فرم ثبت نام لاتاری

 

جزئیات دستور العمل ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۲

همانطور که گفته شد این دستور العمل هر ساله در سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار داده می شود که در آن شرایط ثبت نام در لاتاری ، زمان ثبت نام لاتاری ، لیست کشور های مجاز به شرکت در آن و اطلاعاتی از این دست قرار داده  می شود . در دفترچه راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا 2022 این شرایط به گونه زیر بیان شده است :

 زمان شروع ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ از تاریخ 7 ماه اکتبر ( 17 مهر ماه ) بوده و زمان پایان آن تا 10 ماه اکتبر ( 21 آبان ماه ) می باشد .

  شهروندان کشور ایران نیز مانند سال های قبل مجاز به شرکت در این قرعه کشی می باشند .

 مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری 2022 اطلاعات هویتی ، یک قطعه عکس مخصوص لاتاری و داشتن پاسپورت معتبر است .

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲  پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

 شیوع بیماری کرونا تاثیری در تاریخ برگزاری این قرعه کشی نخواهد گذاشت .

 داشتن مدرک حداقل دیپلم و در غیر این صورت داشتن حداقل دو سال سابقه انجام کار حرفه ای که نیاز به آموزش دارد .

 

کسب مدرک دیپلم در کشور آمریکا 12 ساله می باشد بنابر این مدرک دیپلم فنی و حرفه ای که 11 ساله بوده و یا سایر دیپلم هایی که 11 ساله هستند مورد قبول واقع نمی شود . 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستور العمل ثبت نام در لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دستور العمل ثبت نام در لاتاری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: سایت اصلی ثبت نام لاتاری

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ در دستور العمل ثبت نام لاتاری چه اطلاعاتی ارائه می شود ؟

✔️  اطلاعاتی مانند تاریخ ثبت نام ، شرایط و لیست کشور های مجاز به شرکت که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

2- ✔️ چگونه میتوان این فرم را دانلود کرد ؟

✔️  لینک دانلود این دستور العمل در متن مقاله قرار داده شده است

3- ✔️  جزئیات دستور العمل ثبت نام لاتاری به چه صورت است ؟

✔️ این جزئیات به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : دستور العمل ثبت نام لاتاری



:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

پس از استقبالی که از اولین صندوق ETF دولتی از سوی سرمایه گذاران بازار سرمایه صورت گرفت دولت اقدام به عرضه دومین صندوق سرمایه گذاری خود با نماد پالایشی یکم کرد . این صندوق شامل سهام اضافی دولت در شرکت های پالایشی و پتروشیمی ( نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز ) می باشد .

مهلت پذیره نویسی این صندوق از اوایل شهریور ماه سال جاری آغاز شد که به دنبال استقبال ویژه سرمایه گذاران از آن و پس از دو دوره تمدید مهلت پذیره نویسی در پایان شهریور ماه به اتمام رسید . انتظار می رود که پس از گذشت یک ماه از این تاریخ دارندگان سهام صندوق دارا دوم مجاز به انجام سرمایه گذاری و خرید و فروش آن باشند .

از جمله ویژگی های این صندوق تخفیف 30 درصدی ، معافیت از مالیات ، عدم وجود محدودیت سنی در خرید سهام آن سقف خرید 5 میلیون تومانی بوده ، همچنین حداکثر حجم سهام قابل خرید از این صندوق در مجموع با صندوق دارا یکم برابر با 500 سهم بوده و به این معنا است که کسانی که موفق به خرید سهام صندوق دارا یکم نشده اند مجاز به خرید 500 سهم از صندوق دارا دوم هستند .

پس از پایان زمان بسته بودن سهام صندوق دارا دوم و مجاز شدن سهامداران برای انجام معامله و خرید و فروش بر روی سهام آن افراد به دنبال ارزش واقعی سهام صندوق به منظور مدیریت معاملات خود و تصمیم گیری در مورد خرید و فروش آن می باشند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه محاسبه ارزش صندوق دارا دوم با نماد پالایشی یکم پرداخته ، همچنین به منظور مشاهده ارزش لحظه ای سهام این صندوق لینک سایت مربوطه در انتهای مقاله قرار داده شده است .



نحوه محاسبه ارزش دارا دوم

سرمایه گذاران برای تصمیم گیری درمورد نحوه سرمایه گذاری های خود ، همچنین انجام معاملات و خرید و فروش صندوق دارا دوم نیازمند اطلاع از ارزش این صندوق و روند تغییر آن دارند . به همین منظور ارزش واقعی این صندوق از اهمیت بالایی در نزد سهامداران آن برخوردار است .

ارزش سهام صندوق دارا دوم نیز همانند ارزش صندوق دارا یکم از برابری عرضه و تقاضای آن یا همان روش NAV بدست می آید . روش NAV مخفف ( Net Asset Value ) بوده و به معنای ارزش خالص دارایی می باشد که برای محاسبه ارزش خالص سهام صندوق دارا دوم مورد استفاده قرار می گیرد .

برای محاسبه ارزش صندوق دارا دوم با استفاده از روش NAV باید مجموع بدهی های صندوق که شامل بدهی به کارگزاری ها بابت خرید سهام و بدهی به ارکان صندوق می باشد را از مجموع دارا یی آن کم و حاصل را تقسیم بر تعداد کل واحد های صندوق کرده . 

 

 

قیمت امروز سهام دارا دوم

همانطور که گفته شد اطلاع از قیمت روز سهام دارا دوم با نماد پالایشی یکم یکی از موضوعات داغ امروز به ویژه برای سهامداران این پرتفوی می باشد ، در این راستا برای مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا دوم می توانید از طریق لینک زیر به سایت مربوطه مراجعه کرده .

 

برای مشاهده ارزش روزانه صندوق دارا دوم

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش صندوق دارا دوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارزش صندوق دارا دوم پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: صندوق دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ارزش صندوق دارا دوم چگونه محاسبه می شود ؟

✔️ برای محاسبه ارزش این صندوق از روش های مختلفی استفاده می شود که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

2- ✔️ روش NAV برای محاسبه ارزش صندوق دارا دوم به چه صورت است ؟

✔️ در این روش از فرمول بسیار ساده ای استفاده می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

3- ✔️ ​ برای مشاهده ارزش روزانه صندوق پالایش یکم به چه سایتی باید مراجعه کرد ؟

✔️ لینک سایت مربوطه در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : ارزش دارا دوم



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اولین صندوق سرمایه گذاری دولتی با عنوان صندوق دارا یکم متشکل از باقی مانده سهام دولت در بانک های صادرات ، ملت و تجارت و همچنین شرکت های بیمه اتکایی امین و البرز می باشد . این صندوق در اوایل اردیبهشت ماه امسال پذیره نویسی شده و یک ماه پس از این تاریخ در اوایل تیر ماه برای فروش و انجام معامله بر روی آن در بازار سرمایه آزاد سازی شد .

از جمله ویژگی هایی که برای این صندوق تعریف شده است می توان به مواردی مانند معافیت از پرداخت مالیات ، عدم وجود محدودیت سنی در خرید سهام این صندوق ، 20 درصد تخفیف ، حداکثر حجم خرید 200 سهمی ، سقف خرید 2 میلیون تومانی و .... اشاره کرد که سبب جذابیت هرچه بیشتر این صندوق برای سرمایه گذاران شده است .

پس از پایان مهلت پذیره نویسی صندوق دارا یکم و مجاز شدن خرید و فروش سهام این پرتفوی در اوایل تیر ماه و یک ماه پس از پایان مهلت پذیره نویسی حال بسیاری از دارندگان سهام این صندوق به دنبال ارزش واقعی آن و سهام خود می باشند . در ادامه به ارائه مطالبی در مورد ارزش صندوق دارا دوم پرداخته شده است .



نحوه محاسبه ارزش صندوق دارا یکم

پس از مجاز شدن انجام معامله و خرید و فروش صندوق دارا یکم در حال حاضر سهامداران این صندوق به دنبال ارزش واقعی سهام این صندوق برای مدیریت سهام خود و انجام معاملات بر روی آن می باشند . برای محاسبه ارزش واقعی و ذاتی سهام صندوق دارا یکم از روش ها و تحلیل های متفاوتی استفاده می شود و عوامل مختلفی بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد .

اما در نهایت ارزش این پرتفوی نیز مانند سایر سهام های موجود در بازار سرمایه بر اساس تعادل عرضه و تقاضای آن و یا همان NAV بدست می آید . NAV مخفف ( Net Asset Value ) بوده و به معنای ارزش خالص دارایی می باشد و معیاری برای مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلف با یکدیگر می باشد .

برای محاسبه ارزش سهام صندوق سرمایه گذاری با روش NAV کافی است تا مجموع بدهی های صندوق را از مجموع دارایی های آن کم کرده و حاصل را بر تعداد کل واحد های صندوق تقسیم کرده که در این صورت ارزش خالص دارایی یا NAV هر واحد آن بدست می آید . لازم به ذکر است که در اینجا مجموع بدهی های صندوق شامل بدهی به کارگزاری ها بابت خرید سهام و بدهی به ارکان صندوق می باشد . 

بیشتر بخوانید: زمان عرضه دارا سوم

 

 

قیمت امروز دارا یکم

پس از خرید سهام پرتفوی دارا دوم با نماد پالایشی یکم مهمترین مبحث برای سرمایه گذاران بازار به ویژه دارندگان سهام این صندوق اطلاع از قیمت روز سهام صندوق دارا دوم می باشد از این رو در ادامه امکانی فراهم شده تا به مشاهده ارزش روزانه سهام این صندوق از طریق لینک زیر پرداخته شود .

برای مشاهده ارزش روزانه سهام صندوق دارا یکم کلیک کنید .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش صندوق دارا یکم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارزش صندوق دارا یکم پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید : صندوق دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ارزش صندوق دارا یکم به چه صورت محاسبه می شود ؟

✔️ ارزش این صندوق از روش های مختلف بدست می آید که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ روش NAV برای محاسبه ارزش صندوق به چه صورت است ؟

✔️ برای محاسبه ارزش صندوق بر حسب روش NAV از فرمول بسیار ساده ای استفاده می شود که در متن مقاله آموزش داده شده است

3- ✔️ برای مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا یکم به چه سایتی باید مراجعه کرد ؟

✔️ لینک سایت مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا یکم در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : ارزش دارا یکم



:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

همه ساله افراد با شرکت در قرعه کشی لاتاری ( Lottery )  آمریکا شانس خود را برای دریافت گرین کارت یا همان مجوز اقامت دائم در آمریکا را به صورت رایگان می سنجند . از ویژگی های بارز این قرعه کشی عدم نیاز به ارائه مدارک خاص و یا داشتن شرایط خاص می باشد بلکه تنها با ارائه مدارک حداقلی ( اطلاعات هویتی ، پاسپورت و یک قطعه عکس مخصوص لاتاری ) مجاز به شرکت در این قرعه کشی می باشند .

مدت زمان تعیین شده برای شرکت در لاتاری محدود بوده و متقاضیان برای شرکت در این قرعه کشی ملزم هستند تا در زمان تعیین شده اقدام به ارائه مدارک خود و تکمیل فرم های مربوطه در سایت اصلی لاتاری به منظور ثبت نام و شرکت در قرعه کشی لاتاری کنند . 

با توجه به اینکه مهلت ثبت نام لاتاری هر ساله از اوایل سال مالی آمریکا آغاز می شود با شروع این دوره زمانی  تمامی متقاضیان شرکت در این قرعه کشی به دنبال اطلاع یافتن از زمان دقیق شروع مهلت ثبت نام لاتاری 2022  و آخرین فرصت ثبت نام می باشند ، در این راستا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با مهلت ثبت نام لاتاری و امکان تمدید آن پرداخته شده است .



مهلت ثبت نام لاتاری 2022

مهلت ثبت نام لاتاری 2022 مانند سال های گذشته از اوایل سال مالی آمریکا مصادف با ماه اکتبر 2020 ( مهر ماه ) آغاز و در اوایل ماه نوامبر 2020 ( آبان ماه ) پایان می یابد . زمان این قرعه کشی هر ساله چند روز قبل از شروع مهلت ثبت نام توسط سازمانه مهاجرت آمریکا اعلام و شرایط آن توسط این سازمان به اطلاع متقاضیان می رسد .

مهلت ثبت نام برای لاتاری 2022 بر طبق اعلام سازمان مهاجرت آمریکا از 7 اکتبر ( 17 مهر ماه 99 ) شروع و تا 10 نوامبر ( 21 آبان ماه 99 ) ادامه خواهد داشت . متقاضیان برای شرکت در لاتاری ( Lottery )  لازم است تا در این مدت زمان تعیین شده با مراجعه به سایت اصلی لاتاری اقدام به ارائه مدارک مورد نیاز و پر کردن فرم های موجود در این سایت کنند ، از جمله این مدارک عبارتند از اطلاعات هویتی ، پاسپورت معتبر و یک قطعه عکس مخصوص لاتاری می باشد .

 

مهلت ثبت نام لاتاری 2022 تا 10 نوامبر مصادف با 21 آبان می باشد .

 

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام لاتاری

 

 

تمدید مهلت ثبت نام لاتاری 2022

بر طبق تجربه ای که از برگزاری قرعه کشی لاتاری در سال های گذشته به دست آمده است آخرین فرصت ثبت نام در این بخت آزمایی قابل تمدید نبوده و متقاضیان برای شرکت در این قرعه کشی باید در همان مدتی که تعیین شده (یعنی  7 ماه اکتبر تا 10 ماه نوامبر سال 2020 ) اقدام به ثبت نام به منظور شرکت در لاتاری کنند .

در صورتی که افراد موفق به ثبت نام در مدت مشخص شده نشوند دیگر امکان تمدید این فرصت و ثبت نام آن ها وجود نخواهد داشت ، به همین دلیل توصیه می شود که حتی الامکان در روز های آغازین مهلت ثبت نام لاتاری اقدام به ارسال مدارک خود کرده تا در صورت بروز هرگونه مشکل فرصت کافی برای برطرف کردن آن داشته باشید .

 

مهلت ثبت نام لاتاری قابل تمدید نمی باشد .

 

پس از ثبت نام در لاتاری و با گذشت حدود شش ماه از این زمان در اوایل ماه مه 2021 ( اواسط ماه اردیبهشت 1400 ) اسامی برنده شدگان توسط این سایت اعلام خواهد شد ، لازم به ذکر است که در صورت تقلب و  یا جعلی بودن هر کدام از مدارک ارسالی نتیجه قرعه کشی برای فرد مورد نظر باطل و گرین کارت آمریکا به وی تعلق نخواهد گرفت .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهلت ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مهلت ثبت نام لاتاری پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: راهنمای ثبت نام لاتاری

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ مهلت زمان ثبت نام لاتاری از چه تاریخی آغاز می شود ؟

✔️ مهلت ثبت نام در لاتاری محدود بوده و از اویل سال مالی آمریکا آغاز می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

2- ✔️  آیا مهلت ثبت نام لاتاری قابل تمدید می باشد ؟

✔️ مهلت ثبت نام در قرعه کشی لاتاری قابل تمدید نبوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

3- ✔️  زمان اعلام نتایج قرعه کشی در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ زمان اعلام نتایج در اوایل ماه مه می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منبع : مهلت ثبت نام لاتاری



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دولت آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی با عنوان لاتاری ( Lottery ) در بین مردم سراسر کشور های جهان می کند . از ویژگی های بارز این قرعه کشی وجود شرایط ساده برای شرکت همگانی افراد در آن بوده و تمامی افرادی که دارای این شرایط هستند مجاز به شرکت در این قرعه کشی به صورت رایگان می باشند .

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری عبارتند از اطلاعات شخصی ( هویتی ، محل سکونت ، آدرس الکترونیک ؛ تحصیلی و .. ) ، یک قطعه عکس و داشتن پاسپورت معتبر . تمامی افراد با ارائه این اطلاعات می توانند در قرعه کشی لاتاری 2022 شرکت کنند .

بسیاری از افراد با وجود راحتی شرایط با نحوه ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۲ در سایت اصلی آن آشنا نیستند به همین دلیل در ادامه مقاله با توضیح مدارک لازم برای ثبت نام به ارائه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در لاتاری پرداخته شده است .



نکات مهم قبل از ثبت نام در لاتاری 2022

یکی از ویژگی های بسیار مهم قرعه کشی لاتاری ( Lottery ) شرایط بسیار راحت و عدم نیاز به ارائه مدارک خاص برای ثبت نام در آن می باشد . در واقع شرایط شرکت در لاتاری به گونه ای می باشد که اکثریت افراد توانایی شرکت در آن را دارا می باشند .

تا سال گذشته برای شرکت در لاتاری تنها ارائه مدارک هویتی کافی بود اما از سال ۲۰۲۲  تنها افرادی که دارای پاسپورت معتبر می باشند مجاز به شرکت در این قرعه کشی هستند . به این ترتیب تعداد کسانی که توانایی شرکت در لاتاری را داشته به مراتب کاهش یافته و شانس برنده شدن برای افرادی که موفق به ثبت نام در آن شده اند بالا رفته است . 

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲  پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

از جمله مدارک و اطلاعاتی که برای شرکت در لاتاری مورد نیاز است عبارتند از :

اطلاعات هویتی 

 اطلاعات محل سکونت

 اطلاعات تحصیلی

 یک قطعه عکس مخصوص لاتاری در نسخه دیجیتالی

 اطلاعات پاسپورت

 اطلاعات تماس ( تلفن ، ایمیل و ... )

 اطلاعات مربوط به همسر در صورت تاهل

 اطلاعات مربوط به فرزندان در صورت دارا بودن

دقت شود که در هنگام وارد کردن اطلاعات دقت کافی به عمل آورده و اطلاعات دقیق خود را وارد کنید ، چرا که در صورت جعلی و یا اشتباه بودن اطلاعات حتی اگر در قرعه کشی برنده شوید نتیجه قرعه کشی باطل و حق دریافت کرین کارت از شما سلب خواهد شد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام لاتاری

 

 

شرایط عکس ثبت نام لاتاری 2022

در انتخاب عکس ارسالی برای ثبت نام قرعه کشی لاتاری دقت کنید که باید ویژگی های زیر را داشته باید :

  • کاملا واضح و بدون تازی ، سایه روشن و .. باشد .

  • زمینه عکس سفید باشد

  • صورت به طور کامل مشخص باشد

  • موها روی صورت قرار نگرفته باشد

  • در صورت مسلمان بودن متقاضی داشتن حجاب ممانعتی نداشته اما گردی صورت به طور کامل مشخص باشد .

  • نیازی به مشخص بودن گوش ها نیست .

  • عکس حداکثر مربوط به 6 ماه گذشته باشد .

  • عکسی که برای ثبت نام در دوره قبلی لاتاری مورد استفاده قرار گرفته است قابل قبول نمی باشد .

در زیر نمونه هایی از عکس های مناسب برای ثبت نام در لاتاری ارائه شده است :

 

 

 

آموزش نحوه ثبت نام در لاتاری 2022

برای ثبت نام در لاتاری از دو روش می توان استفاده کرد . در روش اول با مراجعه به سایت های واسطه ای و پرداخت هزینه به آنها اقدام به ثبت نام می کنید ، اما در روش دوم با مراجعه مستقیم به سایت اصلی لاتاری با نشانی dvprogram.state.gov به صورت رایگان ثبت نام در این قرعه کشی را انجام می دهید . برای ثبت نام از طریق مراجعه به سایت اصلی لاتاری مراحل زیر را باید طی کنید :

 در مرورگر خود آدرس سایت dvprogram.state.gov را ثبت کرده و وارد این سایت شوید . در صفحه اول مطابق تصویر زیر روی دکمه Begin Entry که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است به منظور شروع ثبت نام کلیک کنید :

 

 

 پس از آن وارد صفحه ای مانند تصویر زیر می شوید که باید کد امنیتی ارائه شده را در کادری که با فلش قرمز رنگ مشخص شده وارد و ارسال کنید :

 

 

 به این ترتیب مراحل ثبت نام برای شما مانند تصویر زیر آغاز می شود که به ترتیب عبارتند از :

 

 

 در قسمت اول نام ، نام خانوادگی و در صورت وجود نام وسط خود را باید وارد کنید 

 دو قسمت دوم جنسیت خود را مشخص کنید

 در بخش بعد تاریخ تولد ( روز ، ماه و سال ) خود را وارد کنید ، دقت شود که تاریخ تولد باید به میلادی باشد .

 

 

 شهر و کشور محل تولد خود را وارد کنید . در صورتی که ساکن کشور های مجاز به شرکت در لاتاری هستید قسمت 6 را روی گزینه yes نگه دارید و در غیر این صورت گزینه no  را انتخاب کنید .

 

از آنجایی که ایران از کشور های مجاز برای شرکت در لاتاری می باشد ، دقت شود که به هیچ عنوان گزینه no را انتخاب نکرده و از لیست کشویی موجود هیچ کشوری را انتخاب نکنید .

 

 اطلاعات پاسپورت خود که شامل نام ، نام خانوادگی و شماره پاسپورت می باشد را وارد کرده ، وارد کردن این اطلاعات برای همه الزامی بوده و تنها افرادی که شامل یکی از گروه های زیر باشند با مشخص کردن آن می توانند این اطلاعات را خالی بگذارند .

  1. افراد بدون ملیت
  2. افراد ساکن کشور های کمونیستی
  3. افرادی که وزارت کشور و اطلاعات کشوری که در آن سکونت دارند اجازه دریافت پاسپورت به آن ها را نمی دهد .

 در مرحله بعد باید عکس ویژه لاتاری را ارسال کنید ، مانند تصویر زیر : 

 

 

 پس از وارد کردن عکس وارد مرحله بعد می شوید که مطابق تصویر زیر می باشد :

 

 

 قسمت آدرس پستی که شامل کشور محل سکونت ، استان ، شهر ، کد پستی و آدرس پستی می باشد . همچنین گزینه ای با عنوان In Care Of وجود دارد که در صورت استفاده از آدرس شخص دیگر نام او را باید در این قسمت وارد کنید .

 در قسمت بعد نام کشوری که در آن زندگی می کنید را از منوی کشویی موجود انتخاب کنید .

 در بخش بعد شماره تلفن خود را همراه با کد کشور محل سکونت وارد کنید . به عنوان نمونه 98912000000+ شکل صحیح وارد کردن شماره تلفن همراه می باشد .

  آدرس پست الکترونیک و ایمیل خود را وارد کنید .

 پس از آن مطابق تصویر زیر اطلاعات تحصیلی ( آخرین مقطع تصیلی ) و وضعیت تاهل خود را مشخص کنید :

 

 

 

 

لازم به ذکر است که برای ثبت نام لاتاری حداقل باید مدرک تحصیلی دیپلم ( معادل 12 سال تحصیل ) را دارا باشید ، در غیر این صورت باید سابقه انجام دو سال کار تخصصی که نیاز به آموزش دارد را داشته باشید .

دیپلم برای کشور آمریکا 12 ساله بوده از این رو دیپلم فنی حرفه ای که 11 ساله می باشد مورد قبول واقع نمی شود .

 

در قسمت بعد اطلاعات همسر و فرزندان خود را  شامل تمامی اطلاعاتی که برای خود وارد کرده اید را باید وارد کنید .

برای وارد کردن اطلاعات فرزندان ذکر چند نکته لازم می باشد :

  • اطلاعات وارد شده تنها برای فرزندان زیر 21 سال و مجرد می باشد .

  • حتی در صورتی که از همسر خود جدا شده اید و فرزندان شما با او زندگی می کنند باز هم باید اطلاعات فرزندان خود را وارد کنید .

  • حتی در صورتی که فرزندان شما قصد مهاجرت ندارند باز هم باید اطلاعات آن ها را وارد کنید .

  • در صورتی که کودکی را به فرزند خواندگی پذیرفته اید و زیر 21 سال و مجرد است باید اطلاعات او را وارد کنید .

  • در صورتی که این اطلاعات را وارد نکنید حتی در صورت برنده شدن در قرعه کشی نتیجه آن باطل و گرین کارت شما و خانواده تان لغو می شود .

پس از تکمیل تمامی اطلاعات خواسته شده و ارسال آن در حدود 6 ماه بعد قرعه کشی انجام و نتیجه آن در ماه مه ( اردیبهشت ماه ) اعلام خواهد شد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون راهنمای ثبت نام لاتاری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

 

1- ✔️  مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری چه چیز هایی می باشد ؟

✔️ تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری در متن مقاله ذکر شده است 

2- ✔️  از چه روش هایی می توان اقدام به ثبت نام در لاتاری کرد ؟

✔️ دو روش برای انجام این کار وجود دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است

3- ✔️ برای ثبت نام در لاتاری چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت ؟

✔️ نحوه ثبت نام در لاتاری به صورت گام به گام در متن مقاله ارائه شده است

منبع : راهنمای ثبت نام لاتاری



:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دولت آمریکا با هدف ایجاد توازن در تنوع نژادی این کشور هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی لاتاری ( Lottery ) در سراسر کشورهای دنیا کرده و از بین شرکت کنندگان این قرعه کشی به 55000 هزار نفر آنها که موفق به برنده شدن در لاتاری شده اند گرین کارت یا همان مجوز اقامت دائم آمریکا اختصاص می دهد .

شرایط ثبت نام در این قرعه کشی بسیار راحت بوده و نیاز به داشتن هیچ مدرک خاصی نیست ، اما به تازگی و برای شرکت در لاتاری سال ۲۰۲۲ داشتن پاسپورت معتبر الزامی می باشد و تنها افرادی که دارای این شرایط هستند قادر به شرکت در این قرعه کشی می باشند .

افراد برای شرکت در این ثبت نام در این قرعه کشی ملزم هستند تا در مهلت زمانی تعیین شده مدارک مورد نیاز را به همراه فرم ثبت نام تکمیل و از طریق سایت مربوطه با نشانی dvprogram.state.gov ارسال کنند . لازم به ذکر است که مدت زمان ثبت نام محدود بوده که در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با زمان و مهلت ثبت نام در لاتاری 2022 پرداخته شده است .



زمان ثبت نام در لاتاری 2022

معمولا زمان ثبت نام در قرعه کشی لاتاری ( Lottery ) و کشور های مجاز به شرکت در این قرعه کشی چند روز قبل از شروع مهلت ثبت نام توسط وزارت امور خارجه آمریکا در سایت مخصوص آن اعلام می شود . بر طبق تجربیاتی که از سال های قبل بدست آمده زمان برگزاری لاتاری در اول شروع سال مالی آمریکا که از ابتدای ماه اکتبر و مصادف با اواسط ماه مهر بوده می باشد .

این تاریخ برای سال 2022 از اول اکتبر مصادف با پنجشنبه 10مهر ماه 99 آغاز شده و متقاضیان برای ثبت نام در این قرعه کشی در صورت داشتن شرایط مورد نیاز از این تاریخ مجاز به ثبت نام در لاتاری و ارسال مدارک خود از طریق سایت مربوطه می باشند . لازم به ذکر است که برخلاف سال های گذشته در شرایط ثبت نام لاتاری سال 2022 داشتن پاسپورت معتبر در هنگام ثبت نام الزامی بوده و تنها افراد دارای پاسپورت معتبر قادر به ثبت نام هستند .

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

 

مهلت ثبت نام لاتاری 2022

پس از شروع تاریخ ثبت نام لاتاری 2022 که از ابتدای ماه اکتبر یا 10 ماه مهر بوده متقاضیان به مدت 34 روز فرصت دارند تا از طریق سایت مربوطه اقدام به ثبت نام و شرکت در این قرعه کشی کنند . این مدت زمان تا 3 ماه نوامبر یا 14 ماه آبان ادامه پیدا می کند . 

 

مهلت ثبت نام لاتاری آمریکا تا 3 نوامبر ( 14 آبان 99 ) می باشد .

 

 

نکاتی درباره مهلت ثبت نام لاتاری 2022

قبل از اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک به منظور سهولت هر چه بیشتر در روند ثبت نام و عدم بروز مشکل ذکر چند نکته ضروری است . متقاضیان باید در هنگام ثبت نام ملزم به رعایت تمامی نکات ذکر شده می باشند . 

 متقاضیان تنها در مدت زمان مشخص شده قادر به ثبت نام در لاتاری می باشند .

 این مهلت زمانی قابل تمدید نبوده .

 از آنجایی که تعداد شرکت کنندگان در این قرعه کشی زیاد است توصیه می شود ثبت نام خود را به روز های آخر موکول نکنید .

 هر فرد تنها یک بار قادر به ثبت نام در لاتاری می باشد .

 در صورتی که شخصا و از طریق سایت اصلی لاتاری اقدام کنید هزینه ثبت نام شما رایگان خواهد بود .

 چنانچه مدارک جعلی و یا اطلاعات اشتباه  ارسال گردد ، حتی در صورت برنده شدن در قرعه کشی نتیجه قرعه کشی باطل و حق دریافت گرین کارت از شما سلب می شود .

پس از پایان مهلت ثبت نام لاتاری۲۰۲۲ نتایج قرعه کشی در اوایل ماه مه سال 2023 یا اواسط اردیبهشت ماه سال 1400 اعلام خواهد شد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون زمان ثبت نام لاتاری پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

 

1- ✔️ ​ زمان ثبت نام لاتاری در چه تاریخی است ؟

✔️ زمان ثبت نام لاتاری در اوایل سال مالی آمریکا بوده که در متن مقاله به آن اشاره شده است

2- ✔️ مهلت ثبت نام لاتاری تا چه تاریخی می باشد ؟

✔️ این مدت زمان محدود بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- ✔️ زمان اعلام نتایج قرعه کشی در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ زمان اعلام نتایج در اوایل ماه مه بوده که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منبع : زمان ثبت نام لاتاری



:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دولت آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی رایگانی با عنوان لاتاری ( Lottery ) به منظور ایجاد توازن در تنوع نژادی این کشور به صورت رایگان از سراسر جهان کرده و به برندگان این قرعه کشی به صورت رایگان گرین کارت اهدا می کند .

از جمله ویژگی های بارز این قرعه کشی شرایط بسیار راحتی است که برای شرکت در آن در نظر گرفته شده است . در واقع شرایط تعریف شده برای شرکت در این قرعه کشی به صورتی می باشد که می توان گفت اکثریت افراد جامعه قادر به شرکت در آن هستند .

برای شرکت در لاتاری 2022 کافی است تا افرادی که شرایط شرکت در آن را دارند در تاریخ مشخص شده به عنوان مهلت ثبت نام اقدام به ارسال مدارک مورد نیاز برای سایت لاتاری dvprogram.state.gov کنند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام در لاتاری پرداخته شده است .



لاتاری چیست ؟

دولت آمریکا به منظور حفظ توازن در تنوع نژادی و جمعیت مهاجران این کشور هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی و انتخاب 55000 هزار نفر از مردم سراسر جهان برای اختصاص دادن گرین کارت یا همان مجوز اقامت دائم در این کشور به آن ها می کند . 

به این قرعه کشی اصطلاحا لاتاری ( Lottery )  گفته می شود ، به این منظور هر ساله لیست کشور هایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند از طریق اداره مهاجرت آمریکا اعلام شده و افراد این کشور ها در صورت دارا بودن شرایط اعلام شده مجاز به شرکت در این قرعه کشی می باشند . از جمله کشور هایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند کشور ایران است که دارای سهمیه حدودا 3500 نفری در این قرعه کشی می باشد .

 

 

زمان ثبت نام لاتاری 2022

بر طبق اعلام سایت رسمی اداره مهاجرت آمریکا زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ مطابق با سال های گذشته بوده و اتفاقات اخیر نظیر شیوع بیماری کرونا تاثیری در تاریخ و نحوه ثبت نام این قرعه کشی نخواهد داشت ، در نتیجه این موضوع تاریخ ثبت نام لاتاری 2022 از 1 اکتبر معادل با 10 مهرماه 99 آغاز و تا تاریخ 4 نوامبر معادل با 14 آبان ادامه خواهد داشت .

لازم به ذکر است که این تاریخ قابل تمدید نبوده لذا متقاضیان ملزم به ثبت نام در بازه زمانی تایین شده می باشند در غیر این صورت دیگر قادر به انجام ثبت نام و شرکت در قرعه کشی نمی باشند . همچنین با توجه به وجود تعداد بالای متقاضیان ثبت نام لاتاری توصیه می شود که از موکول کردن آن به روز های پایانی خود داری کرده و در روز های ابتدایی این کار را انجام دهید .

 

شرایط ثبت نام لاتاری 2022

خوشبختانه برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری 2022 هیچ شرایط خاصی وجود نداشته و همه افراد از هر قشری از جامعه تنها با داشتن حداقل شرایطی که در زیر بیان شده قادر به شرکت کردن در این قرعه کشی می باشند .

 داشتن حداقل مدرک دیپلم . در صورت نداشتن مدرک دیپلم باید حداقل دو سابقه انجام کار تخصصی که نیاز به آموزش دارد را داشته باشید .

 داشتن پاسپورت معتبر . لازم به ذکر است که تا قبل از سال 2022 داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری لازم نبود اما از امسال تنها افرادی که دارای پاسپورت معتبر هستند می توانند اقدام به ثبت نام لاتاری کنند .

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

 هر شخص تنها یک بار امکان ثبت نام دارد .

 محدودیت سنی برای این قرعه کشی تعریف نشده است .

 افرادی که بالای 21 سال سن دارند به صورت فردی باید ثبت نام کنند و حق معرفی همراه برای خود ندارند .

 افرادی که زیر 21 سال سن می توانند در زیر مجموعه خانواده خود ثبت نام کنند .

 افرادی که متاهل هستند می توانند از شانس دو برابری استفاده کنند ، به این دلیل که هر شخص در هنگام ثبت نام می تواند همسر و تمام فرزندان زیر 21 سال خود را که مجرد هستند به عنوان همراه خود معرفی کند . از این رو در این حالت هر فرد دو شانس دارد یکی در عوض ثبت نام خود در لاتاری و دیگری معرفی شدن به عنوان همراه با همسر خود .

 هزینه ثبت نام لاتاری در صورتی که از سایت اصلی آن به آدرس dvprogram.state.gov اقدام کنید رایگان می باشد ، اما در صورت استفاده از سایت های واسطه ای موجود در حدود 100 هزار تومان هزینه باید پرداخت شود .

 تکمیل فرم ها تنها به صورت آنلاین انجام شده و امکان ذخیره آن ها وجود ندارد .

 متقاضیان برای تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال آن ها تنها 60 دقیقه زمان دارند .

 برای شرکت در لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان نمی باشد .

 

نحوه ثبت نام در لاتاری 2022 

برای ثبت نام در لاتاری ( Lottery ) از دو طریق می توان عمل کرد که عبارتند از مراجعه به سایت های واسطه ای و پرداخت هزینه به آن ها برای انجام این کار ، و یا اینکه شخصا به سایت اصلی لاتاری مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی به صورت رایگان کنند .

پس از مراجعه به سایت اصلی لاتاری و انتخاب گزینه شروع ثبت نام تعدادی فرم که شامل اطلاعات هویتی شما می باشد در اختیارتان قرار می گیرد که باید آن ها را در مدت زمان مشخص شده تکمیل و ارسال کنید . اطلاعاتی که برای ثبت نام لاتاری مورد نیاز است عبارتند از :

1- اطلاعات فردی و هویتی ( نام و نام خانوادگی ، کشور محل سکونت ، تاریخ تولد ، شهر محل تولد ، اطلاعات تماس و .. )

2- اطلاعات پاسپورت معتبر

3- اطلاعات فردی همسر در صورت متاهل بودن

4- اطلاعات شناسنامه ای فرزندان زیر 21 سال و مجرد در صورت دارا بودن فرزند

5- یک عدد فایل دیجیتالی عکس مخصوص لاتاری

پس از ثبت نام در لاتاری استعلام نتیجه آن از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده افراد در هنگام ثبت نام ارسال می شود که با پرداخت هزینه مربوطه ( در حدود 20 هزار تومان ) می توانند از نتیجه قرعه کشی با خبر شوند .

 

چند نکته در مورد عکس مخصوص لاتاری 2022 

 عکی باید مربوط به حداکثر 6 ماه گذشته باید .

 عکسی که در ثبت نام گذشته مورد استفاده قرار گرفته است برای ثبت نام جدید مورد قبول قرار نمی گیرد .

 عکس سلفی و پرسنلی 3/4 مورد قبول قرار نمی گیرد .

 گردی صورت به صورت کاملا واضح باید مشخص باشد .

 مو های شخص نباید رو صورت او قرار گرفته باشند .

 پس زمینه عکس باید سفید باشد .

 وضوح آن بالا ، بدون سایه روشن ، تاری و ... باشد .

 در صورتی که متقاضیان شرکت در قرعه کشی لاتاری مسلمان هستند ، داشتن حجاب در عکس بدون مورد می باشد اما گردی صورت به طور کامل باید مشخص باشد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام لاتاری پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط ثبت نام در لاتاری به چه صورت است ؟

✔️ شرایط شرکت در آن بسیار راحت بوده که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ زمان ثبت نام  لاتاری در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ زمان دقیق شروع ثبت نام لاتاری مشخص شده که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

3- ✔️ نحوه ثبت نام در لاتاری به چه صورت است ؟

✔️ برای ثبت نام در لاتاری باید به سایت آن مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : ثبت نام لاتاری



:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

برخی درخواست‌های فروش سهام عدالت در زمان رشد بازار سرمایه اجرا نشد، اما اکنون که بورس در مسیر نزولی قرار گرفته و قیمت سهام در حال کاهش است، این سفارش‌های فروش به سرعت اجرا شده و در نتیجه سهامداران دچار زیان شده‌اند که در مواجهه با این مساله، سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد که قرار است به‌زودی حذف سفارش فروش سهام عدالت توسط سهامداران امکان‌پذیر شود.



آزادسازی سهام عدالت با وجود مزایای گسترده ای که داشته و باعث خرسندی سهامداران شده، در مرحله اجرا دارای معضلات و مشکلاتی شده که گلایه‌هایی را به دنبال داشته است.

در ابتدا در نخستین روزهای فروش سهام عدالت، اعتراض سهامداران در زمینه عدم واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت بود و موجی از نارضایتی را در میان سهامداران ایجاد کرد که در این زمینه «حسن قالیباف اصل»، رییس سازمان بورس و اوراق بهاداراعلام کرد: برخی‌ هستند که اطلاعات‌ خود را ناقص در سایت‌ها اعلام کرده‌اند و به اعتقاد خودشان سهام عدالت‌ خود را فروخته‌اند و باید پولی بگیرند در حالی که چنین نیست. این افراد باید به سایت‌های مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات‌ خود را کامل کنند.

همچنین در این میان، افرادی حضور داشتند که اعلام می کردند به صورت ماهانه یا هفتگی، مبلغی حدود هشت هزار تومان یا دو هزار تومان به عنوان وجه فروش سهام عدالت به حساب ما واریز می‌شود در حالی که چنین پولی و با این رقم دردی را از ما دوا نمی‌کند و فقط اصل سرمایه خود را از دست می‌دهیم.

امکان  ارسال شکایت از سوی سهامداران

چندی پیش با وجود شکایات و نارضایتی‌های متعدد سهامداران عدالت، «حسین فهیمی» سخنگوی ستاد آزادسازی سهام در خصوص عدم واریز وجوه حاصل از فروش سهام عدالت گفت از بین مشمولین تاکنون موردی مبنی بر اینکه پولی به حساب واریز نشده یا مبلغی کمتر از رقم واقعی پرداخت شده باشد، نداشته‌ایم در این صورت سهامدار باید با ارائه شکایتی خواستار رسیدگی شود.

این احتمال وجود دارد سهامدار اقدام به ثبت سفارش فروش کرده اما به دلیل عدم تکمیل اطلاعات وارد شده به درخواست، ترتیب اثر داده نشده و سهام به فروش نرفته تا بتوان پولی برای وی واریز کرد؛ افرادی که اطلاعات تلفن همراه و شماره شبا را به طور دقیق در سایت وارد کرده باشند به خواسته آنها رسیدگی خواهد شد.

برای اطلاع از صحت اطلاعات باید به سامانه سهام عدالت با آدرس sahamedalat.ir مراجعه و برای بررسی علت عدم اعمال سفارش بیش از ۱۰ روز از طریق مراجعه غیرحضوری به یکی از کارگزاری‌ها اقدام کرد.

فروش سهام عدالت در روند نزولی بازار

حال از هفته گذشته با هجمه‌ای از اعتراض‌های جدید از سوی افرادی که سفارش فروش سهام عدالت خود را داشتند همراه بودیم که برخی از آنها اعلام کرده‌اند: ثبت سفارش ما برای فروش سهام عدالت برای زمانی بود که بازار در مسیر صعودی قرار داشت، در آن زمان مسوولان، اقدام به فروش سهام عدالت نکردند اما به محض قرار گرفتن بازار در فاز نزولی، کارگزاری‌ها به سرعت و با ضرر و زیان‌های اعمال شده در حال فروش سهام عدالت هستند و در سامانه هیچ گزینه‌ای برای انصراف یا حذف سفارش فروش وجود ندارد.

تلاش برای حذف سفارش فروش سهام عدالت

درخواست حذف سفارش فروش در مرکز پیام از سوی تعدادی از مشمولان سهام عدالت مطرح شده و اکنون چند روزی که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است و به طور جدی در حال پیگیری های لازم برای عملیاتی شدن آن هستیم.

در صدد هستیم تا کارگزاری و سیستم‌های مستقر در شرکت سپرده‌گذاری این امکان را برای سهامداران فراهم کند تا چنانچه تمایلی به ادامه روند فروش نداشته باشند، درخواست فروش را لغو کنند.

این امکان زمانی برای سهامدار مهیا می‌شود که کارگزار، سفارش فروش را به سیستم ارسال نکرده باشد؛ در غیر این‌صورت حذف آن نیازمند طی شدن مراحلی است که اکنون در حال انجام اقدامات لازم بر روی زیرساخت‌های آن هستیم تا حتی اگر چنانچه سفارش فروش به سامانه ارسال شده باشد بتوان آن را حذف کرد.

به گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت، این اقدام ممکن است ظرف روزهای آینده عملیاتی شود.

 منبع : فراهم شدن امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت

حتما بخوانید: مشاهده صورتحساب سهام عدالت



:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

صندوق بازارگردانی شستا متشکل از همه نمادهای زیرمجموعه شستا و در جهت صیانت از حقوق سهامداران تشکیل شد.

صندوق بازارگردانی شستا متشکل از همه نمادهای زیرمجموعه شستا و در جهت صیانت از حقوق سهامداران تشکیل شد.

شستا با ایجاد صندوق بازارگردانی که متشکل از تمامی نمادهای فعال شستا در بازار سرمایه است قصد دارد تا از سهام هلدینگ‌ها و‌ شرکت‌های زیرمجموعه آنها حمایت کند.

همچنین در راستای حمایت از سهام‌داران، شستا اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی نمادهای تاصیکو و سیتا کرده است.

شستا در نظر دارد در صورت موافقت بورس، برروی نماد سایر هلدینگ‌های خود نیز نسبت به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی اقدام نماید.

گفتنی است مجموعه شرکت‌های مرتبط با شستا درجهت حمایت از سهام هلدینگ‌ها و‌ شرکت‌های زیرمجموعه تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان سهام در جهت حمایت از بازار خریداری کرده‌اند.

منبع : تشکیل صندوق بازارگردانی شستا با مدیریت صبا تامین

در ادامه بخوانید: دارا سوم



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مشاور فناوری و نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از راه اندازی سامانه جدید صدور کدهای PRX خبر داد که فعالیت سبدگردانی در بازار سرمایه را توسعه می دهد.



 علیرضا ماهیار مشاور فناوری و نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) ، اعلام کرد سامانه جدید که با چند شرکت سبدگردان به صورت آزمایشی و پایلوت شروع به کار کرده، زمان صدور کدهای سبدگردانی را به کمتر از سه روز کاهش خواهد داد . شرکت سپرده‌گذاری، درگاه‌های اختصاصی و تخصصی برای ذی نفعان مختلف در نظر گرفته است؛ از جمله درگاه اختصاصی کارگزاران با عنوان " کارا" و درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه که بخش سهامداران آن "دارا"، بخش ناشران و نهادهای مالی آن "دانا" و بخش نهادهای نظارتی آن " ناظر" نام دارد. به تازگی هم درگاه ویژه‌ای برای مجموعه شرکت‌های سبدگردان، طراحی و  راه‌‍اندازی  شد.

این سامانه بر اساس تعامل فشرده با مجموعه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت فناوری اطلاعات و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری شکل گرفته است.

پیاده‌سازی و آزمایش سامانه در دو ماه انجام شد ، هر دو هفته یک بار جلسات تحلیل و طراحی و متعاقب آن پیاده‌سازی این نیازمندی در داخل مجموعه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه انجام شد.

نکته خیلی مهم آن است که شرکت‌های سبدگردان باید سجامی باشند تا بعد از سجامی شدن، بدون هیچ‌گونه حضور و مراجعه ای در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه وارد شوند و بعد از آن در قسمت مدیریت عملیات، عملیات مربوط به ارتباطات خود با مجموعه سپرده‌گذاری را انجام دهند.

شرکت‌های سبدگردان  می‌توانند برای فرآیندهایی مانند ایجاد قرارداد، متمم، تمدید و فسخ قرارداد، هم به شیوه مکانیزه درخواست قرارداد جدید ایجاد کنند و هم قرارداد قبلی را ببینند و هنگام، نیاز ویرایش کنند.

نکته حایز اهمیت اینکه در مدل قبلی وقتی یک قرارداد سبدگردانی ایجاد می‌کردند، به شیوه اتوماسیون و دسته‌ای به شرکت سپرده‌گذاری می‌آمد تا در نوبت قرار گیرد و  همکاران سپرده‌گذاری استعلام‌گیری می‌کردند. در این استعلام‌گیری خیلی از درخواست‌ها خارج می شد و عملا فرایند رفت و برگشت تا ایجاد،  بسیار طولانی و زمان‌بر شده بود.

افزایش اقبال عمومی به بازار سرمایه، پیاده‌سازی این سامانه جدید می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و زمانی که یک مجموعه سبدگردان قرارداد PRX را  ایجاد می‌کند، کنترل اینکه سهامدار انتخابی، سجامی هست یا خیر، در همان مرحله اول انجام می‌شود.

قسمت دوم بحث، کنترل دارایی است و اینکه آیا تمام یا تنها بخشی از آن  اختصاص داده شده  و سپس قسمت سوم  اینکه دارایی که سهامدار برای کد های PRX  مدنظر داشته، فریز نباشد.

وقتی چک لیست‌ها توسط سبدگردان انجام شود، از رفت و برگشت غیرضروری بین سبدگردان و سپرده‌گذاری جلوگیری و زمان بسیار قابل توجهی ذخیره می‌شود؛ ضمن اینکه این خدمات، کاملا به شیوه مکانیزه و الکترونیکی شکل می‌گیرد.

نکته بعدی این است که شرکت سپرده‌گذاری هم بر اساس زمان‌بندی که با شرکت‌های سبدگردان دارد، فایل‌های تجمیعی این سبدها را به شکل یکجا در داخل سامانه پس از معاملات در روز اعمال می‌کند و بعد به شیوه خودکار از فردای آن روز می‌توانند نسبت به کنترل دارایی بر اساس شرایط ایجاد شده، اقدام کنند.

بخش قابل توجهی از این نیازمندی مشخصه آن را دارد که ارتباط بتواند به شکل یکپارچه و در قالب یک سیستم تعامل محور شکل بگیرد که الان این اتفاق رخ داده است.

اطلاعات سهامداران بوسیله درگاه سجام جمع‌آوری و راستی آزمایی شده،  بنابراین می‌توان سهامداران سجامی را بدون هیچ گونه مشکلی از این خدمت جدید بهره مند کرد و شرکت‌های سبدگردان هم این خدمت را به شیوه مکانیزه ارایه خواهند داد.

منبع : راه اندازی سامانه صدور کد های سبدگردانی

در ادامه بخوانید: اپلیکیشن سمات



:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ایرانخودرو از راه اندازی صندوق بازارگردانی هزار میلیارد تومانی خبر داد.

 شهاب الدین شمس، معاونت اقتصادی ایران خودرو اعلام کرد صندوق بازارگردانی ایران خودرو با سرمایه هزار میلیارد تومان از هفته آینده کار خود را آغاز می کند. البته سهامداران از همین امروز حمایت از سهم را آغاز کرده اند.

برای تمامی شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو با حجم و اندازه متناسب صندوق های بازارگردانی راه اندازی شده که همزمان با صندوق بازارگردانی ایران خودرو از هفته آینده کار بازار گردانی را آغاز می کنند.

منبع : راه اندازی صندوق بازارگزدانی هزار میلیارد تومانی ایران خودرو

در ادامه بخوانید: دارا سوم



:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

دولت در ابتدای سال جاری به منظور تشویق مردم به حضور پررنگ تر در بازار سرمایه و رونق بخشیدن به این بازار ، کمک به اقشار ضعیف تر جامعه و ایجاد اشتغال و رونق اقدام به آزاد سازی سهام عدالت کرده است . پس از این اقدام دولت مردم مجاز به انتخاب 2 روش برای مدیریت سهام خود هستند که عبارتند از مدیریت مستقیم ، مدیریت غیر مستقیم

برای انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت نیاز بود تا افراد در مدت زمان مشخص شده اقدام به آزاد سازی سهام خود کنند . پس از آزاد سازی سهام عدالت توانایی مدیریت مستقیم سهام و انجام معاملات بر روی آن و یا فروش سهام عدالت در بازار سرمایه به شخص دارنده سهم واگذار می شود .

همچنین در سایت سهام عدالت امکانی فراهم شده تا افراد با مراجعه به این سایت و ایجاد حساب کاربری در آن به مشاهده صورتحساب سهام عدالت خود بپردازند ، این صورت حساب شامل اطلاعات خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام می باشد . در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش مشاهده صورتحساب سهام عدالت از طریق کد ملی پرداخته شده ، همچنین جداول صورتحساب سهام عدالت برای ارزش های اسمی مختلف این سهام نیز در پایان مقاله ارائه گشته است .



نحوه مشاهده صورتحساب سهام عدالت با کد ملی

برای مشاهده صورت حساب سهام عدالت با کد ملی در قدم اول باید در سامانه سهام عدالت به قسمت مشاهده صورت حساب سهام عدالت با آدرس panel.sahamedalat.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی خود در کادر مشخص شده وارد این سامانه شوید . در اینجا ذکر چند نکته ضروری می باشد :

 برای ورود به این سامانه داشتن کد سجام الزامی می باشد .

 برای ورود به این سامانه حتما باید شماره تلفنی که در تحت مالکیت شخص دارنده حساب می باشد وارد شود .

 در این سامانه اطلاعات خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام مانند  خلاصه وضعیت سبد دارایی سهام عدالت ، ویرایش شماره شبا و شماره تلفن همراه ارائه می گردد . 

 استفاده از کد ملی به منظور احراز هویت سجام و حفظ امنیت حساب کاربری شخص می باشد و پس از وارد کردن آن یک کد تایید برای شماره تلفن شخص دارنده حساب ارسال می گردد ، از این رو  تنها کد ملی دارنده حساب کاربری باید وارد شود نه شخص دیگری .

 مبلغ حاصل از فروش هر سهم به حساب بانکی که شماره شبا آن در هنگام ایجاد حساب وارد شده است واریز می شود .

 برای خارج شدن از حساب کاربری حتما از گزینه خروج استفاده شود چرا که در غیر این صورت اطلاعات شخص در مرورگر ذخیره خواهد شد .

بیشتر بخوانید: مشاهده دارایی سهام عدالت

پس از وارد شدن به صفحه حساب کاربری به اطلاعاتی مانند لیست درخواست های فروش ، مشخصات هویتی و بانکی فرد ، مالکیت شرکت هایی که در سهام آنها عضو هستند ، قیمت معاملاتی هر سهم به تاریخ آخرین بروز رسانی ، ارزش کل صورت حساب سهام عدالت و سایر اطلاعات از این قبیل دسترسی داشته باشند .

 صورت حساب سهام عدالت برای سهام های با ارزش اسمی مختلف متفاوت می باشد ، لازم به ذکر است که دارندگان سهام های عدالت بر اساس ارزش اسمی سهام آنها در 5 دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

  1. دارندگان سهام عدالت با ارزش اسمی 452 تومان 

  2. دارندگان سهام عدالت با ارزش اسمی 478 تومان

  3. دارندگان سهام عدالت با ارزش اسمی 492 تومان

  4. دارندگان سهام عدالت با ارزش اسمی 532 تومان 

  5. دارندگان سهام عدالت با ارزش اسمی یک میلیون تومان 

هر کدام از این سهام ها صورت حساب ویژه خود را دارا بوده که در ادامه به ارائه جدولی به منظور معرفی سهم های تشکیال دهنده هر سهام و مجموع ارزش آن برای انجام معامله و یا فروش پرداخته شده است .

برای مطالعه راهنمای تصویری نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت از طریق سایت سهام عدالت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

بیشتر بخوانید: ارزش سهام عدالت

 

 

 

صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی یک میلیون تومان

این صورت حساب مختص افرادی می باشد که ارزش اسمی سهام عدالت آنها یک میلیون تومان بوده که غالبا اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهاد های حمایتی هستند می باشد .

 

نماد تعداد سهم قیمت روز ارزش تخمینی(ریال)
اخابر 239 17320 4139480
بسویچ 9 46790 421110
بفجر 38 28540 1084520
بنیرو 3 68380 205140
جم 41 48230 1977430
حپترو 1 32030 32030
حکشتی 78 46050 3591900
خساپا 39 2300 89700
خودرو 47 2640 124080
دانا 43 6800 292400
رمپنا 137 27640 3786680
ساراب 8 12620 100960
سدشت 8 37660 301280
شاوان 4 115259 461036
شبریز 39 31870 1242930
شبندر 114 39550 4508700
شتران 615 22320 13726800
شپنا 203 25480 5172440
شگویا 47 17195 808165
شیراز 4 68560 274240
فارس 1146 30590 35056140
فایرا 31 17880 554280
فخوز 114 41270 4704780
فملی 747 29200 21812400
فولاد 1260 17930 22591800
فولاژ 47 30000 1410000
لکما 22 11910 262020
مارون 47 136583 6419401
کچاد 181 20660 3739460
کگل 104 22040 2292160
وبصادر 1400 4190 5866000
وبملت 299 5430 1623570
وتجارت 1788 2810 5024280
وتوصا 12 15310 183720
ورنا 3 11030 33090
وپست 16 10020 160320
جمع کل     154074442

 

این جدول در پایان هر هفته کاری بروز رسانی خواهد شد

بیشتر بخوانید: فروش سهام عدالت

 

صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی 532 تومانی

 

نام شرکت نماد تعداد سهم قیمت روز ارزش تخمینی(ریال)
مخابرات ایران اخابر 449 17320 7776680
پارس‌سویچ‌ بسویچ 16 46790 748640
فجر انرژی خلیج فارس بفجر 71 28540 2026340
نیروترانس‌ بنیرو 5 68380 341900
پتروشیمی جم جم 77 48230 3713710
حمل و نقل پتروشیمی( سهامی عام حپترو 1 32030 32030
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حکشتی 146 46050 6723300
سایپا خساپا 73 2300 167900
ایران‌ خودرو خودرو 88 2640 232320
بیمه دانا دانا 80 6800 544000
گروه مپنا (سهامی عام) رمپنا 257 27640 7103480
سیمان‌ داراب‌ ساراب 15 12620 189300
صنایع سیمان دشتستان سدشت 15 37660 564900
پالایش نفت لاوان شاوان 7 115259 806813
پالایش نفت تبریز شبریز 73 31870 2326510
پالایش نفت بندرعباس شبندر 214 39550 8463700
پالایش نفت تهران شتران 1156 22320 25801920
پالایش نفت اصفهان شپنا 381 25480 9707880
پتروشیمی تندگویان شگویا 88 17195 1513160
پالایش نفت شیراز شیراز 7 68560 479920
صنایع پتروشیمی خلیج فارس فارس 2154 30590 65890860
آلومینیوم‌ایران‌ فایرا 58 17880 1037040
فولاد خوزستان فخوز 214 41270 8831780
ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ فملی 1404 29200 40996800
فولاد مبارکه اصفهان فولاد 2368 17930 42458240
فولاد آلیاژی ایران فولاژ 88 30000 2640000
کارخانجات‌مخابراتی‌ایران‌ لکما 41 11910 488310
پتروشیمی مارون مارون 88 136583 12019304
معدنی‌وصنعتی‌چادرملو کچاد 340 20660 7024400
معدنی و صنعتی گل گهر کگل 195 22040 4297800
بانک صادرات ایران وبصادر 2631 4190 11023890
بانک ملت وبملت 562 5430 3051660
پست بانک ایران وتجارت 3360 2810 9441600
بانک تجارت وتوصا 22 15310 336820
گروه س توسعه صنعتی ایران ورنا 5 11030 55150
سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ وپست 30 10020 300600
جمع کل       289158657

 

این جدول در پایان هر هفته کاری بروز رسانی خواهد شد

بیشتر بخوانید: تغییر شماره تلفن در سامانه سجام

 

صورت​حساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی 452 تومانی

 

نام شرکت نماد تعداد سهم قیمت روز ارزش تخمینی(ریال)
مخابرات ایران اخابر 203 17320 3515960
پارس‌سویچ‌ بسویچ 7 46790 327530
فجر انرژی خلیج فارس بفجر 32 28540 913280
نیروترانس‌ بنیرو 2 68380 136760
پتروشیمی جم جم 34 48230 1639820
حمل و نقل پتروشیمی( سهامی عام حپترو 1 32030 32030
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حکشتی 66 46050 3039300
سایپا خساپا 33 2300 75900
ایران‌ خودرو خودرو 39 2640 102960
بیمه دانا دانا 36 6800 244800
گروه مپنا (سهامی عام) رمپنا 116 27640 3206240
سیمان‌ داراب‌ ساراب 6 12620 75720
صنایع سیمان دشتستان سدشت 6 37660 225960
پالایش نفت لاوان شاوان 3 115259 345777
پالایش نفت تبریز شبریز 33 31870 1051710
پالایش نفت بندرعباس شبندر 96 39550 3796800
پالایش نفت تهران شتران 522 22320 11651040
پالایش نفت اصفهان شپنا 172 25480 4382560
پتروشیمی تندگویان شگویا 39 17195 670605
پالایش نفت شیراز شیراز 3 68560 205680
صنایع پتروشیمی خلیج فارس فارس 973 30590 29764070
آلومینیوم‌ایران‌ فایرا 26 17880 464880
فولاد خوزستان فخوز 96 41270 3961920
ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ فملی 634 29200 18512800
فولاد مبارکه اصفهان فولاد 1070 17930 19185100
فولاد آلیاژی ایران فولاژ 39 30000 1170000
کارخانجات‌مخابراتی‌ایران‌ لکما 18 11910 214380
پتروشیمی مارون مارون 39 136583 5326737
معدنی‌وصنعتی‌چادرملو کچاد 153 20660 3160980
معدنی و صنعتی گل گهر کگل 88 22040 1939520
بانک صادرات ایران وبصادر 1189 4190 4981910
بانک ملت وبملت 254 5430 1379220
پست بانک ایران وتجارت 1519 2810 4268390
بانک تجارت وتوصا 10 15310 153100
گروه س توسعه صنعتی ایران ورنا 2 11030 22060
سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ وپست 13 10020 130260
جمع کل       1.3E+08

 

این جدول در پایان هر هفته کاری بروز رسانی خواهد شد

 

بیشتر بخوانید: سایت فروش سهام عدالت

 

صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی 478 تومانی

 

نام شرکت نماد تعداد سهم قیمت روز ارزش تخمینی(ریال)
مخابرات ایران اخابر 8 46790 374320
پارس‌سویچ‌ بسویچ 34 28540 970360
فجر انرژی خلیج فارس بفجر 2 68380 136760
نیروترانس‌ بنیرو 36 48230 1736280
پتروشیمی جم جم 1 32030 32030
حمل و نقل پتروشیمی( سهامی عام حپترو 70 46050 3223500
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حکشتی 35 2300 80500
سایپا خساپا 42 2640 110880
ایران‌ خودرو خودرو 38 6800 258400
بیمه دانا دانا 123 27640 3399720
گروه مپنا (سهامی عام) رمپنا 7 12620 88340
سیمان‌ داراب‌ ساراب 7 37660 263620
صنایع سیمان دشتستان سدشت 3 115259 345777
پالایش نفت لاوان شاوان 35 31870 1115450
پالایش نفت تبریز شبریز 102 39550 4034100
پالایش نفت بندرعباس شبندر 552 22320 12320640
پالایش نفت تهران شتران 182 25480 4637360
پالایش نفت اصفهان شپنا 42 17195 722190
پتروشیمی تندگویان شگویا 3 68560 205680
پالایش نفت شیراز شیراز 1029 30590 31477110
صنایع پتروشیمی خلیج فارس فارس 27 17880 482760
آلومینیوم‌ایران‌ فایرا 102 41270 4209540
فولاد خوزستان فخوز 671 29200 19593200
ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ فملی 1132 17930 20296760
فولاد مبارکه اصفهان فولاد 42 30000 1260000
فولاد آلیاژی ایران فولاژ 19 11910 226290
کارخانجات‌مخابراتی‌ایران‌ لکما 42 136583 5736486
پتروشیمی مارون مارون 162 20660 3346920
معدنی‌وصنعتی‌چادرملو کچاد 93 22040 2049720
معدنی و صنعتی گل گهر کگل 1257 4190 5266830
بانک صادرات ایران وبصادر 268 5430 1455240
بانک ملت وبملت 1606 2810 4512860
پست بانک ایران وتجارت 10 15310 153100
بانک تجارت وتوصا 2 11030 22060
گروه س توسعه صنعتی ایران ورنا 14 10020 140280
سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ وپست 0 0 0
جمع کل       134253033

 

این جدول در پایان هر هفته کاری بروز رسانی خواهد شد

 

صورتحساب مربوط به سهام عدالت با ارزش اسمی 478 تومانی

 

نام شر+Y1:AB30کت نماد تعداد سهم قیمت روز ارزش تخمینی(ریال)
مخابرات ایران اخابر 221 17320 3827720
پارس‌سویچ‌ بسویچ 8 46790 374320
فجر انرژی خلیج فارس بفجر 35 28540 998900
نیروترانس‌ بنیرو 2 68380 136760
پتروشیمی جم جم 37 48230 1784510
حمل و نقل پتروشیمی( سهامی عام حپترو 1 32030 32030
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حکشتی 72 46050 3315600
سایپا خساپا 36 2300 82800
ایران‌ خودرو خودرو 43 2640 113520
بیمه دانا دانا 39 6800 265200
گروه مپنا (سهامی عام) رمپنا 126 27640 3482640
سیمان‌ داراب‌ ساراب 7 12620 88340
صنایع سیمان دشتستان سدشت 7 37660 263620
پالایش نفت لاوان شاوان 3 115259 345777
پالایش نفت تبریز شبریز 36 31870 1147320
پالایش نفت بندرعباس شبندر 105 39550 4152750
پالایش نفت تهران شتران 568 22320 12677760
پالایش نفت اصفهان شپنا 187 25480 4764760
پتروشیمی تندگویان شگویا 43 17195 739385
پالایش نفت شیراز شیراز 3 68560 205680
صنایع پتروشیمی خلیج فارس فارس 1059 30590 32394810
آلومینیوم‌ایران‌ فایرا 28 17880 500640
فولاد خوزستان فخوز 105 41270 4333350
ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ فملی 690 29200 20148000
فولاد مبارکه اصفهان فولاد 1165 17930 20888450
فولاد آلیاژی ایران فولاژ 43 30000 1290000
کارخانجات‌مخابراتی‌ایران‌ لکما 20 11910 238200
پتروشیمی مارون مارون 43 136583 5873069
معدنی‌وصنعتی‌چادرملو کچاد 167 20660 3450220
معدنی و صنعتی گل گهر کگل 96 22040 2115840
بانک صادرات ایران وبصادر 1294 4190 5421860
بانک ملت وبملت 276 5430 1498680
پست بانک ایران وتجارت 1653 2810 4644930
بانک تجارت وتوصا 11 15310 168410
گروه س توسعه صنعتی ایران ورنا 2 11030 22060
سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ وپست 14 10020 140280
جمع کل       141896161

این جدول در پایان هر هفته کاری بروز رسانی خواهد شد

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاهده صورتحساب سهام عدالت در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاهده صورتحساب سهام عدالت پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سجام

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ انواع روش مدیریت سهام عدالت به چه صورت می باشد ؟

✔️ روش های مدیریت سهام عدالت به سه دسته مدیریت مستقیم ، غیر مستقیم و فروش سهام تقسیم می شوند که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

2- ✔️ نحوه مشاهده صورت حساب سهام عدالت به چه صورت می باشد ؟

✔️ برای مشاهده صورت حساب سهام عدالت باید به سایت سهام عدالت مراجعه کرده که در متن مقاله توضیح داده شده است

3- ✔️ ارزش روز سهام های عدالت با قیمت های اسمی متفاوت به چه صورت می باشد ؟

✔️  ارزش بروز شده این سهام ها به صورت جدول هایی در متن مقاله قرار  داده شده

منبع : مشاهده صورتحساب سهام عدالت



:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سامانه سمات به جهت تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس و همچنین حفظ امنیت آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است . برای استفاده از این سامانه ثبت نام در سامانه سجام و داشتن کد بورسی اجباری می باشد .

برای استفاده از خدمات و امکانات این سامانه نیاز به ایجاد یکی حساب کاربری در آن می باشد . پس از ایجاد حساب کاربری از دو روش می توان وارد این سامانه شد ، یا از طریق اپلیکیشن سامانه سمات که در دو نسخه اندروید و آیفون طراحی شده است و یا با استفاده از نسخه تحت وب این اپلیکیشن که در دو نسخه اندوید و ios وجود دارد .

کاربران با استفاده از نصب اپلیکشن سمات و یا اضافه کردن نسخه تحت وب این برنامه در صفحه اسکرین تلفن همراه خود می توانند به حساب کاربری خود در این سامانه وارد و به انجام معاملات و استفاده از سایر خدمات ارائه شده توسط این سایت بپردازند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با اپلیکیشن سامانه سمات و روش های نصب و استفاده از آن پرداخته شده است .



اهمیت استفاده از سامانه سمات

سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با عنوان سامانه سمات در سال 1384 به منظور تسهیل در روند انجام معاملات برای تمامی فعالان بازار سرمایه به وجود آمد . تا قبل از طراحی این سامانه روند انجام معاملات در بازار سرمایه و ثبت آن ها بسیار زمان بر و وقت گیر بود .

اما پس از معرفی سامانه سمات زمان مورد نیاز برای طی کردن این پروسه به مراتب کاهش یافت . از جمله وظایفی که این سامانه بر عهده دارد می توان به  ثبت ، نگهداری ، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه اشاره کرد .

با استفاده از این سامانه امنیت معاملات بازار سرمایه به مراتب بالاتر رفته است ، دسترسی به اطلاعات سرمایه گذاران ( مانند مشاهده دارایی سهام عدالت ، میزان افزایش سرمایه ، اطلاعات هویتی ، اطلاعات بانکی و ... ) راحت شده ، امکان جعل اوراق بهادار و کلاهبرداری در این بازار کاهش یافته ، میزان کارایی بازار سرمایه بالا رفته ، از مقدار زمان انجام معاملات کاسته شده و هزینه فعالیت در بازار به شدت کاهش یافته است .

از آنجایی که فعالان بازار سرمایه در 3 دسته سهامداران ، کارگزاران و ناشران تقسیم می شوند نوع خدمات ارائه توسط سامانه سمات نیز به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از درگاه الکترونیک سهامداران ( دارا ) ، درگاه الکترونیک کارگزاران ( کارا ) و درگاه الکترونیک ناشران ( دانا ) . 

بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه در بورس

 

 

دانلود اپلیکیشن سمات

برای وارد شدن به سامانه سمات در قدم اول باید در این سامانه ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید . برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده ، سپس با مراجعه به آدرس سایت سامانه سمات csdiran.com اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید .

پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در آن از سه روش می توانید وارد این سامانه شده و از خدمات آن استفاده کنید . این سه روش عبارتند از :

1- دانلود برنامه سمات برای اندروید :

این اپلیکیشن مناسب برای تلفن همراه های با سیستم عامل اندروید بوده و افراد با استفاده از این اپلیکیشن و نصب آن بر روی تلفن همراه خود می توانند به راحتی وارد حساب کاربری خود در سامانه سمات شده و به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند . 

پس از نصب نسخه جدید اپلیکیشن بر روی تلفن همراه وارد صفحه کاربری خود در سامانه سمات شده و به نوار منو های مختلف که در ادامه به صورت تصویری دسترسی نشان داده شده دسترسی خواهید داشت :

 

 

در این قسمت که در منو سبد دارایی قرار دارد اطلاعات اصلی مانند تعداد سهام ، کد سهامداری ، نام شرکت ها ، نام سهم ها و ... نمایش داده شده است و سهامدار با استفاده از آن می تواند به اطلاعات و تاریخچه فعالیت خود در بازار سرمایه دسترسی داشته و همچنین اقدام به انجام معامله در آن کند .

 

 

در این نوار منو که در بالای صفحه کاربری شما قرار دارد به گزینه هایی مانند سبد دارایی ، گزارش گردش معاملات ، مجامع و ...  وجود دارد .

 

 

در این نوار منو نیز سایر اطلاعات مورد نیاز کاربران برای فعالیت در بازار بورس مانند شارژ کیف پول ، بازار ، صاپست ، سجام و ... وجود دارد .

 

برای دانلود اپلیکیشن سمات مختص سیستم عامل اندروید کلیک کنید

 

2- دانلود اپلیکیشن سمات برای آیفون :

این اپلیکیشن دقیقا همان اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل اندروید بوده و همان امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد ، با این تفاوت که برای کاربران با سیستم عامل آیفون طراحی شده است . افرادی که از تلفن همراه با سیستم عامل آیفون استفاده می کنند می توانند با کلیک کردن بر روی لینک زیر و نصب نسخه جدید اپلیکیشن سمات بر روی تلفن همراه خود از خدمات این سامانه بهره ببرند .

 

برای دانلود اپلیکیشن سمات مختص سیستم عامل آیفون کلیک کنید

 

 

یشتر بخوانید: ثبت نام بورس سجام

 

نحوه استفاده از نسخه تحت وب سمات

علاوه بر دانلود اپلیکیشن سمات روش راحت تری نیز وجود دارد و آن وارد شدن به این سامانه با استفاده از نسخه تحت وب این اپلیکیشن می باشد که آن نیز برای دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده است .

1- نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل اندروید :

برای نصب نسخه انروید آن از طریق تلفن همراه خود با استفاده از مرورگر کروم وارد سامانه سمات با آدرس csdiran.com شده . مانند تصویر زیر :

 

 

همانطور که در تصویر توضیح داده شده است در قسمت بالای صفحه دکمه تنظیمات را انتخاب کرده سپس از نوار منو باز شده گزینه Add to home Screen را انتخاب کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

و در آخر دکمه add را انتخاب کرده تا به این صورت نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات بر روی صفحه اسکرین تلفن همراه شما ظاهر شود .

2- نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل ios :

جهت نصب نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل ios کافی است تا از طریق تلفن همراه خود با استفاده از مرورگر سافاری وارد صفحه سامانه سمات با لینک csdiran.com  شوید . به شکلی که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

 

پس از آن دکمه Action را باز و گرینه Add to Hme Screen را انتخاب کرده . مانند تصویر زیر :

 

 

و در نهایت با انتخاب گزینه add نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات بر روی صفحه اسکرین تلفن همراه شما ظاهر خواهد شد .

بعد از نصب نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای وارد شدن به آن در ابتدا کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده ، سپس کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد با وارد کردن آن در کادر مربوطه از شما درخواست تعریف یک کد چند رقمی به عنوان رمز عبور شما برای وارد شدن به حساب کاربری خود در سامانه سمات می شود .

پس از انجام مراحل ذکر شده به شما توانایی دسترسی به حساب کاربری خود در سامانه سمات داده می شود . با استفاده از هر کدام از روش های ذکر شده امکان ورود به سامانه و انجام معاملات ، شارژ کیف پول و سایر امکانات موجود در این سامانه از طریق تلفن همراه به شما داده می شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اپلیکیشن سمات در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  اپلیکیشن سمات پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید : راهنمای دریافت کد بورسی

استفاده از سایت سامانه سمات

روش سوم برای ورود به سامانه سمات به صورت مستقیم و با استفاده از مراجعه به سایت سمات از طریق کامپیوتر های شخصی می باشد . در این روش تنها با استفاده از وارد کردن آدرس سایت سمات که عبارت است از  csdiran.com و وارد کردن رمز عبوری که توسط خود شخص تعریف شده است می توان وارد حساب کاربری در این سامانه شد و به انجام معاملات و یا استفاده از سایر خدمات ارائه شده توسط این سامانه پرداخت .

 

برای ورود به سایت سامانه سمات کلیک کنید

در ادامه بخوانید : ثبت نام سجام

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ​ از چه روش هایی می توان وارد سامانه سمات شد ؟

✔️ روش های مختلفی برای وارد شدن به سامانه سمات وجود دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ اپلیکیشن سامانه سمات برای چه نوع سیستم عامل هایی طراحی شده است ؟

✔️ این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و آیفون طراحی شده است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

3- ✔️ روش نصب اپلیکیشن سامانه سمات به چه صورت است ؟

✔️ برای این اپلیکیشن یا از طریق سامانه سمات و یا لینک های مربوطه باید اقدام کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : اپلیکیشن سمات



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری موظف هستند برای شرکت در آزمون وکالت سال جاری نام نویسی کرده و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنند . ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال ۹۹ مانند سال های گذشته در بازه زمانی حدودا دو روز و به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود .

داوطلبان متقاضی موظف هستند از زمان فعال شدن سامانه ثبت نام تا انتهای مهلت تعیین شده برای نام نویسی آزمون وکالت اسکودا سال ۹۹ ، وارد سایت شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند . بدیهی است داوطلبانی که در این مهلت در سامانه الکترونیکی آزمون وکالت ۹۹ ثبت نام نکنند اجازه شرکت در آزمون سال جاری را نخواهند داشت .

سازمان سنجش معمولا در انتهای مهلت اولیه اعلام شده برای ثبت نام آزمون وکالت ، مجددا فرصتی چند روزه به داوطلبان جا مانده از ثبت نام و متقاضیان ویرایش اطلاعات می دهد تا بتوانند در این آزمون نام نویسی کرده و یا اطلاعات خود را اصلاح کنند . لذا در ادامه این مقاله جزئیاتی از تمدید مهلت و فرصت مجدد ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال 99 را ارائه داده ایم .



تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری در سال 99 ، می توانند پس از تکمیل فرآیند نام نویسی خود برای شرکت در آزمون آماده شوند . این دسته از داوطلبان باید در مهلت تعیین شده ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال 99 ، تمامی مراحل از پرداخت هزینه تا بارگذاری مدارک را تکمیل کرده و شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت کنند .

 

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است برخی از داوطلبان آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری بنا به دلایلی از جمله عدم دسترسی به مدارک , عدم اطلاع رسانی و ... از ثبت نام در آزمون باز می ماند . سازمان سنجش نیز به منظور فراهم سازی امکان ثبت نام این داوطلبان مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری را چند روزی تمدید می کند .

 

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری جاری ، ثبت نام آزمون سال ۹۹ از 6 مهر لغایت 16 مهر ماه انجام خواهد شد . با استناد به رویه هر ساله آزمون وکالت دادگستری و تمدید شدن مهلت ثبت نام ، پیش بینی می شود که فرصت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال 99 نیز به مدت چند روز تمدید شود .

 

 مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۹۹ ممکن است بین 2 تا 5 روز تمدید شود .

 

به محض تمدید شدن مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی خواهد شد . با توجه به عدم دقت و توجه داوطلبان به مسئله سهمیه ها ، توصیه می شود تا متقاضیان آزمون سال جاری با مطالعه مقاله زیر از سهیمه های موجود در آزمون وکالت سال ۹۹ مطلع شده و در صورت لوزم در مهلت تمدید شده برای ویرایش سهمیه خود اقدام کنند .

حتما بخوانید: سهمیه های آزمون وکالت

 

 

فرصت مجدد ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99

سازمان سنجش به عنوان مجری ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال 99 ممکن است که علاوه بر تمدید مهلت ثبت نام ، مدتی پس از اتمام نام نویسی این آزمون فرصتی مجدد نیز برای داوطلبان جا مانده از ثبت نام و متقاضیان ویرایش اطلاعات ثبت نامی تعیین می کند .

 

فرصت مجدد ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۹ بنا به درخواست داوطلبان و صلاحدید سازمان سنجش تعیین می شود و لذا به صورت دقیق نمی توان در خصوص تاریخ آغاز مهلت مجدد نام نویسی این آزمون پیش بینی کرد . به محض اعلام فرصت مجدد برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی خواهد شد 

 

در صورت اعلام فرصت مجدد برای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 این مقاله بروزرسانی خواهد شد .

 

 شرکت کنندگان آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ پس از ثبت نام در این آزمون باید منابع اعلام شده برای آزمون وکالت دادگستری سال جاری را مطالعه کرده و برای شرکت در آزمون کتبی آماده شوند . داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از قوانین معرفی شده و بهترین منابع تستی و تشریجی هر یک مطلع شوند .

در ادامه بخوانید: منابع آزمون وکالت

 

اگر پس از مطالعه مقاله تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال 99 سوالی درباره آزمون کارآموزی وکالت اسکودا سال جاری دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان حقوقی مرکز مشاوره دینا ، پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید . هم چنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون وکالت دادگستری و قوه قضاییه سال ۹۹ عضو کانال تلگرام آزمون های حقوقی هیوا شوید .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری تمدید می شود ؟

✔️ مهلت نام نویسی آزمون وکالت معمولا هر ساله به مدت چند روز تمدید می شود که ذر صورت تمدید شدن زمان ثبت نام آزمون سال جاری در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- ✔️ آیا امکان اصلاح اطلاعات ثبت نامی آزمون وکالت در مهلت تمدید شده وجود دارد ؟

✔️ بله . همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است ، داوطلبان می توانند در مهلت تمدید شده با ورود به صفجه کاربری خود اطلاعات مورد نظر را اصلاح کنند .

3- ✔️ از چه طریقی می توان از تمدی شدن مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری مطلع شد ؟

✔️ به محض تمدید شدن مهلت ثبت نام آزمون از سوی سازمان سنجش در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

منبع : تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری



:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران هر ساله همزمان با انتشار اطلاعیه آزمون پذیرش کارآموزان وکالت ، جزئیات زمان و نحوه نام نویسی این آزمون از جمله مدارک مورد نیاز ، هزینه نام نویسی ، مراحل ثبت نام و ... را به داوطلبان این آزمون اطلاع رسانی می کند . هزینه ثبت نام ازمون وکالت دادگستری به منظور خرید کارت اعتباری ثبت نام و دریافت شماره سریال ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی این آزمون پرداخت می شود .

بنابراین کلیه متقاضیان آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال ۹۹ موظف هستند تا در زمان تعیین شده و پیش از اقدام به ثبت نام نخست هزینه اعلام شده را پرداخت کرده و سپس سایر مراحل ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند . لذا با توجه به اهمیت این موضوع برای ثبت نام آزمون سال جاری ، در ادامه این مقاله جزئیات زمان و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 را ارائه داده ایم .



زمان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99

همانطور که پیش از این اشاره شده است ، سازمان سنجش و اتحادیه کانون وکلای دادگستری با انتشار اطلاعیه آزمون وکالت متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری ، هزینه ثبت نام این آزمون را اعلام می کنند . طبق اطلاعیه منتشر شده ، هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۹۹ به میزان 1,500,000 ریال معدل 150هزار تومان تعیین شده است .

 

**** هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 به میزان 150 هزار تومان است ****

 

داوطلبان متقاضی آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال ۹۹ موظف هستند پیش از اقدام به ثبت نام در این آزمون نخست کارت اعتباری پروانه کارآموزی وکالت را تهیه کنند . معمولا مهلت پرداخت هزینه آزمون کارآموزی وکالت همزمان با آغاز زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری شروع شده و تا پایان مهلت نام نویسی این آزمون ادامه دارد .

 

طبق اطلاعیه منتشر شده در خصوص نام نویسی آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت دادگستری سال ۹۹ ، ثبت نام آزمون سال جاری از تاریخ 6 مهر ماه الی 16 مهر انجام خواهد شد . لذا سامانه پرداخت هزینه آزمون وکالت دادگستری 99 نیز در همین محدوده زمانی ( 6 الی 16 مهر ) فعال خواهد بود .

 

داوطلبان تا 16 مهر برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 مهلت دارند .

 

هم چنین ممکن است که مانند سال های گذشته مهلت نام نویسی آزمون وکالت به مدت چند روز تمدید شود که بالتبع زمان پرداخت هزینه ثبت نام نیز تمدید می شود . داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از تمدید شدن و یا ارائه فرصت مجدد برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون وکالت دادگستری ۹۹ مطلع شوند .

حتما بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

 

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99

ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال 99 مانند سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود . داوطلبان موظف هستند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری برای تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت هزینه نام نویسی آزمون وکالت وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و اقدامات لازم را انجام دهند . در ادامه به منظور تسهیل روند خرید کارت اعتباری آزمون وکالت ۹۹ ، مراحل و راهنمای تصویری پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ۹۹ را ارائه داده ایم .

 

 مراحل پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 :

1 - ورود به سایت سازمان سنجش " sanjesh.org "

2 - ورود به بخش " سایر آزمون های استخدامی " با انتخاب این گزینه از منوی سمت راست صفحه

3 - انتخاب " سامانه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت ، کانون وکلای دادگستری سال 99 "

4 - ورود به بخش " خرید کارت اعتباری " با انتخاب این گزینه از منوی سمت راست و بالای صفحه

5 - انتخاب گزینه " سریال ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 1399 "

6 - تکمیل اطلاعات خواسته شده ( فردی ، شناسایی و تماس )

7 - تایید اطلاعات ثبت شده و یادداشت شماره پیگیری پرداخت

8 - ورود به سامانه پرداخت الکترونیکی و تکمیل اطلاعات خواسته شده

9 - تایید نهایی پرداخت و دریافت کارت اعتباری ثبت نام آزمون وکالت سال 99

 

داوطلبان آزمون وکالت دادگستری 99 باید دقت داشته باشند که پس از پرداخت هزینه نام نویسی و برای تکمیل سایر مراحل ثبت نام خود باید مدارک مورد نیاز را در این سامانه بارگذاری کرده و برخی اطلاعات را دستی در فرم ثبت نام وارد کنند . متقاضیان این آزمون می توانند نخست با مطالعه مقاله زیر از مدارک مورد نیاز این آزمون مطلع شده و سپس برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند .

حتما بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

 

 راهنمای تصویری پرداخت هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 :

 

1 - جست و جوی عبارت " سازمان سنجش " و یا " sanjesh.org " در مرورگر سیستم و ورود به سایت

 

 

2 - ورود به بخش سایر آزمون های استخدامی با انتخاب این گزینه از منوی سمت راست صفحه

 

 

3 - انتخاب گزینه " سامانه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت ، کانون وکلای دادگستری سال 99 "

 

 

4 - ورود به سامانه آزمون و انتخاب گزینه " خرید کارت اعتباری "

 

 

5 - انتخاب گزینه " سریال ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 1399 " از میان کارت های فعال

 

 

6 - تکمیل اطلاعات خواسته شده و انتخاب گزینه " تایید و ادامه "

 

 

7 - تایید اطلاعات ثبت شده و دریافت شماره پیگیری پرداخت

 

 

8 - ورود به صفحه پرداخت و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و انتخاب گزینه پرداخت

 

 

برای ورود به سامانه پرداخت هزینه آزمون وکالت 99 کلیک کنید .

 

داوطلبانی که هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری سال ۹۹ را پرداخت کرده اند می توانند به منظور کاهش خطا در ثبت نام خود ، با مطالعه مقاله زیر از سایر مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک آزمون وکالت سال جاری مطلع شده و سپس برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

 

اگر پس از مطالعه راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام ازمون وکالت دادگستری سال 99 سوالی در خصوص نام نویسی دارید می توانید با تماس تلفنی و مطرح کردن سوالات خود پاسخ خود را از کارشناسان حقوقی دینا جویا شوید . هم چنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری و قوه قضاییه سال ۹۹ عضو کانال تلگرامی آزمون های حقوقی دینا شوید .

 

داوطلبان متقاضی دریافت پروانه وکالت می توانند علاوه بر آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری ( اسکودا ) برای شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه ( مشاوران حقوقی ) نیز نام نویسی کرده و پس از اعلام شدن نتایج در صورت قبولی در هر یک برای طی سایر مراحل گزینش نیز اقدام کنند . این دسته از داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر نخست از شرایط آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ مطلع شده و سپس برای شرکت در پذیرش سال جاری نام نویسی کنند .

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری را چه زمانی باید پرداخت کرد ؟

✔️ داوطلبان می توانند از آغاز مهلت نام نویسی آزمون تا پایان فرصت ثبت نام هزینه ثبت نام این آزمون پرداخت کنند که به محض مشخص شدن زمان دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- ✔️ کارت اعتباری ثبت نام آزمون وکالت را به چه صورتی باید تهیه کرد ؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه نام نویسی آزمون وکالت دادگستری کارت اعتباری ثبت نام را تهیه کنند .

3- ✔️ به چه صورتی باید هزینه ثبت نام آزمون وکالت را پرداخت کرد ؟

✔️ پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل و راهنمای تصویری پرداخت هزینه آزمون در این مقاله ارائه شده است .

منبع : هزینه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری



:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

امروزه بیش از 49 میلیون نفر از کسانی که در ایران زندگی می کنند دارای سهام عدالت هستند . اما شاید حتی کسانی که واجد این سهام هستند هم درباره این سهام چیز زیادی ندانند . سهام عدالت ۹۹​ در واقع یک نوع یارانه محسوب می شود که از زمان دولت نهم با هدف خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد جامعه و ارتقاع سطح زندگی آنها تعلق گرفت . 

اجرای این طرح از سال 1384 آغاز شد و تا سال 1397 ثبت شماره شبا مشمولان این طرح در سامانه ادامه پیدا کرد . در واقع سهام عدالت یک سبد سرمایه گذاری است که شامل سهام حدود 60 شرکت در بازار سرمایه متشکل از فرابورس و بورس می شود . تا قبل از این امکان آزاد سازی سهام عدالت وجود نداشت اما با موافقت رهبری این امکان فراهم شده است . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص سهام عدالت ، مشمولان این سهام و نحوه آزاد سازی آن می پردازیم .



سهام عدالت چیست ؟

همانطور که گفته شد به منظور کمک به اقشار کم درآمد و تسریع فرآیند خصوصی سازی طرح واگذاری سهام عدالت از سال 1384 اجرایی شد و مرحله اول واریز سود این سهام در سال 1396 انجام گرفت . برخلاف یارانه که به حساب سرپرست خانوار واریز می شود ، سود سهام عدالت صرفا به حساب شخصی هر کدام از مودیان واریز شد .

ارزش سهام 99 تعلق گرفته به همه اشخاص به یک اندازه نیست و کسانی که مدد جوی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند سهام بیشتری دریافت کرده اند . در حال حاضر دیگر امکان ثبت نام سهام عدالت وجود ندارد اما با آزادسازی این سهام و فراهم آمدن امکان خرید و فروش این سهام در بورس ، علاقه مندان می توانند این سهام ها را از فروشندگان خریداری کنند .

بیشتر بخوانید: sahamedalat.ir

 

 

 

 

مشمولان سهام عدالت 99

در ابتدا سهام عدالت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی ، بهزیستی ، کارگران ، رزمندگان و جانبازان تعلق گرفته و بعد از آن کارکنان دستگاه های اجرایی و بازنشستگان نیز مشمول دریافت این سهام شدند . البته سهامی که به مددجویان تعلق گرفت بیشتر از سهام سایر گروه ها است و به این اشخاص در اصطلاح گروه های تخفیف دار گفته می شود .

تا به امروز در مجموع 49,152,741 نفر مشمول سهام عدالت هستند که از اقشار ذکر شده در بالا دارای سهام عدالت هستند . برای استعلام سهام عدالت و اطلاع از قیمت اسمی سهام ۹۹ سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت طراحی شده است که برای آزادسازی سهام نیز باید از طریق همین سامانه اقدام کرد . برای اطلاع از نحوه استعلام و ورود به سامانه سهام عدالت می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: سامانه سهام عدالت

 

آیا ثبت نام سهام عدالت 99 واقعیت دارد ؟

ثبت نام سهام عدالت از سال 1385 و در زمان دولت نهم آغاز شد . به مرور زمان مشمولان سهام عدالت که بالاتر به آن ها پرداخته شد ، در سامانه سهام عدالت ثبت نام شدند . بعد از آن یعنی در زمان دولت دهم ، یازدهم و دوازدهم این ثبت نام متوقف شد و دیگر امکان ثبت نام در این طرح وجود ندارد .

شایعاتی مبنی بر آنکه قرار است ثبت نام سهام عدالت در سال 99 دوباره آغاز شود به گوش می خورد اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی و معتبری در این خصوص وجود ندارد . لازم به ذکر است که حتی خانواده هایی که جزو مشمولین سهام عدالت ۹۹ به شمار می روند و فرزندی جدید در این خانواده بعد از اتمام زمان ثبت نام سهام عدالت متولد شده باشد ، این عضو جدید خانواده نمی تواند سهام عدالت دریافت کند .

البته از آنجا که سهام عدالت جزو دارایی های اشخاص به شمار می رود ، در صورت فوت سهامدار ، سهام به نسبت قواعد ارث بین وراث تقسیم خواهد شد . به این معنا که بر فرض پسران دو برابر دختران متوفی و زوجه یک هشتم سهام را به ارث خواهد برد .

بیشتر بخوانید: سهام عدالت متوفی

 

آزاد سازی سهام عدالت

امسال با موافقت رهبری امکان آزاد سازی مشمولان سهام عدالت توسط دولت فراهم شد اما این آزادسازی سهام عدالت به چه معناست ؟ تا پیش از این کسانی که سهامدار عدالت بودند امکان خرید و فروش و دخل و تصرف در سهام خود را نداشتند و صرفا سود سهامشان در فواصل زمانی بسیار طولانی به حساب آن ها واریز می شد .

با اجرای کردن طرحآزاد سازی سهام عدالت دو روش پیشروی سهامداران قرار گرفت . در روش مستقیم ، مالکیت و مدیریت سهام مستقیما در اختیار صاحب سهام قرار می گیرد و این اشخاص امکان نقل و انتقال سهام خود را پیدا می کنند . در روش غیر مستقیم برخلاف روش مستقیم سهامدار امکان انتقال و دخل و تصرف در سهام را نخواهد داشت و مدیریت این سهام در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار داده می شود . استفاده از روش مستقیم در آینده منوط به ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد بورسی است .

 

 

دریافت مدارک لازم جهت ثبت نام سهام عدالت 99 

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد در حال حاضر امکانی بر ای ثبت نام سهام عدالت وجود ندارد و تنها افرادی که تا سال 1385 ثبت نام انجام داده اند مشمول این سهام می شوند . اما در صورتی که در آینده دولت تصمیمی بر ثبت نام مجدد سهام عدالت بگیرد برای انجام ثبت نام در این سهام نیاز به ارائه مدارک خاصی دارد .

با توجه به تجربه ای که از دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت وجود دارد پیش بینی می شود مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این سهام شامل شناسنامه ، کارت ملی هوشمند ، شماره حساب بانکی و سایر اطلاعات هویتی و بانکی می باشد . اما لازم به تاکید است که در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در رابطه با ثبت نام مجدد سهام عدالت برای افراد جا مانده وجود ندارد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سهام عدالت در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سهام عدالت پاسخ دهند . همچنین برای دریافت کد بورسی می توانید اقدام نمایید .

 

در ادامه بخوانید: فروش سهام عدالت

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حدودا چند نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند ؟

✔️ امروزه در مجموع 49،152،741 نفر مشمول سهام عدالت بوده که شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی ، بهزیستی ، کارگران ، رزمندگان ، جانبازان و کارکنان دستگاه های اجرایی هستند که توضیحات بیشتر در خصوص آن در مقاله صورت گرفته است .

2- ✔️ برای آزادسازی سهام عدالت و مدیریت و خرید وفروش آن چه کاری باید انجام داد ؟

✔️ استفاده از روش مستقیم و خرید و فروش سهام در بورس مستلزم ثبت نام سهامدار در کارگزاری و بورس و سپس احراز هویت می باشد که در مقاله به طور کامل بررسی شده است .

3- ✔️ گروه های تخفیف دار سهام عدالت چه کسانی هستند ؟

✔️ مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی جزو گروه های تخفیف دار محسوب می شوند و سهام عدالتی که به آن ها تعلق گرفته است بیشتر از سایر گروه هاست که توضیحاتی در مورد سایر مشمولان سهام عدالت در مقاله آورده شده است .

منبع : مدارک لازم برای سهام عدالت چیست



:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بازار سهام روز گذشته در ابتدای شروع معاملات رشد ۱٫۵ درصدی داشت اما بعد از ادامه معاملات، فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث عقبگرد شاخص کل شد. افت شاخص در حالی رخ داده که قیمت دلار در حال افزایش است و کارشناسان می‌گویند بی‌تفاوتی شاخص به قیمت دلار عجیب است.



به گفته یک کارشناس بازار سرمایه در حال حاضر نرخ دلار در بازار موازی مانند بازار مسکن و بازار  خودرو به ترتیب حدود ۳۰ و ۴۰ هزار تومان معامله می‌شود اما در بازار سهام با توجه به قیمت سهم‌ها که در کف قیمتی خود هستند باز هم با دلار زیر ۲۰ هزار تومانی در حال معامله است. احتمالا دلیل این کم بودن قیمت سهم‌ها نسبت به ارزندگی آنها شایعات سیاسی مبنی بر توافق آمریکا و ایران است.

نوع حمایت‌ها از بازار اصلا درست نیست، اول صبح شاهد ایجاد صف خرید از سمت حقوقی‌ها هستیم اما در ادامه به علت اینکه حقوقی دیگر توان حمایت از بازار را ندارد عرضه حقیقی‌ها بیشتر می‌شود و بازار در ادامه روند معاملات عقبگرد می‌کند و مثبت شدن اول صبح بازار کاملا مصنوعی است. در صورتی که از همان اول می‌توانند با کف‌سازی ساده اعتماد را به بازار بازگردانند.

 تا زمانی که حقیقی‌ها را به بازار سهام برنگردانیم وضعیت بازار نوسانی خواهد بود، در اولین قدم بهتر است فکری به حال سهم‌های کوچک بازار که تقریبا همه آنها منفی معامله می‌شوند کرد، تقریبا اکثر این سهم‌ها هنوز جای اصلاح دارند و هنوز حباب دارند. امروز که بازار مثبت شد حدود ۵۰ سهم در بازار سرمایه مثبت بودند در صورتی که ۳۰۰ سهم‌ کوچک صف فروش بودند.

منبع : پیش بینی بورس فردا

در ادامه بخوانید: ثبت نام سجام



:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ضمن اعلام اینکه۸۰ درصد فعالان بازار سرمایه با ممنوعیت فروش سهام در یک روز موافقند، گفت: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و همچنین به کارگیری سهام خزانه از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.



علی صحرائی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند. بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان گیری روزانه تصمیم گرفتیم.

در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود.

به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد . با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند .

اقدامات مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند . اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان بخش است.

منبع : بکار گیری سه ابزار برای متعادل کردن بازار سرمایه

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

ناظر بازار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نوسانگیری روزانه در بازار سرمایه ممنوع شد.

اطلاعیه مهم در خصوص انجام معامله روز : به اطلاع کلیه فعالان بازار می رساند، از امروز شنبه مورخ 05/07/1399 تا اطلاع ثانوی، زمان سپرده شدن سهام از t+0 به t+1 تغییر می یابد. لذا انجام معامله روز مجاز نمی باشد. بدیهی است فروش سهام خریداری شده در همان روز امکانپذیر نمی‌باشد.

منبع : ممنوع شدن نوسان گیری روزانه

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی



:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

با اعلام رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه امروز شورای عالی بورس، آیین نامه پیشنهادی حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهام داران و سرمایه گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



حسن قالیباف اصل با بیان اینکه مواد این آیین نامه بر ضرورت مشارکت سهام داران عمده در معاملات سهام تاکید می کند، افزود: به موجب مفاد این آیین نامه، ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت الزام سهام داران عمده به انجام عملیات بازارسازی و بازارگردانی تفویض شد. همچنین منع مشارکت بانک ها در رابطه با مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، استثنا شد و بانک ها مجاز به سرمایه گذاری در بازار سرمایه خواهند بود. در عین حال، نقش بانک ها در تاسیس نهادهای مالی در بورس تقویت می شود.

با تصویب و ابلاغ این آیین نامه موضوع صیانت از بازار سرمایه طراحی و اجرایی شدن ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق تبعی یعنی بیمه سهام با سهولت بیشتری صورت می گیرد. صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه خود را (از سال ۱۳۹۴ به بعد) به ازای هر سال، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت (حداقل ۲۰ ساله) سپرده گذاری کند.

مصوبات امروز شورای عالی بورس، یک گام بزرگ در جهت تقویت، توسعه و تعمیق بازار سرمایه، کاهش ریسک، افزایش نقدشوندگی، اطمینان بخشی و تکمیل ابزارهای  بازارسرمایه  به شمار می رود.

منبع : لغو ممنوعیت بانک ها برای سرمایه گذاری در بورس

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در حال حاضر بیت کوین ( bitcoin ) پر طرفدار ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال موجود در بین سرمایه گذاران این بازار می باشد . از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بیت کوین بوده ایم ، افراد زیادی ترغیب به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال و کسب سود از این راه شده اند .

بازار بیت کوین پتانسیل بالایی در سود دهی به سرمایه گذاران خود دارد اما با این وجود فعالیت در این بازار به دلیل نو ظهور بودن و نوسانات قیمتی بالای این ارز دیجیتالی با ریسک بسیار زیاد همراه می باشد ، این ریسک به ویژه برای افرادی که به تازگی با این ارز آشنا شده و تجربه کافی در رابطه با سرمایه گذاری در بازار دیجیتال ندارند مشهود تر می باشد .

از این رو نیاز است تا افراد قبل از ورود به بازار و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و هنگام سرمایه گذاری به مواردی از جمله انواع کارگزاری ها ، انواع کیف پول ، روش های مختلف تحلیل ، روش های مختلف خرید بیت کوین و مسائلی از این دست دقت کرده و با رعایت تمامی نکات مربوطه اقدام به خرید و فروش آن کنند . در ادامه به بررسی نکاتی در رابطه با مشاوره سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و روش های مختلف آن پرداخته شده است .



مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین

پس از اینکه یک سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین ( bitcoin ) گرفت ، به منظور انجام این کار نیاز است تا تمامی مراحلی که در ادامه مقاله بیان شده اند را به منظور تحمیل حداقل ریسک و خطر از دست دادن سرمایه خود انجام دهد و پشت سر بذارد .

 کسب اطلاعات کافی :

از آنجایی که بازار ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین دارای نوسانات قیمتی بسیار زیاد بوده و روند خاصی را نمی توان برای آن پیش بینی کرد ، در نتیجه سرمایه گذاری در این بازار و بر روی این نوع ارز ها با ریسک بسیار بالایی همراه می باشد . 

به همین دلیل بسیار مهم است تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین حتما مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین را دریافت کرده و به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات کافی در رابطه با مفاهیم پایه ای و تحلیل های مختلف انواع روش سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به دست آورده شود .

لازم به ذکر است که در این نوع سرمایه گذاری به هیچ عنوان نباید بر اساس راهنمایی و پیش بینی دیگران تصمیم گیری کرد و تنها بر اساس دانش فردی و اطلاعاتی که شخصا کسب کرده باید اقدام به پیش بینی و سرمایه گذاری کرد .

 انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب :

همانطور که در دنیای واقعی برای نگهداری پول از انواع کیف پول ها استفاده می شود ، برای نگهداری ارز های دیجیتال نیز از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده می شود . این کیف پول ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام ویژگی هایی داشته و برای شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند .

نکته ای که در رابطه با انتخاب کیف پول بیت کوین باید مورد توجه قرار گیرد لزوم انتخاب امن ترین نوع آنها با توجه به نحوه استفاده از بیت کوین می باشد . در صورت نگه داری حجم بالای ارز استفاده از کیف پول های سخت افزاری توصیه می شود اما در صورت مقدور نبودن تامین هزینه نگهداری آنها استفاده از کیف پول های کاغذی مناسب ترین انتخاب می باشد .

برای نگهداری حجم های پایین تر بیت کوین استفاده از کیف پول های آنلاین مناسب می باشد . برای تهیه این نوع کیف پول ها کافی است تا با انتخاب یک کیف پول آنلاین مناسب اقدام به دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود کنید .

 انتخاب روش خرید و فروش بیت کوین :

به طور کلی دو روش برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که عبارتند از :

  1. به صورت مستقیم : در این روش افراد بدون واسطه و به صورت مستقیم از طریق کارگزاری ها اقدام به خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتال می کنند .

  2. از طریق صرافی ها : صرافی ها وب سایت هایی هستند که به عنوان واسطه عمل کرده و طرفین معاملات را به یکدیگر وصل می کنند . برای خرید بیت کوین از صرافی ها به دو طریق مراجعه به صرافی های ایرانی و صرافی های خارجی می توان اقدام نمود .
    دقت شود که در انتخاب صرافی برای خرید و فروش بیت کوین بسیار احتیاط کرده و تنها از طریق صرافی های معتبر و مورد تایید اقدام به انجام معاملات دیجیتال کنید .

 

قبل از خرید بیت کوین از طریق صرافی های خارجی دقت شود که بعضی از صرافی های خارجی کشور ایران را تحریم کرده اند و با انجام معاملات از طریق آنها امکان بلوکه شدن پول کاربران ایرانی وجود دارد .

 

 یادگیری روش های مختلف تحلیل بازار و روند آن :

لازمه انجام معاملات موفقیت آمیز و کسب سود از آن ها داشتن دید مناسب و پیش بینی دقیق در رابطه با آینده بازار و روند قیمت ها می باشد . برای این منظور تمامی افرادی که قصد خرید بیت کوین و انجام معامله بر روی آن را دارند باید به طور کامل با انواع روش های تحلیل بازار آشنایی داشته باشند .

دو روش اصلی برای تحلیل بازار وجود دارد که عبارتند از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ( فاندامنتال ) ، سرمایه گذاران با توجه به این تحلیل ها می توانند به پیش بینی روند قیمتی بیت کوین در آینده دست پیدا کرده و با توجه به آن اقدام به خرید و یا فروش این ارز دیجیتال کنند .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرفکت مانی

 

 

 

روش های مختلف سرمایه گذاری در بیت کوین

به طور کلی سه روش اصلی برای کسب درآمد از طریق بیت کوین وجود دارد که نسبت به سایر روش های موجود برای کسب درآمد در بین افراد فعال در بازار ارز دیجیتال مرسوم تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . این سه روش به ترتیب عبارتند از :

 ترید بیت کوین :

در این روش بیت کوین را با قیمت پایین خریداری کرده و در قیمت بالاتر به فروش می رسانند . استفاده از این روش برای نگهداری بیت کوین در دوره های کوتاه مدت مرسوم بوده و ریسک بسیار بالایی داشته ، از این رو نیاز به دید باز نسبت به آینده بازار و تسلط کامل بر روش های تحلیل بازار دارد .

در صورت بیش بینی اشتباه قیمت آینده بیت کوین امکان تحمیل زیان های بسیار بزرگ به سرمایه گذار وجود خواهد داشت به همین دلیل سرمایه گذاران باید از خرید مقدار زیاد بیت کوین در این روش خود داری کنند . به همین دلیل استفاده از این روش برای افراد تازه وارد که تسلط کافی بر بازار و نحوه تحلیل آن ندارند توصیه نمی شود .

 استخراج بیت کوین : 

در این روش شخص با استفاده از دستگاه هایی به نام ماینر و کامپیتر شخصی اقدام به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و کسب درآمد از این طریق می کند . استفاده از این روش به چند دلیل توصیه نمی شود از جمله :

  1. نیاز به صرف زمان زیاد برای استخراج رمز ارز ها 

  2. مصرف برق بسیار بالا و نیاز به در اختیار داشتن منبع برق ارزان قیمت 

  3. به دلیل سرعت پایین استخراج بیت کوین استخراج این رمز ارز تنها در صورت در اختیار داشتن تعداد زیاد کامپیوتر به صرفه بوده که این خود نیاز به صرف هزینه بسیار بالا برای تهیه سیستم استخراج دارد .

 سرمایه گذاری بر روی بیت کوین :

در این روش افراد بیت کوین را به منظور نگهداری بلند مدت آن خریداری می کنند ، در واقع در این روش افراد قصدی برای فروش بیت کوین در کوتاه مدت و کسب سود از این طریق ندارند بلکه با نگه داری طولانی مدت این ارز دیجیتال از افزایش قیمت دوره ای این ارز بهره برده و با عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه می کنند .

نکاتی که سرمایه گذاران برای استفاده از این روش باید به آنها توجه کنند عبارتند از :

  1. بعد از خرید بیت کوین برای نگهداری آنها از کیف پول شخصی خود استفاده کرده و آنها را نزد کارگزاری ها نگهداری نکنید .

  2. در صورت نگهداری تعداد بالای بیت کوین از قرار دادن آن ها در کیف پول های آنلاین ( گرم ) خود داری کنید و از کیف پول های کاغذی و یا سخت افزاری استفاده کنید .

  3. توجهی به توصیه دیگران در مورد روند بازار نداشته و تنها بر دانسته ها و پیش بینی شخصی خود تکیه کنید . 

  4. به خوبی در مورد بازار تحقیق کرده و روند آن را به منظور پیش بینی دقیق تر دنبال کنید .

حتما بخوانید: همه چیز درباره وب مانی

 

نکاتی در رابطه با سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

هر سرمایه گذار قبل از انجام معاملات بر روی بیت کوین نیاز دارد تا به تعدادی نکته کاربردی در رابطه با این ارز دیجیتالی دقت کرده و با رعایت این نکات از ایجاد زیان برای خود در طول معاملات بازار دیجیتال جلوگیری کند . از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 در انتخاب کیف پول خود دقت کرده و تنها از کیف پول های با امنیت بالا برای نگهداری بیت کوین و یا انواع ارز های دیجیتال خود استفاده کرده زیرا امکان هک شدن کیف پول های دیجیتال به ویژه کیف پول های آنلاین وجود دارد .

 از کارگزاری های معتبر و مورد تایید برای انجام معاملات خود استفاده کنید .

 در صورتی که قصد خرید تعداد بالای بیت کوین را دارید توصیه می شود که این کار را در چند مرحله و طی چند دوره خریداری کرده و از خرید یک مرحله ای بیت کوین خود داری کنید .

 تنها بر روی ارز های دیجیتال معتبر و شناخته شده مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنید و از خرید ارز های ناشناخته و تازه وارد که از اعتبار بالایی برخوردار نیستند بپرهیزید .

 برای خرید یک ارز و پیش بینی قیمت آن از مقایسه ارزش بازار آن ارز استفاده کنید ، دقت شود صرف اینکه قیمت یک ارز پایین است دلیل بر این نیست که در آینده افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد .

 روند بازار را به طور مداوم دنبال کرده و با استفاده از روش های مختلف تحلیل کنید تا به دیدی باز از بازار برای پیش بینی های خود برسید .

 بسیاری از افراد و گروه های سود جو با هدف کلاهبرداری از تازه واردان و کسانی که تجربه ای در حوزه ارز های دیجیتال ندارند اقدام به راه اندازی سایت هایی با عنوان کسب سود های بالا در مدت زمان کوتاه می کنند . دقت شود که به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغاتی از این دست و سرمایه گذاری در اینگونه سایت ها قرار نگیرید .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین پاسخ دهند .

حتما بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای سرمایه گذاری در بیت کوین چه مراحلی باید طی شود ؟

✔️ سرمایه گذاری در بیت کوین مراحلی دارد که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

2- ✔️ روش های مختلف سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است ؟

✔️ برای سرمایه گذاری در بیت کوین روش های مختلفی وجود دارد که در متن مقاله به آنها اشاره شده است

3- ✔️ در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به چه نکاتی باید دقت شود ؟

✔️ در این نوع سرمایه گذاری به منظور جلوگیری از تحمیل زیان نیاز به رعایت نکاتی است که در متن مقاله به طور کامل بیان شده است 

منبع : مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

 

همانطور که می دانید بازار فارکس( forex ) یکی از بزگترین بازار های مالی بوده که در آن انواع دارایی ها به صورت بین المللی معامله می شوند از این رو فعالیت در این بازار با ریسک بسیار بالا همراه می باشد . سرمایه گذران برای فعالیت در این بازار نیاز به اطلاعات بسیار بالا و رعایت نکات ایمنی جهت سرمایه گذاری هستند .

در اولین اقدام برای شروع فعالیت در این بازار مالی انتخاب یک بروکر ( broker ) به عنوان واسطه انجام معاملات بین کاربران و بازار فارکس می باشد . در واقع یکی از مهمترین تصمیم گیری های هر سرمایه گذار مربوط به انتخاب کارگزاری مناسب می باشد چرا که در صورت انتخاب اشتباه امکان از دست دادن سرمایه و تحمیل زیان به کاربر بالا می رود .

از جمله ویژگی هایی که در انتخاب یک کارگزاری باید به آن ها توجه داشت میزان اعتبار آن ، داشتن گواهی نامه های معتبر ، ارائه خدمات پشتیبانی بالا ، تنوع بالای دارایی های مورد معامله و ... می باشد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با ویژگی های یک کارگزاری خوب و معرفی چند نمونه از کارگزاری های معتبر پرداخته شده است .

 



اهمیت انتخاب کارگزاری مناسب در فارکس

پس از اینکه سرمایه گذاران تصمیم به شروع فعالیت در بازار فارکس کردند در اولین اقدام خود لازم است یک بروکر یا کارگزاری مناسب انتخاب کرده تا آن ها را به بازار فارکس ( forex ) وصل کرده و از این طریق به انجام معاملات مختلف بپردازند . در واقع کارگزاری ها به عنوان یک واسطه بین بازار فارکس و سرمایه گذاران عمل کرده و با وصل کردن آنها به یکدیگر سبب شکل گرفتن معاملات مختلف در این بازار می شوند .

از این رو کارگزاری ها جایگاه مهمی در بازار فارکس داشته و انتخاب بروکر مناسب برای سرمایه گذاران از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . سرمایه گذاران در هنگام انتخاب کارگزاری مورد نظر خود باید دقت بسیار بالایی به خرج داده و با اختیاط و تحقیقات کامل بهترین کارگزاری را به عنوان واسطه بین خود و بازار فارکس برای انجام معاملات انتخاب کنند .

در صورتی که سرمایه گذار در هنگام انتخاب بروکر دقت کافی به خرج نداده و بدون در نظر گرفتن معیار های تعریف شده برای یک کارگزاری خوب اقدام به انتخاب کند امکان گزینش اشتباه و ریسک از دست دادن دارایی خود را تا حدود زیادی بالا می برد . 

 

بیشتر بخوانید: چگونه در فارکس حساب باز کنیم

 

 

معیار های مورد نظر در انتخاب کارگزاری

انتخاب یک بروکر ( broker )مناسب به ویژه برای کاربران کشور هایی مانند ایران که به دلیل تحریم با محدودیت دریافت خدمات از اکثریت کارگزاری ها مواجه هستند بسیار مهم است . از این رو در ادامه مهمترین معیار ها برای انتخاب یک بروکر مناسب ذکر شده است : 

 امنیت و اعتبار :

مهمترین ویژگی برای یک کارگزاری میزان اعتبار و امنیت آن می باشد . تمامی کشور هایی که انجام معاملات فارکس در آنها مرسوم است به منظور حفظ امنیت سرمایه گزاران خود کارگزاری های مختلف را ملزم به رعایت پروتکل های تعیین شده و دریافت گواهی نامه از سوی سازمان های مربوطه کرده اند . 

از این رو لازم است تا سرمایه گذاران در هنگام انتخاب بروکر ها دقت کنند که مجوز ها و اعتبار نامه های لازم برای فعالیت را داشته و از ثبت نام در کارگزاری های نامعتبر بپرهیزند . در واقع سرمایه گذاران با انجام این کار امنیت سرمایه و معاملات خود را تضمین می کنند زیرا با سرمایه گزاری در  کارگزاری هایی که دارای اعتبار نامه های قانونی هستند علاوه بر اینکه سود معاملات را به طور مرتب دریافت می کنند اصل سرمایه آنها نیز در امنیت کامل قرار خواهد گرفت .

 مقدار اسپرد و کارمزد دریافتی : 

تمامی فعالان بازار فارکس برای انجام معاملات خود در کارگزاری ها ملزم به پرداخت مبلغی با عنوان اسپرد ( Spread ) به آنها می باشند که مقدار آن یا از اختلاف قیمت خرید و فروش جفت ارز ها و یا به صورت مبلغی ثابت و از پیش تایین شده مستقیما دریافت می شود .

همچنین تعدادی از کارگزاری ها علاوه بر اسپرد اقدام به دریافت مبلغ ثابتی با عنوان کارمزد می کنند که سبب تحمیل هزینه بالاتر برای سرمایه گذاران در هنگام انجام سرمایه گذاری می شود . از این رو لازم است تا سرمایه گذاران در هنگام انتخاب کارگزاری ها به مقدار اسپرد و کامزد دریافتی توسط آنها دقت کرده و بروکر با اسپرد کمتر را انتخاب کنند .

 نحوه واریز و برداشت آسان :

از آنجایی که هدف از ایجاد بروکر ها آسان کردن معاملات در بازار های مالی می باشد ، هیچ دلیل وجود ندارد که در این کارگزاری ها از روش های سخت و پیچیده برای واریز و پرداخت وجوه معاملاتی استفاده شود . از این رو برای فعالیت در بازار فارکس بروکر هایی را انتخاب کنید که آسان ترین روش برای واریز و پرداخت وجوه معاملات را داشته باشند .

همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند به عنوان مزیت برای کارگزاری ها محسوب شود نداشتن کارمزد برای انجام تراکنش ها و وجود روش های پرداخت متنوع مانند پرداخت با بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال ، پرداخت سوئیفت ، وب مانی ، پرفکت مانی و ... می باشد .

 پلتفرم مورد استفاده در بروکر :

اکثر فعالیت های انجام شده در بروکر ها توسط پلتفرم های مورد استفاده در آنها صورت می گیرد از این رو در هنگام انتخاب کارگزاری ها به پلتفرم های مورد استفاده در آن ها دقت کرده و کارگزاری هایی که از پلتفرم های با امکانات مناسب استفاده می کنند را انتخاب کنید . از جمله امکاناتی که پلتفرم ها می توانند ارائه دهند اخبار روزانه مربوط به بازار فارکس ، تحلیل های مربوط به روند بازار و ... می باشد .

 دارایی های مورد معامله : 

از آنجایی که بازار فارکس بازار گسترده ای بوده و تعداد دارایی هایی که در آن مبادله می شود بسیار زیاد و متنوع می باشد هر چه تعداد دارایی های قابل مبادله و تنوع آنها در یک کارگزاری بیشتر باشد ، آن بروکر گزینه بهتری برای انتخاب می باشد . در نتیجه توصیه می شود تا سرمایه گذارن در هنگام انتخاب ، بروکر هایی که تعداد دارایی های بیشتری برای معامله پوشش می دهند را به عنوان واسطه خود با بازار فارکس انتخاب کنند .

 خدمات پشتیبانی :

از آنجایی که بازار فارکس یک بازار آنلاین بوده و به صورت 24 ساعت فعالیت دارد ، در نتیجه امکان بروز مشکلات متفاوت در هنگام انجام معاملات در این بازار وجود دارد . از این رو ارائه خدمات پشتیبانی خوب و 24 ساعته توسط بروکر ها بسیار حائز اهمیت می باشد .

لازم است تا سرمایه گذاران در هنگام انتخاب بروکر ها به کیفیت خدمات دهی و پشتیبانی آنها بسیار دقت کنند ، زیرا در غیر این صورت ممکن است که در صورت بروز مشکل و عدم دریافت خدمات پشتیبانی مناسب از سوی کارگزاری مربوطه متحمل زیان های جبران ناپذیر شوند .

 لوریج ( Leverage ) :

از آنجایی که کارگزاری ها برای ارائه خدمات لوریج نیازمند داشتن سیستم های معاملاتی بروز بوده تا در صورت هرگونه مشکلی در بازار از وارد آمدن خسارت به خود و معامله گرانش جلوگیری کند می توان گفت کارگزاری هایی که از اهرم های بالا استفاده می کنند دارای سیستم های معاملاتی بروز می باشند .

 ارائه طرح های تشویقی :

از جمله ویژگی هایی که به عنوان مزیت برای کارگزاری ها محسوب می شود ارائه طرح های تشویقی مانند دوره های آموزشی ، سمینار ها و وبینار های آموزشی رایگان برای کاربران خود ، پیشنهاد های ویژه ، هدیه و جایزه ، تخفیف های ویژه و ... می باشد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز دیجیتال

 

معرفی تعدادی از شناخته شده ترین بروکر ها

پس از بررسی ویژگی های مورد نیاز برای تایید یک بروکر توسط سرمایه گذاران به منظور انتخاب آن به عنوان واسطه آنها با بازار فارکس ، در ادامه به ارائه چند نمونه کارگزاری شناخته شده و مقایسه آنها با توجه به ویژگی های ذکر شده پرداخته شده است :

 بروکر آلپاری ( alpari ) :

1- این کارگزاری در سال 1998 توسط کشور روسیه تاسیس شده است .

2- دارای بیش از 2 میلیون عضو از 150 کشور جهان می باشد .

3- ارائه حساب های متنوع در بازار فارکس .

4- روش های واریز متنوع .

5- واریز و برداشت وجه آسان .

6- دارا بودن مجوز ها و رگولاری های متنوع و معتبر .

7- خدمات دهی به تمامی کشور ها به ویژه ایران .

8- پشتیبانی بسیار قوی

9- ارائه پنل کاربری ساده براری کاربران آن

 بروکر فارکس تایم ( forex time ) :

1- این کارگزاری در سال 2011 در قبرس تاسیس شده است .

2- دارای حساب های تفکیک شده در بانک های معتبر بین المللی 

3- واریز و برداشت آسان و سریع

4- دارای پلتفرم های بسیار متنوع و معتبر

5- دارای اهرم قدرتمند 

6- اسپرد های کم

7- ارائه حساب های متنوع 

8- پشتیبانی بسیار قوی

9- ارائه خدمات آموزشی مانند دوره های آموزشی ، سمینار ها و ... رایگان به کاربران خود 

10- دارای گواهی نامه های معتبر برای فعالیت 

 بروکر هات فارکس ( hotforex ) :

1- این کارگزاری در سال 2010 در جمهوری موریس تاسیس شد .

2- دارای اسپرد های پایین

3- تنوع بالای دارایی های مورد معامله در آن 

4- دارای گواهی نامه های معتبر 

5- اهرم های انعطاف پذیر و با سقف بالا

6- استفاده از پلتفرم های متنوع و معتبر

7- ارائه خدمات و دوره های آموزشی رایگان به کاربران خود 

8- ارائه تحلیل و تفسیر روزانه بازار فارکس

9- پشتیبانی بسیار قوی مشتریان

10- ارائه خدمات به اکثریت کشور ها به ویژه ایران

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کارگزاری های فارکس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بهترین کارگزاری های فارکس پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: انواع ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ یک بروکر خوب دارای چه ویژگی می باشد ؟

✔️ کارگزاری های خوب دارای ویژگی هایی می باشند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ برترین کارگزاری های موجود در بازار فارکس کدامند ؟

✔️ تعدادی از کارگزاری ها در مقایسه با سایر بروکر ها شناخته شده تر هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است

3- ✔️ انتخاب یک بروکر مناسب تا چه میزان مهم است ؟

✔️ یکی از مهمترین انتخاب های سرمایه گذاران در بازار فارکس انتخاب بروکر مناسب است که در متن مقاله به دلایل آن اشاره شده است 

منبع : بهترین بروکر فارکس



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

هر شرکت هنگام ثبت در سازمان ثبت شرکت ها مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت که از طرف سهامداران اصلی آن تامین شده است ثبت می کند . مقدار این سرمایه در طول فعالیت شرکت ثابت بوده و با دارایی شرکت که ممکن است در طی زمان تغییر کند متفاوت می باشد .

اما شرکت ها ممکن است به دلایلی مانند گسترش زیر ساخت ها ، تامین مالی پروژه های در دست اجرا ، توسعه شرکت ، بهبود ساختار مالی ، حفظ قدرت رقابت پذیری و دلایلی از این دست اقدام به افزایش سرمایه کنند . این افزایش سرمایه شرکت های بورسی از روش های مختلفی صورت می گیرد که هر شرکت با توجه به شرایط موجود یکی از این روش ها را انتخاب می کند . 

پس از تایید طرح افزایش سرمایه در بورس توسط هیئت مدیره شرکت لازم است تا این طرح به تایید حسابرس و سازمان بورس نیز برسد ، با طی کردن تمامی مراحل مربوطه در نهایت این مقدار افزایش سرمایه شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به عنوان سرمایه جدید شرکت مورد نظر ثبت خواهد گشت . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با روش های افزایش سرمایه شرکت و مراحل انجام آن پرداخته شده است .



افزایش سرمایه در بورس چیست ؟

تمامی شرکت های فعال در بازار سرمایه در بازه های زمانی از فعالیت خود به دلایل مختلفی از جمله تامین منابع مالی طرح های توسعه ای خود ، حفظ یا افزایش قدرت رقابت پذیری شرکت ، بهبود ساختار مالی شرکت و دلایلی از این دست اقدام به افزایش سرمایه کند . 

افزایش سرمایه شرکت ها از چهار روش صورت می گیرد که عبارتند از افزایش سرمایه از محل سود انباشته ، از محل آورده نقدی ، از روش تجدید ارزیابی دارایی ها ، از روش صرف سهام  . هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را داشته و در شرایط مختلف از آنها استفاده  می شود . 

شرکت ها با توجه به شرایط و موقعیت خود یکی از روش های ذکر شده را برای افزایش سرمایه در بورس انتخاب می کنند .

حتما بخوانید: کارمزد معاملات در بورس

 

 

مراحل افزایش سرمایه

هر شرکت در هنگام ثبت در اداره ثبت شرکت ها مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت که توسط سهامداران آن تامین شده است تعیین می کند . این مقدار ربطی به دارایی هایی که ممکن است در طول فعالیت خود بدست بیاورد نداشته و مقدار آن ثابت است ، اما برای افزایش سرمایه شرکت مراحلی باید طی شود که عبارتند از :

 ابتدا هیئت مدیره و سهامداران شرکت با توجه به شرایط شرکت در طی جلسه ای لزوم افزایش سرمایه را مطرح و تایید می کنند .

 پس از تایید هیئت مدیره طرح مورد نظر در اختیار حسابرس شرکت قرار می گیرد ، حسابرس پس از بررسی آن در صورتی که ایرادی وارد نباشد همه یا بخشی از آن را تایید می کند . لازم به ذکر است که حسابرس مجاز به رد کردن همه یا قسمتی از طرح پیشنهادی می باشد .

 بعد از تایید حسابرس هیئت مدیره مدارک و مستندات طرح پیشنهادی خود را در اختیار سازمان بورس و اداره ثبت شرکت ها قرار می دهد که سازمان بورس نیز بعد از بررسی طرح در صورت فراهم بودن تمامی شرایط همه یا قسمتی از طرح پیشنهادی را تایید و مجوز لازم را صادر می کند .

 پس از دریافت مجوز های لازم اعلامیه افزایش سرمایه شرکت در روزنامه کثیرالانتشار مربوط به آن و همچنین سایت کدال جهت اطلاع رسانی به سهامداران قرارا داده می شود . همچنین تاریخی برای برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه شرکت اعلام شده و آگهی جهت دعوت تمامی سهامداران به شرکت در این مجمع نیز منتشر می شود .

 

تمامی افرادی که حتی یک روز قبل از برگزاری مجمع فوق العاده سهام شرکت را خریداری کنند ، افزایش سرمایه شرکت به آنها تعلق خواهد گرفت .

 

 پس از برگزاری مجمع فوق العاده مقدار دقیق افزایش سرمایه در بورس و ارزش هر سهم تعیین و در سایت کدال شرکت به سهامداران اعلام شده ، همچنین این مقدار در اداره ثبت شرکت ها به عنوان مقدار جدید سرمایه شرکت ثبت خواهد شد .

حتما بخوانید: دریافت کد بورسی

 

انواع افزایش سرمایه شرکت ها

روش های مختلفی برای افزایش سرمایه شرکت ها در بازار بورس وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را داشته و در شرایط متفاوتی استفاده می شوند . شرکت ها با توجه به وضعیت خود اقدام به افزایش سرمایه در بورس به یکی از روش های زیر می کنند :

 افزایش سرمایه از محال سود انباشته :

تمامی شرکت ها هر ساله پس از تعیین مقدار سود خود و تقسیم آن بین سهامداران ، طبق قانون تجارت موظف هستند تا مقداری از سود خود را در حسابی تحت عنوان سود انباشته در صورت مالی شرکت نگهداری و ثبت می کنند . در صورتی که مقدار سود انباشه یک شرکت در حد مطلوبی باشد آنگاه شرکت مورد نظر اقدام به افزایش سرمایه از طریق این سود می کند .

در واقع می توان گفت در این روش هیچگونه جریان نقدی جدیدی وارد شرکت نمی شود ، از این رو سهامداران هیچ پرداختی بابت این افزایش سرمایه نخواهند داشت به همین دلیل سهامی که از این طریق به آنها تعلق می گیرد با عنوان سهام جایزه شناخته می شود .

همچنین در این روش درصد مالکیت سهامداران در شرکت تغییر نمی کند چرا که به همان میزان که سرمایه شرکت افزایش می یابد سهام به سهامداران تعلق می گیرد و به این دلیل که سهامداران مبلغی بابت این سهام ها پرداخت نکرده اند هیچ سهم اضافه ای به آنها تعلق نمی گیرد . 

 افزایش سرمایه از محل آورده نقدی :

در این روش شرکت اقدام به افزایش سرمایه در بورس از محل آورده های سهامداران فعلی شرکت می کند و از آنجایی که این تامین سرمایه از منابع داخلی شرکت نبوده و از طریق سهامداران انجام شده در نتیجه شرکت قبل از عرضه سهام جدید به بازار بورس سهامی تحت عنوان حق تقدم سهام در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد .

 حق تقدم سهام این اجازه را به سهامداران می دهد تا در صورت تمایل متناسب با میزان سهمی که در شرکت دارند بتوانند از سهام جدید با قیمت اسمی آن خریداری کنند تا از این طریق قدرت تاثیر گذاری خود در تصمیمات شرکت را همچنان حفظ کنند . 

 افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی های شرکت :

با توجه به اینکه ارزش دارایی های ثابت مشهود شرکت مانند زمین ، ساختمان ، ماشین آلات و تجهیزات و ... در طول زمان تغییر کرده و افزایش می یابد اما این تغییر در حساب های حسابداری آنها ثبت نمی شود . در پایان هر دوره مالی شرکت ها اقدام به ارزیابی دارایی ها کرده تا قیمت آنها را در ترازنامه خود بروز رسانی کند . 

پس از بروز رسانی ارزش دارایی ها و با توجه به عدم تغییر در مقدار بدهی ها ، به منظور برقراری تساوی در ترازنامه دارایی اضافه را به حساب سرمایه خود انتقال می دهند و از این طریق افزایش سرمایه برای شرکت حاصل می شود . در این نوع افزایش سرمایه نیز مانند افزایش سرمایه از محل سود انباشته هیج نقدینگی جدیدی وارد شرکت نشده و تنها یک عملیات حسابداری در تراز نامه شرکت صورت گرفته و دارایی سهامداران تغییری نمی کند . 

برای مثال فرض کنید هر سهامدار تعداد 500 سهم به قیمت هر سهم 1000 تومان در دست داشته است ، پس از تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و انتقال دارایی اضافه به حساب سرمایه شرکت تعداد سهام تعلق گرفته به هر سهامدار 1000 عدد و با قیمت 500 تومان می باشد . همانطور که مشاهده می کنید در این حالت تغییری در دارایی افراد ایجاد نخواهد شد .

 افزایش سرمایه از محل صرف سهام : 

در این روش شرکت سهام خود را به قیمتی بالاتر از ارزش اسمی سهام به سهامداران عرضه می کند . این روش درست مانند روش افزایش سرمایه از محل آورده نقدی بوده و در اینجا نیز شرکت حق تقدم را به سهامداران خود می دهد با این تفاوت که سهام را به قیمتی بالاتر از قیمت اسمی آن به سهامداران می فروشد و از این طریق اقدام به افزایش سرمایه مورد نظر خود می کند .  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد افزایش سرمایه شرکت ها در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون افزایش سرمایه شرکت ها پاسخ دهند .

حتما بخوانید: همه چیز درباره عرضه اولیه

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ افزایش سرمایه شرکت ها به چه معناست ؟

✔️ یعنی شرکت های فعال در بازار بورس اقدام به افزایش سرمایه خود از روش های مختلف کنند که در متن مقاله به تعریف دقیق آن پرداخته شده است 

2- ✔️ مراحل انجام افزایش سرمایه به چه صورت است ؟

✔️ شرکت ها برای افزایش سرمایه خود ملزم به طی کردن مراحلی هستند که در متن مقاله به طور کامل این مراحل بیان شده است 

3- ✔️ چند روش برای افزایش سرمایه شرکت ها وجود دارد ؟

✔️ چهار روش برای افزایش سرمایه وجود دارد که در متن مقاله به ارائه کامل آنها پرداخته شده است 

منبع : افزایش سرمایه در بورس



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سفارش کمتر ۵۰۰ هزار تومان تنها در یک اردر میسر است.

ارسال سفارش فروش به ارزش کمتر از ۵۰۰ هزار تومان صرفا یک مورد و معادل کل دارایی بر روی آن نماد مجاز است، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود و کد معاملاتی فرد متخلف مسدود خواهد شد.

 منبع : الزام ثبت سفارش کمتر از 500 هزار تومان تنها در یک اردر

در ادامه بخوانید: ثبت نام سجام



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرکت سرمایه‌گذاری استان مازندران با سرمایه 188,572 میلیارد ریال با نماد «وسمازن» به عنوان بیست و پنجمین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

 



ثبت نماد وسمازن

دو­شنبه 1399/06/31- به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران و به نقل از مدیریت پذیرش اوراق بهادار، در راستای اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری به تاریخ 1399/02/09و آیین نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت مصوب 1399/05/04شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بر اساس مصوبه جلسه مورخ 1399/06/12هیئت پذیرش، با پذیرش شرکت سرمایه ­‌گذاری استان مازندران به عنوان بیست و پنجمین شرکت سرمایه‌­ گذاری استانی و پانصد و هفتاد و چهارمین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران موافقت شد و در گروه «سرمایه‌­گذاری­ها» و بخش «سایر واسطه‌ گری­های مالی» با کد صنعت 5699 و نماد «وسمازن، Vasemazan» در فهرست نرخ­های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج گردید.

شایان ذکر است که شرکت سرمایه‌­گذاری استان مازندران از تاریخ 1399/06/31تحت شماره 11044 به عنوان ناشر نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. همچنین مدارک و مستندات و اطلاعات مالی شرکت مذکور در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران(کدال) افشا شده است.

منبع : عرضه اولیه وسمازن

حتما بخوانید: صفر تا صد عرضه اولیه



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرکت سرمایه‌گذاری استان لرستان با سرمایه 92,920 میلیارد ریال با نماد «وسلرستا» به عنوان بیست و چهارمین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.



درج نماد شرکت وسلرستا

دو­شنبه 1399/06/31- به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران و به نقل از مدیریت پذیرش اوراق بهادار، در راستای اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری به تاریخ 1399/02/09و آیین  نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت مصوب 1399/05/04شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بر اساس مصوبه جلسه مورخ 1399/06/12هیئت پذیرش، با پذیرش شرکت سرمایه ­‌گذاری استان لرستان به عنوان بیست و چهارمین شرکت سرمایه‌­ گذاری استانی و پانصد و هفتاد و سومین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران موافقت شد و در گروه «سرمایه‌­گذاری­ها» و بخش «سایر واسطه‌ گری­های مالی» با کد صنعت 5699 و نماد «وسلرستا، Vaseloresta» در فهرست نرخ­های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج گردید.

شایان ذکر است که شرکت سرمایه­‌گذاری استان لرستان از تاریخ 1399/06/31تحت شماره 11112 به عنوان ناشر نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. همچنین مدارک و مستندات و اطلاعات مالی شرکت مذکور در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران(کدال) افشا شده است. 

منبع : عرضه اولیه وسلرستا

حتما بخوانید: صفر تا صد عرضه اولیه



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

از آنجایی که بازار فارکس یک بازار برای تبادل انواع ارز های خارجی بوده که در آن انواع دارایی ها به صورت بین المللی مبادله می شود ، سبب شده تا معامله در این بازار همراه با سود های کلان برای فعالان در آن باشد . در نتیجه این موضوع روزانه افراد بیشتری ترغیب به فعالیت در این بازار با هدف کسب سود می شوند ، اما برای وارد شدن و ساختن حساب در بازار فارکس چه شرایطی لازم است ؟ 

برای ساختن حساب و وارد شدن به بازار فارکس در قدم اول باید یک کارگزاری مناسب و معتبر انتخاب کرده و در آن ثبت نام کنید ، پس از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات خواسته شده با توجه به دارایی که قصد انجام معامله بر روی آن را دارید نوع حساب مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت پس از تایید اطلاعات هویتی و سکونتی شما توسط کارگزاری مربوطه توانایی شارژ کردن حساب خود و انجام معاملات را بدست می آورید . در ادامه به توضیح انواع حساب های موجود در بازار بورس فارکس و آموزش گام به گام ساختن حساب در آن پرداخته شده است .



بازار فارکس

همانطور که می دانید بازار فارکس یک بازار بین المللی بوده و تمامی ارز های قابل معامله را در خود جای داده است ، از طرف دیگر این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که سبب شده تا فعالیت در آن علی رغم ریسک های بالایی که دارد با سود های بالایی نیز همراه باشد ، این موضوع خود باعث ترغیب سرمایه گذاران برای فعالیت در بازار بورس فارکس شده است .

همانند بازار سرمایه لازمه شروع فعالیت در بازار فارکس نیز افتتاح یک حساب در آن می باشد . اما از آنجا که این بازار از چندین نوع حساب تشکیل شده است و هر کدام از آنها خدمات مختلفی را ارائه می دهند سرمایه گذاران در هنگام افتتاح حساب باید بسیار دقت نموده و اقدام به انتخاب حسابی متناسب با نیاز ها و نوع فعالیت خود کنند .

از جمله ویژگی هایی که یک سرمایه گذار در هنگام انتخاب نوع حساب خود در بازار فارکس باید به آنها دقت کند می توان به نوع اهرم یا ( Leverage ) آن حساب ، مقدار اسپرد ( Spread ) ، نوع پلتفرم مورد استفاده در کارگزاری مورد نظر و نوع خدماتی که آن کارگزاری ارائه می دهد اشاره کرد . در ادامه به ارائه لیستی از انواع حساب های موجود در بازار فارکس و ویژگی آنها پرداخته شده است .

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازار فارکس

 

 

انواع حساب در بازار فارکس

همانطور که قبلا نیز گفته شد نوع حساب مورد استفاده در بازار فارکس با توجه به نوع فعالیت سرمایه گذاری و دارایی مورد معامله او متفاوت می باشد . در ادامه به بیان انواع حساب های موجود در بازار فارکس و دارایی های مورد معامله در آنها چرداخته شده است :

 حساب استاندارد : 

این نوع حساب غالبا برای مبادله جفت ارز ها ، شاخص های بورس بین المللی ، طلا ، نفت ، بیت کوین و دارایی هایی از این قبیل می باشد پس چنانچه سرمایه گذار قصد انجام معامله بر روی این دارایی ها را دارد حساب استاندارد بهترین گزینه می باشد . از جمه ویژگی های این نوع حساب وجود حداقل واریزی ، اسپرد های پایین و استاپ اوت های بسیار پایین و حدود 10 درصدی می باشد .

 حساب سهام :

این نوع حساب مختص بازار های سهام بین المللی می باشد و بیش از 200 سهم برتر دنیا را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به سهام شرکت هایی مانند اپل ، مایکروسافت ، آمازون و ... اشاره کرد . همچنین بزرگترین شاخص های بورس دنیا و طلا نیز در این نوع حساب وجود دارند . حداقل واریزی برای حساب سهام 1000 دلار بوده ، اسپرد شناور و بسیار پایین و همچنین عدم دریافت حق کمیسیون از جمله ویژگی های این نوع حساب می باشد .

 حساب ارز های دیجیتال : 

در حساب ارز های دیجیتال به مبادله بیش از 40 نوع ارز دیجیتال برتر موجود در بازار پرداخته می شود . از جمله ویژگی های این حساب وجود اهرم برای خرید ارز دیجیتال بیش از مقدار سرمایه واقعی خود می باشد ، وجود حداقل واریزی 5000 دلار ، عدم در یافت کمیسیون و وجود اسپرد شناور بین 50 تا 100 دلار از دیگر ویژگی های حساب ارز های دیجیتال می باشد .

 حساب PRO :

 این حساب شامل تمامی دارایی های موجود در سایر بازار های مالی بوده و مختص سرمایه گذارانی است که قصد سرمایه گذاری های کلان بر روی دارایی های متنوع را دارند . در این بازار انواع ارز های دیجیتال ، فلزات گران بها ، سهام شرکت های بزرگ ، برترین شاخص های بورس دنیا و ... می باشد . حداقل واریزی در این حساب 20000 دلار بوده ، همچنین اسپرد شناور و پایین ، خدمات پشتیبانی بسیار خوب و تنوع زیاد در دارایی های مورد معامله در این حساب از جمله ویژگی های این نوع حساب می باشد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بورس

 

نحوه ایجاد حساب در بازار فارکس

قبل از ایجاد حساب در بازار فارکس لازم است تا یک بروکر یا کارگزار مناسب انتخاب کنید ، سپس از طریق این کارگزاری اقدام به افتتاح حساب در بازار فارکس می کنید . یکی از معتبر ترین کارگزاری های موجود در بازار فارکس کارگزاری فارکس تایم ( Forextime.com ) که شامل زبان فارسی نیز می شود و در صورت تمایل می توانید آن را انتخاب کنید .

پس از وارد شدن به سایت و انتخاب زبان مورد نظر خود گزینه open account را انتخاب کنید ، صفحه ای برای شما باز می شود که در آن اطلاعات هویتی شما خواسته شده است . این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی ، کشور محل اقامت ، شماره تلفن همراه ، ایمیل ، و یک پسورد که به انتخاب خودتان می باشد است . پس از تکمیل اطلاعات دکمه Send pin را انتخاب کرده تا کد فعال سازی برای ایمیل شما ارسال شود .

کد فرستاده شده را در کادر مورد نظر وارد کرده و گزینه Register Now را انتخاب کنید . در صفحه بعد اطلاعاتی مانند جنسیت ، تاریخ تولد ، نوع شغل ، سمت شغلی ، چند تابعیتی بودن یا نبودن ، کشوری که مالیات های خود را به آن پرداخت می کنید ، شماره پرداخت مالیات ( وارد کردن این گزینه اختیاری بوده ) ، شهر محل اقامت ، آدرس محل زندگی ( حتما آدرس دقیق خود را وارد کنید ) و در آخر نوع منبع پول مورد نظر شما برای سرمایه گذاری از شما خواسته شده است .

 

از آنجایی که بعد از ایجاد حساب کاربری در فارکس لازم است تا مدارکی جهت تایید اطلاعات سکونتی خود به کارگزاری مربوطه ارائه دهید در وارد کردن آدرس محل اقامت خود بسیار دقت کنید .

 

در نهایت تیک کادر پایین صفحه را زده و گزینه Accept را انتخاب می کنیم . در مرحله بعد باید نوع اکانت خود را انتخاب کنید که بسته به نوع فعالیت و دارایی که برای انجام معامله بر روی آن مورد نظر دارید متفاوت می باشد . همچنین دو گزینه برای حذف سوآپ از حساب و توانایی راهنمایی کردن دیگران در این بازار نیز وجود دارد که با تیک دار کردن هر کدام از این گزینه ها توانایی لازم را بدست می آورید . 

 

گزینه مشاوره به دیگران مختص افراد حرفه ای در بازار فارکس می باشد و افراد تازه وارد به این بازار نیازی به تیک دار کردن این گزینه ندارند .

 

در کادر پایین صفحه رمز عبور مورد نظر خود را برای ورود به حساب کاربری فارکس انتخاب کرد ، این رمز عبور از 20 کاراکتر شامل اعداد ، حروف بزرگ و کوچک تشکیل شده است . در نهایت پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده گزینه Open Account را انتخاب کرده تا حساب کاربری شما در بازار فارکس ساخته شود .

 

دقت شود که برای اینکه بتوانید با حساب کاربری معامله انجام دهید ابتدا باید مدارک هویتی خود را برای فارکس فرستاده و تاییدیه لازم را دریافت نمایید .

 

برای ارسال مدارک از قسمت سمت چپ صفحه در My Documents گزینه Verify Profile را انتخاب و در صفحه باز شده گزینه Identity Document را برای Upload عکس کارت شناسایی خود باز می کنیم . پس از بارگذاری عکس مدرک شناسایی خود گزینه دوم Proof of Residence برای ارسال مدارک محل سکونت شما بوده و شامل هر چیزی مانند قبض تلفن که آدرس شما در آن است میتواند باشد .

با ارسال مدارک ذکر شده برای فارکس تایم بعد از چند ساعت حساب شما تایید شده و امکان شارژ حساب و انجام معامله در آن برای شما فراهم خواهد شد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت حساب در بازار فارکس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه ساخت حساب در بازار فارکس پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: مشاره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چند نوع حساب در بازار فارکس وجود دارد ؟

✔️ با توجه به نوع دارایی مورد معامله نوع حساب متفاوت می باشد که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند

2- ✔️ در انتخاب کارگزاری به چه مواردی باید دقت شود ؟

✔️ هر کارگزاری برای معتبر شناخته شدن باید دارای ویژگی هایی باشد که در متن مقاله به این ویژگی ها اشاره شده است

3- ✔️ برای افتتاح حساب در بازار فارکس چه مراحلی را باید کی کرد ؟

✔️ برای این کار در ابتدا باید یک کارکزاری معتبر انتخاب و سپس مراحل مربوطه را طی کرد که در متن مقاله به آموزش گام به گام این مراحل پرداخته شده است 

منبع : چگونه در فارکس حساب باز کنیم



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری اعلام کرد که سامانه جدید صدور کدهای PRX به زودی راه اندازی می شود.



سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در توییتی نوشت؛ با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی به‌زودی سامانه جدید صدور کدهای PRX راه‌اندازی خواهد شد. با شروع کار این سامانه، امیدوارم زمان صدور کدهای سبد گردانی به کمتر از سه روز برسد. اتفاقی مبارک در جهت توسعه فعالیت سبدگردانی در بازار سرمایه ایران.

منبع : راه اندازی سامانه صدور کد های PRX

در ادامه بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبان واجد شرایطی که متقاضی اخذ پروانه فعالیت مشاوران خانواده قوه قضاییه هستند ، می توانند با طی مراحل گزینش و شرکت در آزمون کتبی ، پروانه کسب خود را دریافت کنند . کلیه مراحل ثبت نام و برگزاری آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه سال ۹۹ از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود .

لذا داوطلبانی که در آزمون مشاوران خانواده سال جاری ثبت نام کرده اند باید کارت ورود به جلسه آزمون خود را طبق اطلاعیه سازمان سنجش در زمان معین دریافت کرده و به همراه مدارک شناسایی و کارت ملی خود در روز آزمون همراه داشته باشند . داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون به برخی اطلاعات ثبت نامی و فردی خود نیاز دارند .

داوطلبان باید دقت کنند که همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در روز امتحان الزامی بوده و لذا دریافت آن در مهلت مقرر حتما باید انجام شود . در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی داوطلبان آزمون سال جاری زمان ، نحوه و لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه سال 99 را ارائه داده ایم .



زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

داوطلبانی که پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون مشاوران خانواده ، با اطلاع از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون سال جاری ، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند باید با مطالعه منابع برای شرکت در آزمون کتبی آماده شوند . با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش این آزمون عصر روز جمعه مورخ 4 مهر ماه برگزار می شود و داوطلبان موظف هستند چند روز پیش از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و همراه داشته باشند .

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال جاری ، داوطلبان این آزمون می توانند از روز سه شنبه مورخ 1 مهر ماه با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99 مطلع شوند .

 

کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ از 1 مهر منتشر می شود

 

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا از آغاز مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ مطلع شوند . داوطلبان این آزمون می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون سال جاری مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال ۹۹ زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و از سوی سازمان سنجش برگزار می شود و لذا این سازمان به عنوان مجری آزمون سال جاری وظیفه انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ را نیز بر عهده دارد .

داوطلبان واجد شرایط آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال 99 که در این آزمون نام نویسی کرده اند باید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مشاوران خانواده سال ۹۹ ، وارد سایت سازمان سنجش شده و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی از جمله شماره پرونده ، کدرهگیری ، کد ملی و ... وارد سامانه شده و کارت خود را دریافت کنند . در ادامه مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده سال 99 را ارائه داده ایم .

 

1 - ورود به سایت سازمان سنجش با جست و جوی عبارت " سازمان سنجش " و یا " sanjesh.org "

2 - انتخاب سایر آزمون های استخدامی از منوی سمت راست صفحه

3 - انتخاب گزینه " کارت آزمون متقاضیان اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضائیه 99 "

4 - ورود به سامانه با یکی از روش های ارائه شده

5 - دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

 

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ لینک دریافت کارت در این قسمت فعال می شود

 

هم چنین داوطلبان فارغ التحصیل رشته حقوق و مبانی فقه و حقوق اسلامی شرکت کننده در آزمون و مشاوران خانواده ، می توانند علاوه بر این آزمون برای اخذ پروانه وکالت خود نیز اقدام کنند . علاقه مندان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه مطلع شوند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه

 

اگر با مطالعه جزئیات مقاله کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ۹۹ سوالی در خصوص زمان و یا نحوه دریافت کارت آزمون مشاوران دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان حقوقی مرکز دینا پاسخ سوالات و ابهامات خود را دریافت کنید . هم چنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا از آخرین اخبار آزمون مشاوران خانواده سال 99 مطلع شوید .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده چه زمانی منتشر می شود ؟

کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- داوطلبان آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در روز امتحان چه مدارکی را باید همراه داشته باشند ؟

داوطلبان این آزمون باید در روز آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه امتحان مدارک شناسایی خود را نیز همراه داشته باشند .

3- داوطلبان آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده برای دریافت کارت امتحان به چه مدارکی نیاز دارند ؟

داوطلبان این آزمون برای دریافت کارت آزمون به اطلاعات فردی و ثبت نامی نیاز دارند که جزئیات نحوه دریافت در این مقاله نیز ارائه شده است .

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود . فارغ التحصیلان کارشناسی و مقاطع بالاتر رشته حقوق و فقه و مبانی خقوق اسلامی می توانند با رعایت شرایط لازم با شرکت در این آزمون و طی مراحل گزینش ، پروانه وکالت خود را دریافت کنند .

نخستین مرحله از گزینش داوطلبان آزمون وکالت قوه قضاییه سال 99 شرکت در جلسه آزمون کتبی و کسب حد نصاب ورود به سایر مراحل گزینش می باشد که داوطلبان موظف هستند برای حضور در آزمون کارت ورود به جلسه خود را چند روز قبل از برگزاری امتحان از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و پرینت آن را همراه خود داشته باشند .

با توجه به اینکه همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه در جلسه امتحان الزامی بوده و نشان دهنده ثبت نام داوطلبان در این آزمون است ، در ادامه این مقاله به منظور تسهیل روند دریافت کارت متقاضیان جزئیات زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در سال جاری را ارائه داده ایم .



زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99

داوطلبانی که موفق به تکمیل ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ شده اند می بایست برای رسیدن به هدف و اخذ پروانه وکالت خود مراحل گزینش تعین شده را یکی پس از دیگری و با موفقیت پشت سر بگذارند . شرکت کنندگان آزمون جذب کارآموزان وکالت قوه قضاییه سال ۹۹ موظف هستند که مطابق برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش در جلسه آزمون حضور داشته باشند .

طبق دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه منتشر شده از سوی سازمان سنجش ، آزمون وکالت قوه قضاییه 99 صبح روز جمعه تاریخ 4 مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد . هم چنین طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99 از تاریخ 1 مهر منتشر خواهد شد .

 

   

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ از تاریخ 1 مهر ماه منتشر خواهد شد

 

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ ، لینک دریافت کارت آزمون در این مقاله فعال شده و در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی خواهد شد . همچنین داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه برگزاری آزمون وکالت سال جاری مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه

 

 

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99

سال های گذشته مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه وظیفه برگزاری و نظارت بر آزمون وکالت قوه قضاییه را داشته و لذا کارت ورود به جلسه آزمون نیز از طریق پایگاه اینترنتی ثبت نامی این آزمون یعنی سایت سنجش و آموزش دانشگاه پیام نور منتشر می شده که این رویه در آزمون سال ۹۹ لغو شده و تغییر پیدا کرده است .

سازمان سنجش و آموزش کشور مجری ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه سال 99 می باشد و لذا وظیفه انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت سال جاری نیز بر عهده این سازمان است . کلیه داوطلبانی که با مطالعه منابع آزمون وکالت سال 99 که در حال آماده شدن برای این آزمون هستند ، جهت دریافت کارت ورود به جلسه خود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند . در ادامه مراحل ورود به سایت سازمان سنجش و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه 99 را ارائه داده ایم .

 

1 - ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

2 - ورود به قسمت " سایر آزمون های استخدامی "

3 - انتخاب گزینه " کارت ورود به جلسه آزمون وکالت دادگستری قوه قضاییه ) سال 99 " از میان موارد ارائه شده

4 - ورود به سامانه کارت آزمون با استفاده از اطلاعات فردی و ثبت نامی

5 - بررسی کارت آزمون و تهیه نسخه چاپی جهت همراه داشتن در روز آزمون

 

  

به محض انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ لینک دریافت کارت در این قسمت فعال خواهد شد

 

خاطر نشان می شود پس از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ راهنمای تصویری دریافت این کارت به مقاله اضافه خواهد شد . داوطلبان آزمون وکالت قوه قضاییه می توانند در واپسین روزهای باقی مانده تا آزمون با مطالعه سوالات آزمون های سال گذشته آمادگی بهتری برای شرکت در امتحان کسب کنند .

در ادامه بخوانید: سوالات و پاسخنامه آزمون وکالت

 

اگر پس از مطالعه جزئیات زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه سال 99 در خصوص این آزمون سوالی دارید می توانید پاسخ سوالات خود را از کارشناسان حقوقی دینا دریافت کنید . هم چنین آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با آزمون وکالت سال ۹۹ در کانال تلگرام آزمون های حقوقی دینا اطلاع رسانی می شود .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه چه زمانی منتشر می شود ؟

کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه چند روز پیش از برگزاری این آزمون منتشر می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق انتشار کارت در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود .

2- داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

همانطور که در این مقاله نیز توضیح داده شده است ، داوطلبان برای ورود به سامانه و دریافت کارت آزمون به اطلاعات ثبت نامی و شناسایی خود نیاز دارند .

3- آیا در روز آزمون وکالت قوه قضاییه همراه داتشن کارت ورود به جلسه کافی است ؟

خیر . همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است داوطلبان در روز آزمون وکالت باید علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون ، مدارک شناسایی خود را نیز همراه داشته باشند .

منبع : کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضاییه



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بازار فارکس بعد از بازارهای سرمایه جهانی به وجود آمد و هدف آن وصل کردن بازار ارز های بین المللی به یکدیگر و ایجاد سود برای افراد و سرمایه گذاران در این بازار می باشد . این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر بازار های مالی جدا کرده است که از جمله آن می توان به غیر متمرکز بودن و نبودن مکانی مشخص برای آن اشاره کرد .

سرمایه گذاران در این بازار با استفاده از کارگزاران و پلتفرم هایی که آنها در اختیارشان قرار می دهند و به عنوان واسطه بین آنها و بانک ها و موسسات اقتصادی موجود در این بازار عمل می کنند ، اقدام به سرمایه گذاری و کسب سود می کنند . اما وجود ریسک بالایی که در این بازار وجود دارد و همچنین ناشناس بودن آن برای خیلی از افراد سبب شده تا خیلی از سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این بازار بی میل باشند .

از طرف دیگر به دلیل وجود سود های قابل توجه در این بازار و ویژگی های خاص آن سبب شده تا افراد زیادی در تلاش برای آشنا شدن با این بازار و نحوه فعالیت در آن شوند . در ادامه به بررسی بازار فارکس ، ویژگی ها و اصطلاحات مربوط به آن پرداخته شده است .

 



فارکس چیست ؟

فارکس ( Forex ) در واقع مخفف بازار تبادل ارز های خارجی ( Foreign Exchange Market ) می باشد و نامی است که برای بازار جهانی ارز انتخاب شد که در سال 1971 آغاز به کار کرد و در سال 1998 روند رو به رشد خود را آغاز کرد .

روش انجام مبادلات در این بازار به این شکل می باشد که فعالان در بازار که شامل موسسات مالی بزرگ ، بانک های مرکزی ، شرکت های بیمه ای ، شرکت های صادرات و واردات و ..... هستند یک ارز را خریداری کرده و به طور همزمان ارز دیگری را به فروش می رسانند .

در واقع در این بازار معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی که به عنوان یک کانال بین بانکی عمل کرده به تبدیل ارز های مختلف به یکدیگر بر اساس یک نرخ مبادله مشخص که به آن ضریب تبادل گفته می شود می پردازند . این ضریب تبادل از طریق برابری عرضه و تقاضای ارز های مختلف بین فعالان بازار فارکس در سراسر دنیا تعیین می گردد .

نوع فعالیت بازار فارکس در شروع کار آن تنها محدود به معاملات جفت ارز ها بود اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی امکان معامله انواع فلز های گرانبها ، انواع ارز های دیجیتال ، سهام بورس ها ، نفت و ..... در آن ایجاد شده است .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز های دیجیتال

 

 

 

 

 

 

ویژگی های فارکس

همانند هر بازار مالی دیگری بازار فارکس نیز دارای ویژگی هایی می باشد که سرمایه گذاران با توجه به این ویژگی ها و شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری کردن و یا امتناع از آن می کنند . برای افرادی که به تازگی قصد وارد شدن به این بازار را دارند لازم است تا به طور کامل این شرایط را مطالعه و با آگاهی کامل اقدام به سرمایه گذاری کنند .

 بازار بورس فارکس مکان فیزیکی ندارد و به صورت غیر متمرکز کار می کند .

 بزرگترین بازار مالی بوده و روزانه حدود 5 تریلیون دلار گردش مالی دارد

 سرعت نقد شوندگی در این بازار بسیار بالا می باشد .

 برای تحلیل روند قیمتی جفت ارز های مختلف از تحلیل های بنیادی و تکنیکال در بازار فارکس استفاده می شود .

 معاملات در بازار فارکس از طریق کارگزاری ( Broker ) هایی که زیر نظر رگولاتوری ها یا همان نهاد های نظارتی فعالیت می کنند ،انجام می گیرد .

 انجام مبادلات در بازار بورس فارکس به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت می باشد .

 از آنجایی که فارکس یک بازار بین المللی می باشد اخبار ها و اتفاقات سیاسی و اقتصادی جهان تاثیر مشهود و قابل توجهی بر نوسانات قیمتی آن دارد .

 هزینه انجام معاملات در این بازار نسبت به سایر بازار ها پایین تر می باشد .

 استفاده از ضریب اهرمی در انجام معاملات این بازار که یکی از جذاب ترین ویژگی های آن برای سرمایه گذاران می باشد .

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره بیت کوین

 

نحوه فعالیت در بازار فارکس

بازار فارکس نیز مانند سایر بازار های موجود از سه بازیگر اصلی تشکیل شده است که عبارتند از بازار جهانی ، معامله گران شخصی ( Traders )  و واسطه ها که همان کارگزاران می باشند . برای فعالیت در بازار بورس فارکس ابتدا باید در یکی از کارگزاری های موجود ثبت نام کرده و مبلغ مورد نظر خود را به حساب سپرده سرمایه گذاری در کارگزاری انتخاب شده به عنوان پشتوانه انجام معاملات واریز کرد . 

بعد از واریز کردن مبلغ مورد نظر به حسابی که به نام خود معامله گر است کارگزار نام کاربری و رمز عبوری را در اختیار وی قرار داده تا به وسیله آن بتواند به اطلاعات موجود در نرم افزار یا پلتفرم معاملاتی مربوط به آن کارگزاری دسترسی داشته و به وسیله آن به انجام معاملات در بازار فارکس بپردازد .

لازم به ذکر است که در بازار بورس فارکس هر کارگزاری نرم افزار یا پلتفرم مخصوص به خود را دارد و لزوما همه از یک نرم افزار استفاده نمی کنند . معروف ترین نرم افزار در بین کارگزاران متاتریدر ( Metatrader ) می باشد .

 

کاربران با استفاده از این نرم افزارها اطلاعات قیمتی بازار را به دست آورده و همچنین به انجام عملیات هایی مانند ثبت سفارش خرید ، پیش فروش ، باز یا بسته کردن معاملات و فعالیت هایی از این قبیل در بازار فارکس بپردازد . لازم به ذکر است که معاملات در بازار فارکس بر اساس جفت ارز ها انجام می شود .

همچنین به دلیل ریسک بالایی که در آن وجود دارد و به منظور تحمیل حداقل ریسک و زیان به سرمایه گذاران تازه وارد ، نرم افزاری طراحی شده که به وسیله آن به شبیه سازی بازار بورس فارکس پرداخته شده است . سرمایه گذاران در این نرم افزار که کاملا شبیه به بازار واقعی عمل کرده بدون نیاز به هیچ سرمایه ای شروع به انجام سرمایه گذاری می کنند ، متخصصان به سرمایه گذاران تازه وارد توصیه می کنند تا زمانی که در این نرم افزار به سود مستمر نرسیده اند وارد بازار واقعی نشوند .

 

معرفی اصلاحات اصلی بازار فارکس

بازار فارکس دارای اصطلاحاتی می باشد که برای فعالیت در این بازار نیاز است تا از مفهوم آنها و کاربردشان در این بازار مطلع شوید . در ادامه به تعریف تعدادی از این اصطلاحات و کاربردشان در بازاربورس فارکس پرداخته شده است :

 نهاد های نظارتی یا رگولاتور ها :

سازمان هایی که وظیفه نظارت بر فعالیت کارگزاران در بازار فارکس و جلوگیری از انجام تخلف توسط آنها را بر عهده دارند . لازم به ذکر می باشد که این نهاد ها نیز تحت نظارت دستگاه اقتصادی کشورهای مبدأ هستند .

از جمله مهمترین نهاد های نظارتی موجود در بازار بورس فارکس می توان به NFA ( آمریکا ) ،  FCA ( انگلستان )، FINMA ( سوئیس )، BaFin ( آلمان )، Mifid ( اتحادیه اروپا )، ASIC ( استرالیا )، FMA ( نیوزلند ) و CySEC ( قبرس ) اشاره کرد .

 کمیسیون ( Commission ) :

در هنگام انجام معاملات در بازار فارکس بابت نماد ، میزان نقدینگی حساب و حجم مبادلات مبلغی از حساب شما کسر می شود که به آن حق کمیسیون یا کارمزد گفته می شود .

 اسپرد ( Spread ) :

در بازار بورس فارکس برای هر جفت ارز موجود در این بازار دو قیمت متفاوت وجود دارد یکی قیمت ارز خریداری شده ( ASK ) و دیگری قیمت ارز فروخته شده ( BID ) به این اختلاف قیمت اصطلاحا اسپرد گفته می شود .

 سوآپ ( swaps ) 

سوآپ در واقع اصطلاحی می باشد که برای اختلاف بین بهره های بانکی مختلف به کار برده می شود . از آنجایی که معاملات در بازار فارکس از نوع آتی یا CFD می باشد در نتیجه هنگام انجام معاملات مبلغ سرمایه گذاری توسط کارگزاری ها به سرمایه گذاران وام داده می شود .

در پایان یک روز معاملاتی و در زمان تسویه حساب روزانه قرارداد های CFD کارگزاری ها با بانک ها در صورتی که معامله همچنان باز باشد آنگاه سرمایه گذار ملزم به پرداخت مابه التفاوت نرخ بهره به بانک ها و یا دریافت آن می باشد .

 ضریب اهرمی ( Leverage ) :

در بازار بورس فارکس نیز مانند سایر بازار های مالی برای انجام شدن معاملات نیازی به پرداخت تمامی مبلغ سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار نیست بلکه تنها با پرداخت یک تا دو درصد مبلغ آن مجاز به انجام سرمایه گذاری مورد نظر می شود که به این اعتبار اعطا شده اصطلاحا ضریب اهرمی گفته می شود .

 لات( lot ) :

به واحدی که به وسیله آن به تعیین میزان حجم معاملات می پردازند اصطلاحا لات گفته می شود . هر لات برابر با 100 هزار واحد از ارز پایه می باشد که به منظور فراهم آوردن امکان مشارکت تمامی اقشار جامعه در بازار آن را به 100 واحد تقسیم کرده که معادل 0.01 لات و برابر با 1000 واحد است می باشد .

 پیپ ( pip ) و پوینت ( point ) :

به واحد اندازه گیری مقدار تغییری که در ضریب تبادل جفت ارز های مختلف به وجود می آید پیپ گفته می شود . در واقع پیپ واحد اندازه گیری میزان نوسانات بازار فارکس می باشد و به هر واحد جا به جایی قیمت در این بازار را یک پیپ می گویند . هر پوینت نیز 0.1 ( یک دهم ) پیپ است که برای اندازه گیری دقیق تر میزان نوسانات قیمت بازار به وجود آمده است .

 جفت ارز ها : 

در فارکس معاملات به صورت جفت ارز انجام می شود ، به طور مثال ( EUR/USD ) یک جفت ارز بوده که در آن EUR یا ارز اول را اصطلاحا base currency و USD یا ارز دوم را quote currency می نامند . این جفت ارز ها خود در 3 دسته با نام های  اصلی ( Major ) ، کراس یا فرعی ( Crosse ) و نوظهور ( Exotic ) تقسیم بندی می شوند . جفت ارزها با نماد اختصاری ( ISO ) دو ارز مشخص می‌شوند .

 کارگزاری ( Broker ) : 

در بازار فارکس برای وصل شدن سرمایه گذاران به بانک ها و موسسات مالی و اقتصادی مربوطه به منظور انجام معاملات ارزی در این بازار نیاز به یک واسطه است . به این واسطه ها اصطلاحا کارگزار یا بروکر گفته می شود که خود به 4 دسته اصلی به نام های بازار ساز ها ( Market Maker ) یا MM ، بازار اصلی ( No Dealing Desk ) یا NDD ، پردازش مستقیم سفارشات ( Straight Through Processing ) یا STP و پردازش مستقیم بهینه سفارشات ( Electronic Communications Network ) یا ECN تقسیم می شوند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازار بورس فارکس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون بازار فارکس پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: انواع ارز های دیجیتال

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بازار فارکس چه نوع بازاری است ؟

✔️ این بازار برای تبادل ارز های خارجی استفاده می شود که در متن مقاله به توضیح کامل آن و ویژگی های این بازار پرداخته شده است 

2- ✔️ نحوه فعالیت در این بازار به چه صورت می باشد ؟ 

✔️ برای فعالیت در این بازار ابتدا باید یک کارگزاری را انتخاب کنید که در متن مقاله روند آن به طور کامل توضیح داده شده است 

3- ✔️ بازار فارکس دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟ 

✔️ این بازار دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر بازار های مالی جدا کرده و در متن مقاله به طور کامل این ویژگی ها بیان شده است 

منبع : فارکس چیست



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت های وابسته به دستگاه های اجرایی ، پذیرفته شده در بورس از طریق «صرف سهام»، با ابلاغ رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان بورس، رسما کلید خورد .



 رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود را برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

«صَرف سهام» به مابه التفاوت ارزش اسمی سهام و ارزش افزوده ایجاد شده برای آن در بازار سهام (قیمت فعلی بازار) گفته می‌شود. شرکت‌ها برای پذیره نویسی جدید، قیمت سهام را کمی کمتر از قیمت بازار اعلام می‌کنند.

«حق تقدم» نیز به حق ایجاد شده برای سهامداران فعلی شرکت‌های بورسی گفته می‌شود که در این قانون، حق خرید سهام جدید از سوی سهامداران موجود، سلب شده و همه فعالان بازار می‌توانند در پذیره نویسی جدید سهام این شرکتها مشارکت کنند.

ماده یک قانون مذکور می‌گوید:

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس که کنترل یا مالکیت بیش از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مصوب ۸ مهر سال ۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی قرار دارند، موظفند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تا پایان مدت اعتبار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، تأمین منابع مالی موردنیاز از طریق بازار سرمایه را پس از تصویب درخواست افزایش سرمایه در مجمع عمومی شرکت از محل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران و عرضه عمومی آن انجام دهند. استفاده از سایر روش‌های تأمین منابع مالی از بازار سرمایه منوط به تائید سازمان بورس مبنی بر عدم امکان تأمین مالی از طریق فوق است.

منبع : شروع اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت های بورسی دولتی

در ادامه بخوانید: حق تقدم سهام چیست



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

بر اساس جزئیات آخرین جلسه اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده‌گذاری یک‌درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تأکید قرار گرفت.



صندوق توسعه ملی در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به‌منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه آمادگی خود را جهت سپرده‌گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد.

گفتنی است، در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، سازوکار حمایت از بازار سرمایه با استفاده از سپرده‌گذاری یک‌ درصد منابع صندوق توسعه ملی مورد تأکید قرار گرفت.

منبع : قطعی شدن ورود صندوق توسعه ملی به بورس

 

در ادامه بخوانید: شاخص کل بورس



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

شرکت های حاضر در بورس با اهداف مختلفی مانند تامین مالی پروژه ها ، پرداخت بدهی ها ، افزایش میزان دارایی ، بالا بردن تقاضای سهام خود در بورس و ... اقدام به افزایش سرمایه در این بازار می کنند ، اما این افزایش سرمایه به معنی کاهش سهم سهامداران آن شرکت و در نتیجه کم شدن میزان قدرت و نفوذ آنها در تصمیم گیری های شرکت شده که منصفانه نیست . 

از این رو شرکت ها به منظور احترام به حقوق سهامداران و راضی نگه داشتن آنها اقدام به فروش سهام جدید به آنها قبل از ارائه آن به بازار بورس و سرمایه گذاران این بازار به نام حق تقدم سهام می کنند . نکته قابل توجه در این نوع سهام ها این است که قیمت آنها برای ارائه به سهامداران معادل قیمت اسمی می باشد که کمتر از قیمت بازار بوده و به نفع سرمایه گذاران می باشد . 

مهلت خرید حق تقدم سهام برای سهامداران محدود بوده و فقط در بازه زمانی مشخص شده امکان خرید و فروش و یا تبدیل آنها به سهام عادی وجود دارد . در ادامه به تعریف حق تقدم ، ویژگی ها و انواع آن پرداخته شده است .



حق تقدم سهام چیست ؟

تمامی شرکت های فعال در بورس به منظور تامین منابع مالی ، بازپرداخت بدهی ها ، افزایش ظرفیت استقراض ، بالا بردن میزان تقاضای سهام شرکت و دلایلی از این دست اقدام به افزایش سرمایه شرکت از محل آورده های نقدی می کنند که در نتیجه آن به همان میزان سهام آن شرکت در بازار بورس نیز افزایش می یابد . در پی این اقدام به دلیل افزایش سرمایه شرکت میزان ارزش منابع سهامداران در آن کاهش یافته که این به معنای پایین آمدن میزان تاثیر گذاری آنها در اداره شرکت می باشد .

از این رو شرکت ها برای حفظ حقوق و راضی نگه داشتن سهامداران خود اقدام به ارائه سهامی با عنوان حق تقدم سهام  قبل عرضه عمومی می کنند . میزان این سهام به اندازه درصد افزایش سرمایه در سهم آنها می باشد ، برای نمونه فرض کنید که شرکتی 20 درصد افزایش سرمایه داشته است در این صورت مقدار حق تقدم سهام برای هر سهامدار به میزان 20 درصد از سهم آنها در شرکت در نظر گرفته می شود .

پس از برگزاری مجمع تصمیم گیری برای افزایش سرمایه حق تقدم سهام به تمامی افرادی که سهام شرکت را قبل از برگزاری این مجمع خریداری کرده اند تعلق گرفته و به صورت گواهی حق تقدم به آنها ارائه می گردد . لازم به ذکر است که برای تعلق گرفتن این سهام به افراد لزومی به شرکت در مجمع افزایش سرمایه نمی باشد و تنها خرید سهام شرکت قبل از برگزاری این مجمع برای تعلق گرفتن حق تقدم سهام به افراد کافی می باشد .

 

 

 

ویژگی های حق تقدم سهام

حق تقدم سهام در بورس دارای ویژگی هایی می باشد که سبب جذاب شدن آن هم برای سهامداران و هم برای شرکت ها شده است اما با وجود مزایای زیاد این نوع سهام باز هم نمی توان از معایب آن چشم پوشی کرد ، در ادامه به بررسی ویژگی های این سهام پرداخته خواهد شد :

 این سهام سبب حفظ تاثیر گذاری سهامداران در اداره شرکت ها با حفظ ارزش سهام آنها می شود .
 نماد این نوع سهم ها در بازار با قرار گرفتن حرف « ح » در انتهای نام نماد شرکت مشخص می شود .

 افزایش تعداد سهام جدید شرکت با قیمت پایین سبب افت قیمت بازار آن می شود در این حالت اگر سرمایه گذاران از حق خرید سهامی که شرکت برای آنها با عنوان حق تقدم سهام در نظر گرفته است استفاده کنند از تحمیل زیان به آنها جلوگیری می شود .

 حق تقدم سهام سبب افزایش ظرفیت استقراض شرکت ها می شود .

 شرکت ها با فروش حق تقدم سهام اقدام به تامین مالی با هزینه بسیار کمتر نسبت به تامین مالی از طریق فروش سهام عادی می کنند . همچنین به دلیل قیمت پایین این سهام ها مورد استقبال سهامداران و در نتیجه افزایش میزان سرمایه می شود .

 انتشار حق تقدم سهام سبب کاهش قیمت سهام شرکت و در نتیجه افزایش میزان تقاضا برای آن می شود .

 تمامی اطلاعیه های مربوط به افزایش سرمایه شرکت ها و حق تقدم سهام شرکت در سایت کدال و یا روزنامه های مخصوص اخبار آن شرکت قرار داده می شوند .

 دامنه نوسان برای حق تقدم سهام دو برابر سهام عادی می باشد .

 مهلت استفاده از حق تقدم محدود و به مدت 60 روز می باشد ، سهامداران فقط در مدت زمان مشخص شده توانایی پذیره نویسی و یا فروش آن را دارند .

 ارزش حق تقدم سهام معادل ارزش اسمی سهام ( به ازای هر سهم 100 تومان ) است و از ارزش بازار آن کمتر می باشد که این به نفع سهامداران شرکت می باشد .

 از آنجایی که زمان پذیره نویسی حق تقدم سهام 2 ماه به طول می انجامد در نتیجه ممکن است جهت قیمت در این مدت تغییر کرده و از حالت صعودی به حالت نزولی تبدیل شود و سهامداران متحمل زیان شوند .

 ممکن است سهامداران در زمان پذیره نویسی حق تقدم سهام از این موضوع بی اطلاع باشند و یا توان مالی برای خریداری کردن آن را نداشته باشند که در این صورت متحمل زیان می شوند . 

 عرضه حق تقدم سبب کاهش سود نقدی شرکت نسبت به عرضه سهام عمومی نقدی می شود .

بیشتر بخوانید: سامانه کدال

 

گواهی حق تقدم چیست ؟

پس از تصویب افزایش سرمایه شرکت در مجمع افزایش سرمایه فرم هایی برای سهامداران ارسال می شود تا در صورت تمایل به استفاده از حق تقدم خود این فرم را پر کنند و برای شرکت ارسال کنند که به این فرم اصطلاحا گواهی حق تقدم سهام گفته می شود ، مهلت تکمیل و ارسال این فرم محدود و به مدت 60 روز می باشد .

پس از تکمیل این فرم و ارسال آن در موعد مقرر برای شرکت توسط سهامداران و همچنین واریز مبلغ اسمی سهام به حساب شرکت ، سهام جدید به نام آنها صادر می شود . همچنین ممکن است سهامداران به دلیل عدم اطلاع از افزایش سرمایه شرکت و یا هر دلیل دیگری فرم مذکور را پر نکنند که در این صورت شرکت اقدام به فروش سهام به قیمت بازار می کند و پس از کسر قیمت اسمی آن مابه التفاوت را به حساب سهامدار واریز می کند .

حالت سومی که وجود دارد این است که سهامدار شخصا اقدام به فروش حق تقدم سهام در بورس به قیمت روز بازار کند . لازم به ذکر است که در هر کدام از این سه حالت مزایای ناشی از حق تقدم سهام متعلق به سهامدار می باشد .

 

گاهی اوقات شرکت افزایش سرمایه داشته ولی سهام حق تقدم در پرتفوی سهامدار ظاهر نمی شود که در این حالت سهامدار برای رفع مشکل باید کارگزار ناظر خود را تغییر دهد . 

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر کارگزار ناظر

انواع حق تقدم سهام 

در کل سه نوع حق تقدم برای سهام شرکت ها وجود دارد که همه آنها با هدف حفظ کردن قدرت کنترل و مدیریت سهامداران در اداره امور شرکت و حفظ حقوق آنها به وجود آمده اند . این حق تقدم ها عبارتند از :

 حق تقدم خرید سهام عادی : این حق تقدم برای خرید سهام عادی جدید منتشر شده استفاده می شود و رایج ترین نوع حق تقدم می باشد .

 حق تقدم خرید اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام : این حق تقدم به خرید اوراق قرضه و یا هر اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام عادی ارائه می گردد .

 حق تقدم خرید انواع دیگر اوراق بهادار : این حق تقدم به خرید انواع اوراق قرضه ، سهام ممتاز و سهام سایر شرکت ها اختصاص داده می شود .

 

نحوه تبدیل حق تقدم سهام به سهم عادی

 با توجه به مطالبی که ذکر شد برای خیلی از افراد این سوال پیش خواهد آمد که نحوه تبدیل حق تقدم سهام به سهم عادی به چه صورت است ؟ بعد از اینکه سهامداران فرم های مربوط به حق تقدم را تکمیل کرده و برای شرکت ارسال می کنند به مدت 60 روز به آنها فرصت داده می شود تا ارزش اسمی تعداد سهم خریداری شده توسط آنها که برای هر واحد سهم 100 تومان می باشد را به شرکت پرداخت کنند . پس از پرداخت این مبلغ ، حق تقدم سهام آنها در پایان دوره زمانی و ثبت افزایش سرمایه شرکت در سازمان بورس خود به خود تبدیل به سهام عادی می شود .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حق تقدم سهام در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون حق تقدم سهام در پرفکت مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید : عرضه اولیه

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حق تقدم سهام چیست ؟

✔️ به سهامی که در هنگام افزایش سرمایه به سهامداران شرکت فروخته می شود حق تقدم سهام گفته می شود که در متن مقاله به تعریف دقیق و ویژگی های آن پرداخته شده است

2- ✔️ حق تقدم سهام به چند نوع تقسیم می شود ؟

✔️ این سهام به سه نوع تقسیم می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

3- ✔️ چگونه حق تقدم را به سهم عادی تبدیل کنیم ؟

✔️ برای تبدیل آن به سهم عادی باید ارزش اسمی آن را پرداخت کنیم که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : حق تقدم سهام چیست



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

هنگامی که زن و مردی با یکدیگر ازدواج می کنند ، بین آن ها حریم و رابطه ای ایجاد می شود که در تمام جوامع به رسمیت شناخته شده و مردم برای آن رابطه حرمت قائل هستند . به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم جرم خیانت محسوب شده و به شدت با آن برخورد خواهد شد .

حال اگر زن یا مردی متوجه خیانت همسر خود شده و قصد شکایت از وی را داشته باشد و بخواهد او طبق قانون مجازات شود ، باید با راه های اثبات خیانت آشنا باشد تا بتواند آن را به اثبات رسانده و قاضی نیز طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کند . به همین منظور در ادامه این مقاله در مورد راه های اثبات خیانت همسر توضیح داده شده است .



راه های اثبات خیانت

خیانت کردن جزو جرایمی است که قانون مجازات ، آن را جرم دانسته و در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و یا شاکی رضایت دهد نیز مجازات فرد خیانت کار اجرا خواهد شد . طبق قانون ، هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند ، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد . در صورتی این حکم اجرا می شود که فرد شاکی بتواند خیانت همسر خود را به اثبات برساند . اما راه های اثبات خیانت همسر چیست ؟

 

 اولین راه اثبات خیانت اقرار از طرف متهم است . در این راه خود فرد خیانت کار باید در حضور قاضی و یا باز پرس پرونده به خیانت خود اعتراف کرده و آن را نوشته و امضا کند .

بیشتر بخوانید : خیانت

حال اگر مردی به همسر خود خیانت کرده باشد و بدون اجازه او و یا دادگاه ، زن دیگری را اختیار کرده باشد نحوه اثبات آن با توجه به اینکه مرد زن دوم را صیغه موقت یا دائم کرده باشد متفاوت است :

 راه اثبات این خیانت ، برای صیغه موقت ، ارائه صیغه نامه به دادگاه می باشد که فرد شاکی باید آن را یافته و به دادگاه ارائه دهد و یا با ارائه مدارک لازم قاضی را به دفتر ثبت ازدواج آن ها ارجاع دهد . حال اگر ازدواج مجدد مرد دائم باشد که در شناسنامه او به ثبت رسیده و می توان به راحتی خیانت مرد را به اثبات رساند .

 اگر در خیانت زن یا مرد زنا نیز رخ داده شده باشد راه اثبات آن علاوه بر اقرار خود فرد ، شهادت 4 مرد عادل و یا شهادت 3 مرد عادل و 2 زن عادل می باشد که البته این راه بسیار سخت و ناممکن است .

 

 اما آیا با ارائه عکس یا فیلم از خیانت و یا ارائه اسکرین شات از چت های همسر ( از طریق پیامک ، تلگرام ، ایستاگرام و ... ) می توان خیانت او را ثابت کرد ؟

داشتن عکس و یا اسکرین شات از پیام های همسر می تواند از جمله نشانه های خیانت برای ارائه به قاضی باشد اما نمی تواند به تنهایی برای اجرای حکم قاضی کافی باشد و تنها راه اثبات ، دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات است .

بیشتر بخوانید : اثبات خیانت از طریق چت

 

 

 

در صورت عدم اطمینان از خیانت بهتر است اقدام به شکایت نکنید چون در صورتی که نتوانید آن را به اثبات برسانید به جرم افترا محکوم خواهید شد . پس قبل از اقدام برای شکایت با کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا مشورت کرده و از تجربه آن ها برای اثبات خیانت استفاده کنید . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم حقوقی تلفنی دینا می باشد  .

در ادامه بخوانید : راه های حقوقی بعد از مواجهه با خیانت همسر

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان خیانت همسر را ثابت کرد ؟

✔️ یکی از راه های اثبات خیانت ، اقرار فرد شاکی می باشد که سایر راه های اثبات خیانت در این مقاله گفته شده است .

2- ✔️ مجازات قانونی فرد خیانت کار چیست ؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد مجازات فرد خیانت کار تا 99 ضربه شلاق می باشد .

3- ✔️ آیا ارائه عکس و فیلم به تنهایی می تواند دلیلی برای خیانت باشد ؟

✔️ خیر ، ارائه عکس و فیلم فقط می تواند نشانه هایی برای اثبات خیانت برای ارائه به قاضی باشد .

منبع : راه های اثبات خیانت همسر



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

گسترش بازار ارز های دیجیتال و رشد چشمگیری که از سال 2018 شاهد آن هستیم سبب شد تا ارز های بسیار زیاد و متفاوتی به این بازار وارد شوند که این موضوع باعث سردرگمی سرمایه گذاران در انتخاب ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری شده است . از طرف دیگر با توجه به وجود حجم بالای ارز های نا معتبر و بدون ارزش حقیقی که در این بازار وجود دارد امکان انتخاب آنها از سوی سرمایه گذاران بی تجربه و تحمیل زیان به آنها بالا رفته است .

از این رو وجود معیارهایی برای سنجش ارز های مختلف و دسته بندی آنها بر اساس این معیار ها بسیار ضروری می باشد . سرمایه گذاران با استفاده از معیار های تعریف شده و تطبیق آنها با ارز های مختلف به رتبه بندی و در نهایت انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می پردازند . در ادامه به تعریف این معیار ها و مقایسه چند ارز دیجیتال بر اساس آنها پردخته شده ، علاوه بر این نکاتی در رابطه با مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال ارائه گردیده است .



فاکتور های لازم برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

مانند هر بازار مالی دیگری در بازار ارز دیجیتال نیز در صورتی که با ناآگاهی و بی دقتی قدم برداشته شود امکان از دست دادن دارایی و متحمل شدن زیان برای افراد بالا می رود . از این رو توصیه می شود تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری در این بازار مطالعات لازم در رابطه با ارز های موجود در بازار و ویژگی هر یک از آنها و همچنین دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این بازار پرداخته و سپس با توجه به نتایج به دست آمده به صورت هوشمندانه اقدام به خرید و فروش در این بازار شود . در ادامه به ارائه ویژگی هایی که سبب معتبر و مناسب بودن انواع ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری می شوند پرداخته شده است .

  مقدار ارزش بازار (Market Cap) هر رمز ارز : این عدد میزان ارزش بازار هر ارز دیجیتالی را در بازار ارز دیجیتال نشان می دهد و از ضرب کردن قیمت آن رمز ارز در مقدار حجم در گردش آن بدست می آید . هر چقدر که این عدد بزرگتر باشد یعنی ارز دیجیتال مورد نظر دارای حجم بزرگتر و رتبه بالاتری در بازار ارز دیجیتال می باشد که در نتیجه دارای ریسک کمتری بوده و برعکس .

 حجم در گردش ارز دیجیتال : هر چه تعداد ارز دیجیتال عرضه شده در بازار بیشتر آن ارز گزینه مناسب تری برای سرمایه گذاری می باشد .

 حداکثر حجم ارز دیجیتالی که برای عرضه در بازار مشخص شده است : برای جلوگیری از ایجاد تورم و افت قیمت ارز های دیجیتالی برای آنها یک حداکثر مقدار تولید در نظر می گیرند که پس از رسیدن به این مقدار ارز مورد نظر دیگر تولید نمی شود ، هرچه به مقدار مشخص شده نزدیک تر شویم قیمت ارز دیجیتال بالاتر می رود .

 

 مشخص بودن حداکثر حجم ارز دیجیتال نشان دهنده امنیت قیمتی ارز مورد نظر می باشد ، معمولا ارز هایی که حجم عرضه کلی نامشخصی دارند قابل اعتماد برای سرمایه گذاری نیستند .

 ساختار شبکه (Blockchain) : هر شبکه بلاک چین نشان دهنده امنیت بلاک ها ، تاریخ ساخته شدن آنها ، امنیت و سایر ویژگی های مهم ارز های دیجیتالی را نشان می دهد و برای انتخاب رمز ارز مناسب بسیار مفید می باشد .

 کیف پول ارز دیجیتال : هرچه تعداد کیف پول های پوشش دهنده یک ارز دیجیتال بیشتر باشد به معنای معتبر بودن آن ارز دیجیتال می باشد .

 وایت پیپر (whitepaper) : مانند شناسنامه ارز های دیجیتال عمل کرده و در آن اطلاعاتی مانند مزایا و معایب ، تیم توسعه دهنده ، نقشه راه آن ارز ، سرمایه گذاران اصلی ، اسپانسر ها و حمایت کنندگان ارز مورد نظر و ... نشان داده شده است و سرمایه گذاران می توانند با مشاهده آن و مقایسه با انتظارات خود در مورد خرید ارز دیجتال تصمیم گیری کنند .

 طول عمر بالاتر : هرچقدر یک رمز ارز طول عمر بالاتری داشته باشد به معنی اعتبار و امنیت بالاتر آن بوده که برای سرمایه گذاری مورد مناسب تری می باشد .

 جهانی بودن : هرچقدر تعداد کشور های بیشتری یک ارز دیجیتال را مورد پذیرش قرار دهند به معنی اعتبار و امنیت بالاتر آن رمز ارز  می باشد .

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد عوامل دیگری مانند کاربردی بودن آن ارز ، حجم معاملات 24 ساعت گذشته ارز مورد نظر ، آخرین نوسانات قیمتی ، حجم بازار سرمایه و .... از جمله موارد کاربردی برای تعیین ارزش ارز های دیجیتال مختلف برای سرمایه گذاری بر روی آنها می باشند .

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره وب مانی

 

 

 

بررسی چند ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

با توجه به عوامل گفته شده در ادامه به معرفی چند رمز ارز و بررسی آنها بر اساس ویژگی های مطرح شده می پردازیم ، لازم به ذکر می باشد که معرفی این رمز ارز ها صرفا برای نمونه بوده و به هیچ عنوان نشان از برتری داشتن هیچ یک بر دیگری ندارد . سرمایه گذاران با مقایسه ویژگی ها مختلف در هر رمز ارز و مقایسه آنها و همچنین دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این بازار می توانند به انتخاب بهترین ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن بپردازند :

 بیت کوین (BTC)​ :

  • شناخته شده ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال موجود در بازار در حال حاضر بیت کوین می باشد

  • دارای طول عمر بالایی بوده و از سال 2009 به دنیا معرفی شده است .

  • سیستم این ارز به صورت غیر متمرکز کار کرده 

  • از اعتبار جهانی بالایی برخوردار بوده و مورد پذیرش اکثر کشور های جهان می باشد .

  • این ارز دارای امنیت بسیار بالا بوده و امکان انجام تقلب در انجام معاملات به وسیله آن وجود ندارد 

  • کار کردن در بستر شبکه بلاک چین 

  • در حال حاضر بیشترین حجم معاملات بازار متعلق به این رمز ارز می باشد و سرمایه گذاران از روش های مختلف اقدام به خرید بیت کوین می کنند  .

  • در بین ارز های دیجیتال موجود بیت کوین دارای بیشترین ارزش بازار می باشد

  • حداکثر حجم عرضه کل بیت کوین 21 میلیون واحد می باشد .

  • سرعت انجام تراکنش پایین و حدود 10 دقیقه است .

  • کیف پول های متنوعی را تحت پوشش قرار می دهد

 اتریوم (ETH) :

  • یک پلتفرم برای اجرای قرارداد های هوشمند می باشد .

  • در سال 2014 به دنیا معرفی شد .

  • در بستر شبکه بلاک چین فعالیت می کند

  • از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به هیچ وجه امکان هک کردن آن وجود ندارد

  • در سال های اخیر افت قیمت شدید را تجربه کرده است 

  • حداکثر حجم عرضه کل برای آن مشخص نشده

  • سرعت انجام تراکنش به مراتب بالاتری نسبت به بیت کوین دارد

  • از مقبولیت جهانی بالایی برخوردار می باشد

  • دارای کیف پول های متعددی می باشد

 ریپل (XRP) :

  • یک نوع ارز دیجیتال بوده که از سال 2013 به بازار دیجیتال معرفی شده است

  • به صورت نیمه متمرکز با بانک ها کار می کند

  • سرعت انجام تراکنش بسیار بالایی دارد

  • حداکثر حجم عرضه کل برای آن مشخص نشده

  • نوسانات قیمت شدیدی را تجربه می کند

  • در مورد امنیت آن بحث های زیادی وجود دارد

  • یک ارز شناخته شده در سطح جهانی می باشد

  • کیف پول های متنوعی برای آن وجود دارد

 تزوس (XTZ) : 

  • مانند اتریوم یک پلتفرم برای اجرای قرارداد های دیجیتالی می باشد

  • از ریسک بسیار پایینی برخوردار است 

  • در سال 2014 به بازار معرفی شد

  • توسعه سریع و ثبات تیمی و مدیریتی

  • به صورت غیر متمرکز کار می کند

  • از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کند

 در الگوریتم اجماع این امکان فراهم شده تا کاربران درباره تغییراتی که می خواهند نظر داده و تغییرات شبکه حاصل از نظرات آن ها باشد .

 

  • نوسانات قیمتی کم

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 792 میلیون واحد می باشد .

 مونرو (XMR) :

  • یکی از بزرگترین ارز های دیجیتالی حریم خصوصی محور است .

  • در سال 2014 به بازار ارائه شده است 

  • امکان مشاهده موجودی آدرس و سوابق تراکنش در بلاک چین آن وجود ندارد 

  • امنیت بسیار بالایی دارد

  • نوسان قیمت پایینی دارد

  • سرعت انجام معاملات بسیار بالا

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 18 میلیون واحد می باشد

 الگورند (ALGO) :

  • یک نوع پلتفرم اثبات سهم محض و بدون فورک است 

  • در سال 2019 به بازار معرفی شد

  • توسعه فنی سریع 

  • داشتن شرکای بزرگ مانند USV

  • حداکثر حجم عرضه کل آن 10 بیلیون واحد می باشد

  • امنیت بالا

  • غیر متمرکز بودن

  • عدم مقیاس پذیری

  • سرعت انجام تراکنش ها بسیار بالا و کمتر از 5 ثانبه می باشد .

  • کیف پول های کمی را تحت پوشش قرار می دهد

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرفکت مانی

 

نکاتی درباره مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

در صورتی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اید و تجربه کافی در این بازار را ندارید لازم است تا به یک سری نکات توجه کرده و با رعایت آن ها ریسک از دست دادن سرمایه خود را به حداقل برسانید .

 لزوم تحلیل شخصی بازار : برای تحلیل بازار بهتر است تا کاربران شخصا تحلیل کرده و به اطلاعات خود تکیه کنند ، از آنجایی که این نوع بازار ها قابل پیش بینی نبوده و تحلیل های موجود در رابطه با آنها تنها پیش بینی شخصی هر فرد در مورد آنها است اکتفا کردن به صحبت های دیگران برای تصمیم گیری در این بازار ریسک معاملات را بسیار بالا می برد .

 خرید ارز های مختلف : از آنجایی که این بازار نوسانات بسیار شدید و غیر قابل پیش بینی را تجربه می کند بهتر است برای کاهش ریسک سرمایه گذاری خود تمام سرمایه را به یک نوع ارز اختصاص نداده بلکه بر روی چندین ارز مختلف تقسیم شود ، در این صورت اگر قیمت یک ارز کاهش یابد امکان اینکه قیمت ارز دیگر بالا رفته و از زیان احتمالی جلوگیری شود یا شدت زیان کمتر شود بالا می رود .

 سرمایه گذاری روی ارز های با ارزش حقیقی : با توجه به تعداد بسیار زیاد ارز های دیجیتال موجود در بازار توجه به نوع ارز انتخابی برای سرمایه گذاری بسیار مهم می باشد . سرمایه گذاران باید تلاش کنند تا ارز های دیجیتال با قیمت حقیقی که دارای اعتبار بالا هستند را انتخاب کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنند . 

 

ارز های با ارزش حقیقی و معتبر ارزهایی هستند که اکثر ویژگی هایی که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره شد را داشته باشند .

 شروع با سرمایه گذاری های کوچک : لازم است تا هنگام شروع فعالیت در بازار ارز دیجیتال از بلند پروازی و انجام سرمایه گذاری های با حجم بالا خودداری شود . از آنجایی که در ابتدای کار از تجربه کافی برخوردار نبوده ، با انجام سرمایه گذاری های کوچک در صورتی که متحمل ضرر شوید مقیاس آن خیلی بزرگ نخواهد بود . به مرور زمان و افزایش تجربه سود دهی معاملات بیشتر شده و می توان حجم آنها را نیز بالا برد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره سرمایه گذاری ارز های دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: روش های استخراج ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ معیار های سنجش ارز های دیجیتال چه چیز هایی هستند ؟

✔️ برای سنجش ارز های دیجیتال معیار های متفاوتی وجود دارد که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

2- ✔️ برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به چه نکاتی باید دقت کنیم ؟

✔️ سرمایه گذاری در بازار دیجیتال نیاز به رعایت نکاتی دارد تا متوجه زیان نشویم که در متن مقاله به این ویژگی ها اشاره شده است 

3- ✔️ برای مقایسه ارز های دیجیتال مختلف چگونه باید عمل کرد ؟

✔️ برای این کار باید ارز های مختلف را بر اساس ویژگی های تعریف شده دسته بندی کرد که در متن مقاله تعدادی ارز دیجیتال به عنوان نمونه ذکر شده است 

منبع : مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

تضمین برتری قانون اساسی بر قوانین عادی مصوب پارلمان ، سبب شده است تا در بسیاری از کشورها ، شورا یا کمیته ای تشکیل شود که به پاسداری تقنینی از قانون اساسی پرداخته و از تصویب و اجرای قوانینی بر خلاف قانون اساسی جلوگیری نماید .

در کشور ما ، با توجه به اولویت موازین شرعی و قانون اساسی بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ، این وظیفه به عهده " شورای نگهبان " قرار گرفته است تا مصوبات مجلس را مورد رسیدگی قرار دهد تا در صورت مغایرت با شرع یا قانون اساسی ، از تصویب آنها جلوگیری کند .

به همین مناسبت ، در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه شورای نگهبان چیست پرداخته و ساختار شورای نگهبان و وظایف این نهاد را مطرح نماییم .



تعریف شورای نگهبان در قانون اساسی چیست

به موجب اصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، کلیه قوانین و مقررات کشور باید بر اساس موازین اسلامی باشد . علاوه بر این ، سلسله مراتب قوانین کشور ( قانون اساسی ، قانون عادی و مقررات دولتی ) ایجاب می کند که قوانین عادی مصوب مجلس شورای اسلامی ، مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشند .

به همین دلیل ، در قانون اساسی ایران شورایی تحت عنوان " شورای نگهبان قانون اساسی " پیش بینی شده است تا با بررسی لوایح و قوانینی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود ، از هم راستا بودن این قوانین عادی با قانون اساسی اطمینان حاصل شود . همچنین این شورا موظف به نظارت بر حسن انجام قوانین مهم تصویب شده از جمله ( برگزاری صحت انتخابات ) می باشد . 

 

بیشتر بخوانید: قانون اساسی

 

 

ساختار شورای نگهبان به چه صورت است

به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی ساختار شورای نگهبان پیش بینی شده است . " به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها ، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب زیر تشکیل می‌شود :

- شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسایل روز . انتخاب این عده با مقام رهبری است .

- شش نفر حقوقدان در رشته‌های مختلف حقوقی ، از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرف می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌گردند " .

بنابر این ، اعضای شورای نگهبان عبارتند از شش نفر فقیه و شش نفر حقوقدان که این ترکیب دو گانه سبب می شود تا اعضای شورای نگهبان قادر باشند مصوبات مجلس شورای اسلامی را با شرع و قانون اساسی تطبیق دهند .

 

حتما بخوانید: اختیارات رئیس قوه قضاییه

 

وظایف شورای نگهبان چیست

نخستین وظیفه و مهمترین وظیفه شورای نگهبان آن است که مصوبات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار داده تا با شرع و قانون اساسی مغایرتی نداشته باشند . به همین منظور ، کلیه مصوبات مجلس بایستی حتما به شورای نگهبان ارسال شوند تا شورا در خصوص آنها اظهارنظر کند .

علاوه بر این ، شورای نگهبان ، بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری ، ریاست جمهوری نظارت می کند . یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان آن است که به تفسیر قانون اساسی با اکثریت سه چهارم اعضا اقدام می کند . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شورای نگهبان عضو کانال تلگرام موضوعات حقوقی شوید . همچنین کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما پیرامون شورای نگهبان چیست پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: مجلس خبرگان رهبری

 

 

سوالات متداول

 

1- شورای نگهبان چیست ؟

همانطوری که در متن مقاله اشاره شده در قانون اساسی شورایی پیش بینی شده تا بر هم راستا بودن قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قوانین اساسی نظارت داشته باشد که عموما به آن شورای نگهبان گفته می شود .

2- ترکیب شورای نگهبان به چه صورتی می باشد ؟

شورای نگهبان متشکل از شش نفر فقیه و شش نفر حقوقدان مسلمان می باشد که نحوه انتخاب هر یک در متن مقاله اشاره شده است .

3- وظایف شورای نگهبان چیست ؟

وظیفه اصلی این شورا نظارت بر تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون اساسی و شرع می باشد که به دیگر وظایف آن در متن مقاله اشاره شده است .

منبع : شورای نگهبان چیست



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

اولین قدم برای برنامه ریزی در هر آزمونی اطلاع از درصدهای قابل قبول برای پذیرش در آزمون است . برای شرکت در آزمون وکالت ۹۹ هم لازم است ابتدا داوطلبان سطح علمی خود در آزمون های آزمایشی بسنجند و سپس با مقایسه درصدهای اکتسابی نسبت به درصدهای داوطلبان پذیرفته شده در سال های گذشته ، با نگرش واقع بینانه ای برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش کنند .

همچنین از آنجایی که رقابت در آزمون وکالت 99 بسیار زیاد است ، اطلاع از جایگاه خود در بین داوطلبان سال های گذشته می تواند به آمادگی بهتر و تلاش بیشتر داوطلبان کمک کند . برای این منظور نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار تخمین رتبه آزمون وکالت طراحی شده است که این امکان را برای داوطلبان فراهم می کند تا با وارد کردن درصد هر درس حدود رتبه خود را در آزمون تخمین بزنند . در ادامه به بیان جزئیاتی در مورد تخمین رتبه آزمون وکالت می پردازیم .



تخمین رتبه آزمون وکالت

هر ساله آزمون وکالت برگزار شده و کارنامه داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود . هر کارنامه شامل درصدهای اکتسابی در هر درس و رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان سهمیه یا آزاد و کانون انتخابی است به این معنا که داوطلبان صرفا در بین داوطلبان آزاد در کانونی که برای شرکت در آزمون انتخاب کرده اند و یا داوطلبان سهمیه در کانون انتخابی سنجیده می شوند .

اما کسانی که هنوز در آزمون وکالت 99 شرکت نکرده اند و در حال آمادگی برای شرکت در این آزمون هستند می توانند با توجه به درصدهای داوطلبان پذیرفته شده در آزمون سال های گذشته رتبه تقریبی خود را در آزمون وکالت تخمین بزنند .

این امر از طریق وارد کردن درصدهای اکتسابی آزمون های آزمایشی و استفاده از نرم افزار تخمین رتبه امکان پذیر است . به این صورت که درصد های یک آزمون آزمایشی استاندارد را که در آن شرکت داشته اید به تفکیک دروس در نرم افزار تخمین رتبه وارد می کنید و این نرم افزار رتبه تقریبی شما را با توجه به درصد آزمون سال های گذشته تخمین می زند .





برای تخمین رتبه آزمون وکالت، درصدهای خود را وارد نمایید:

 





%

%

%

%

%

%

سوالات متداول

 

1- آیا امکان تخمین رتبه داوطلبان قبل از برگزاری آزمون وکالت وجود دارد ؟

بله با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه داوطلبان می توانند با وارد کردن درصد های اکتسابی حدود رتبه خود را در آزمون تخمین بزنند که توضیحات مفصل آن در مقاله صورت گرفته است . 

2- تخمین زدن رتبه قبل از برگزاری آزمون اصلی چه فوایدی دارد ؟

داوطلبان با تخمین زدن رتبه و اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود می توانند برنامه ریزی دقیق تری برای جمع بندی و تمرکز بر دروسی که در آن ها دچار ضعف هستند داشته باشند که اطلاعاتی بیشتری در خصوص این موضوع در مقاله آورده شده است .

3- رتبه ای که در نرم افزار تخمین رتبه آزمون وکالت نشان داده می شود تا چه اندازه نزدیک به رتبه واقعی است ؟

به طور کلی درصد خطا در این نرم افزار بسیار پایین بوده و رتبه تخمینی بسیار نزدیک به واقعیت است البته در تمام نرم افزار ها درصد پایینی از خطا وجود دارد .

منبع : تخمین رتبه وکالت



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sevda

در شرایط فعلی اقتصاد کشور و وجود بحران های مالی ، تورم بالا ، نوسانات شدید قیمتی ، وجود تحریم های بین المللی شدید و سایر مواردی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد سبب شده تا هر روزه افراد بیشتری شغل خود را به طور ناخواسته از دست بدهند ، وجود چنین شرایطی باعث ایجاد نگرانی های زیادی برای این افراد در رابطه با از دست دادن شغل و نداشتن منبع درآمدی شده است .

از این رو دولت به منظور حمایت از این قشر و برقراری عدالت اجتماعی در رابطه با آنها در سال 1369 اقدام به ایجاد قانونی با عنوان قانون بیمه بیکاری نمود . با وجود این قانون افرادی که به طور ناخواسته از کار اخراج و یا به هر نحوی بیکار شده اند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز این قانون مشمول بیمه بیکاری گشته و سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت حق بیمه بیکاری به وی خواهد بود . 

در این راستا وزارت کار و رفاه اجتماعی سامانه ای را طراحی کرده است که افراد به وسیله آن بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی در سایت bimebikari.mcls.gov.ir به ثبت درخواست بیمه بیکاری خود کنند . در ادامه به بیان شرایط این نوع بیمه و نحوه ثبت درخواست بیمه بیکاری در این سامانه پرداخته شده است .



بیمه بیکاری چیست

 

در سال 1369 قانون بیمه بیکاری به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و افرادی که به صورت غیر ارادی علی رغم میل باطنی خود بیکار شده اند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید . بر اساس این قانون پس از ثبت نام بیمه بیکاری افرادی که شامل این  بیمه  شده و در مدت زمان مشخصی که به عنوان مهلت ارائه درخواست بیمه بیکاری تعیین شده است اقدام کرده و سازمان بیمه با درخواست آنها موافقت کند ، مبلغ مشخصی با عنوان حق بیمه بیکاری تا مدت زمان محدودی به ایشان تعلق خواهد گرفت . 

میزان مبلغ بیمه بیکاری پرداخت شده به این افراد معادل 55 % متوسط حقوق روزانه آنها بوده و در صورتی که این افراد کسانی را تحت تکلف خود داشته باشند به ازای هر شخص مقدار 10 درصد به حداقل دستمزد دریافتی وی اضافه می شود ، مجموع بیمه بیکاری پرداخت شده نباید کمتر از حداقل دستمزد دریافتی وی بوده و باید بیشتر از 80 درصد متوسط حقوق او باشد .

بیشتر بخوانید: مبلغ بیمه بیکاری

 

 

بررسی شرایط تعلق گرفتن قبل از ثبت درخواست بیمه بیکاری

طبق قوانینی که در بیمه تامین اجتماعی تعریف شده است بیمه بیکاری تنها به افرادی تعلق می گیرد که تمامی شرایط زیر را دارا باشند . این شررایط عبارتند از : 

 بیمه شده شامل یکی از موارد زیر باشد :

  1. کارگر فصلی که در فصل کار اخراج شده باشد یا به هر دلیلی بیکار شده باشد

  2. کسانی که به صورت قرارداد موقت استخدام شده و قبل از پایان قرار داد اخراج شده باشند 

  3. کسانی که به دلیل تغییر ساختار اقتصادی به صورت موقت بی کار شده باشند

  4. کسانی که به دلیل حوادث طبیعی ، اقتصادی ، سیاسی و یا به طور کلی حوادثی که از اختیار آنها خارج است بی کار شده اند .

  بیمه شده جزء هیچکدام از موارد زیر نباشد :

  1. بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی

  2. از کار افتادگان

  3. افرادی که شغل آزاد داشته و به صورت اختیاری بیمه شده اند

  4. اتباع خارجی

 بیمه شده حداقل شش ماه سابقه واریز حق بیمه داشته باشد ( افرادی که دچار حوادث غیر مترقبه شده اند از این موضوع استثنا هستند )

 بیمه شده از شغل های پیشنهادی واحد کار و امور اجتماعی سر باز نزند .

 بیمه شده ملزم به ارائه گزارش بیکاری و مدارک مورد نیاز آن به علاوه درخواست خود برای دریافت حق بیمه بیکاری حداکثر تا 30 روز بعد از بیکار شدن وی می باشد .

 در صورت اشتغال مجدد به کار فرد حق بیمه از وی صلب خواهد شد .

 پرداخت حق بیمه تنها در مدت محدودی که تعریف شده است پرداخت می شود و بعد از آن حتی در صورتی که بیمه شده موفق به یافتن شغل نشده باشد پرداخت حق بیمه بیکاری وی قطع خواهد شد .

 مبلغ بیمه پرداختی و طول بازه زمانی پرداخت آن با توجه به شرایط افراد بیمه شده متفاوت می باشد .

بیشتر بخوانید: مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

نحوه ثبت درخواست در سامانه بیمه بیکاری

 در شرایط فعلی مراجعه حضوری حداقلی افراد برای ثبت درخواست بیمه بیکاری یک امر بدیهی می باشد . در این راستا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری افراد به صورت اینترنتی سامانه بیمه بیکاری با آدرس bimebikari.mcls.gov.ir را طراحی و در اختیار عموم قرار داده است . در ادامه به صورت تصویری آموزش گام به گام نحوه ورود به سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری ارائه خواهد شد .

 افراد قبل از وارد شدن به این سامانه لازم است تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی اقدام به احراز هویت و دریافت نام کاربری و گذرواژه برای ورود به سامانه کنند . مدارک مورد نیاز برای این مرحله کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان می باشد .

 بعد از دریافت نام کاربری و گذرواژه در اولین قدم باید آدرس سایت سامانه جامع روابط کار باید با مراجعه به سایت https://prkar.mcls.gov.ir اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید .

 بعد از ثبت نام در سامانه به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری خود آدرس سایت bimebikari.mcls.gov.ir را در موتور جستجو خود وارد کنید و مانند تصویر زیر روی لینک مشخص شده کلیک کنید :

 

 

بعد از کلیک روی لینک مورد نظر صفحه سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری برای شما ظاهر می شود ، برای درخواست بیمه روی گزینه ثبت درخواست بیمه بیکاری کلیک می کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

 در این مرحله تعهد نامه ای برای شما ارائه می گردد که بعد از مطالعه آن مربعی که در اول جمله آمده است را تیک دار کرده و گزینه موافقم را انتخاب می کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

 در مرحله بعد اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید . با توجه به تصویر زیر :

 

 

بعد از انجام این مراحل درخواست بیمه بیکاری شما ثبت خواهد شد و در صورتی که مورد پذیرش قرار گرد ، مبلغ مورد نظر آن با توجه به شرایط شما تعیین خواهد گشت .

 

 ** برای ورود به سایت bimebikari.mcls.gov.ir کلیک کنید  **

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری در کانال تلگرام حقوقی عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بیمه بیکاری به چه منظور ایجاد شده است ؟

✔️ این بیمه به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که ناخواسته بیکار شده اند ایجاد شده و در متن مقاله به صورت دقیق توضیح داده شده است

2- ✔️ شرایط دریافت بیمه بیکاری به چه صورت است ؟

✔️ افراد برای دریافت این بیمه باید شرایط خاصی داشته باشند که در متن مقاله این شرایط بیان شده است 

3- ✔️ نحوه ثبت در خواست بیمه بیکاری در سامانه مربوط به آن به چه صورت می باشد ؟

✔️ برای ثبت درخواست بیمه بیکاری باید مراحلی را پشت سر گذاشت که در متن مقاله به صورت تصویری آموزش گام به گام آن ارائه شده است 

منبع : سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 151 صفحه بعد